Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:27, 05 Sty 2015 Temat postu: po przekreceniu kluczyka - brak reakcji rozrusznika |
|
witam
jestem w kropce bo przebywam za granica a auto jest mi tu niezbedne
rano normalnie zapalil i przejechalem 25 km - po 20 min wsiadam do auta, chce zapalic a tu brak reakcji rozrusznika - kontrolki na zegarach nie gasna w momeciu proby odpalenia
po poludniu probowelem z kumplem odpalic za pomoca kabli od innego auta - i to samo brak reakcji rozrusznika
co moze byc powodem takiej sytuacji?
ps
od jakiegos czasu pali mi sie serwis - wymiany oleju - czy to moze byc przyczyna ze komputer blokuje odpalenie
Pomocy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Pon 18:33, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:52, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
Dochodzi prąd do rozrusznika ?
Spróbuj mu zrobić "terapię wstrząsową" - uderz w niego lekko, może szczotki się kończą i lekka terapia wstrząsowa pomoże jeszcze kilka razy zakręcić rozrusznikiem ?
PS. Sprawdzałeś czy są jakieś błędy w sterowniku ?
PS. Inspekcja olejowa nie powinna mieć nic wspólnego z działaniem rozrusznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:05, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
Jeżeli na zacisku 50 rozrusznika pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na rozruch to problem z rozrusznikiem, tak jak beerkoff napisał szczotki do wymiany. Jeżeli jest to pierwszy raz to stukanie w rozrusznik pomaga ale radzę robić to jak najrzadziej, możesz uszkodzić (wypalić) komutator jeżeli dotyka już tylko sprężynka od szczotki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:31, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
witam dalej wielka niewiadoma
podpiolem drugi (inny) rozrusznik i ten sam obiaw - zero reakcji
prady sa na rozruszniku
Jak podpinam te dwa rozruszniki pod akumulator za pomoza kabli rozruchowych to rozruszniki sie kreca i autowat dziala poprawnie (wyrzuca)
dzisiaj raz jeszcze wyjalem rozrusznik z auta i trzymajac go w rece(a zatem nie jest obciazony), po uprzednim podpieciu kabli do niego tj ten cienki czerwony i te dwa grube, (mase podpiolem z posrednictwem kabla rozruchowego z przewodem masowym) - kolega przekreca kluczyk i pojawila sie tylko reakcja bendiksa czyli wyrzuca automat ale za chiny ludowe nie kreci
a zatem co jest grane
Edycja:
a moze tez byc powodem jakas niesprawna kostka pod stacyjka czy sama stacyjka?
/scaliłem
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:41, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
W A2 nie słyszałem żeby się psuła, ale w Golfach III, Passatach B4 wadliwe działanie kostki to standard - sam wymieniałem 2 razy. Z tym, ze tam problem narasta raczej stopniowo, szczególnie przy wysokich temperaturach otoczenia (tak było u mnie). Wyginanie klucza w stacyjce pozwalało zapalić samochód.
Jeśli na cienki czerwony przewód rozrusznika dociera +12V to według mnie stacyjka działa OK, winy szukałbym w automacie rozrusznika, albo w "zawieszonych" szczotkach. Czy przy próbie zapalenia auta w momencie kiedy rozrusznik ma kręcić widać żeby kontrolki na desce przygasały ?
Jesteś pewien tego drugiego rozrusznika ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 21:43, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:46, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
1.kontrolki nie przygasaja podczas proby zapalenia
2.zatem czemu rozrusznik po podpieciu prosto do akumulatora (kablami rozruchowymi) dziala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:53, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
Zależy gdzie podajesz napięcie na krótko, nie wiem jaka jest dokładnie konstrukcja rozrusznika w A2, ale zakładam, że typowa jak na schemacie przedstawionym niżej:
<iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/_f6kM1e1fBA" frameborder="0"></iframe>
Jak podasz +12 V na krótko na "dolną" śrubę to mimo uszkodzonego "automatu" rozrusznik i tak zakręci. Nie oznacza to jednak, że on działa. On ma zadziałać po podaniu +12 V na "górną"śrubę i styk "50" po stacyjce.
PS. Zakładam, że styk 50 to właśnie +12 V po stacyjce, bo nie mam schematu przed oczami. Niech mnie mądrzejsi poprawią jeśli wprowadzam w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 21:56, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:58, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
a gdzie jest ten styk 50?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:03, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
Styk 50 to według mnie cienki czerwony kabel, podpinany pewnie na kostkę.
Podepnij +12 V na górną śrubę, podaj +12 V po stacyjce na pin 50 i jeśli cewka przy rozruszniku działa OK to wtedy na dolnej śrubie ma się pojawić też +12 V i rozrusznik ma zakręcić - jak nie zakręci to:
a) na dolnej śrubie nie ma napięcia (cewka nie działa)
b) jak na dolnej śrubie jest napięcie a rozrusznik milczy to szczotki wiszą,
Racja ?
Edycja:
Na przykładzie pierwszego lepszego rozrusznika jaki znalazłem - opisane "na szybko na kolanie".
