Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:48, 06 Cze 2015 Temat postu: używając klimatyzacji przy zmianie biegów potrafi szarpać |
|
Witajcie,
Jak w temacie, zauważyłem, gdy włączę klime musze delikatniej sprzęgło puszczać, bo potrafi szarpać i najlepiej, gdy zmieniam niego na wyższych obrotach.
W ogóle ja kolo 2000 obr zmieniam biegi, jest to ok? Czy powinienem około 2500-3000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:42, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
2500-3000 przy 2tys to można zmieniać w dieslu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 18:43, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:03, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
Powiem tak,
testowałem dziś trochę samochód.
przy włączonej klimatyzacji nic nie szarpie itd do momentu redukcji biegu, żeby nie szarpało musze wysprzeglać delikatnie.
Co do jazdy bez klimatyzacji przy redukcji zmiany biegów to szarpania nie ma własnie na niższych obrotach ok 2000 a powyżej jak chcę trochę szybciej niż normalnie wbić bieg na wyższy czuje takie szarpniecie.
co to może być? Gdyby to była przepustnica byłyby błędy na kompie? i czy może mieć na to wpływ także sonda?
DODAM, ŻE DZIEJE SZARPNIE TYLKO PRZY ZMIANIE BIEGÓW... - przy jeżdzie trochę szybszej niż normalnej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Wto 10:04, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:37, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
weź najpierw na próbę zatankuj inne paliwo. U mnie (1.4 aua) jak leję na orlenie benzynę 95 to mam to samo. Jak zatankuję vervę 98 to problem ustępuje zupełnie.
Może nie koniecznie tankuj 98 ale chociaż zmień stację, bo mogą mieć gorszą partię paliwa i zamiast 95 oktanów tankujesz 92-93 oktany i przez to szarpie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:58, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
Mówisz podobnie masz jak ja i po zmianie paliwa jest lepiej?
Ja akurat zawsze tankowalem na lotosie, ale diesel dynamic i nigdy nie narzekalem teraz od miesiąca ponad tankuje tam tylko 98 dynamic i wsumie nie wiem czy to może być wina paliwa.
A wybrałem lotos z pośród shell czy Statoil itd, bo pracowałem na lotosie trochę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:02, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
U mnie również występuje szarpanie przy zmianie biegów, w moim przypadku winę za to ponoszą luzy na przegubach wewnętrznych. Można uniknąć tego szarpania na dwa sposoby
- moja żona zmienia biegi bardzo powoli około 2,5-3 sekundy co pozwala silnikowi zejść z wysokich obrotów wówczas przy puszczaniu sprzęgła luz na przegubach jest znikomy
- drugi sposób to mój patent przełączać biegi jak najszybciej nawet na pół-sprzęgle, tak aby obroty silnika niespadły co za tym idzie półosie nie mają szans na cofanie.
Czas na wymianę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 21:07, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:05, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
"winę za to ponoszą luzy na przegubach wewnętrznych"
a nie można tego po prostu jakoś dokręcić? czy naprawa jest bardziej skomplikowana i jakie są koszta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:25, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
Dokręcić się nie da jedynie wymiana, koszt spory jest na forum sporo na ten temat.
Najpierw musisz zweryfikować czy masz te luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:38, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
Spory to znaczy ile?, bo patrząc w internecie jak dobrze sprawdzam ok 100zl?
Kolejna sprawa to jest bolączką Audi a2 te szarpanie? Czy musimy mieć pecha?
I jesteś pewny, że przynajmniej u Ciebie powodują to luzy na przegubach wewnętrznych? Myślisz, że u mnie będzie podobnie?
I używając klimy masz mocniejsze odczuwalne szarpniecia?
Ps możesz podać link do tego problemu?
Edycja:
I jeszcze dodam czy nie powinno być wtedy stukow przy luzie, bo ja stukow nie mam...
/scaliłem
beerkoff
Nie klepiemy posta pod postem --> mamy magiczny przycisk "Edytuj"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 13:40, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:39, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
Ja sprawdzam ten luz podnosząc przód do góry, kręcę kołem na biegu.
Ceny firmy krzak być może tyle kosztują.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 19:37, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:59, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
O przegubie wew. pisałem trochę w ramach mojej zabawy z 1.4 TDI - podawałem też koszty i na pewno nie mówiliśmy o kwotach na poziomie 100 zł, a raczej 10 razy tyle ... za sztukę. Do odkopania na forum, łącznie z fimikiem w jaki sposób ja sprawdzałem luzy u siebie (a były ogromne).
Rysunek niżej, chodzi o numerek 20 (numerek 21 nie wskazuje za dokładnie o co chodzi, ale tyczy się samej osłony) :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:21, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
Widziałem Twój filmik..., ale powiedz mi nie stukalo Ci to podczas jazdy normalnej... ? Czy tylko przy zmian biegów, ale z filmu wynika, że powinno walić non stop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:07, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
No jak to cały czas... Przecież przegub przenosi moment obrotowy ze skrzyni na półoś/koło wiec jak mógł stukać cały czas ? Stuka dokładnie wtedy kiedy zaczyna przenosić obciążenie (czyli jak poszczasz sprzęgło, albo wciskach gaz po dłuższej jeździe na luzie albo po hamowaniu silnikiem) - "trójnik" przegubu wew. ma luz względem obudowy więc jak ruszasz to on w nią uderza i tu masz jednorazowe stuknięcie - to że cała półoś ma luzy osiowe i chodzi na boki to poza generowaniem drgań (siła odśrodkowa + brak "centrowania półosi) akurat nie miało u mnie większego znaczenia (i w sumie mieć nie powinno).
Mirek dobrze prawi... jak szybko zmienisz biegi na "półsprzęgle" to przegub nie straci aż tak bardzo prędkości obrotowej względem półosi i luz się nie pojawi, a w efekcie nie będzie stuknięcia. Jak chcesz koniecznie wywoływać stukanie to podczas jazdyna 3-4 biegu rób nagłe krótkotrwałe "tapnięcia" na gaz z jednoczesnym jego odpuszczeniem: takie cykliczne naciskanie na gaz podczas jazdy. Czyli nagłe przyspieszenie, przyhamowanie silnikiem, znowu nagłe przyspieszenie i znowu przyhamowanie silnikiem (przy czym sprzęgła nie dotykasz !!) - jeśli masz luz na przegubie to go poczujesz, A właściwie usłyszysz w formie jednorazowego stuknięcia w momencie naciśnięcia gazu. Co do przegubów wew. to znajdź sobie pochyła drogę i jedź pod górę na czwartym biegu - wybite przeguby wew. powoduję przenoszenie drgań na cała kabiną auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo w fazie znacznego wybicia przegubów przenoszą one spore drgania na lewarek zmiany biegów, jak poszukasz to znajdziesz przykładowy filmik na Youtube.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:10, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:01, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
dzięki za wczyerpującą odpowiedź.
sprawdze to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|