Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze 1.4 benzyna (75) 2002

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Verso
 
 


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:17, 31 Maj 2018 Temat postu:

Witam, nie wiem czy to kogoś zainteresuje ale w moim AUDI A2 1.4 benzyna mam dokładnie ten sam problem, aczkolwiek, przypadkiem natrafiłem na pośrednie rozwiązanie TEGO problemu. Przez pewien czas po skasowaniu błędu, wszystko śmigało jak trzeba, po okresie około 2 tyg. nawracał problem z check engine i missfire na 2 cyl. Wymiana świecy, kabli, wymiana wtrysku (3razy), planowanie głowicy, nowy rozrząd nic nie pomogło. podczas wymiany jakiejś pierdoły został odłączony zawór EGR i wszystko wróciło do normy. No prawie wszystko, ponieważ na tablicy dalej widnieje pomarańczowa kontrolka check engine i po podpięciu VAGA widnieje info, że nie ma połączenia z EGR (nie pamiętam dokładnie co tam jest napisane). Ostatnio zebrałem się w sobie i zakupiłem nowy EGR podłączyłem, okazało się, że ma zwarcie do masy, wymieniłem na inny to samo, w między czasie zapaliła mi się kontrolka od EPC (vag pokazywał, że mam uszkodzony sensor od świateł stopu pomimo, że światła działały) przypadkiem natrafiłem na post na naszym forum, że przyczyna EPC na może być przepalony bezpiecznik NR 30 (i miał rację) po wymianie bezpiecznika, błąd EGR (zwarcie do masy ) i problem z sensorem stopu ZNIKŁ . Zrobiona została adaptacja EGRu oraz test i wszystko było OK. silnik odpalony, pochodził może z 10 min i znowu to samo..... MISS FIRE na 2 cyl. ACZKOLWIEK przypominam, ze po odłączeniu EGR wszystko śmiga normalnie tj. silnik nie trzesie się na jałowym biegu nie słabnie podczas jazdy.
Sam nie mam już pomysłu co to może być, słyszałem coś o czujniku spalania stukowego ale nie wiem czy mam na to siłe, szybciej będzie usunąć EGR z systemu co jest oczywiście nielegalne ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:24, 08 Cze 2018 Temat postu:

Podepnę sie pod temat, bo tez sie z tym męczę. Z tym ze tylko i wyłacznie nie biegu jałowym wywala mi cylinder 2. Wykluczam głowice czy tłoki bo w momencie skasowania błędu auto chodzi z powrotem na 4 gary. W przypadku uszkodzenia mechanicznego(głowica czy tłoki) raczej po skasowaniu auto by nie zaczeło prawidlowo pracowac.
Oczywiscie sprawdzone(podmienione)wtryski świece,przewody i cewka wraz z modułem. A moja sytuacja wygląda dokładnie tak samo jak ta.
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdzie szukac przyczyny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:49, 09 Cze 2018 Temat postu:

Też miałem wypadanie zapłonu cylinder 2 i to są zazwyczaj problemy z podciśnieniem lub niestety problem mechaniczny jak wytarte wałki.

Odpięcie egr też pomagało ale tylko dlatego, że auto wchodzi wtedy w tryb awaryjny i podnosi obroty na biegu jałowym. Pali wtedy jak smok i nie polecam dłużej jazdy.

Chodzi Ci równo na biegu jałowym przy 650 obr/min ???

Na starym silniku trzepało mi przy tak niskich obrotach i wywalało błąd. Wina niestety silnika w stanie agonalnym po rozebraniu go.

Po wymianie silnika na tak niskich obrotach, które są normalne dla tego silnika pracuje równo !!!

Winowajca:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Najpierw należy posprawdzać ciśnienie na cylindrach potem ciśnienie oleju i wyeliminować uszkodzenia mechaniczne !!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Sob 9:02, 09 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:13, 09 Cze 2018 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze 1.4 benzyna (75) 2002

knowaczyk napisał:
Pomarańczowa kontrolka silnika pali się.. i auto chodzi w miarę!, gdy zaczyna mrugać Silnik muli i chodzi chropowato.
- raz na jakiś czas zapali się czerwona oliwiarka z 3 sygnałami po czym gaśnie ( po ok. 10 km jazdy i staniu w korku).


Tu ewidentnie problem z ciśnieniem oleju i podejrzewam, że po rozebraniu silnik wygląda jak u mnie.

Ale niby silnik jeszcze jako tako chodzi ale w środku kaplica

Co za mechanik wymienia jeszcze cewki itp skoro tam już silnika nie ma !!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Sob 15:14, 09 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:33, 09 Cze 2018 Temat postu:

Czyli wykasowaniem błedu naprawiam na chwile silnik w środku???????????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:23, 09 Cze 2018 Temat postu:

Miałem wszystko tak samo. też po wykasowaniu chodził lepiej. Tylko nie jeździłem po mechanikach i nie dawałem im się nabijać w butelkę i nie szedłem w koszty.

Piszesz już o kontrolce ciśnienia oleju a to już jest ostateczny oznak.

Popatrz w moich innych postach jak wyglądał silnik a znajomi mechanicy mówili, że mechanicznie jest ok bo nawet jeszcze spoko pracuje. Jak widać każdy się mylił. Świecąca kontrolka oleju to już gwóźdź do trumny.

