Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:55, 06 Kwi 2014 Temat postu: Zaniki ciśnienia oleju |
|
Witam, jak w temacie w moim baku ostatnio pojawily sie zaniki cisnienia oleju w roznych okolicznosciach - cieply czy zimny silnik szybka czy wolna jazda nie ma znaczenia. Czujnik cisnienia wymieniony i nietety nic nie pomoglo. Moge tydzien jezdzic i nic a nastepnego dnia juz kontrolka oleju czerwona sie swieci
Rece mi juz opadaja nie wiemm czy pomiar cisnienia cos da jezeli wypada to w roznych okolicznosciach. Moze wymiana oleju pomoze aktualnie zalany MOTULEM 5w50 i przejechane na nim jakies 5tys.
/korekta tematu - beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:02, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Filtr oleju nie wydaje u podstawy dziwnych dźwięków? Olej ostatnio zmieniałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:20, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Filtr oleju nie wydaje u podstawy dziwnych dźwięków? Olej ostatnio zmieniałeś? |
olej wymieniany jakiejs 5 mc temu, a co do dziwnych dzwiekow cos buczy tylko nie wiem za bardzo gdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:05, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Ja miałem wadliwy filtr oleju i u podstawy buczał. W twoim przypadku z takich tanich rozwiązań to można spróbować wymiany filtru, ewentualnie zdjąć miskę i sprawdzić ssak.
A najważniejsze to sprawdź koniecznie ciśnienie oleju na jałowym i na obrotach żeby wyeliminować zatarcie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 19:06, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:36, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Pojawia sie kontrolka olekju? Skanowales bledy z ecu i zegarow? Czasami jak czujnik poziomu oleju szwankuje to takie są cyrki, czujnik podaje blad na jalowym? bo czujniki w glowicy czytają powyżej 1500 obr wiec moze jakieś zwarcie przewody do masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:40, 07 Kwi 2014 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | Pojawia sie kontrolka olekju? Skanowales bledy z ecu i zegarow? Czasami jak czujnik poziomu oleju szwankuje to takie są cyrki, czujnik podaje blad na jalowym? bo czujniki w glowicy czytają powyżej 1500 obr wiec moze jakieś zwarcie przewody do masy. |
A więc tak pojawia sie czerwona oliwiarka, bledow nie ma wcale. Zlalem olej i wymontowalem ten czujnik poziomu oleju, tylko zdziwilo mnie to ze po zlaniu oleju nie informowal nic ze oleju nie ma a dopiero gdy wypiolem calkiem czujnik i przeskanowalem bledy zegarow pojawila sie zolta kontrolka a gdy ja tylko podepne blad znika czy ten czujnik tez dziala na zasadzie cisnienia oleju czy poziomu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:35, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Jak wypiąłeś czujnik poziomu to zapaliła się żółta kontrolka z napisem "sensor" informująca o uszkodzeniu - w tym przypadku przerwa do czujnika, natomiast niski poziom pokaże dopiero w czasie jazdy chyba po przejechaniu 100km. Tak jak pisze PinkFloyd jak się zapala czerwona oliwiarka poniżej 1500obr to winą może być np. szwankowanie czegoś w liczniku ( np zimne luty na połączeniach) lub samego czujnika poziomu oleju. Jeżeli jesteś pewny, że masz dobre ciśnienie oleju to wypnij przewód do czujnika ciśnienia oleju i podłącz bezpośrednio do masy aby sprawdzić czy dalej nie wyświetli czerwonej oliwiarki.
PinkFloyd napisał - "czujniki w głowicy" czyli jest jeszcze jeden czujnik do kontroli ciśnienia oleju o którym nie wiem, może ten drugi szwankuje jeżeli jest.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:58, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
bogdand napisał: |
PinkFloyd napisał - "czujniki w głowicy" czyli jest jeszcze jeden czujnik do kontroli ciśnienia oleju o którym nie wiem |
Czujnik ciśnienia jest w głowicy i tylko on sprawdza ciśnienie, ten drugi jest od poziomu oleju. Wykręcasz czujnik w głowicy, wkręcasz manometr i sprawdzasz czy masz dobre ciśnienie, według tego co podaje producent.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 20:00, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Zaczynając od podstaw: silnik to jak rozumiem z innych wątków na forum 1,4 16 V.
[link widoczny dla zalogowanych]
ETKA Online, czujniki ciśnienia/poziomu oleju są ładnie oznaczone - nie są jednak opisane w grupie 1 (Silnik,sprzęgło) tylko w grupie 9 (Wyposażenie elektryczne) --> zakładka 919-40. W zakładce są podane zakresy pracy czujników ciśnienia.
Dziwna sprawa, że komputer nie wyświetla żadnych błędów - sprawdzałeś jakimś interfejsem VAG czy jakimś uniwersalnym kabelkiem a'la ELM327 ? Nie chce mi się wierzyć, że za niskie/wysokie ciśnienie nie zostałoby zapamiętane przez sterownik.
