Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafiki150011
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:50, 13 Paź 2012 Temat postu: Świecąca się kontrolka "check engine" [1.4i 16] |
|
Witam!
Problem mam następujący w silniku 1.4 16v w swojej audiczce przebieg 105 tyś km:
Zapalała mi się kontrolka żółta i ja ją 2 razy zgasiłem u mechanika, a ona dalej się zapala. Wymieniłem świece na nowe, bo mi troche samochód mulił i o niebo lepiej, cewka też raczej w porządku i przewody. Zaprowadziłem do mechanika:
- coś mówił o starym błędzie sondy lambda jeszcze z Niemiec
- skasował błąd i kazał jeździć dalej a jakby co to dzwonić
Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i wzrost poziomu oleju, a i nawiew środkowy w ogóle nie dmuchał.
Pojechałem do mechanika:
-okazało się, że termostat się nie załączał przy 90*C i wiatrak czasem nie ruszał!!! Przeczyścił styki na wentylatorze i wsadził nowy bezpiecznik, bo stary był za mały wsadzony.
- testowaliśmy razem silnik, zdjął jakiś przewód przy silniku i wąchał ( czy to była odma??? ), sprawdził świece i były ok, podłączył VAG-a i szukał błędu ale nic
- wyciek płynu przy pompie zlokalizowałem i mówię mu a on podnosi auto a tam sucho tylko różowa stróżka i mi tłumaczy, że przeciek się zagonił
- jeździmy po mieście z VAG-iem podpiętym ale nic nie pokazał złego
- naprawił mi jeszcze ten nawiew
- wymienił mi olej i filtr oleju
Kazał jeździć, aż znowu coś zacznie się dziać
A mi po 300 km od wizyty u mechanika zapaliła się żółta kontrolka
Już nie wiem co robić
Analiza VAG-iem wykazała:
-uboga mieszanka
-nieprawidłowa recyrkulacja spalin
moje przypuszcenia:
-padnięta któraś sonda lambda ale mechanik wyraźnie mówił, że nie miał tego błędu
- zużyty katalizator
Proszę o pomoc, bo już nie mam siły, co to może być???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafiki150011 dnia Sob 12:51, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:52, 13 Paź 2012 Temat postu: |
|
wklej mi w temat nr błedów z opisem z VAGA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 12:53, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafiki150011
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:44, 13 Paź 2012 Temat postu: |
|
Tylko ja nie mam tych numerów błędów, bo to u mechanika było sprawdzane. Jaki najlepszy i niedrogi VAG mogę kupić na allegro, to sobie sam zdiagnozuję błąd??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:32, 13 Paź 2012 Temat postu: |
|
wieczorem ci napisze odnosnie vaga i twych problemow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:02, 14 Paź 2012 Temat postu: |
|
W naszych dzialach jest opisane jak dokonac analizy sady lambda, egr i itp vagiem, kup kabel KKL Vag taki nie przesadzajac za ok 60zl i sciagnij z naszej strony vaga 311-1 musisz miec laptopa na Xp bo ten program nie pojdzie na win 7. Co do bledow za uboga mieszanka moze swiadczy o nieszczelnosci w kolektorze wydechowym, iesprawnej sadzie ktorej test zrobisz vagiem, recylkulacja wyciagnij egr i wyczysc go lacznie z rura i przepustnica i adaptuj vagiem. Potem podaj czy bledy wracaja. W tych silnikach olej zazwyczaj ubywa, nie widzialem auta ale wzrost poziomu oleju wiaze sie z przedostawaniem plynu do bloku np przez uszczelke glowicy- moze byc wypalona miedzy cylindrami i stad np spadek mocy, wzrost nadcisnia spowodowanego spalinami moze w ukladzie chlodzenia spowodowac wycieki. Wycieki sprawdza sie na zimnym silniku po nocy bo na cieplym jak jest maly to odparowuje. Wzrost oleju moga powodowac lejace wtryski przez nadmierna ilosc paliwa, wtryski sprawdzisz vagiem po ich czasie otwarcia. Sprawdzanie auta tylko czytajac bledy to nie diagnoza, albo udaj sie do kogos kto robi auta grupy vag.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|