Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:38, 26 Maj 2015 Temat postu: układ rolek i paski - czy potrafią pracować głośno? |
|
Witajcie, mam pytanie jak się zachowuje w audi a2 układ na rolkach lub kolo pasowe i same paski czy napinacz. Ja zauważyłem, że przy ruszaniu - delikatnie puszczając sprzęgło gdy samochód dostaje wibracji słychać jakby rolkę czy pasek jest to normalne w tym momencie? Podczas samej jazdy tego nie słychać. A czasem jak dołożę ucho do maski lub siedząc w aucie, gdy jest naprawdę cisza usłyszę takie niejednostajne obracanie się koła czy pracy paska.
Pytam z ciekawości, bo miałem wcześniej Forda to po wymianie pasków, rolki napinacza koła prasowego itd potrafiło nadal coś chrobotac i było to bolączką Mondeo niektórzy zakładali sprzegielko na alternator.
Nie chce być przewrazliwony, dlatego o wszystko pytam.
Aha po której stronie znajduje się pasek rozrządu stojąc przed autem i czy klimatyzacja jest napędzana razem z kołem prasowym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:27, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Pasek rozrządu po lewej pod osłoną plastikową, zdejmij zobacz jak wygląda (chociaż na oko to tylko stan agonalny zobaczysz np. rozwarstwianie się). Mi z okolic rozrządu nic nie piszczy czy chrobocze, ale przy rozrządzie jest taka puszka która zmienia fazy rozrządu, jeżeli mechanizm z niej jest lekko zużyty to może stukać, oczywiście sam rozrząd nie powinien. Klima jest napędzana razem z kołem pasowym, zdejmij sobie pasek klinowy i poobracaj kołem od alternatora, zobaczysz czy wydaje dźwięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:59, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ale ja mam takie delikatne stuki w momencie kiedy auto stoi w miejscu i pomału puszczam sprzęgło, gdy silnik jest na pograniczu zgasniecia a ruszenia do przodu czy wtedy silnik dostaje po dupie i cały układ i takie odgłosy mogą być? Nie robie tak na codzień, ale zaobserwowałem takie.
Lub
Gdy samochód czasem jest pod różnym kątem nachylenia.
Rozumiem, że u was nic a nic nie słychać układu pod maską?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
Słychać dużo pod maską , głownie wtryski, ale stukanie też jest w końcu FSI nie jest tak cichy jak zwykła benzyna. Na odległość nie pomogę, może niech jakiś ogarnięty mechanik sprawdzi. Kiedy był rozrząd robiony? Jak nie wiem to lepiej zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 4:24, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ja chyba przesadzam. Skoro FSI jest głośniejszy czy potrafi stukać( w jakim sensie stukać?) to kicham to, bo ja to co wyżej opisuje mam przy mocnych obciążeniach silnika.
A powiedzcie mi włączając klimatyzację silnik także będzie jeszcze inaczej chodził to normalne...?
Rozrząd wyceniony miesiąc temu niecały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:26, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
Mam nadzieję że niecały miesiąc temu wymieniałeś rozrząd, a nie niecały rozrząd )
FSI pracuje trochę jak takie połączenie diesla z benzyną (którym w sumie jest), na obrotach 3,5tyś + jest głośny jak na benzynę i dźwięk też ma charakterystyczny, jak rozrząd zrobiony i w porządnym warsztacie to może faktycznie przesadzasz (szczególnie jeżeli to Twój pierwszy FSI). Na klimie inaczej będzie pracował bo obroty ma większe o ok. 100 i dodatkowo załącza się wentylator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:11, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
czyli do 3500 obr silnik pracuje głośniej a powyżej 3500 ciszej?, czy coś przekręciłem, bo to trochę nie logiczne chyba, że FSI tak ma hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:51, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
nie, powyżej 3,5 tyś głośniej, ale ogólnie jest głośniejszy od normalnej benzyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|