Jak podasz napięcie bezpośrednio na PIN Zielony 3 i podasz na rozrusznik masę to rozrusznik zakręci , ale to wcale NIE oznacza, że ON DZIAŁA. Napięcie na styku Zielonym 3 ma się pojawić samoczynnie jak na śrubie zielonej 2 jest stałe +12 V z instalacji auta i dodatkowo popłynie + 12 V na pinie Zielonym 1 ze stacyjki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 22:15, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:12, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
jutro kolejte podejscie -odezwe sie wieczorkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:17, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
OK, zdaj relację. A póki co powiedz czy potwierdzasz nasza teorię --> rozrusznik Ci kręcił podpięty na krótko, ale jak podałeś napięcie na śrubę Zielona 3 ?
Edycja:
Jeszcze jeden filmik z komentarzem - nie wiem z czego ten rozrusznik, chodzi mi o pokazanie samej idei działania.
<iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/8WD5Q_PF3pM" frameborder="0"></iframe>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 22:26, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:20, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
a ma ktos schemat instal elekt - ktoredy idzie ten gruby kabel plusowy do rozrusznika? srodkiem w tunelu pod dzwignia zmiany biegow? wyglada jakos charakterystycznie?
Edycja:
przy urzyciu kabli rozruchowych od akumulatora- jak podpiolem minus do obudowy rozrusznika a plus do sruby 3 (a zatem bezposrednio na szczotki ) to kreci caly czas
a jak podpiolem minus do obudowy a plysowy krokodylek rozwarlem i polaczylem z 1 i 2 to zalacza sie bendiks i jednoczesnie rozrusznik kreci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:34, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
Jak się nie mylę to jest łączony pod nogami kierowcy lewy dolny róg modułu komfortu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:27, 04 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:35, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
No to według Twojego opisu działanie rozrusznika jest OK.
Wszystko wskazuje, ze Mirek ma zatem rację - pada podejrzenie, że na pin 50 nie dochodzi plus ze stacyjki - pytanie dlaczego ?
PS. Nie wiem którędy idzie wiązka, ale ETKA pokazuje coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niewiele pomoże...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 22:37, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:51, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
ten pin 50 - odpiolem go od rozrusznika i sprawdzilismy probowka - w momecie przekrecenia stacyjki zapala sie lampka - czyli zatem dochodzi prad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:01, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
Czyli ten plusowy ma słabe przewodzenie mimo, że pokaże 12V to prąd może być znikomy przy obciążeniu przez co rozrusznik milczy ale taka usterka jest małoprawdopodobna.
Gdybyś podał prąd bezpośrednio z aku innym kablem rozrusznik pewnie by kręcił.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 13:48, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:06, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
ok ale rozrusznik nie jest w zaden sposob obciazony bo przeciez trzymam go w rekach, no chyba ze sama inst elektr by go obciazala- ale nie chce mi sie wierzyc
sprobuje dzisiaj podac prad bezposr a aku do rozruszn i zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Sob 12:10, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 12:57, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
hola hola zanim dojdziesz do dziwnych wniosków . to teśubki 8-ki co mocujesz kable prądowe a druga strona tej śrubki jest w automacie czyli jej łebki i na te łebki przychodzi zwora po podaniu napięcia zamyka obwód podając prąd , ja stawiam właśnie że w samym automacie są normalnie wypalone te łebki śrub , w innym aucie to rozbierałem przeczyściłem pilnikiem podłożyłem podkładki i działało
inaczej mówiąc podając napięcie na nr 1 oraz masę powinno być zwarte nr 2 oraz 3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:57, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
Podsumowując:
1) Podanie +12 V bezpośrednio z akumulatora na "pin 50 " (zielony 1) uruchamia rozrusznik (przy jednoczesnym stałym +12 V na Zielonym 2).
2) Podanie +12 V "po stacyjce" nie pozwala wystartować rozrusznikowi (przy jednoczesnym stałym +12 V na Zielonym 2).
Zatem albo:
a) tak jak pisze Mirek na instalacji od stacyjki pojawił się gdzieś opór i napięcie/prąd dochodzące na pin 50 nie pozwalają do całkowicie zamknąć obwodu (za małe wychylenie elektromagnesu w automacie rozrusznika)
b) tak jak pisze berthold: wydajność napięciowo-prądowa przewodu biegnącego "od stacyjki" jest OK, ale cewka jest już w takim stanie, ze nie zamyka obwodu uruchamiającego rozrusznik (Zielony 2 - Zielony 3). Tylko w takim razie oba rozruszniki byłoby w taki sam sposób uszkodzone ?
PS. Jak na mój gust to stacyjka powinna podawać napięcie na rozrusznik poprzez dodatkowy przekaźnik - jakoś ciężko mi uwierzyć, że napięcie na cewkę automatu rozrusznika biegnie bezpośrednio przez kolumnę kierownicy - proponowałbym go poszukać i może to on jest wadliwy. Może przekaźnik podaje napięcie dalej, ale sam stawia w sobie stawia za duży opór ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 15:14, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:41, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
kostka elekt nie nachodzila centrycznie na blaszke w gniezdzie 50 tylko ja giela troszke w bok i nie bylo styku - taka banalna kwestia
dzieki wszystkim za fachowe podejscie do tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|