Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Świecąca się kontrolka "check engine" [1.4i 16]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rafiki150011
 
 


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:50, 13 Paź 2012 Temat postu: Świecąca się kontrolka "check engine" [1.4i 16]

Witam!
Problem mam następujący w silniku 1.4 16v w swojej audiczce przebieg 105 tyś km:
Zapalała mi się kontrolka żółta i ja ją 2 razy zgasiłem u mechanika, a ona dalej się zapala. Wymieniłem świece na nowe, bo mi troche samochód mulił i o niebo lepiej, cewka też raczej w porządku i przewody. Zaprowadziłem do mechanika:
- coś mówił o starym błędzie sondy lambda jeszcze z Niemiec
- skasował błąd i kazał jeździć dalej a jakby co to dzwonić

Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i wzrost poziomu oleju, a i nawiew środkowy w ogóle nie dmuchał.

Pojechałem do mechanika:
-okazało się, że termostat się nie załączał przy 90*C i wiatrak czasem nie ruszał!!! Przeczyścił styki na wentylatorze i wsadził nowy bezpiecznik, bo stary był za mały wsadzony.
- testowaliśmy razem silnik, zdjął jakiś przewód przy silniku i wąchał ( czy to była odma??? ), sprawdził świece i były ok, podłączył VAG-a i szukał błędu ale nic
- wyciek płynu przy pompie zlokalizowałem i mówię mu a on podnosi auto a tam sucho tylko różowa stróżka i mi tłumaczy, że przeciek się zagonił
- jeździmy po mieście z VAG-iem podpiętym ale nic nie pokazał złego
- naprawił mi jeszcze ten nawiew
- wymienił mi olej i filtr oleju
Kazał jeździć, aż znowu coś zacznie się dziać

A mi po 300 km od wizyty u mechanika zapaliła się żółta kontrolka Mad
Już nie wiem co robić Smutny

Analiza VAG-iem wykazała:
-uboga mieszanka
-nieprawidłowa recyrkulacja spalin

moje przypuszcenia:
-padnięta któraś sonda lambda ale mechanik wyraźnie mówił, że nie miał tego błędu
- zużyty katalizator

Proszę o pomoc, bo już nie mam siły, co to może być???Smutny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafiki150011 dnia Sob 12:51, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:52, 13 Paź 2012 Temat postu:

wklej mi w temat nr błedów z opisem z VAGA

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 12:53, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafiki150011
 
 


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:44, 13 Paź 2012 Temat postu:

Tylko ja nie mam tych numerów błędów, bo to u mechanika było sprawdzane. Jaki najlepszy i niedrogi VAG mogę kupić na allegro, to sobie sam zdiagnozuję błąd??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:32, 13 Paź 2012 Temat postu:

wieczorem ci napisze odnosnie vaga i twych problemow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:02, 14 Paź 2012 Temat postu:

W naszych dzialach jest opisane jak dokonac analizy sady lambda, egr i itp vagiem, kup kabel KKL Vag taki nie przesadzajac za ok 60zl i sciagnij z naszej strony vaga 311-1 musisz miec laptopa na Xp bo ten program nie pojdzie na win 7. Co do bledow za uboga mieszanka moze swiadczy o nieszczelnosci w kolektorze wydechowym, iesprawnej sadzie ktorej test zrobisz vagiem, recylkulacja wyciagnij egr i wyczysc go lacznie z rura i przepustnica i adaptuj vagiem. Potem podaj czy bledy wracaja. W tych silnikach olej zazwyczaj ubywa, nie widzialem auta ale wzrost poziomu oleju wiaze sie z przedostawaniem plynu do bloku np przez uszczelke glowicy- moze byc wypalona miedzy cylindrami i stad np spadek mocy, wzrost nadcisnia spowodowanego spalinami moze w ukladzie chlodzenia spowodowac wycieki. Wycieki sprawdza sie na zimnym silniku po nocy bo na cieplym jak jest maly to odparowuje. Wzrost oleju moga powodowac lejace wtryski przez nadmierna ilosc paliwa, wtryski sprawdzisz vagiem po ich czasie otwarcia. Sprawdzanie auta tylko czytajac bledy to nie diagnoza, albo udaj sie do kogos kto robi auta grupy vag.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin