Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Dwa problemy EGR i na cylindrze wyskakują zapłony

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
pawko
 
 


Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:31, 15 Sty 2014 Temat postu: Dwa problemy EGR i na cylindrze wyskakują zapłony

Witam,
dzisiaj wymieniłem w swoim A2 1.4 AUA benzyna olej na Valvoline, filtr oleju (knecht) oraz filtr paliwa (knecht). Dodatkowo auto zostało podłączone pod komputer i wywaliło paręnaście błędów. Wszystkie zostały skasowane, mechanik powiedział, że najlepiej niech włączą się na nowo wtedy można będzie lepiej sprawdzić wszystkie rzeczy.

Do tej pory w aucie cały czas świeciła się kontrolka silnika. Po skasowaniu błędów wszystko jest ok, ale podejrzewam, że do czasu. Sonda lambda według poprzedniego właściciela została wymieniona przed kupnem A2 czyli jakieś 1,5 miesiąca temu.

Oto błędy o których powiedział mi mechanik: błąd sondy lambda, problem z recyrkulacją spalin (EGR) oraz problem z cylindrem, bodajże czwartym na którym wyskakują zapłony. Ktoś miał podobne problemy?

Nie wiem czy to przyczyna wymiany filtrów czy skasowania błędów, ale po wizycie w warsztacie w moim A2 zaczęły skakać obroty. Na biegu jałowym działają w 98% ok, czasem coś drgnie, ale kiedy np. dodam gazu, bez włączonego biegu, wskazówka obrotów opada i dwa razy się ostro dławi, potem wraca do normalnego stanu. To samo przy np. wrzucaniu na luz, w czasie jazdy, wskazówka obrotów opada na dół i z dwa razy nienaturalnie podskoczy.

Wszelka pomoc będzie mile widziana!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:15, 15 Sty 2014 Temat postu:

Problem z obrotami jest związany z błędami, a na pewno mogą występować takie objawy przy wyskakujących zapłonach. Pojedź do mechanika niech jeszcze raz oczyta błędy (bo na pewno już wróciły) i zapisz sobie na kartce dokładnie nazwę wraz z kodem cyfrowym błędu.
Tak na szybko, wypadanie zapłonów może być związane z: - cewkami, świecami, wtryskiwaczami.
Falować może też od EGR, tutaj czyszczenie, nie wiem jak wygląda sprawa zaślepienia w tym silniku, pewnie PinkFloyd coś powie. Koniecznie kody błędów, a najlepiej jak masz laptopa (musi być XP) to kup kabel za 50zł i masz taki sam koszt jak sprawdzenie u mechanika, a kabel zostanie na potem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 17:16, 15 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:10, 15 Sty 2014 Temat postu:

Kabel to podstawa. Miałem podobne objawy i obstawiam, że Twoje problemy związane są z adaptacją EGR. O zaślepieniu zapomnij bo jest to niewykonalne w tym silniku gdyż będzie wyrzucało check.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawko
 
 


Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 1:28, 17 Maj 2014 Temat postu:

Problem rozwiązany. Okazało się, że wszystko powodowały sony lambda. Druga praktycznie w ogóle nie pracowała, napięcie znikome, trzeba było ją wymienić. Z kolei pierwszą trzeba było "podpompować".

Swoją drogą z testów robionych przez mechanika okazało się, że spalanie drastycznie wzrosło 1-2L na 100km!

Po wymianie drugiej sondy (tej tańszej) i "podpompowaniu" pierwszej kontrolka "check" zniknęła. Auto zaczęło chodzić równo i spalanie spadło.

Ostatnio byłem w Bieszczadach. 1500km przejechałem na 80 litrach. Całkiem nieźle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin