Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:38, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
Z lubuskiego masz blisko do Szczecina. Fajnie ze wszystko wyszlo jak powinno
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 19:39, 29 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:11, 31 Sie 2013 Temat postu: |
|
No tak to tylko niecale 200 km ale powiem ci ze ta sama trasa zielona g berlin zielona g no i tam caly tydzien do pracy smigam przed naprawa to dojerzdzalem do domu zapalala sie rezerwa teraz wkaznik staje na polowie a no i zaczelem sie tankowac w niemczech praktyczne niewielka ruznica jest kolomnie zawsze w czwartki to 1.34 eu 1L i pewnie jakos tez lepsza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Sob 6:12, 31 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 20:24, 03 Wrz 2013 Temat postu: |
|
tidit napisał: | 1 jeżeli chodzi o przepływomierz - czy odłączenie go od wtyczki może pokazać czy przepływomierz źle pokazuje? czy żeby odłączyć wtyczkę trzeba odkręcać tymi torxami czy można ją po prostu wyjąć wtyczkę (siłowałem sie ale nie mogę jej odczepić a nie chcę nic urwać
jeżeli okazało by się że źle pokazuje to czy wystarczy wymienić sam wkład czy całą przepływkę?
jeżeli po odpięciu nie będzie czuć różnicy to jak skutecznie sprawdzić szczelność między przepływką a turbiną jest na to jakaś rada?
2 jeżeli chodzi o te korekcje dawek paliwa (są ujemne) czyli może wstazywać na niskie ciśnienie z pompy tandemowej - czy można sprawdzić nanometrem w którymś miejscu to ciśnienie i jak dokonać tego pomiaru i jakie powinno być to ciśnienie.
na innym forum ktoś napisał mi tak:
"Pierwsze co zauważyłem, to wtryskiwacze - leją jak z wiadra. Co możesz zrobić na początek aby oczywiście ich nie wymieniać, to spróbować zrobić tzw dekarbonizację wtryskiwaczy. Poszukaj w okolicy warsztat który posiada Jet Clean Tronic [link widoczny dla zalogowanych]
Może okazać się, że musisz też wymienić uszczelki na wtryskach. Zacznij od dekarbonizacji."
czy faktycznie może to coś pomóc, a może warto wymienić te uszczelki pod pompwtrysikwaczami. Czy w moim przypadku trzeba brać też pod uwagę ewentuwalną regeneracje pompowtryskiaczy lub (oby nie ) ich wymianę? |
jeśli chodzi o tak zwaną dekarbonizację czyli po naszemu czyszczenie z osadów to na forum laguny zbadali że żadne środki nie wiadomo za jakie pieniądze najlepsze efekty daje wlanie litra oleju do dwusówa czyli mixol i podobno wyczyści na błysk idealnie no i do naszych kibli by to nie zaszkodziło brak (dpf) no i nie jest to suche tak jak te środki
tylko w naszym przypadku bak mniejszy to i oleju mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:44, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
Mam prośbę czy mógłby ktoś podać jakie przepływki można zainstalować w naszych AMF-ach? Moja chyba nie żyje bo spalanie mam na wysokości 8 l/100km. Bo co innego może mieć wpływ na tak wysokie spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:47, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
Przyłączam się do pytania bo pewnie i mnie czeka wymiana. Aktualnie zbieram informacje na własną rękę w internecie ale im więcej czytam i sprawdzam dopasowanie tym coraz mniej wiem . Czy można wymienić sam wkład w przepływomierzu BOSCH na wkład Pierburga?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 20:48, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:53, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
Najpierw logi a potem wymiana po co w ciemno tak wymieniac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:06, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
Moje logi dziś widziałeś Pink i jak wiesz - albo nieszczelny dolot albo właśnie przepływka ponosi u mnie winę za błędne wskazania. Wstępnie rozglądam się zatem za przepływomierzem, choć wcześniej obejrzę sobie jeszcze cały dolot od filtra do turba przy czym wydaje mi się, że tam problemu jednak u mnie nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:38, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
Mam A6 C6 i wpadłem na pomysł aby podmienić przepływkę Wiem że nie jest odpowiednia ale spalanie spadło do 6 litròw. Ciekawe co ?
Czy z VW POLO 1.4 TDI o symbolu będzie pasował 038 906 461 B ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Pon 17:35, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:09, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
Podbijam, kwestia doboru przepływki do 1.4 TDI AMF w moim przypadku wciąż aktualna. Sprawdziłem dolot i nie zauważyłem tam żadnych nieszczelności. Pozostaje zatem wymiana przepływomierza. Z racji tego, że nie uśmiecha mi się wywalać 400 zł lub więcej na przepływomierz BOSCHa chciałem zapytać czy coś z oferty PIERBURGA nadało by się do mojego silnika?. W oryginale mam przepływomierz: 0 281 002 355 co odpowiada numerowi VW/AUDI: 057 906 461 A.
Być może taki wkład przepływomierza jak na poniższej aukcji podszedłby do naszych 1.4 TDI AMF?:
[link widoczny dla zalogowanych]. Niby zastępuje on przepływomierz stosowany w Polo 1.4 TDI AMF a niektóre źródła internetowe wprost wymieniają także Audi A2. Ciężko jednak o jednoznaczne potwierdzenie tych informacji.
Może też idąc tropem kolegi 20omega, podpasuje oryginał BOSCHa od identycznego silnika z Polo, Fabii lub Ibizy?. Przepływomierze te powinny być jak sądzę takie same poza innym korpusem i mocowaniem oraz innym rzecz jasna numerem producenta. Jeśli moje przypuszczenia są słuszne to nie będzie problemu z przełożeniem samego wkładu do oryginalnego korpusu z A2. Niemniej jednak jeżeli nie mam racji proszę o wyprowadzenie z błędu .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Wto 9:31, 15 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:17, 10 Lis 2013 PRZENIESIONY Nie 13:50, 10 Lis 2013 Temat postu: Wysokie spalanie AMF |
|
Auto cechuje się od chwili zakupu wysokim spalaniem wynoszącym ~7l zacząłem szukać sposobu rozwiązania problemu
1szy krok logi dynamiczne bloków 003,008,011
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety odczytów nie ma dużo ponieważ logowałem 3 bloki naraz następnym razem będę logował każdy blok osobno (człowiek się uczy na błędach). Jednak co się rzuca w oczy w logu 011 pomijając długo wstające turbo (może to wina mniejszej ilości odczytów ze względu na logowanie 3 bloków) to ciśnienie w poz. TIME STAMP 12.52 zadane: 2091 uzyskane: 2233,8 skąd taka różnica? W logach 008 nie wygląda aby przepływka niedomagała.
2gi krok log statyczny blok 013
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu ciekawostka jednen z wtryskiwaczy umarł lub uszczelnienie na nim do wymiany ?. Silnik lekko telepie przy ruszaniu na zimnym po czym zachowuje się normalnie (na jałowym również ok). Korekty pozostałe dość duże ale żyją. BIPy na kanale 023 w normie.
Uwagi i propozycje mile widziane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:14, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
jeden umarl ? a ja narzekam ze moje logi 013 byly ostatnio jak sprawdzalem 0.03 0.06 0,07 moje auto roktemu natych logach kopcilo i palilo jak czolg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:08, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
Podobno zakres korekty wtryskiwaczy w kompie kończy się na +/-2.99 (niepotwierdzona informacja)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Nie 21:11, 10 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:47, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
jak pompki źle dawkują to turbina też późno wstaje, korekta poza granicą, sprawdziłbym kompresję, BIP-y to podawane sa wartości w czasie otwarcia i należy je zawsze porównywać z korekcjami, ale nie jest dobrze, poza tym jak na wartość ciśnienia doładowania przepływka za mało pokazuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:05, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | poza tym jak na wartość ciśnienia doładowania przepływka za mało pokazuje |
Chodzi ci o faktyczny przepływ powyżej 2800 obr ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:23, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
Użytkownicy silników 1.4 TDI - ile aktualnie wynosi u Was spalanie przy obecnie panujących temperaturach?. Pytam z ciekawości bo jestem zdumiony szybkością opadania wskazówki poziomu paliwa. Ostatnio robię krótkie trasy, ba nawet bardzo krótkie bo głównie do/z pracy - po ok. 5- 6 km w jedną stronę. Niemniej jednak z moich obserwacji wynika, że aktualne spalanie na 100km oscylować będzie w granicach nawet 13- 14 litrów przy takim sposobie eksploatacji - 1/4 zbiornika na ok. 50 przebytych kilometrów (1/4 zbiornika 34 litrowego to pewnie coś koło 7 litrów + rezerwa=34 litry).
