Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:03, 14 Lut 2016 Temat postu: Moduł komfortu - rozmieszczenie i opis elementów. |
|
Czytając forum można dojść do wniosku że moduł komfortu a w zasadzie problemy z nim związane są jednymi z najczęściej poruszanych tematów, przynajmniej jeśli chodzi o elektrykę.
Wpływ na to ma kilka czynników chociażby montaż w miejscu gdzie nie trudno o wilgoć czy też to że moduł komfortu w przeciwieństwie do ECU nie jest zamknięty w hermetycznej puszce.
Niestety w internecie w zasadzie brak rzeczowych informacji dotyczących napraw modułów komfortu tylko tematy typu: "nie mogę połączyć się z MK", "nie działają piloty" itp. i to w zasadzie w kółko wałkowane, jednym udaje się rozwiązać problem innym nie.
Ten temat nie jest prośbą o pomoc a zachętą do podzielenie się wiedzą przez osoby które takową posiadają a która na pewno przyda się i to nie tylko posiadaczom A2.
Ze swojej strony zamieszczam opis elementów wykonawczych - może komuś pomoże w przypadku naprawy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wie ktoś może po jaką cho...rę do A2 jest tyle modeli tego modułu, czym się różnią (pomijam oczywiście to że wersję z końcówką: B, L, AB pracują na 315MHz) i czy rzeczywiście moduły z poza tabeli zamienników nie podejdą - sprawdzał to ktoś osobiście ?
Pytam z czystej ciekawości gdyż posiadam zgodny, sprawny zapasowy moduł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Pią 12:01, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:15, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
Tak wygląda wersja 8Z0 959 433 D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:14, 10 Mar 2016 Temat postu: Re: Moduł komfortu - rozmieszczenie i opis elementów. |
|
azxxc napisał: |
Wie ktoś może po jaką cho...rę do A2 jest tyle modeli tego modułu, czym się różnią (pomijam oczywiście to że wersję z końcówką: B, L, AB pracują na 315MHz) i czy rzeczywiście moduły z poza tabeli zamienników nie podejdą - sprawdzał to ktoś osobiście ?
Pytam z czystej ciekawości gdyż posiadam zgodny, sprawny zapasowy moduł. |
Miałem zakładać oddzielny temat ale widzę, że kolega azxxc ma dość dużo informacji.
Więc jak pisałem w temacie zamienniki modułu komfortu miałem wersję D i z listy wynika, że mogę założyć tylko wersję D lub N
A założyłem wersję M i jak na razie nie działa tylko alarm - na czym mi nie zależy, ale jak by był to lepiej
Z racji tego moje pytanie:
Co myślicie o samodzielnej naprawie modułu komfortu ?
Mamy budowę jego na załączonych zdjęciach.
Po przeanalizowaniu co się może zepsuć to najszybciej te przekaźniki lub spuchnięty kondensator - ale u mnie to jest akurat dobre
Przekaźniki znalazłem w dość dobrej cenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Można by spróbować samodzielnej naprawy
Oczywiście jestem "grzebała" i pewnie się za to zabiorę, ale czekam na wasze opinie
Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik:
Może to obsługa dachu ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 14:26, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:47, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik: |
Według mnie właśnie zaznaczony przekaźnik odpowiada za fabryczny alarm.
Cytat: | Może to obsługa dachu ?? |
Ale sterownik dachu jest raczej autonomiczny i nie ma nic wspólnego z modułem komfortu.
W moim aucie moduł jest bez tego przekaźnika: fabrycznego alarmu nie ma a "open sky" jest i wszystko działa OK. więc raczej jednak od alarmu.
Nie wiem co w twoim oryginalnym module nie działa, ja bym próbował naprawić.
Moim zdaniem to fachowcy którzy ogłaszają się chociażby na allegro naprawiają właśnie elementy wykonawcze: przekaźniki czy tranzystory mocy, a pisanie że: "...przeprogramowanie motoroli" to bzdura mająca na celu zniechęcenie do samodzielnych napraw, oczywiście mogę się mylić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:39, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
Wystarczy, że otworze tego co mam teraz zamontowanego i będę wiedział czy ma ten przekaźnik - bo alarmu nie ma 😊
Czyli warto się pobawić
A te przekaźniki są dobre co podałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:21, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | A te przekaźniki są dobre co podałem? |
Tak, oczywiście i o ile piszą prawdę to nawet nie zamienniki tylko oryginał - siemens
Czyli mamy na razie jedną fizyczną różnicę w budowie modułów komfortu w A2:
- z fabrycznym alarmem
- bez alarmu
Szkoda że nie masz możliwości podłączyć moduł "na stole"
Ja mam taki zestaw do testów
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:38, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
Ładny makaron i ciekawy temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:06, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Cytat: | A te przekaźniki są dobre co podałem? |
Tak, oczywiście i o ile piszą prawdę to nawet nie zamienniki tylko oryginał - siemens
Czyli mamy na razie jedną fizyczną różnicę w budowie modułów komfortu w A2:
- z fabrycznym alarmem
- bez alarmu
Szkoda że nie masz możliwości podłączyć moduł "na stole"
Ja mam taki zestaw do testów
[link widoczny dla zalogowanych] |
No nie takiego zestawu jeszcze nie mam, ale jak naprawię swój i będzie działał to ten z literką M mam do testów
Ok kupuję 4 sztuki i będę się bawił
Znalazłem jeszcze takie jak ty masz - one mają większy prąd przełączania do 30A :
[link widoczny dla zalogowanych]
Kondensatora na razie nie ruszam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 7:25, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:29, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Ok kupuję 4 sztuki i będę się bawił Szczęśliwy |
A pewny jesteś że to przekaźniki - zresztą 4 jednocześnie żeby padły, wątpliwe.
Cytat: |
No nie takiego zestawu jeszcze nie mam, ale jak naprawię swój i będzie działał to ten z literką M mam do testów Szczęśliwy |
No licznik też wymieniałeś na FIS więc stary bez fisa pewnie został (samego modułu komfortu nie da się podłączyć pod VAGa - musi być licznik)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:38, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
Jak będę wymieniał to od razu 4
Tak licznik mam bez fisa i moduł też mam.
Ale ecu i wiedzy jak to podłączyć - nie mam
PS jak już szukamy różnic to jeszcze dwie znalazłem:
EDIT
Przekaźniki zamówione
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 11:37, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:47, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Przekaźniki zamówione |
Trzymamy kciuki - jeśli uda się naprawić , byłby to pierwszy udokumentowany przypadek naprawy modułu komfortu do A2.
Cytat: | PS jak już szukamy różnic to jeszcze dwie znalazłem: |
Jeszcze dwa układy scalone poniżej prawego górnego przekaźnika, brak układu L9637 (to różnica kosmetyczna - w tym pewnie driver na tranzystorach)
Cytat: | Ale ecu i wiedzy jak to podłączyć - nie mam |
Bez przesady -wielkiej filozofii nie ma: masa, zasilanie, linie K z licznika i modułu połączone równolegle i CAN z licznika do modułu - to wszystko, ECU nie musi być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:17, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
Dziś jak mi się uda to lutowanie w pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:00, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
Z wymianą nie taka prosta sprawa
Płytka modułu jest dwustronnie drukowana i samo zdjęcie cyny od spodu nic nie dało, przekaźniki są przylutowane z dwóch stron. Więc bez gorącego powietrza się nie obejdzie
Muszę poszukać kogoś kto ma taki sprzęt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:34, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:56, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
ilak napisał: | Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair. |
Tak myślałem o tym.
Ale poczekam do soboty, bo jestem umówiony do innego gościa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:02, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
ilak napisał: | Aby nie popsuć płytki weź dremela obetnij przekaźniki, wyjmij piny pęsetą po rozgrzaniu lutownicą. Popraw otwory odsysaczem i wlutuj nowe. Płytki wielowarstwowe zazwyczaj mają miedziane tuleje w otworach. Nie potrzebny ci hotair. |
Dobrze kolega radzi pochwała się należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:16, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
marmu09 napisał: |
Dobrze kolega radzi pochwała się należy |
Dzięki. Praktyka, każda inna "domowa" metoda zakończy się zgonem modułu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:56, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | "...przeprogramowanie motoroli" to bzdura mająca na celu zniechęcenie do samodzielnych napraw, oczywiście mogę się mylić. |
Chyba nie do końca bzdura tu ten sam procek i problemy z nim [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karamba
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:00, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Ze swojej strony zamieszczam opis elementów wykonawczych - może komuś pomoże w przypadku naprawy. |
Oba przekaźniki bliżej środka płytki obsługują zamki w tylnych drzwiach, natomiast kierunkowskazy są sterowane poprzez moduł świateł awaryjnych.
adamon napisał: | Ciekawe dlaczego w moim jest dodatkowy przekaźnik: |
Według mnie do zasilania syrenki w wersjach z autoalarmem fabrycznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:11, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: |
Oba przekaźniki bliżej środka płytki obsługują zamki w tylnych drzwiach, natomiast kierunkowskazy są sterowane poprzez moduł świateł awaryjnych. |
Tak masz rację, dzięki za poprawkę - zdjęcie z opisem w pierwszym poście zedytowałem.
Jak jeszcze coś znajdziesz - pisz, na pewno się przyda bo niestety bardzo trudno o te informację.
Czyli w tym przypadku wszystko jasne: jeśli tylne szyby elektryczne to tych dwóch środkowych przekaźników może nie być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|