Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:32, 24 Kwi 2014 Temat postu: Wałki rozrządu regeneracja 036 103 475N |
|
Witam,
mam pytanie czy ktoś wie gdzie na śląsku mogę oddać do regeneracji lub kupić w rozsądnej cenie obsadę wałków rozrządu a dokładniej chodzi część o numerze 036 103 475N.
Audi A2 1.4 16V rok 2001
Z góry dziękuję za porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:38, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Tak mi się napatoczyło, bo relatywnie niska cena:
[link widoczny dla zalogowanych]
część po kolizji rozrządu, ale rzekomo sprawna - 100 zł to chyba cena warta rozważenia, pod warunkiem, że dostaniesz na nią gwarancję rozruchową - według strony "O mnie" dostaniesz na zakup FV lub paragon.
Aha, no i niestety to nie na Śląsku. Nie zachęcam na siłę, ale możesz rozważyć.
PS. Co do Śląska i okolic: chyba zostanie Ci dzwonienie po okolicznych "szrotach" względnie szukanie na Allegro aut VAG z silnikiem 1.4 z przeznaczeniem na części. Chwilę czasu to zajmie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:03, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Dzięki @beerkoff mój mechanik mi odradził a znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę że się zdecyduje? hmm??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:29, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Wygląda OK, ale FV pewnie nie dostaniesz. Pytanie tylko czy potrzebujesz też wałki, bo jeśli nie to napisz go gościa, że bierzesz samą pokrywę za połowę ceny
A przy okazji: pytałeś o cenę w ASO ? Na benepolu ceny elementu 036103475N nie widzę, ale już 036103475BC kosztuje ~490 zł brutto. Może warto zapytać o dostępność ? Nie spodziewam się niskiej ceny, ale sprawdziłbym z czystej ciekawości.
Edited:
Jak rozumiem Ty potrzebujesz pokrywy zaworów do silnika AUA ?
Zerknij: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 19:45, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:30, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
niestety potrzebuję pokrywy z wałkami do silnika AUA,
w ASO numeru tej części nie mieli ale po podaniu numeru nadwozia to Pan z serwisu powiedział że cena jednego wałka rozrządu wynosi 1385 zł .
Mam nadzieję że po wymianie tego elementu moje problemy z ciśnieniem oleju powinny zniknąć (wymianę pompy oleju już mam za sobą).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:06, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Tak, no niestety, to ten sam samochód.
Tak naprawdę to mam go już dość.
Chwilę po tej wielkiej zeszłorocznej operacji z wypadaniem zapłonu było dobrze lecz nagle pojawił się brak ciśnienia oleju przy zagrzanym silniku i dziwne, bo w okolicach 2000 obrotów silnika.
Na początku sprawdziłem czujnik jest ok, potem, jak już pisałem pompę oleju i teraz mój mechanik wykrył luzy na wałkach rozrządu co może być przyczyną. Jak to nie pomoże to ...
I nawiązując jeszcze do wątku z zeszłego roku pierwszego postu to już nie czuję się szczęśliwym posiadaczem Audi A2, teraz nazwałbym się spłukanym posiadaczem tego samochodu
/scaliłem [beerkoff]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:04, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Jak z każdym samochodem, jak coś się dzieje trzeba płacić, a jak mechanik niekompetentny to podwójnie. Wymieniałeś filtr i olej, zdejmowałeś miskę i sprawdzałeś ssak oleju - może być zapchany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:51, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Kolega grom dobrze prawi.
Czy jakieś błędy się zapisały w sterowniku ? Jeśli tak to jakie ?
Jak sprawdzałeś czujnik i pompę oleju ?
Pomijają kwestię sporadycznego występowania problemu: sprawdzałeś manometrem ciśnienie w układzie smarowania ?
Nie masz gdzieś widocznych wycieków oleju ?
Mam nadzieję, że kupiłeś jakiś markowy filtr oleju ? Choć i to chyba nie jest regułą, bo ostatnio na forum był przypadek problemów z filtrami MANNa.
adi73 napisał: |
Chwilę po tej wielkiej zeszłorocznej operacji z wypadaniem zapłonu było dobrze lecz nagle pojawił się brak ciśnienia oleju przy zagrzanym silniku i dziwne, bo w okolicach 2000 obrotów silnika.
|
Wcale nie dziwne, poniżej określonego progu czujnik ciśnienia nie wywala błędów na szafie, a tym progiem jest chyba właśnie 2000 obrotów (chyba nawet kolega PinkFloyd o tym pisał). Po głowie mi chodzi, że możesz nawet odpiąć czujnik i błąd pojawi się dopiero jak przegazujesz powyżej 2000 (ale niech mądre głowy mnie poprawia jeśli się mylę, bo ja benzynką nie pomykam).
Czyli w skrócie: zatkany kanał olejowy, zapchany smok i poniżej 2000 robi się problem, bo efekt jest taki: ciśnienie za niskie a na zegarach błoga cisza i spokój. I zostaw tu auto na 5 min przed domem, żeby się zagrzało w zimie przed dłuższa jazdą...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 11:52, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:38, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Czujnik oleju jest nowy i sprawdzony przez mechanika i elektromechanika, pompa oleju jest nowa.
Ciśnienie w silniku było sprawdzane, po wymianie pompy chyba było 0,3 ale nie jestem pewny.
Zaraz po zakupie pojawiły się pierwsze problemy z ciśnieniem. Został wyczyszczony bardzo zapchany ssak oleju, filtr (nie wiem jakiej firmy) i oczywiście olej. Pomogło. I zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonu. Jak już wcześniej pisałem po remoncie silnika problem z wypadaniem zapłonu się skończył i zaraz po tym pojawił się problem z ciśnieniem oleju.
Jeśli chodzi o wycieki oleju to nie stwierdziłem. Nie wiem czy to istotne ale tej zimy zamarzła mi odma i olej wypchało z silnika, po czym jeszcze trochę (4 km) przejechałem bez oleju, żeby zjechać z autostrady. Jutro popytam mojego mechanika o szczegóły i uzupełnię informacje co do błędów w sterowniku. Dzisiaj kupiłem wałki rozrządu te o których pisałem w trzecim poście. Mam nadzieję, że jutro będą wrzucone i zobaczymy co będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:30, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: |
......[Wcale nie dziwne, poniżej określonego progu czujnik ciśnienia nie wywala błędów na szafie, a tym progiem jest chyba właśnie 2000 obrotów (chyba nawet kolega PinkFloyd o tym pisał). Po głowie mi chodzi, że możesz nawet odpiąć czujnik i błąd pojawi się dopiero jak przegazujesz powyżej 2000 (ale niech mądre głowy mnie poprawia jeśli się mylę, bo ja benzynką nie pomykam).]...... |
Niestety ale w dieslu też tak jest, że kontrolka ciśnienia oleju zapali się przy wyższych obrotach powyżej 2000obr jak nie ma ciśnienia oleju i w silnikach diesla szczególnie w zimie jak nie gazujemy to istnieje większe ryzyko, że możemy zatrzeć panewki w silniku tym bardziej, że czujnik poziomu oleju też nie pokaże niskiego stanu zaraz po odpaleniu silnika dlatego warto kontrolować i dbać o stan oleju w silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:37, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
Witam,
po wymianie wałków rozrządu zakupionych w w/w poście (nie były pierwszej młodości) ciśnienie oleju podniosło się z 0,3 do 1,1 więc sukces, gdzie w nowym silniku powinno być 2,0 (to wiem bo mój mechanik mnie oświecił). Na chwilę obecną jest spokój nic nie piszczy nic nie świeci uffff.... niesamowita ulga.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adi73 dnia Śro 1:31, 07 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|