Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:15, 10 Maj 2013 Temat postu: Przegub wewnętrzny [AMF/BHC] / [ANY] |
|
witam wymieniał ktoś ten ow przegub?czy cieżka sprawa ogarnac to?prosiłbym o jakies podpowiedzi jak sie do tego zabrać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:36, 11 Maj 2013 Temat postu: |
|
własnie wymieniłem ten przegub,lajtowa robota..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:49, 11 Maj 2013 Temat postu: |
|
Witam, jakiej firmy kupiłeś ten przegub? Mnie czeka wymiana 2 wewnętrznych i dzisiaj w sklepie powiedzieli mi że tylko jakąś tandetną firmę mają albo oryginał :O Sam dam radę z wymianą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:27, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
Nie pamietam jakiej firmy musialbym luknac na fakture a niemam jej przy sobie,130zl placilem 2 lata gwaracji mam sztuka za sztuke..yy spokojnie dasz rade musisz sciagnac kola zablokowac sobie tarcze zeby sie nie krecily np w taki sposob:tarcze masz wentylowane wkladasz śrubokret w tarcze tak przez zacisk hamulcowy zeby sie zblokowaly, jak masz pakiet torksow nasadkowych,w plaska dyche grzechotke wkladasz torksa w dyche bierzesz jakis wiekszy klucz do przedluzenia dychy i popuszczasz 6 śrub przykreconych do flanszy odkrecasz calkiem przegub wewnetrzny od flanszy pozniej odkrecasz przegub zewnetrzny od piasty taka sruba w srodku tarczy duzym imbusem w rurce np..chyba ze masz takie nasadki duze.. a pozniej wyciagasz cala półośke zprzegubami jest tam sporo miejsca bierzesz ja do gory nad flansze wciskasz w do srodka wszystko jest na styk..wyskakuje ci z piasty pozniej masz juz ja w rekach no to heja na stół sciagasz dekiel zawleczke oslone gumowa czyscisz poloske zakladasz nowa oslone nowy nowy przegub zawleczke smarujesz grubo smarem grafitowym zeby kipiało zakladasz opaski i heja do auta spowrotem,poradzisz se pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Wto 15:32, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:02, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
A te przeguby kupowales gdzies na necie (może jakiś namiar? ) czy w sklepie? Bo ja dzisiaj byłem w sklepie i powiedział mi 170zł za szt. :/ i nic więcej innego nie mają, bo albo to albo oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:07, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
powiedz czy po wyjęciu przegubu wewnętrznego nie wyleciało Ci aby za dużo oleju ze skrzyni biegów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:29, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
w krakowie kupywałem w hurtowni mam namiar maja sprzedaz wysyłkowa..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:31, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | powiedz czy po wyjęciu przegubu wewnętrznego nie wyleciało Ci aby za dużo oleju ze skrzyni biegów? |
jak oleju ze skrzyni? przecież skrzyni nie rozkracałem ze skrzyni wychodza dwie flansze lewa i prawa i do nich sa przykrecone przeguby na 6 srubach jeden.. luknij se pod auto to bedziesz widział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:00, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
ok, jestem już spokojny. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzyskos
Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:49, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
Witam. Czy przy wymianie przegubu wewnętrznego lub osłony wymienialiście nakrętkę 12-sto kątna przy piaście?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:06, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
Nie ma takiej potrzeby, półosi nie odkręcasz od zwrotnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:48, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
krzyskos napisał: | Witam. Czy przy wymianie przegubu wewnętrznego lub osłony wymienialiście nakrętkę 12-sto kątna przy piaście? |
1) A kolega czasem nie pomylił przegubu wewnętrznego z zewnętrznym ? Coś mi ta piasta nie pasuje, ale może źle czytam lub myślę.
2) A jeśli to o wew. się rozchodzi - mogę spytać jaki był powód wymiany ? Jakie objawy się pojawiły ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 15:49, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:02, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
Jak chodzi o zewnętrzny przegub to mówię z góry - tak, srubę trzeba każdorazowo zmieniać. Jej budowa jest jednorazowa (ze względu na blokady przeciwodkręceniowe).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:14, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
Nie wiem jak wygląda sytuacja w VAGu, ale Renówce i Uno w zestawie z przegubem miałem smar, manszetę, nakrętkę i opaski zaciskowe. Wymieniałem od razu na nowe - i rzeczywiście, tak jak pisze trepek: nakrętkę "nabijało" się z boku, żeby się samoczynnie nie odkręcała, jej się "na chama" nie dokręca (momentów dokręcania nie pamiętam).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 17:15, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:17, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
Tutaj tak samo jest. A nakrętka ma dwa wypusty, które umożliwiają tylko dokręcanie. Odkręca się na siłę ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzyskos
Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:37, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | krzyskos napisał: | Witam. Czy przy wymianie przegubu wewnętrznego lub osłony wymienialiście nakrętkę 12-sto kątna przy piaście? |
1) A kolega czasem nie pomylił przegubu wewnętrznego z zewnętrznym ? Coś mi ta piasta nie pasuje, ale może źle czytam lub myślę.
2) A jeśli to o wew. się rozchodzi - mogę spytać jaki był powód wymiany ? Jakie objawy się pojawiły ? |
Mam do wymiany osłonę przegubu wewnętrznego . Z tego co napisał
gentelmanv napisał: | ...6 śrub przykreconych do flanszy odkrecasz calkiem przegub wewnetrzny od flanszy pozniej odkrecasz przegub zewnetrzny od piasty taka sruba w srodku tarczy duzym imbusem w rurce np..chyba ze masz takie nasadki duze.. a pozniej wyciagasz cala półośke zprzegubami jest tam sporo miejsca bierzesz ja do gory nad flansze wciskasz w do srodka wszystko jest na styk..wyskakuje ci z piasty pozniej masz juz ja w rekach ... |
wnioskuje że trzeba wyjąć całą półośkę z przegubami.
Czy przegub wewnętrzny wybija się tak samo jak zewnętrzny?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzyskos dnia Czw 10:38, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:57, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
Nie wiem z której strony chcesz wymieniać tą osłonę ale ja jak wymieniałem od strony pobocza to nic nie musiałem wyciągać. Wjeżdżasz na kanał, podnosisz tą stronę do góry, odkręcasz śruby z flanszy (polecam kupić specjalną nasadkę do śrub przegubów, 10 zł max ale dobrze się nią odkręca i nie obmyka śrub) i potem popychasz wszystko w stronę koła i powinno udać ci się opuścić przegub. Reszta wymiany standardowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:18, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
Miko,
to ja rozumiem, że wyjąłeś półoś z flanszy bez odkręcania zwrotnicy/przeguby zew. - dobrze wiedzieć, czeka mnie ta sama robota.
Ale jednak, żeby wymienić manszetę (osłonę gumową/"harmonijkę") na przegubie wew. to musisz go jednak zdemontować z półosi... czy ja po prostu nie widzę tego oczami wyobraźni ? .
Dobrze rozumuję, że trzeba albo zrzucić przegub zew, albo wew. żeby dostać się do manszet ? Spawa się jeszcze komplikuje jak na półosi masz tłumik drgań, bo wtedy już musisz zdjąć ten przegub przy który masz walniętą osłonę, z drugiej strony nie dojdziesz. Czy ja źle kombinuję ? Jeśli błądzę to wyprostujcie mój tok rozumowania, pls.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:42, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
Moim skromnym zdaniem przy takiej robocie najlepiej wymontować całą półoś i dopiero później w bardziej czystym miejscu przystępujemy do wymiany osłony przegubu. Cena nowej nakrętki to ok 10zł a przy okazji można wyczyścić wieloklin przegubu zewnętrznego, który potrafi tak zardzewieć że pźżniej są problemy z demontażem. Aby wymienić osłonę należy zdjąć zabezpieczenie sprężyste na końcu półosi i wtedy wyjmujemy krzyżak (tripod) a następnie ściągamy osłonę przegubu. Tutaj znalazłem zdjęcia nowego przegubu jak wygląda wewnątrz [link widoczny dla zalogowanych] , na ósmym zdjęciu pokazane jest zabezpieczenie.
A tutaj jak wygląda wybity krzyżak, który powodował drgania powyżej 50km/h [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Czw 19:55, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:46, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
I co było nie tak z tym krzyżakiem? Zatarte łożyska? Luzy? A może skorodowana bieżnia osłony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|