Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:10, 26 Maj 2015 Temat postu: Wymiana silnika. Jaki wybrać? |
|
Witam serdecznie,
Potwierdziły się moje obawy i wszystko wskazuje na to, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Objawy to ubywający płyn chłodniczy, ubywający olej i masełko pod korkiem wlewu i korkiem do uzupełniania oleju.
Niestety ale nie regulowana instalacja gazowa przez 60 tyś. zabiła chyba silnik.
Postanowiłem, że bardziej od remontu opłacać się będzie wymian całego silnika (choć zakup używanego to loteria).
Jakiego szukać? AUA czy BBY??
Proszę o podpowiedź sugestie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:16, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Moment, moment.... powolutku.
Poleciała uszczelka pod głowicą i Ty od razu silnik zmieniasz ? Ale gdzie tu sens, gdzie logika ?
Zostaje zrzucić głowicę, wymienić uszczelkę, w razie potrzeby lekko splanować głowicę i ... poskładać całość. I od razu do gaziarza, który ma poukładane w głowie i umie prawidłowo ustawić instalację.
Ja rozumiem, że instalacja LPG może być kiepsko wyregulowana (za uboga mieszanka), zatem poza uszczelką trzeba sprawdzić czy gniazda zaworowe się nie powypalały. I tak musisz zrzucić głowicę więc trzeba ją obejrzeć i może od razu zrobić test na szczelność - w a razie potrzeby ją zregenerować. Ale to chyba jeszcze nie powód żeby silnik zmieniać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 19:17, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:00, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Silnik w dobrym stanie mam z 1200 pln, czy za tyle zrobię uszczelkę i ewentualnie zawory??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:49, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ja za planowanie, zawory i gniazda które były w dobrym stanie + popychacze wszystkie (w sumie nie potrzeba było wymieniać) dałem ok 1400 więc zmieścisz się. Chyba, że zawory w kiepskim stanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 20:49, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:02, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Obejrzyj co masz w swoim silniku do zrobienia i dopiero wtedy decyduj co zrobić dalej.
Na chłodno, bez emocji, przekalkuluj wszystko. Zainteresuj się też tematem wadliwych tłoków w 1.4i - oceń jak wygląda sytuacja w twoim silniku i tym, który masz do kupna (na forum jest sporo informacji w tym zakresie).
Jeżeli Twój aktualny silnik poza uszczelką nie ma innych problemów z olejem czy kompresją (pierścienie/zawory?) to ja bym się go trzymał. A nawet jak zajdzie potrzeba regeneracji głowicy to przynajmniej będziesz miał ją porządnie zrobioną i pewnie na kolejne 150.000-200.000 km spokój, nic w niej nie będzie trzeba robić. Gorzej jak się okaże, że gniazda zaworowe są wypalone... (uwalona UPG pozwala podejrzewać, że mieszanka za uboga, co mogło się przełożyć na głowicę )
Kupowanie "silnika w dobrym stanie" to może być loteria. Pół biedy jak masz go dostępnego w jakimś aucie i możesz sprawdzić w nim kompresję, ale ewentualnego ubytku oleju już nie sprawdzisz, więc ryzyko zawsze jest... no chyba, ze rzeczywiście jest "pewny". Poza tym pewnie znasz historię swojego aktualnego silnika, wiesz co z nim było robione (rozrząd, pompa wody etc - jak są w miarę świeże to wymienisz tylko pasek za parę złotych i na kolejne 60.000 km spokój). A w tym drugim silniku pewnie nie wiesz jak wygląda kwestia rozrządu to pewnie pasowałoby go od razu zmienić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przem2003
Dołączył: 13 Gru 2018
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:12, 01 Lut 2019 Temat postu: |
|
nie wiem czy to uszczelka ale ja u siebie zrobiłem w korku mala dziurkę wiertłem 4mm , oraz od doły w narożniku korka i silnik zaczął oddychać górą ,mazi nie ma , to samo zrobiłem w korku pod grilem z tym że tam od dołu korka dwie dziurki i zauważyłem ze mazi brak bo ciepłe powietrze wydostaje sie o ogrzewa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przem2003
Dołączył: 13 Gru 2018
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:14, 01 Lut 2019 Temat postu: |
|
na wiosne mam projekt , chce wymienić silnik na 1,6 16 v 120koni od polo gti , polo juz kupione i wiosna ruszam . silnik od gti wykonany jest w lepszej technologi bardziej dokładnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|