Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:23, 29 Lis 2014 Temat postu: Jaki akumulator kupić ? |
|
Witam
Panowie proszę o pomoc.
Przez trzy m-ce praktycznie nie używałem auta i dzisiaj przy temperaturze -6 stopni auto robi trzy krótkie i powolne obroty rozrusznikiem po czym cisza.
Pytanie więc do Was, jaki aku w granicach 300 PLN kupić?
Pozdrawiam
Konradt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 14:39, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
ja dwa dni temu kupowałem akuś bo rozrusznik powoli kręcił jak się okazało niepotrzebnie bo rozrusznik raczej tulejki ma wyjechane ale za akuś 77ah 720a rozruch dałem 299 zł firmy varta .. były też tańsze ale aż tak nie aby kupić więc wydaje się że varta warta tej ceny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Sob 14:40, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:30, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Ja również polecam vartę.
Sam kupiłem vartę silver 85Ah.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:52, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Mój wczorajszy zakup BANNER POWER BULL 12V 80AH 700A, obecnie montowane są między innymi w tych markach: Audi, BMW, VW, Chrysler, Porsche, Mercedes.
Przed wymianą miałem Varty, wytrzymał prawie 14 lat czyli też
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:39, 04 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:06, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Ja na razie mam 10-letni oryginał, jak na razie działa dobrze. Dzisiaj był podłączony do jakiegoś urządzonka diagnostycznego i wskazania były ok więc na razie nie kupuję nowego. Co do marki to pewnie każdy powie inaczej. Byłem w sklepie gdzie sprzedawali Centrę no i oczywiście polecali Centrę a odradzali Boscha. Potem pojechałem do mojego mechanika a on polecał mi Boscha a odradzał Centrę. Grunt żeby parametry były dobre, w podobnej cenie pewnie dostanie się produkty podobnej jakości. Wiem że na forum temat był już kilkukrotnie poruszany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:19, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Faktycznie zastanawiam się czy nie lepiej go naładować.
Czy jest możliwość zabrania aku do domu celem naładowania?
Czy jest to niewskazane biorąc pod uwagę elektrykę i komputer?
Dodam, że zamek kluczyka działa bez problemowo.
No i jaki prostownik nabyć w granicach 60-100 PLN-ów.
Pozdrawiam
Konradt
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konradt dnia Sob 23:10, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:32, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Jakby moje A2 stało 3 m-ce to pewnie nawet nie zdążyłbym otworzyć zamków U mnie jak auto na zimnie postoi 3 dni to wyraźnie czuć, że słabiej kręci - podejrzewam, że po tygodniu już bym go nie odpalił.
Co do aku: ja chyba dam sobie spokój z kupnem akumulatora z wyższej półki, dla mnie najważniejsze są podstawowe parametry aku i napięcie w spoczynku w momencie kupna (rada kolegi Pinka --> min. 12.6 V) - marka schodzi u mnie na 2-gi plan. Dlatego czekam, aż starsze leżaki magazynowe zejdą z półek sklepów po pierwszym szale zimowym i kupię coś z w miarę świeżej produkcji. Jestem zwolennikiem "teorii spiskowej dziejów", że nieważne jaki kupię akumulator to i tak padnie po 3-4 latach i nie liczę na więcej. Aktualnie mam fabryczną vartę z 2001 roku .
Co do prostownika: tylko i wyłącznie CTEK i problem z głowy na kilka ładnych lat do przodu. Sam kupiłem i odżałowałem te 250 zł, ale działa do dziś i jestem z niego mega zadowolony ! Od razu po kupnie ustawiła sie po niego kolejka chętnych do wypożyczenia, wszyscy sobie zachwalali, złego słowa nie usłyszałem. Do tego 5 lat gwarancji + kompaktowy wymiary (zawsze wożę w bagażniku) w zestawie jest woreczek do przechowywania.
