Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:14, 10 Sty 2013 Temat postu: Zmiana oleju [1.6 BAD] |
|
Hej,
Gdy kupiłem samochód nie wiedziałem jaki był zalany olej. Przebieg 170tyś, więc zdecydowałem się na 10W40 Motula.
W między czasie musiałem zdjąć głowicę, więc wymieniłem przy okazji uszczelniacze a pomiar kompresji na mokro nie wykazał żeby pierścienie puszczały olej.
Parę dni temu wydałem 50 zł i mam pełną historię serwisową mojego samochodu do przebiegu 165759 z 21.03.12r. gdy właśnie wymieniany był olej i wiem już jaki był zalany. Był to 5w30LO (long life) - czyli syntetyk.
I teraz moje pytanie, na obecnym oleju przejechałem ok. 3 tyś km. i mam go zamiar zmieniać latem (bo minie rok od wymiany) może wrócić do syntetyka? Ale 5w40? Jakaś rada z uzasadnieniem dlaczego tak a nie inaczej ? Pozdrawiam :_)
p.s. czy Long life w audi oznacza wymianę oleju co 30 tyś lub co rok ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 20:29, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:39, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
spokojnie wróc na 5w40 i zmieniaj co 15 tys km,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:02, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
OK, ale zmieniam co rok bo rocznie robię ok.3-4 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 21:02, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:30, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
Mam to samo. Nie wiedziałem jaki był olej w aucie kupionym w szwajcarii więc mechanik polecił mi 10W40. Teraz wiem, że to durny pomysł był. Olej 10W40... nadmiernie gęstnieje przy temperaturze -25 st. celcjusza. U nas ostatnio zimą o takie warunki nie trudno. Lepiej wybrać 5W40, z którym nawet przy -30 stopniach nie będzie problemu z rozruchem silnika.
Generalnie jest tak (cytat z artykułu [link widoczny dla zalogowanych] ):
Zaczynamy od zaleceń producenta samochodu, który w instrukcji auta wskazuje dopuszczalne klasy lepkościowe olejów. Bardzo często oleje różnych klas w instrukcji obsługi są opisane jako „zalecane” czy też „dobre” oraz np. „dopuszczalne” w danym aucie. Na razie poprzestańmy na tym, co dopuszcza producent; np. są to oleje 0W-40, 5W-40 i 10W-40. Każdy z nich zachowuje zbliżoną lepkość w temperaturze roboczej, ale inaczej gęstnieje na mrozie. 0W-40 zapewnia najłatwiejszy rozruch i najszybciej dociera do węzłów smarowania, 5W-40 jest pod tym względem gorszy, ale wciąż bardzo dobry, natomiast 10W-40 przy silnym mrozie staje się tak lepki, że odczujemy to, odpalając auto po zimnej nocy (silnik z trudem „zakręci”).
(...)
Zmiana bez sensu
Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej
o lepkości 5W-40.
Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 8:35, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:48, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
tak sie zastanawiam: rok temu wlalem Fuchs'a 10-40 (niewiem czym zalewal poprzedni wlasciciel) i teraz chcialbym zalac 5-40 lub mobil 5-50 bedzie to jakos gralo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:58, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Spokojnie lej 5w50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:58, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
W sobote wymienilem olej i w sumie wlalem jakies okolice 3 litrow oleju zmierzylem bagnetem a tu na bagnecie calkowity max wiec dzisiaj strzykawa, wezyk i wyssalem okolo 200 ml oleju i dalej jest stan max na bagnecie. Tez tak macie ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:48, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Nie, te miarki źle pokazuja i trudno zmierzyć stan oleju dlatego jest w misce czujnik poziomu, chyba ze olej nie zlewales na cieplo lub odssysales, ja zawsze 1.4 16v leje 3,5l i mam równo max. Poziom najlepiej zmierzyć po nocy wcześniej wycierając dokladnie bagnet, gdzie będzie granica miedzy suchym a mokrym tam max, czesto wyciągając przez dluga rurkę sie on rozmazuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:25, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Dokładnie jak PinkFloyd napisał, ja dodatkowo po wyjęciu bagnetu wieczorem, następnego dnia jak sprawdzam odtłuszczam końcówkę benzyną eks.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|