Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:40, 02 Lis 2014 Temat postu: Naprawa zamka drzwi, problemy z mikro stykiem |
|
Tylne drzwi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przednie drzwi
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/TpNSV2uNx_I" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media"></iframe>
Post został pochwalony 6 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 18:29, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 14 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:29, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
Dobra robota. Sam muszę popatrzeć na te mikrostyki ( w sumie to mam już kupione ). Samego mikrostyka można wymienić bez wyciągania całego zamka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:47, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
Można pod warunkiem, że zamienisz górną część micro. Wymiana całego wiąże się z odcięciem i przylutowaniem nowego nie wspominając już o tym, że czeka Cię modernizacja mocowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:47, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
Absolutnie świetna robota. Muszę się za to koniecznie zabrać u siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:38, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
Mi zostały jeszcze tylne lewe i biorę się za przód ale tam to już mam problem z szybą, spróbuje to ogarnąć i pewnie kolejny manual powstanie
Dajcie znać co u was się posypało, mikro czy popękane luty, zdaje się, że po tylu latach i przy tak twardym zawieszeniu to norma w naszych autach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 18:42, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:33, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
Dzisiaj nie wytrzymałem i wziąłem się za tylne lewe, okazało się że jest to samo co w prawych popękane luty na płytce, mikro styk w dobrym stanie.
Tutaj jednak nie dało się zdiagnozować usterki ruszając wtyczką zasilającą w zamku, pęknięcia były mniejsze ale przy dużych wstrząsach wywalało błąd w komforcie.
Dzisiejszy czas naprawy to dokładnie 2h łącznie z przeczyszczeniem i smarowaniem zamka, przy pierwszych bez pomocy instruktażowych zajęło mi około 4h.
Wreszcie brak błędów w komforcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 19:49, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:38, 06 Lis 2014 Temat postu: |
|
Mirek...rządzisz !!
Co do poprawy lutów: zainteresowanym proponuję:
a) nie żałować spoiwa lutowniczego
b) olać RoHS z góry na dół i wykorzystać do regeneracji spoiwo Sn63Pb37 (spoiwa bezołowiowe zostawcie terrorystom z Unii i "pseudo-ekologom" - niech mają za swoje )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 22:43, 06 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:50, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Panowie sprawa u mnie jest z tym całym,, cykaniem,,otóż luty są w porządku ale i tak potraktowałem wszystkie nową cyną,zamki dwa inne kupione na -aledrogo- problem cały czas występuje.Gdzie szukać dalej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:57, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Co mamy rozumieć przez słowo "cykanie", samoistnie centralny otwiera, zamyka czy coś innego?
Czy są jakieś objawy, problemy z oświetleniem wnętrza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:55, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
,,Cykanie,, czyli zamek działa,zamyka,otwiera-a objaw tego jest taki że cały czas silniczek zamykający pracuje tak jak by mu brakowało z 1/100 mm do zamknięcia.Podam link filmiku nie mojego ale objaw jest podobny bo u mnie dzieje się chwile po zamknięciu lub otwarciu.
<iframe width="853" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/juAjYZF6lv4" frameborder="0"></iframe>
/modyfikacja linka do Youtube
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:05, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Przyczyną cykania z filmiku powyżej to uszkodzony mechanizm w radiu.
Może nagraj własny autorski filmik tego dźwięku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 19:52, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:53, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Chyba tak będzie najlepiej.link do filmu,widać jak skacze tam czerwony wichajster do blokady drzwi.
LINK: [link widoczny dla zalogowanych]
/[url]...[/url]
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:01, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Może wypięła się jakaś sprężynka jest ich tam kilka.
W manualu opisałem aby rozłączyć część metalową od plastikowej należy wypiąć jedną sprężynę może źle to poskładałeś.