Odnośnie wyjmowania aku z auta i ładowania w domu - żaden problem, ale pamiętaj, żeby nie zamknąć niechcący klapy bagażnika !! Zamek bagażnika nie działa na zasadzie mechanicznej, tam jest mikrostyk i bez podłaczonego akumulatora nie otworzysz bagażnika. Było o tym kilka razy na forum, również info o tym jak sobie poradzić jak się niechcący zatrzaśnie bagażnik lub po prostu akumulator nam całkiem padnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 14:06, 30 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 14:02, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
prostownik ctec Szwedzki faktycznie nie do pobicia ma funkcję odsiarczania i startu całkowicie rozładowanych aku , ja mam taki podobny z lidla też elektroniczny też ma funkcję odsiarczania oraz zimową czyli sam zał i wył ładowanie jak mu v spadnie ale nie ma funkcji startu całkowicie rozładowanego aku i trzeba mu podł zewnętrzne 12v aby załapał
ja na miejscu autora bym się też przyglądnął rozrusznikowi czy przypadkiem już tulejki nie wyrobione tak jak u mnie i po wym aku na nowy nic to nie dało i jutro jadę na naprawe rozrusznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:34, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Jak naładujesz akumulator i go od nowa podłączyć, to przekręć klucz do kontrolek i nie odpalaj przez 30 sekund. Co prawda nie wiem jak w TDI ale u mnie po podłączeniu aku od nowa adaptuje się przepustnica (będzie słychać)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:15, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Witam
Pożyczyłem prostownik od kumpla i teraz aku się ładuje.
Uznałem że póki co nie kupie nowego bo ten ma się całkiem dobrze tzn. 3 m-ce nieużytkowania i przy 5 powyżej zera odpalał po drugim razie. Teraz jest -5 i kaplica.
Poza tym ostatnio praktycznie go nie używam więc los nowego aku był by podobny jak tego.
Kolejna sprawa ze skoro rozrusznik nie domaga a aku okaże się dobre to czekał by mnie podwójny wydatek. Więć inwestycja w prostownik wydaje się jedyna słuszna na tę chwilę.
Co do klapy bagażnika to za późno, widać nie doczytałem :-) wiec czeka mnie ekwilibrystyka z aku od innej strony.
Dam znać czy ładowanie aku wystarczyło, czy faktycznie czeka mnie wymiana rozrusznika.
A przy okazji, jakieś wskazówki odnośnie zakupu nowego rozrusznika?
Pozdrawiam
Konradt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 17:19, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
rozrusznik jak rozrusznik nowy idzie dostać za 250 zł ale raczej na 95% to tylko wyrobione tulejki mosiężne za 4 zł szt to wydaje się rozsądnie aby dać do warsztatu z wyrażnym zaznaczeniem aby tylko tuleje wymienili ewentualnie szczotki bo oni najchętniej od razu całą regenerację czyli umycie i robi sie 300 zł tak jak mnie naciągli na alternator od atosa pojechałem oddać do naprawy szczotkotrzymacz a oni mnie skasowali na 320 zł za kompletną regenerację tylko sęk w tym że nowy altek kosztuje 260 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:21, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
To teraz pytanie czy działa Ci zamek w drzwiach kierowcy i możesz się dostać do auta, bo jeśli nie to rada na zamknięta klapę bagażnika przy wypiętym akumulatorze:
1) zdjęcie dolnej osłony silnika i podanie zasilania na śrubę "+" na alternatorze --> patrz posty kolegi PinkFloyd
2) rozcinanie wiązki biegnącej z bagażnika (od akumulatora) pod samochodem i podanie zasilania na kabel plusowy --> inne rozwiązanie, które przewinęło się przez forum.
Akumulator po naładowaniu będzie miał prawidłowe napięcie, pytanie jak szybko będzie ono z czasem spadać. Pamiętaj, że pozostawianie akumulatora nienaładowanego powoduje nieodwracalny proces zasiarczania i akumulator, który przez długi czas utrzymywał niskie napięcie nie odzyska swojej pełnej sprawności może mieć też tendencję do przyspieszonego samorozładowywania, w efekcie po kilku dniach spoczynku w instalacji auta będzie np. podawał napięcie mniejsze lub równe 12 V, a to już wskazuje na konieczność jego wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 17:29, 30 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:28, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
beerkoff: no zamek od strony kierowcy działa więc mam nadzieje ze skończy sie tylko na opuszczeniu siedzeń celem montażu.
Co do rozrusznika to zrobie jak mówisz berthold61, czyli wymiana tulej i nic poza tym.
Pozdrawiam
K.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:10, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Jak się dostaniesz przez drzwi kierowcy to potem klapę możesz otworzyć taką linką do awaryjnego otwierania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:08, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
Aku naładowane prostownikiem z lidla. teraz auto startuje z kopyta bez zająknięcia.
Szkoda że Lidl nie ma teraz w ofercie tych ładowarek bo jak za tę cenę to rewelacja!
Pozdrawiam
K.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
filip.inflame
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ornontowice Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:06, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
Witam wszystkich! Ostatnio mam problem z akumulatorem i wydaje mi się, że to już ten czas aby go wymienić. Problem w tym, że nie jestem wielkim znawcą tematu i nie potrafię znaleźć takiego samego jaki mam w Audi tj. Varta 12v 380a 80ah din. Czy ktoś może polecić jakiś podobny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tadziktoja
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:21, 01 Mar 2018 Temat postu: |
|
Witam.
Mój aku chyba się kończy, oczywiście mam oryginalny VARTA 12v 380a 80ah
Co myślicie o zakupie aku orgialnego z ASO też firmy VARTA?
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogo trochę, bo w cenie 600-700 zł moge mieć super aku VARTA w technologi AGM. Ciekawe czy ten z ASO też wytrzyma 15 lat jak te co szły na pierwszy montaż?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tadziktoja dnia Czw 0:25, 01 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:59, 01 Mar 2018 Temat postu: |
|
A może już ktoś wymieniał na oryginalny i ma mniej niż 15 lat?W naszym klimacie ciężko aby tyle lat wytrzymał akumulator.Wysokie i niskie temperatury drastycznie skracają jego żywotność.No chyba że sprowadziłeś samochód gdzie nie było zimy to wtedy bardzo możliwe.W ciepłych krajach akumulatory działają bardzo długo.
Bardzo drogo jak za akumulator,zależy ile chcesz wydać.
Na rynku dostaniesz najtańsze średnio za 200zł z niskiej półki gdzie dostaniesz rok gwarancji.U mnie taki siedział przez 3 lata i już słaby gdy się zrobiło -1 na dworzu.(w ciepłym działa OK).
Na akumulator ze średniej półki dostaniesz 2 lata.Ale już min 350zł.
Typowo AGM nie możesz zamontować,no chyba że zmienisz regulator napięcia aby go nie przeładować.Są akumulatory takie pomiędzy które też mają maty z tkaniny jak w AGM tyle że kwas nie jest w postaci żelu a w płynie jak w standardowych akumulatorach.One głównie stosowane są w samochodach do systemu start-stop.Jeśli robisz krótkie trasy to jest dobry bo się szybciej ładuje od zwykłego i niby wytrzymuje więcej cykli rozruchu.
Akurat taki u mnie siedzi oryginalny z VOLVO 80AH Flooded sealed battery.Kupiłem nowy z drugiej ręki za połowę ceny sklepowej z gwarancją czyli w cenie akumulatora ze średniej półki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:11, 03 Mar 2018 Temat postu: |
|
tadziktoja napisał: | Witam.
Mój aku chyba się kończy, oczywiście mam oryginalny VARTA 12v 380a 80ah
Co myślicie o zakupie aku orgialnego z ASO też firmy VARTA?
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogo trochę, bo w cenie 600-700 zł moge mieć super aku VARTA w technologi AGM. Ciekawe czy ten z ASO też wytrzyma 15 lat jak te co szły na pierwszy montaż? |
Ja mam akumulator AGM Bosch kupiony w 2009r i auto odpala teraz w najgorsze mrozy, sprawdzałem ostatnio parametry i ma jeszcze 86% sprawności, kosztował w promocji i po obniżkach 500zł ( cena bez zniżek 800zł )Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu a co do akumulatorów firmy VARTA to mam ograniczone zaufanie tak samo jak do zwykłych - tańszych aku firmy Bosch.
Jeżeli ten oryginalny aku VARTA podlega surowym normom produkcyjnym jak te na pierwszy montaż to pewnie warto zaryzykować z kupnem ale wiadomo jest, że nawet kupując w ASO często części odbiegają jakością od tych na pierwszy montaż.
Moim zdaniem nowa technologia AGM przewyższa lepszymi właściwościami i trwałością zwykłe akumulatory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|