Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

używając klimatyzacji przy zmianie biegów potrafi szarpać

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:48, 06 Cze 2015 Temat postu: używając klimatyzacji przy zmianie biegów potrafi szarpać

Witajcie,
Jak w temacie, zauważyłem, gdy włączę klime musze delikatniej sprzęgło puszczać, bo potrafi szarpać i najlepiej, gdy zmieniam niego na wyższych obrotach.

W ogóle ja kolo 2000 obr zmieniam biegi, jest to ok? Czy powinienem około 2500-3000


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:42, 07 Cze 2015 Temat postu:

2500-3000 przy 2tys to można zmieniać w dieslu Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 18:43, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:03, 09 Cze 2015 Temat postu:

Powiem tak,
testowałem dziś trochę samochód.

przy włączonej klimatyzacji nic nie szarpie itd do momentu redukcji biegu, żeby nie szarpało musze wysprzeglać delikatnie.

Co do jazdy bez klimatyzacji przy redukcji zmiany biegów to szarpania nie ma własnie na niższych obrotach ok 2000 a powyżej jak chcę trochę szybciej niż normalnie wbić bieg na wyższy czuje takie szarpniecie.

co to może być? Gdyby to była przepustnica byłyby błędy na kompie? i czy może mieć na to wpływ także sonda?

DODAM, ŻE DZIEJE SZARPNIE TYLKO PRZY ZMIANIE BIEGÓW... - przy jeżdzie trochę szybszej niż normalnej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Wto 10:04, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joszi
 
 


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Fordon
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:37, 09 Cze 2015 Temat postu:

weź najpierw na próbę zatankuj inne paliwo. U mnie (1.4 aua) jak leję na orlenie benzynę 95 to mam to samo. Jak zatankuję vervę 98 to problem ustępuje zupełnie.

Może nie koniecznie tankuj 98 ale chociaż zmień stację, bo mogą mieć gorszą partię paliwa i zamiast 95 oktanów tankujesz 92-93 oktany i przez to szarpie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:58, 09 Cze 2015 Temat postu:

Mówisz podobnie masz jak ja i po zmianie paliwa jest lepiej?

Ja akurat zawsze tankowalem na lotosie, ale diesel dynamic i nigdy nie narzekalem teraz od miesiąca ponad tankuje tam tylko 98 dynamic i wsumie nie wiem czy to może być wina paliwa.

A wybrałem lotos z pośród shell czy Statoil itd, bo pracowałem na lotosie trochę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:02, 09 Cze 2015 Temat postu:

U mnie również występuje szarpanie przy zmianie biegów, w moim przypadku winę za to ponoszą luzy na przegubach wewnętrznych. Można uniknąć tego szarpania na dwa sposoby

- moja żona zmienia biegi bardzo powoli około 2,5-3 sekundy co pozwala silnikowi zejść z wysokich obrotów wówczas przy puszczaniu sprzęgła luz na przegubach jest znikomy

- drugi sposób to mój patent przełączać biegi jak najszybciej nawet na pół-sprzęgle, tak aby obroty silnika niespadły co za tym idzie półosie nie mają szans na cofanie.

Czas na wymianę Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 21:07, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:05, 10 Cze 2015 Temat postu:

"winę za to ponoszą luzy na przegubach wewnętrznych"

a nie można tego po prostu jakoś dokręcić? czy naprawa jest bardziej skomplikowana i jakie są koszta?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:25, 10 Cze 2015 Temat postu:

Dokręcić się nie da jedynie wymiana, koszt spory jest na forum sporo na ten temat.

Najpierw musisz zweryfikować czy masz te luz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:38, 10 Cze 2015 Temat postu:

Spory to znaczy ile?, bo patrząc w internecie jak dobrze sprawdzam ok 100zl?

Kolejna sprawa to jest bolączką Audi a2 te szarpanie? Czy musimy mieć pecha?

I jesteś pewny, że przynajmniej u Ciebie powodują to luzy na przegubach wewnętrznych? Myślisz, że u mnie będzie podobnie?

I używając klimy masz mocniejsze odczuwalne szarpniecia?

Ps możesz podać link do tego problemu?

Edycja:
I jeszcze dodam czy nie powinno być wtedy stukow przy luzie, bo ja stukow nie mam...

/scaliłem
beerkoff
Nie klepiemy posta pod postem --> mamy magiczny przycisk "Edytuj"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 13:40, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:39, 10 Cze 2015 Temat postu:

Ja sprawdzam ten luz podnosząc przód do góry, kręcę kołem na biegu.

Ceny firmy krzak być może tyle kosztują.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 19:37, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:59, 10 Cze 2015 Temat postu:

O przegubie wew. pisałem trochę w ramach mojej zabawy z 1.4 TDI - podawałem też koszty i na pewno nie mówiliśmy o kwotach na poziomie 100 zł, a raczej 10 razy tyle ... za sztukę. Do odkopania na forum, łącznie z fimikiem w jaki sposób ja sprawdzałem luzy u siebie (a były ogromne).

Rysunek niżej, chodzi o numerek 20 (numerek 21 nie wskazuje za dokładnie o co chodzi, ale tyczy się samej osłony) :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:21, 10 Cze 2015 Temat postu:

Widziałem Twój filmik..., ale powiedz mi nie stukalo Ci to podczas jazdy normalnej... ? Czy tylko przy zmian biegów, ale z filmu wynika, że powinno walić non stop.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:07, 10 Cze 2015 Temat postu:

No jak to cały czas... Przecież przegub przenosi moment obrotowy ze skrzyni na półoś/koło wiec jak mógł stukać cały czas ? Stuka dokładnie wtedy kiedy zaczyna przenosić obciążenie (czyli jak poszczasz sprzęgło, albo wciskach gaz po dłuższej jeździe na luzie albo po hamowaniu silnikiem) - "trójnik" przegubu wew. ma luz względem obudowy więc jak ruszasz to on w nią uderza i tu masz jednorazowe stuknięcie - to że cała półoś ma luzy osiowe i chodzi na boki to poza generowaniem drgań (siła odśrodkowa + brak "centrowania półosi) akurat nie miało u mnie większego znaczenia (i w sumie mieć nie powinno).
Mirek dobrze prawi... jak szybko zmienisz biegi na "półsprzęgle" to przegub nie straci aż tak bardzo prędkości obrotowej względem półosi i luz się nie pojawi, a w efekcie nie będzie stuknięcia. Jak chcesz koniecznie wywoływać stukanie to podczas jazdyna 3-4 biegu rób nagłe krótkotrwałe "tapnięcia" na gaz z jednoczesnym jego odpuszczeniem: takie cykliczne naciskanie na gaz podczas jazdy. Czyli nagłe przyspieszenie, przyhamowanie silnikiem, znowu nagłe przyspieszenie i znowu przyhamowanie silnikiem (przy czym sprzęgła nie dotykasz !!) - jeśli masz luz na przegubie to go poczujesz, A właściwie usłyszysz w formie jednorazowego stuknięcia w momencie naciśnięcia gazu. Co do przegubów wew. to znajdź sobie pochyła drogę i jedź pod górę na czwartym biegu - wybite przeguby wew. powoduję przenoszenie drgań na cała kabiną auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo w fazie znacznego wybicia przegubów przenoszą one spore drgania na lewarek zmiany biegów, jak poszukasz to znajdziesz przykładowy filmik na Youtube.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:10, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:01, 11 Cze 2015 Temat postu:

dzięki za wczyerpującą odpowiedź.

sprawdze to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin