Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana wadliwych tłoków, klekoczący silnik

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:25, 13 Gru 2014 Temat postu:

Audi A2 napisał:
bogdand napisał:
Napisałem tak żeby ADMINA zmobilizować do samodzielnej pracy przy wymianie tłoków, przecież ma wiadomości na ten temat a satysfakcja będzie gwarantowana. Tak

Pomału zaczynasz mnie przekonywać Tak
Jakby nie było około 1000 zł. robocizny w kieszeni Szczęśliwy , satysfakcja bezcenna pod warunkiem, że nie wyskoczą jakieś komplikacje, które nie da się ogarnąć w garażu.
Posiadam wszystkie instrukcje jak się do tego zabrać, będę to analizował i wszelkie niejasności podpytam, może na początek jakie nietypowe narzędzia będą potrzebne, może pomiarowe?

Jak potrzebujesz miec zrobione po godzinach przez pracowników Aso vw z Madalińskiego w Szczecinie za 1/3 ceny to daj znać na pw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:33, 13 Gru 2014 Temat postu:

To ja na taką propozycję zezwalam Laughing Adminowi bo za taką cenę czyli ok 300zł musiałby kupić kilka niezbędnych narzędzi min. opaskę ściskającą pierścienie i ew. mikrometr (najlepiej pożyczyć bo cena nowego przerasta opłacalność kupna) + klucze nasadowe i dynamometr o których wspominał Pink.
Wspaniała rzecz jak ma się takich kolegów, brawo PinkFloyd Oklaski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:37, 13 Gru 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Pink, a powiedz mi proszę dwie rzeczy.
1) Jak skręcałem głowice w starszych autach to śruby wkręcało się w konkretnej kolejności (na ślimaka) - od środkowej jechało się wokoło. Najpierw momentem koło 30 Nm, a potem druga rundka wyższych (120 Nm ? - już nie pamiętam) . Tutaj robi się podobnie czy kolejność nie ma znaczenia ?
2) Zalecasz koniecznie zmieniać śruby głowicy czy można zostawić stare ?

beerkoff jeżeli chodzi o Twój silnik czyli 1.4 TDI AMF to według instrukcji serwisowej dokręcenie głowicy wygląda tak:

– Włożyć nowe śruby mocujące głowicę silnika i dokręcić je mocno ręką.
– Dokręcić śruby mocujące głowicę silnika w 4 etapach we wskazanej kolejności:

1. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 40 Nm.
2. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 60 Nm.
3. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).
4. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).


PinkFloyd przez Ciebie jestem na rozdrożu Bardzo szczęśliwy koledzy chyba manuala nie będzie propozycja bardzo kusząca.
Wszelakie klucze posiadam, mikrometr również jest do ogarnięcia jedynie opaska na pierścienie ale czas bez auta również się liczy o wiele szybciej by to ogarnęli niż ja no i z polecenia to raczej robią jak dla siebie.
Jeżeli miałbym to sam robić to nie wcześniej jak w marcu jest już cieplej ale oddanie do serwisu może być wcześniej.

PinkFloyd już piszę do Ciebie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:44, 28 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:06, 09 Paź 2015
PRZENIESIONY
Sob 13:24, 10 Paź 2015 Temat postu:

beerkoff napisał:

Z serii "100 pytań do":
1) Jakie tłoki wstawiłeś ? Serię (nowe/używki?) czy np. Mahle polecane na forum ?
2) Ile Cię taka przyjemność kosztowała ?
3) Czy przed wymiana dźwięk silnika zaczynał już przypominać diesla Szczęśliwy ?
4) Po wymianie widać/słychać wyższa kulturę pracy silnika ?
5) Masz jeszcze te uszkodzone tłoki ? Możesz podać przebieg autka (o ile znasz i jesteś go pewien) i pokazać czy tłoki były bardzo wytarte ?


(...)Tłoki założyłem firmy mahle i płaciłem cos ok 180 zł za kpl tłok(za 1 sztuke)
Mnie kosztowało to troszke bo jak rozebrałem silnik to chciałem go zrobić pożądnie. Rozrząd i pompe wody zmieniłem 2 tys. km przed remontem wiedz nie kupowałem nowego. Więc tak: 4 x 180 za tłoki, zawory wydechowe 200zł(u mnie miały juz lekki luz wiedz poszły nowe) 400zł za robote głowicy (planowanie docieranie zaworów i wszystkie nowe prowadnice zaworów a gniazda były dobre) uszczelki nie pamietam dokładnie ale chyba 150zł (na cały silnik) śruby głowicy chyba ze 100zł płaciłem zimmeringi wałków rozrzadu 60zl (za 2 sztuki) olej valviline 5w/40 96zł(za 4 litry) filtr oleju 12zł pasta uszczelniająca do miski olejowej ok 35zl.
Razem ok 1700zł czesci i robota głowicy bo samemu no nie da sie głowicy zrobić chyba ze ktoś ma maszyny ale ja niestety nie miałem:(. A robota silnika za darmo bo samemu.

Przed wymianą podczas przyspieszania stukał ale nie aż tak bardzo jak dizel:) na wolnych obrotach też go było słychaćSmutny .

Po wymianie to nie jest ten sam silnik. Nie słychać go prawie nic tylko takie przyjemne mruczenie ale to od tak ok 3000obr:) i jest bardziej elastyczny.

Niektórzy mi mówili zeby wlać gestrzejszy olej np 10w40 i nie bedzie mi brać oleju ale stwierdziłem zeby zrobić remont i nie żałuje. Przed wymianą tłoków na 1000 km brał ok 1litra może nawet troszke wiecej.
Tłoki w cylindrach chodziły jak na tym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=z7iSKLl8V1A

przebieg auta na chile obecną to ok 19100km a remont był robiony przy 178874km. Dodam ze po remoncie trzeba go dotrzeć i zmienic olej wcześniej czyli po ok 2000 km.

/edycja + zmiana wątku
beerkoff


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Pią 20:13, 09 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:09, 10 Paź 2015
PRZENIESIONY
Pon 17:17, 12 Paź 2015 Temat postu:

Tutaj sa zdjecia starych tłoków. A jeszcze jakby ktos był ciekawy to załozyłem nominalne tłoki a gładzie cylindrów były super





Lepsza jakość:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

/Edycja: poprawka linków, przeskalowanie fotek, drobna modyfikacja treści, przeniesienie posta do innego wątku
beerkoff


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Sob 19:11, 10 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:49, 17 Paź 2015 Temat postu:

Dzięki za wyczerpujący opis. Bez dwóch zdań warto choćby dla tej ciszy jaka powinna być przy benzynie. Szkoda, że ASO się nie popisało przy testach tych silników i odrazu tego nie poprawili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cycor
 
 


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:51, 27 Paź 2015 Temat postu:

Nie ma za co dziękować :-) i naprawde warto to zrobić i mieć spokój i odchdzi problem z EGR-em bo od wymiany tłoków jeszcze go nie czyściłem i nie wydaje się kasy na dolewki ( w moim przypadku na 10000 potrzebowałbym ponad 10 litrów oleju a przy cenach w Zawierciu tego oleju co używam to jest 160-180zł za 4 litry, w Dąbrowie górniczej jest akurat dużo taniej i tam kupuje 95zł [link widoczny dla zalogowanych] ale to i tak dużo kupując 3 baniaczki) po wymianie tłoków przestały też mi się pojawiać błędy sond lambda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:32, 24 Kwi 2016 Temat postu:

Audi A2 i jak z tym remontem , zacząłeś, planujesz czy na tą chwilę odpuściłeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:35, 24 Kwi 2016 Temat postu:

Plany były wielkie ale zdrowie ważniejsze, odpuściłem z powodów zdrowotnych.
Jeżeli silnik będzie poważnie utykał to będzie generalka teraz jeździ bez błędów i tak trzymać 😊


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:14, 10 Paź 2016 Temat postu:

No to i ja przygotowany do wymiany tłoków , jutro odbieram pierwszą partię części czyli kompletne tłoki MAHLE wraz z pierścieniami ,uszczelka pod głowicę ELRING ,śruby głowicy ,paski rozrządu ,resztę zamówi mechanik ,auto zostawiam w tym tygodniu u mechanika ,jadę na mały urlop a po powrocie zdam relację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:26, 10 Paź 2016 Temat postu:

Czekamy na relację i jak możesz to porób zdjęcia i pochwal się cenami Szczęśliwy
Pewnie każdego to czeka wcześniej czy później.
Zastanawiam się tylko czy dam radę sam zrobić taki remont, w zaciszu własnego garażu Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:21, 10 Paź 2016 Temat postu:

Z fotkami będzie ciężko ponieważ będę się rozkoszował ostatnimi promieniami Włoskiego słońca ,ale zapytam mechanika czy ma może ochotę porobić parę zdjęć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:29, 13 Paź 2016 Temat postu:

Ok to auto już u mechanika ,z części ,które ja osobiście kupowałem to:
- tłoki MAHLE komplet wraz z pierścieniami, tulejkami korbowodowymi 181,03 zł
za sztukę ,co daje 724,12 zł
- pasek rozrządu 79,19 zł
- zestaw śrub głowicy 63,79 zł
- uszczelka głowicy ELRING 86,57 zł
Razem 953,67 zł
Reszta zakupów po stronie mechanika zapewne panewki płyn do płukania i co tam jeszcze będzie potrzebne ,bo ja niestety nie dam już rady ,lecę się wygrzać ,a po powrocie mam zamiar odebrać gotowy już samochód.

A co powiecie na to ? ,gdzieś wyczytałem ,aby po takiej naprawie wymienić olej na 5w50 lub 0w40 ,podobno na ten pierwszy ,producent zaleca (nieoficjalnie) wymienić po gwarancji ,ciekawe co ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebastian7905 dnia Czw 19:52, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:14, 24 Paź 2016 Temat postu:

No to panowie JEST CISZA !!!
do kosztów naprawy doszły jeszcze panewki i jakieś tam pierdołki ,rozrządu nie wymieniałem miał niewielki przebieg ( był wymieniany przez kolegę PinkFloyd )
a więc całość to koszt
953,67 części ,które sam kupiłem
- 79,19 pasek rozrządu
+ 1250,00 koszty robocizny wraz z panewkami i pierdołami
2124,48 RAZEM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:48, 24 Paź 2016 Temat postu:

Pięknie Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin