Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:25, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | bogdand napisał: | Napisałem tak żeby ADMINA zmobilizować do samodzielnej pracy przy wymianie tłoków, przecież ma wiadomości na ten temat a satysfakcja będzie gwarantowana. |
Pomału zaczynasz mnie przekonywać
Jakby nie było około 1000 zł. robocizny w kieszeni , satysfakcja bezcenna pod warunkiem, że nie wyskoczą jakieś komplikacje, które nie da się ogarnąć w garażu.
Posiadam wszystkie instrukcje jak się do tego zabrać, będę to analizował i wszelkie niejasności podpytam, może na początek jakie nietypowe narzędzia będą potrzebne, może pomiarowe? |
Jak potrzebujesz miec zrobione po godzinach przez pracowników Aso vw z Madalińskiego w Szczecinie za 1/3 ceny to daj znać na pw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:33, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
To ja na taką propozycję zezwalam Adminowi bo za taką cenę czyli ok 300zł musiałby kupić kilka niezbędnych narzędzi min. opaskę ściskającą pierścienie i ew. mikrometr (najlepiej pożyczyć bo cena nowego przerasta opłacalność kupna) + klucze nasadowe i dynamometr o których wspominał Pink.
Wspaniała rzecz jak ma się takich kolegów, brawo PinkFloyd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:37, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Pink, a powiedz mi proszę dwie rzeczy.
1) Jak skręcałem głowice w starszych autach to śruby wkręcało się w konkretnej kolejności (na ślimaka) - od środkowej jechało się wokoło. Najpierw momentem koło 30 Nm, a potem druga rundka wyższych (120 Nm ? - już nie pamiętam) . Tutaj robi się podobnie czy kolejność nie ma znaczenia ?
2) Zalecasz koniecznie zmieniać śruby głowicy czy można zostawić stare ? |
beerkoff jeżeli chodzi o Twój silnik czyli 1.4 TDI AMF to według instrukcji serwisowej dokręcenie głowicy wygląda tak:
– Włożyć nowe śruby mocujące głowicę silnika i dokręcić je mocno ręką.
– Dokręcić śruby mocujące głowicę silnika w 4 etapach we wskazanej kolejności:
1. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 40 Nm.
2. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 60 Nm.
3. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).
4. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).
PinkFloyd przez Ciebie jestem na rozdrożu koledzy chyba manuala nie będzie propozycja bardzo kusząca.
Wszelakie klucze posiadam, mikrometr również jest do ogarnięcia jedynie opaska na pierścienie ale czas bez auta również się liczy o wiele szybciej by to ogarnęli niż ja no i z polecenia to raczej robią jak dla siebie.
Jeżeli miałbym to sam robić to nie wcześniej jak w marcu jest już cieplej ale oddanie do serwisu może być wcześniej.
PinkFloyd już piszę do Ciebie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:44, 28 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:06, 09 Paź 2015 PRZENIESIONY Sob 13:24, 10 Paź 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: |
Z serii "100 pytań do":
1) Jakie tłoki wstawiłeś ? Serię (nowe/używki?) czy np. Mahle polecane na forum ?
2) Ile Cię taka przyjemność kosztowała ?
3) Czy przed wymiana dźwięk silnika zaczynał już przypominać diesla ?
4) Po wymianie widać/słychać wyższa kulturę pracy silnika ?
5) Masz jeszcze te uszkodzone tłoki ? Możesz podać przebieg autka (o ile znasz i jesteś go pewien) i pokazać czy tłoki były bardzo wytarte ? |
(...)Tłoki założyłem firmy mahle i płaciłem cos ok 180 zł za kpl tłok(za 1 sztuke)
Mnie kosztowało to troszke bo jak rozebrałem silnik to chciałem go zrobić pożądnie. Rozrząd i pompe wody zmieniłem 2 tys. km przed remontem wiedz nie kupowałem nowego. Więc tak: 4 x 180 za tłoki, zawory wydechowe 200zł(u mnie miały juz lekki luz wiedz poszły nowe) 400zł za robote głowicy (planowanie docieranie zaworów i wszystkie nowe prowadnice zaworów a gniazda były dobre) uszczelki nie pamietam dokładnie ale chyba 150zł (na cały silnik) śruby głowicy chyba ze 100zł płaciłem zimmeringi wałków rozrzadu 60zl (za 2 sztuki) olej valviline 5w/40 96zł(za 4 litry) filtr oleju 12zł pasta uszczelniająca do miski olejowej ok 35zl.
Razem ok 1700zł czesci i robota głowicy bo samemu no nie da sie głowicy zrobić chyba ze ktoś ma maszyny ale ja niestety nie miałem:(. A robota silnika za darmo bo samemu.
Przed wymianą podczas przyspieszania stukał ale nie aż tak bardzo jak dizel:) na wolnych obrotach też go było słychać .
