Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knowaczyk
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:59, 28 Sie 2014 Temat postu: Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze 1.4 benzyna (75) 2002 |
|
Witam szanowne forum ludzi dobrej woli i proszę o pomoc. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałośc.
Audi A2 1.4 benzyna (75) 2002
Według badania VAG i AutoCom – Błędy:
- wypada zapłon na 2 cylindrze
- drugi cos z Klimą, zablokowany nawiew ….
Pomarańczowa kontrolka silnika pali się.. i auto chodzi w miarę!, gdy zaczyna mrugać Silnik muli i chodzi chropowato.
- raz na jakiś czas zapali się czerwona oliwiarka z 3 sygnałami po czym gaśnie ( po ok. 10 km jazdy i staniu w korku).
Mój mechanik, sprawdził
- świece
- cewkę
- kable od cewki….
- ciśnienie .. na 2 ok. 12,5 bar reszta ok. 13bar
i wciąż to samo.
Powiedział ze winę może mieć ECU.... MOŻE?
Proszę o podpowiedzi co robić dalej.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał ten problem i czy został rozwiązany?
PS.
Na forach naczytałem się że winę może mieć, brudna przepustnica, uszkodzony „czujnik spalania stukowego” – poddaje się
Proszę o pomoc w tej sprawie
K.Nowaczyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maxwit
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:31, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
Ja też tak miałem wymieniłem kable (NGK) i cewkę razem z modułem (Bosch) i po problemie. Świec nie wymieniałem bo mają trzy miesiące.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxwit dnia Czw 11:32, 28 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
knowaczyk
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:26, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
Witaj,
Cewka jest w zasadzie nowa, ale mechanik podpiął na próbę nową, kabel do świecy , potem przepiął na inny wtrysk, i to samo na komputerze wciąż wypada na 2 cylindrze.
On obstawia komputer ECU, ale jeśli komputer wariuje to by gubił zapłon tylko na tym 2 ?
Podsunąłem mu temat czujnika spalania stukowego, stwierdził że raczej nie!
Pomocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
knowaczyk
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:02, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
Dzień dobry,
dziękuję za podpowiedzi zobaczymy co na to mój mechanik. W poniedziałek mam umówiona wizytę z pacjentem. Mam nadzieję, że go wyleczy.
Największym problemem dla mnie jest to, ze fizycznie nie jestem w Polsce, bo tu byłoby łatwiej, a tak muszę czekać na wizytę u mechanika.
Kilka dni temu były właściciel podiął się naprawy, zabrał auto do jakiegoś mechanika, co prawda kontrolka silnika nie świeci, ale na moje auto dalej ma problem z paleniem na ten cylinder, bo raz na jakiś czas się dławi – dodam że audi prowadzi się ok.
Pozostaje ta kontrolka oleju i 3 sygnały – tylko wtedy kiedy auto jest rozgrzane po ok. 7 km w korkach.
Proszę napiszcie, czy jeżdżąc dziennie ok. 17km, auto mi się nie rozsypie, przez te kilka dni (praca dom)?.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwestro_k
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Derby UK Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:53, 10 Mar 2015 Temat postu: |
|
Witam!
trochę czasu uleciało, a czy problem został rozwiązany?
jeśli tak, warto by było podzielić się doświadczeniem, komuś może się przydać tak na przyszłość.
Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:58, 11 Mar 2015 Temat postu: |
|
to ja jeszcze dopisze bo też miałem problem z wypadaniem zapłonu na jednym z wtrysków. Jak się później okazało winowajcą był sam wtrysk.
Najlepiej żeby to sprawdzić należy zamienić wtryski miejscami pojeździć i sprawdzić jeszcze raz błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:24, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
Mam to samo! Ratunku.Nowy rozrząd. Świece nowe, cewka nowa. Chodził pięć kilometrów i znowu wypadł chyba 1 i 2. Powrót do warsztatu.... Buuuu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiugm
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:09, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
zrob tak jak pisze joszi bedzie wiadomo, jesli to wtryski powinny byc zapisane błedy.
knowaczyk - a czy wieniałes kable i swiece? cociaz swiece zamien miejscami,
w takich przypadkach bedą zawsze winne swiece, kable, lub wtrysk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:03, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
Dzięki za info, jednak nie było nawet widać ale na kablu było uszkodzenie. Wszystko wymieniłem na NGK i błędy skasowane wszystko działa przynajmniej do teraz. Silnik wywalał zapłon jak tylko się ogrzał. Teraz sprawdzony już na ciepłym jest ok, na autostradę też go trochę przecisnąłem na szybkości i błędy nie wychodzą już. Wtrysk też sprawdzony ale działa, chociaż uwaga!!! Przy tym wywalił błąd wtrysku. Wydaje mi się że to działa jak system naczyń połączonych. Jedno z drugim powiązane to i przy okazji chyba wychodzi na komputerze.
Po 50km dalej to samo! Ręce już opadają, zaczynam się bać jeździć a szkoda bo to miły w prowadzeniu samochód, tylko co z tym silnikiem się dzieje to naprawdę. Jutro kolejny dzień dochodzenia w tej sprawie. Ma taki dziwny objaw jeszcze jakby raz dobrze chodzi na dobrych obrotach a po chwili potrafi lekko klepać zaworami jakby obroty się zmniejszyły... Buuu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pakuR dnia Czw 16:49, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiugm
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:10, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
pakuR - trzeba sprawdzic kable czy nie mają przebicia, najlepiej spryskiwaczem w nocy, no i swiece pewnie tez nie wymieniałes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:29, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
Robiłem cały duży przegląd auta. Rozrząd, świece, cewka nowa. Wymieniony olej, filtry wszystkie i po nagrzaniu na światłach. Check i błąd wypadania zapłonu! Sprawdzone kable, jeden był uszkodzony. Wymienione. Było idealnie przez 50km i nawet po nagrzaniu silnika. Na postoju pojechałem po ciotkę i znowu to samo. Zaczynam się martwić bo przeleciałem te tematy i kilka z nich zakończyło się końcowa diagnoza -uszkodzona głowica!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiugm
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:28, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
na ktorym cylindrze? czi wypada
pozamieniaj miejscami swiece, kable, zobaczysz czy bedzie na innym, jesli tak masz winowajce.
NGK - hmm ostatnio wymieniałem sąsiadce i lipa była, niby miała wymieniane jakis czas temu wszystkie, ale okazało się że wmienili tylko dwie właśnie na NKG i jedna z nich padła, dwie drugie stare były DENSO, i własnie one stare miały iskre że by konia zabiło a kupiłem nowe NGK i jakas tak lipa straszna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi73
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:46, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
1.Czy delikatne szarpniecia co kilka sekund na biegu jałowym (bez dodawania gazu) mozna nazwac wypadaniem zaplonu?
2.Czy wypadaniu zapłonu musi towarzyszyc bład na desce?
jakie sa jeszcze objawy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:45, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
Mi przy wypadaniu zaplonu nie pojawiał sie check.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:44, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
Przy wypadnięciu zapłonu następuje całkowite wyłączenie przez komputer paliwa do wtrysku i silnik działa tylko na trzech cylindrach. Chodzi jak traktor i ledwo da się nim ruszyć. Można wyłączyć stacyjkę i uruchomić silnik ponownie, powinien znowu chodzić normalnie, mało tego po którymś uruchomieniu zniknie check i nie zapali się aż do kolejnego błędu.
Walczymy z tym problemem dalej. Skoro ciśnienie jest dobre to silnik nie nadaje się do remontu. Wybaczcie ale to tak jakby zawołać straż pożarna żeby ugasić popielniczkę. Mało tego! Przy włączonym Komputerze silnik zagrzany i błąd! Zapłon wyłączony.... Pstryk >usuń błąd>silnik jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki działa jak ta lala. Nie można przecież zwiększyć ciśnienia za nacisnieciem guzika. Błąd jest czysto elektroniczny i nie powinien dotyczyć ECU ale to się okaże. Nie wiem dlaczego wszyscy którzy poradzili sobie z tym problemem to skrywają. Przyczyna jest usuwana podczas remontu silnika, ale nikt nie chce się przyznać żeby nie tracić olbrzymich pieniędzy które się z tym wiążą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pakuR dnia Wto 18:19, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
NYGA
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:52, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
Kolego problemem Twojego silnika jest zapewne głowica a to że masz ciśnienie prawidłowe na garach to pół sukcesu, drugą połową było by prawidłowe uchylanie się zaworów...pomyśl...kiedy masz uszkodzony wałek rozrządu (krzywkę) albo popychacz lub dźwigienkę zaworową cylinder nie będzie prawidłowo opróżniany w przypadku zaworów wydechowych lub w przypadku zaworów ssących nie będzie zasysał odpowiedniej ilości mieszanki.Kiedy zawór nie będzie prawidłowo uchylany kompresja będzie wzorowa a silnik będzie kulał.Na wolnych obrotach spowolni pracę do tego stopnia że czujnik położenia wału będzie mógł to odczytać i przekaże informacje do komputera silnika który następnie wyrzuci checka i odetnie dany wtrysk.Proponuje przy regeneracji głowicy wymienić odrazu tłoki z pierścieniami na mahle bo pewnie stukają jak w każdym 1.4 16V.To jest jedyna właściwa droga przy wypadaniu zapłonu i klekotaniu jakże nieudanego silnika 1.4 16V !!! Tym którym udało się usunąć usterkę wypadania zapłonu zapewne zabiorą tajemnicę ze sobą do grobu bo przecież po co komuś podpowiedzieć? ja tyle kasy wydałem na nietrafione diagnozy...niech inni też wydają a co tam, niech przejdą tą drogę co ja przeszedłem niech wymieniają aż się posrają!!! Mam nadzieję że już nie zobaczę nowego tematu na tym forum "wypadające zapłony POMOCY"
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez NYGA dnia Wto 23:53, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Wto 8:35, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
Takich tanich silnikow sie nie naprawia tylko wrzuca na podmiane drugi panowie
Nie kupujemy tez czesci japonskich do niemieckich pojazdow.
Jesli przewody,swiece czy cewki badz czujniki to tylko BERU lub BOSCH.
Stosowanie sprawdzonych czesci to meritum sprawy.
Diagnozy u janka w szopie tez mozna sobie odpuscic.
PS.Jeden z moich rezerwowych mechanikow robi zazwyczaj auta z grupy VAG ale to jego audi A4 ciagle stoi zepsute na kolkach...
Nie wystarczy byc mechanikiem by miec rozum do jakichkolwiek napraw mechnicznych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
NYGA
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:00, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
colorstormimolagelbA2 napisał: | Takich tanich silnikow sie nie naprawia tylko wrzuca na podmiane drugi panowie
Nie kupujemy tez czesci japonskich do niemieckich pojazdow.
Jesli przewody,swiece czy cewki badz czujniki to tylko BERU lub BOSCH.
Stosowanie sprawdzonych czesci to meritum sprawy.
Diagnozy u janka w szopie tez mozna sobie odpuscic.
PS.Jeden z moich rezerwowych mechanikow robi zazwyczaj auta z grupy VAG ale to jego audi A4 ciagle stoi zepsute na kolkach...
Nie wystarczy byc mechanikiem by miec rozum do jakichkolwiek napraw mechnicznych. |
Jak najbardziej się z Tobą zgodzę ale nie w przypadku 1.4 16V...szansa na to że trafisz silnik w dobrej kondycji jest jak trafienie w totka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|