Czy krótkie odcinki + działające Webasto + grzanie auta jakieś 3 - 4 minuty na postoju rano i po południu zanim odśnieżę/oskrobię szyby mogą przekładać się na tak duże spalanie?. Przyznam, że pierwszy raz widzę w swoim aucie coś takiego. Wcześniej dojeżdżałem do pracy nieco dalej ale nawet wówczas w największe mrozy mieścił się powiedzmy w ok. 8 - 9 litrach jeżdżąc wyłącznie po mieście. Aktualne spalanie jest dla mnie kompletnie nieakceptowalne zatem chciałbym poznać jego przyczyny zanim w akcie desperacji zepchnę to auto ze skarpy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Wto 20:35, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:48, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
To byłoby nierealne dla tego silnika, chyba ze masz wyciek, zmierz dokładnie po zatankowaniu do pełna, mi zona na odcinkach codziennie po 5km do pracy w te temperatury wyciska 8l Pb i to benzyna 1.4 16V a nogę ma ciężką, a Passatem B6 2.0 TDI CR 170KM DSG na tym samym odcinku 7,8l-8,2l ON i a mrozy nie podnoszą tej wartości, latem spada do 7l- jedyne co to auta noc spędzają w ogrzewanym garażu, ale potem postój 8h na dworze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 20:50, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:08, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
No ok, ale czy mając wyciek nie byłoby czuć gdzieś tego paliwa?. W ubiegłe zimy jeżdżąc do pracy po ok 9 km w jedną stronę zdarzało się, że od zatankowania do pełna do momentu zapalenia się rezerwy miałem przejechane raptem 320km ale jakoś wówczas specjalnie się nad tym nie zastanawiałem. Latem powiedzmy, że jest ok choć mimo to spalanie i tak znacząco odstaje od poziomu deklarowanego tu przez liczne grono użytkowników tego silnika. Natomiast to co się dzieje obecnie to już gruba przesada.
Filtr paliwa wymieniony we wrześniu, auto pali od dotknięcia, przy obecnych temperaturach po odpaleniu obroty wskakują na około 1200 i przez następną minutę w miarę rozgrzewania się silnika spadają do normalnego poziomu. Po niedawnej wymianie przepływki wróciła moc i dawne osiągi silnika, korekcji na pompkach praktycznie brak, olej to zawsze Motul 5W40, tylko to spalanie :/.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:37, 04 Gru 2013 Temat postu: |
|
sprawdz czy niemasz czasem wycieku wezyków filtra paliwa..moze opaska jakas ci spadła lekko albo dziurawe wezyki masz.. u mnie był dziurawy przy samym koncu i kapało kapała waha na marne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:19, 06 Gru 2013 Temat postu: |
|
umnie jak padla jedna pompka na 3 cyl na pelnym zbiorniku zrobilem 70 km palil na dotyk moc jak w ferrari tylko kopcil na czarno a no i blok 013 jesli sie nie myle wynosił 2.7 dokladnie nie pamietam ale jak odeslalem pompke okazało sie ze kocówka pękła
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Pią 22:20, 06 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:11, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
U mnie w boku 013 mam skrajne wartości na pompkach od -0.1 do +0.1 więc z nimi jest raczej wszystko OK. Będę musiał poszukać gdzieś wycieku tylko obecnie trochę za zimno na grzebanie przy aucie :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|