Po wymianie to nie jest ten sam silnik. Nie słychać go prawie nic tylko takie przyjemne mruczenie ale to od tak ok 3000obr:) i jest bardziej elastyczny.
Niektórzy mi mówili zeby wlać gestrzejszy olej np 10w40 i nie bedzie mi brać oleju ale stwierdziłem zeby zrobić remont i nie żałuje. Przed wymianą tłoków na 1000 km brał ok 1litra może nawet troszke wiecej.
Tłoki w cylindrach chodziły jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=z7iSKLl8V1A
przebieg auta na chile obecną to ok 19100km a remont był robiony przy 178874km. Dodam ze po remoncie trzeba go dotrzeć i zmienic olej wcześniej czyli po ok 2000 km.
/edycja + zmiana wątku
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Pią 20:13, 09 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:09, 10 Paź 2015 PRZENIESIONY Pon 17:17, 12 Paź 2015 Temat postu: |
|
Tutaj sa zdjecia starych tłoków. A jeszcze jakby ktos był ciekawy to załozyłem nominalne tłoki a gładzie cylindrów były super
Lepsza jakość:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
/Edycja: poprawka linków, przeskalowanie fotek, drobna modyfikacja treści, przeniesienie posta do innego wątku
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Sob 19:11, 10 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:49, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
Dzięki za wyczerpujący opis. Bez dwóch zdań warto choćby dla tej ciszy jaka powinna być przy benzynie. Szkoda, że ASO się nie popisało przy testach tych silników i odrazu tego nie poprawili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Nie ma za co dziękować :-) i naprawde warto to zrobić i mieć spokój i odchdzi problem z EGR-em bo od wymiany tłoków jeszcze go nie czyściłem i nie wydaje się kasy na dolewki ( w moim przypadku na 10000 potrzebowałbym ponad 10 litrów oleju a przy cenach w Zawierciu tego oleju co używam to jest 160-180zł za 4 litry, w Dąbrowie górniczej jest akurat dużo taniej i tam kupuje 95zł [link widoczny dla zalogowanych] ale to i tak dużo kupując 3 baniaczki) po wymianie tłoków przestały też mi się pojawiać błędy sond lambda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:32, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Audi A2 i jak z tym remontem , zacząłeś, planujesz czy na tą chwilę odpuściłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:35, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Plany były wielkie ale zdrowie ważniejsze, odpuściłem z powodów zdrowotnych.
Jeżeli silnik będzie poważnie utykał to będzie generalka teraz jeździ bez błędów i tak trzymać 😊
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:14, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
No to i ja przygotowany do wymiany tłoków , jutro odbieram pierwszą partię części czyli kompletne tłoki MAHLE wraz z pierścieniami ,uszczelka pod głowicę ELRING ,śruby głowicy ,paski rozrządu ,resztę zamówi mechanik ,auto zostawiam w tym tygodniu u mechanika ,jadę na mały urlop a po powrocie zdam relację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:26, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
Czekamy na relację i jak możesz to porób zdjęcia i pochwal się cenami
Pewnie każdego to czeka wcześniej czy później.
Zastanawiam się tylko czy dam radę sam zrobić taki remont, w zaciszu własnego garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:21, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
Z fotkami będzie ciężko ponieważ będę się rozkoszował ostatnimi promieniami Włoskiego słońca ,ale zapytam mechanika czy ma może ochotę porobić parę zdjęć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:29, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
Ok to auto już u mechanika ,z części ,które ja osobiście kupowałem to:
- tłoki MAHLE komplet wraz z pierścieniami, tulejkami korbowodowymi 181,03 zł
za sztukę ,co daje 724,12 zł
- pasek rozrządu 79,19 zł
- zestaw śrub głowicy 63,79 zł
- uszczelka głowicy ELRING 86,57 zł
Razem 953,67 zł
Reszta zakupów po stronie mechanika zapewne panewki płyn do płukania i co tam jeszcze będzie potrzebne ,bo ja niestety nie dam już rady ,lecę się wygrzać ,a po powrocie mam zamiar odebrać gotowy już samochód.
A co powiecie na to ? ,gdzieś wyczytałem ,aby po takiej naprawie wymienić olej na 5w50 lub 0w40 ,podobno na ten pierwszy ,producent zaleca (nieoficjalnie) wymienić po gwarancji ,ciekawe co ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebastian7905 dnia Czw 19:52, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:14, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
No to panowie JEST CISZA !!!
do kosztów naprawy doszły jeszcze panewki i jakieś tam pierdołki ,rozrządu nie wymieniałem miał niewielki przebieg ( był wymieniany przez kolegę PinkFloyd )
a więc całość to koszt
953,67 części ,które sam kupiłem
- 79,19 pasek rozrządu
+ 1250,00 koszty robocizny wraz z panewkami i pierdołami
2124,48 RAZEM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:48, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
Pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|