Jeżeli masz czas i lubisz taką zabawę proponuję dobrać się do drugich drzwi i obejrzeć jak tam to wszystko wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 20:06, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:57, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Chyba się nie rozumiemy,mam dokupione dwa inne zamki z -aledrogo- nie rozbierane i też w tych zamkach występuje ten sam problem.W jednym zamku oryginalnym rozbierałem wedle instrukcji i zauważyłem że że silniczek do zamykanie(ten większy)posiada sprzęgiełko które po rozpędzeniu zamyka drzwi,i właśnie ten silniczek kręci cały czas jak by mu brakowało 1-setną do zamknięcia .Wygląda to trochę jak by było za małe napięcie.Gdzie szukać podłączenia w instalacji,gdzie jakie napięcia ?Jakaś rada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:08, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Mimo braku zrozumienia postaram się pomóc z tym zamkiem podaj jeszcze takie informacje:
-czy wywala jakieś błędy w module komfortu
-występuje to tylko w jednych drzwiach
-tylne drzwi z szybami elektrycznymi czy manualne
-ile czasu ten dźwięk się utrzymuje, czy tyle samo po zamknięciu i otwarciu
-sprawdź czy ustępuje po naciśnięciu blokady drzwi przyciskiem na drzwiach kierowcy
-pisałeś, że występuje to zaraz po naciśnięciu na pilocie zamykanie lub otwieranie a jak jest po przekręceniu kluczykiem w zamku
Przez weekend postaram się wszystko ogarnąć i podpowiedzieć co musisz sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 13:23, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:02, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Na pierwszy ogień sprawdź błędy w komforcie i mikrostyk odpowiedzialny za zamknięcie otwarcie zamka, prawdopodobnie on niewyłączna silniczka.
Jeżeli okaże się że mkrostyk fizycznie dobrze działa ale nie wysyła sygnału do kofortu trzeba szukać przyczyny w instalacji. Jeżeli diagnoza się potwierdzi opiszę co sprawdzić.
Zrobiłem instrukcję jak sprawdzić wszystkie mikrostyki w zamkach bez ich demontażu, może skorzystają inni
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Diagnostyka%20mikrostyk%C3%B3w%20zamka%20drzwi%20za%20pomoc%C4%85%20program%20VCDS.pdf"></a>
Diagnostyka mikrostyków zamka drzwi za pomocą program VCDS
<a href="https://dl-web.dropbox.com/get/Public/Foto%20na%20forum/Diagnostyka%20mikrostyk%C3%B3w%20zamka%20drzwi%20za%20pomoc%C4%85%20program%20VCDS.pdf?_subject_uid=77775465&w=AAA7svxZm7c6Evxre9D_2-ZoCa6o4ILyAA380kDSY6AEMA&dl=1"></a>
5.20 Mb
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 21:00, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:34, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Witam,podłączyłem auto pd Vaga i oto błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8Z0 959 433 H
Component and/or Version: Komfortgerát T04 03B1
Software Coding: 02048
Work Shop Code: WSC 02138
Additional Info: 8Z1959801 Tõrsteuer.FS BRM 0001
Additional Info: 8Z1959802 Tõrsteuer.BF BRM 0001
2 Faults Found:
01561 - Left Rear Door
58-00 - Can't Lock
01561 - Left Rear Door
60-00 - Won't Safe
a tu fotki z diagnozy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamek cały czas pracuje(cyka) nie zamyka,kontrolka na desce pokazuje że otwarte lub zamknięte.
Po naciśnięciu blokady drzwi przyciskiem na drzwiach kierowcy też cały czas cyka,występuje tylko w jednych drzwiach,manualne otwieranie szyby.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario2 dnia Pon 19:45, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:56, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Te informacje dużo wyjaśniają przyjmijmy, że fizycznie mikrostyk o oznaczeniu ze schematu F132 działa poprawnie ponieważ wymieniałaś je na dwa inne używane.
Prawdopodobnie przewód koloru niebieskiego nie ma połączenia z modułem komfortu.
Na słupku od zewnątrz jest złącze 10 pinowe do którego mogła dostać się woda, sprawdź dobrze to połączenie, zwłaszcza pin 5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:09, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Dobra jutro zerknę i dam znać.Dzięki.
Dzisiaj sprawdzone połączenia kostki i aż do modułu wszystko wygląda dobrze zero wody czy naderwane kable,kostka prześwietlona przyrządem.Jest możliwość podłączenia lewego zamka do prawych drzwi ?,bo może faktycznie wielki pech z tymi zamkami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario2 dnia Wto 16:47, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:22, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Różnie może być z używkami, fizycznie nie będzie pasował ale kostkę możesz podpiąć według schematu podłączenie na pinach jest identyczne.
Sprawdziłem napięcie na niebieskim przewodzie:
-zamykanie z pilota pojawia się 11.5V
-na otwieranie 0V, dodatkowo jest połączenie z masą
-na silniczku F132 przewód szaro/niebieski około 8V ale miernik elektroniczny dokładnie tego nie wyłapie zamkniecie to sekunda, będzie w okolicy 12V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|