Na dzień dobry przychylam się do rady kolegi groma odnośnie wkręcenia manometru w miejsce czujnika. Rozumiem, że przy ostatniej wymianie oleju nie zakładałeś jakiegoś wątpliwej jakości filtra ?
PS. Nie zrozum mnie źle, bo nie chce Ci źle wróżyć, ale może w wątku jak poniżej znajdziesz coś pożytecznego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 22:01, 08 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:09, 08 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Czyli PinkFloyd pisząc czujniki w liczbie mnogiej określił ogólnie jako w głowicach i jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju tak jak myślałem. Mam nadzieję, że Kolega rodzyn80 jednak upora się z usterką i opisze co było ostatecznie przyczyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:43, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Zaczynając od podstaw: silnik to jak rozumiem z innych wątków na forum 1,4 16 V.
[link widoczny dla zalogowanych]
ETKA Online, czujniki ciśnienia/poziomu oleju są ładnie oznaczone - nie są jednak opisane w grupie 1 (Silnik,sprzęgło) tylko w grupie 9 (Wyposażenie elektryczne) --> zakładka 919-40. W zakładce są podane zakresy pracy czujników ciśnienia.
Dziwna sprawa, że komputer nie wyświetla żadnych błędów - sprawdzałeś jakimś interfejsem VAG czy jakimś uniwersalnym kabelkiem a'la ELM327 ? Nie chce mi się wierzyć, że za niskie/wysokie ciśnienie nie zostałoby zapamiętane przez sterownik.
Na dzień dobry przychylam się do rady kolegi groma odnośnie wkręcenia manometru w miejsce czujnika. Rozumiem, że przy ostatniej wymianie oleju nie zakładałeś jakiegoś wątpliwej jakości filtra ?
PS. Nie zrozum mnie źle, bo nie chce Ci źle wróżyć, ale może w wątku jak poniżej znajdziesz coś pożytecznego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
sprawdzalem vag od viakena czyli chyba ok filtr jet FILTRON ale dzis go chce jeszcze wymienic i podepne jeszcze raz kompa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:02, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:16, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann. |
A jednak mialem MANN no ikupilem dziś znow MANN wymienilem i w sumie jak na razie przestało cos buczeć jest cisza - moze cos byl felerny ten filtr zobaczymy. Auto krecone do 6 tys i nic sie nie dzieje na wolnych obrotach tez stal jakies 10 min i spokoj ale czas pokaze czy sie uspokoilo czy to tak na razie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:53, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Życzę aby wymiana filtra na nowy pomogła.
grom546 napisał: | Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann. |
Filtre oleju do 1.4 16V AUA/BBY:
030115561AN FILTR OLEJU Cena netto: 22.79 Cena brutto: 28.03
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 18:53, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:10, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Życzę aby wymiana filtra na nowy pomogła.
grom546 napisał: | Nie wiem jak do 1.4 ale do 1.6 oryginał w aso jest za 20zł. Filtron jest kiepski, jak z IC to knecht, mann. |
Filtre oleju do 1.4 16V AUA/BBY:
030115561AN FILTR OLEJU Cena netto: 22.79 Cena brutto: 28.03 |
No i jednak byl to filtr oleju po wymianie cisza i spokoj dzieki za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:37, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Dzięki za info o problemie. Plaga z tymi filtrami ;{
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:54, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:07, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba? |
Filtr był firmy MANN kupiony w hurtowni motoryzacyjnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:57, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
rodzyn80 napisał: | PinkFloyd napisał: | To jakiej bym marki? W sumie to niebezpieczne wychodzi ze zawiodl zawór bezpieczenstwa filtra który jak filtr sie zapcha kieruje olej z pominięciem filtra, widocznie cos bylo z wydatkiem filtrowania a zawór nie zadzialal, moze jakas podroba? |
Filtr był firmy MANN kupiony w hurtowni motoryzacyjnej |
Ja od dłuższego czasu używam filtrów MANN , z reguły kupuję na Allegro i jak do tej pory zero powodów do narzekań. Nawet w weekend kupiłem od gościa z Allegro 2 sztuki, a jak się okazało: odebrałem w sklepie motoryzacyjnym. Koszt filtra do 1.4 TDI: 21 zł brutto, z FV nie było problemu.
Zastanawia mnie jedna rzecz: w 1.4 TDI na obudowie filtra oleju jest oring uszczelniający: w 1.4i jest tak samo ? Jesli tak, to może nie miałeś go założonego prawidłowo i w efekcie układ smarowania nie trzymał prawidłowo ciśnienia ? Wydaje mi się to mało mało prawdopodobne, bo pewnie na obudowie widziałbyś ślady wyciekającego oleju, ale... ? Sam już nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:18, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
W sumie w tamtym roku też założyłem filtr oleju właśnie firmy MANN jak i pozostałe filtry nie mam z nimi problemów. Może kolega trafił na jakąś podróbę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|