Po twoim poście wnioskuje, że z mechaniką samochodową nie za bardzo u Ciebie. Wypada Ci zapłon bo może wykryć na przykład na jednym cylindrze spalanie stukowe lub nie domykają się prawidłowo zawory na drugim cylindrze. Ale to nie dzieje się bez przerwy tylko co jakiś czas. Jak zaświeci Ci się błąd odcina Ci wtrysk na drugi cylinder by nie uszkodzić silnika. Po skasowaniu jest jakiś czas dobrze dopóki znowu nie wykryje jakiejś anomalii i to tak w kółko.

Jak czytam te wszystkie posty i tych mechaników, którzy dla zasady wymieniają cały układ zapłonowy na marne ale to i tak klient płaci.

Jeżeli wszystko elektrycznie masz wymienione cały układ zapłonowy to zdejmij sobie miskę olejową oraz pokrywę górną godzina roboty i wszystko wiesz.

Albo pozostaje Ci jeździć po mechanikach lubią takie roboty wszystko sobie wymienią a na koniec najlepsze zwłaszcza na tym forum. Mechanik skasuje sporo kasy za nieudolne wymiany niepotrzebnych części i mówi proszę sobie kupić sterownik silnika to raczej on :DDDDDDDDD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Sob 21:30, 09 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:28, 09 Cze 2018 Temat postu:

Chyba mnie z kimś mylisz.
Przeczytaj jeszcze raz mój post. Nie jeżdżę po mechanikach i nie świeci mi się kontrolka oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:33, 09 Cze 2018 Temat postu:

To było do autora tematu dlatego cytowałem o ciśnieniu oleju.

A jeśli chodzi o Twoją sytuację równo pracuje Ci silnik po rozgrzaniu bez wł klimy???

To jest prosty silnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Sob 21:35, 09 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:40, 09 Cze 2018 Temat postu:

Równo. Ale od jakiegoś czasu bardziej odczuwalna drgania silnika w kabinie, ale tylko na wolnych obrotach, nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:45, 09 Cze 2018 Temat postu:

NYGA napisał:
Kolego problemem Twojego silnika jest zapewne głowica a to że masz ciśnienie prawidłowe na garach to pół sukcesu, drugą połową było by prawidłowe uchylanie się zaworów...pomyśl...kiedy masz uszkodzony wałek rozrządu (krzywkę) albo popychacz lub dźwigienkę zaworową cylinder nie będzie prawidłowo opróżniany w przypadku zaworów wydechowych lub w przypadku zaworów ssących nie będzie zasysał odpowiedniej ilości mieszanki.Kiedy zawór nie będzie prawidłowo uchylany kompresja będzie wzorowa a silnik będzie kulał.Na wolnych obrotach spowolni pracę do tego stopnia że czujnik położenia wału będzie mógł to odczytać i przekaże informacje do komputera silnika który następnie wyrzuci checka i odetnie dany wtrysk.Proponuje przy regeneracji głowicy wymienić odrazu tłoki z pierścieniami na mahle bo pewnie stukają jak w każdym 1.4 16V.To jest jedyna właściwa droga przy wypadaniu zapłonu i klekotaniu jakże nieudanego silnika 1.4 16V !!! Tym którym udało się usunąć usterkę wypadania zapłonu zapewne zabiorą tajemnicę ze sobą do grobu bo przecież po co komuś podpowiedzieć? ja tyle kasy wydałem na nietrafione diagnozy...niech inni też wydają a co tam, niech przejdą tą drogę co ja przeszedłem niech wymieniają aż się posrają!!! Mam nadzieję że już nie zobaczę nowego tematu na tym forum "wypadające zapłony POMOCY"Szczęśliwy


Tu masz odpowiedź na swoją sytuację jeśli sprawdziłeś wszystko od strony elektrycznej. Zazwyczaj na vagu jest w opisie błędu informacja, że błąd nie jest związany z elektryką.

Jeśli na wolnych obrotach w środku czuć nierówną pracę silnika to pod maska już go rzuca. Sytuacja dzieje się tylko po rozgrzaniu jak wyłączy się ssanie.

Po wykasowaniu błędu nie naprawiasz silnika mechanicznie :DDD

Tylko czekasz do kolejnej informacji dla sterownika silnika o odłączeniu wtrysku na dany cylinder.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Sob 21:48, 09 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:55, 09 Cze 2018 Temat postu:

Kiedy wywali błąd zapala sie check i chodzi na 3 gary. Kiedy w dowolnym momencie skasuje błąd auto wraca do pracy na 4 gary.
Poczekam około minuty i znów wywali błąd i chodzi na 3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 6:36, 10 Cze 2018 Temat postu:

Podciśnienie sprawdzałeś ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 6:51, 10 Cze 2018 Temat postu:

Rozumiem że chodzi Ci o szczelność wężyków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:33, 10 Cze 2018 Temat postu:

Jakie masz podciśnienie na biegu jałowym bez włączonej klimatyzacji na rozgrzanym silniku ???

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rasinonline dnia Nie 8:34, 10 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:50, 10 Cze 2018 Temat postu:

Jak to zmierzyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rasinonline
 
 


Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:07, 10 Cze 2018 Temat postu:

http://www.audia2.fora.pl/img-src-http-www-audia2-fora-pl-images-galleries-58200971358cae9207c0d8-692960-wm-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/podcisnienie-w-dolocie-przebieg,3679.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kryhawrc
 
 


Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:53, 10 Cze 2018 Temat postu:

Na rozgrzanym jest około 700 obrotów bez klimy i około 350mg

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin