Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 21:10, 03 Kwi 2015 Temat postu: Swap silnika na 1.2 TSI. |
|
a tak na koniec , jak ja żałuję że nie brałem w zeszłym roku tego silnika 1,2 tsi od pinkflojda to by był bajer w tym aucie istne szaleństwo cicho i ten moment , no cuż za długo ciut myślałem i pinki sprzedał komuś innemu .
i tu nasuwa się pytanie któż go wtedy kupił i do czego wstawił ???
/wydzieliłem nowy wątek
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:04, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
A to był jakiś swap? Bo przecież nie ma w A2 1,2Tsi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 17:20, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
pinki jak sprzedawał ten silnik to napisał że kupił go forumowicz ale temat się uciął i cisza nastała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:15, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Bajer by był, ale czy by podszedł? W jakiej cenie to chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:35, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Co dalej to nie wiem, przyjechał zabrał i wiem tyle, podał ze jest z forum, musialbym sięgnąć do historii kto to, kupiłem prawie nówkę po wypadku 1.2 tsi 105KM + dsg wraz z wiązkami, komputerem półosiami, miał być swap w A2 co nie było trudne plus program na ok135KM, w związku z wyjazdem i innymi planami dotyczącymi pogoni za mocą wysprzedał wszystko do A2 i zostały tylko pojedyncze rzeczy a miałem tego dużo. Temat swapu nie zakończyłem ale materiały do zmiany zgromadziłem razem z rozpiską co i jak. W tym aucie przy konfiguracji z 6 biegowym dsg i mocy 135KM powinno auto przypieszac do 100km/h w ok 7,5-8 s, v max 225km/h, spalanie miasto 6,5-7,5l przy normalnej jeździe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 18:43, 05 Kwi 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 9:43, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
pinki a jak już jesteś to wypytam ciut ,
czy silnik w miarę mieści się jako tako w komorze ?
skrzynia DSG no fajna sprawa ale są też manuale jak by to miało w miarę spasować ? dużo przeróbek ? bo te obecne pewnie nie paszą co ?
komputer ? jak on by współgrał z obecnym modułem komfortu
silniki już są w miarę dostępne jest tego dużo skrzynie biegów też ceny nie zwalają z nóg , tylko kwestia półosi -długość
jak by w tym aucie wstawić fajny silnik to można zapomnieć o wymianie auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:11, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Ja też podbiję, bo temat arcyciekawy.
Pink,
Dodam też jedno pytanie extra: szykowałeś się pod wymianę z AUA/BBY. A czy W AMF/BHC taka wymiana wchodzi w grę ? Pomijam przeniesienie napędu, bo skrzynię i półośki trzeba dobrać i zorganizować wraz z silnikiem, ale dojdzie sporo sporo dłubania w układzie paliwowym, do tego konieczne inne zegary (obrotomierz) i pewnie milion innych drobiazgów. Pozostanie też kwestia poduszek silnika - wiadomo z czego by podeszły ?
Cholercia, to chyba pół auta by trzeba zmienić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 11:14, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:56, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Ja też podbiję, bo temat arcyciekawy.
Pink,
Dodam też jedno pytanie extra: szykowałeś się pod wymianę z AUA/BBY. A czy W AMF/BHC taka wymiana wchodzi w grę ? Pomijam przeniesienie napędu, bo skrzynię i półośki trzeba dobrać i zorganizować wraz z silnikiem, ale dojdzie sporo sporo dłubania w układzie paliwowym, do tego konieczne inne zegary (obrotomierz) i pewnie milion innych drobiazgów. Pozostanie też kwestia poduszek silnika - wiadomo z czego by podeszły ?
Cholercia, to chyba pół auta by trzeba zmienić |
Do diesla nieopłacalne,.zmienić trzeba wiele rzeczy łącznie z zegarami i itp, widziałem A2 z 1.8T z skrzynia 6 i weszło na styk, dsg z 1.2 tsi jest bardzo kompaktowe mniejsze niż automat w 1.2 tdi w serii, z ecu idacym tylko po canie nie ma problemu bo stosuje sie konwerter na kkl lub można wywalić wszystko z A2 oprócz sterownika Klimy ktora zawsze idzie po kkl, założyć bramkę can i resztę sterowników np z polo 6r ale to troche rzeźba dla kogoś kto nie ma pojecia. Jesli robisz sam zamkniesz sie w kwocie 5000- 6000zł w zależności gdzie będziesz szukał gratów, u kogoś z robocizną wg mnie nie warto, taniej wyjdzie zrobić remont silnika bby i na tych gratach uturbic go na 120-130KM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 20:37, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 9:18, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
no też godne uwagi tym bardziej że sam silnik grosze kosztuje skrzynia praktycznie każda też spasi a o uturbieniu pewnie są już jakieś wieści w necie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:22, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Mi po głowie chodzi swap na 1.6 TDI. Ciekawe czy by podpasowało zamiast ATL'a?
Bo raczej A2 będzie mieć u mnie dożywocie, dokupi się najwyżej drugi i trzeci samochód ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:17, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Mi po głowie chodzi swap na 1.6 TDI. Ciekawe czy by podpasowało zamiast ATL'a?
Bo raczej A2 będzie mieć u mnie dożywocie, dokupi się najwyżej drugi i trzeci samochód ;-) |
Bardzo dobry dynamiczny, cichy ( CR ) bezawaryjny silnik- dobry pomysł, jezeli będzie pochodził z fabi II, polo to nie trzeba zmieniać calej instalacji bo np. W fabi II wszystko jak w A2 leci po KKL oprócz wspomagania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:42, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
W życiu już wykonałem dwa swapy silnika także myślę, że i z tym bym sobie poradził :-) Najbardziej to tylko martwił bym się o łapy silnika i półosi bo elektryka nie jest dla mnie problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 10:04, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
tak tylko sęk w tym że ci co sprzedają te silniki 1,6 tdi to ocipieli z tymi cenami , moim zdaniem jak ja bym miał się za to brać (niewykluczone ) to brałbym francuski silnik bo za połowę tej ceny mam komplet łacznie ze skrzynią biegów coś około 3 tys komplet natomiast z VW to co najmniej 6-7 tys a gdzie reszta ? tym bardziej że te franciskie silniki zwłaszcza E-HDI to bajeczka poniżej przykład z alledrogo
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko zgranie tego do kupy to wyzwanie ale jak by to poszło to mamy auto z dożywotnim zadowoleniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:20, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Francuska elektryka. Szczęść Ci Panie Boże!
Z resztą cenowo wyjdzie Cię na jedno bo byś musiał całą elektrykę z francuza przenieść do A2, podejrzewam, że łącznie z modułem komfortu. Bo szyna CAN ma zupełnie inne kodowanie interfejsów i protokołów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:25, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Francuska elektryka. Szczęść Ci Panie Boże!
Z resztą cenowo wyjdzie Cię na jedno bo byś musiał całą elektrykę z francuza przenieść do A2, podejrzewam, że łącznie z modułem komfortu. Bo szyna CAN ma zupełnie inne kodowanie interfejsów i protokołów. |
Ha ha no właśnie np sterownik sypie błędem zepsutego sterownika a to np brak masy na tylnej lampie Kto to wymyślił . Jeździłem kolegi 1.6 hdi i nie ma porównania co do 1.6 tdi mimo podobnej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 12:27, 08 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:00, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Parę lat temu spotkałem się w Peugeocie z tym, że wszystkie kable wiązki silnikowej były koloru czarnego. Bez totalnie żadnego opisu, nic, tylko czarne kolory.
A w Audi? Jak 30 lat temu wprowadzili standaryzację kolorów tak jest do tej pory. W każdym Audi brązowy to masa, biało-brązowy to masa po zapłonie i tak dalej i tak dalej. Nie ważne czy stare Audi 80 czy nowa A8'mka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 14:54, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
kable kablami co to ma do rzeczy jak to już działa to tym bym się nie jarał , a z pinkim śmiem polemizować bo jeżdziłem 1,6 tdi oraz posiadałem 1,6 hdi i w peugeocie reakcja na gaz była błyskawiczna silnik znacznie dynamiczniejszy taki żywszy natomiast w fabi o tej samej mocy silnik był strasznie przymulony bez ducha ale tak po prawdzie i zastanowieniu całe to rozważania do niczego nie prowadzą bo to jest strasznie nieopłacalne , wymiana tego całego wariactwa to zeżre pewnie ze 10 tys jak nie wiecej to w takim wypadku swoje powiedzmy 13 tys plus 10 tys robi się 23 tys i dalej małe auto i klekot dokładam kolejne 3 tys i kupuję audi a8 no fakt starawy ale zgoła inne auto komfort nieziemski tak samo aluminium , najlepiej silnik 4,2 zakładać gaz i koszt jazdy podobny ale w jakim komforcie he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:29, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Tylko koszta utrzymania A8 ;-)
Wóz fajny ale nie na co dzień. Szczególnie jak się A8 chce kupić za ok 26 tys, bo taki samochód będzie miał grubo ponad 10 lat a pewnie i do 15 będzie dobijał. Wystarczy spojrzeć na cenę takich rzeczy jak hamulce, wielowahacz, amortyzatory itp.
Ja tam i tak kiedyś sobie zmienie silnik w mojej A2. Dwa swapy mam za sobą, w tym przerobienie benzyny na diesla (do Audi Coupe wsadziłem 1.9 TDI na pełnej elektryce, w dowodzie wszystko legalnie wbite było, żaden drut) i wiem z czym się wiąże przekładka silnika :-) Ot, dobre schematy elektryczne i można działać (czego niestety o francuskich autach powiedzieć nie można).
Cała sztuka swapa silnika nie polega na zamontowaniu go pod maską tylko na współgraniu silnika z tym, co zostaje w samochodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 16:06, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
no ja się też muszę pochwalić jednym swapem ale to był rok 1991 czyli jeszcze bez ery internetu to wiadomo 10 razy gorzej hehe pacjent to był mercedes 123 z silnikiem 2,0 benzyna wymiana na diesla 2,4 d i o dziwo wszystko działało a przy okazji musiałem ściągać głowicę i zakładać . robiłem jeszcze wymiany w golfie 2 ale to były inne auta a nie te pieprzone CAN-y DPF-y inne durnoty i możemy dyskutować ale po prawdzie to nie warto tego robić już lepiej taki sam silnik kupić zaszaleć z tuningiem i podmienić , ciszej nie będzie , oszczędniej nie będzie ale ciekawiej na pewno będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:21, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Nie rozumiem czemu piszesz, że ciszej nie będzie? A2 jest bardzo dobrze wyciszone, tylko ta niemiłosiernie głośna sieczkarnia w postaci 3 cylindrowego diesla z pompowtryskiwaczami robi swoje ;-)
Stąd właśnie mam w głowie coś cichszego.
A co do CAN to działa to jak sieć komputerowa, wszystkie moduły i czujniki komunikują się jedną linią poprzez pakiety danych, jeśli są błędy w kodowaniu informacji to nie ma szans aby dekoder to odczytał bądź jakoś zinterpretował, poprostu odrzuca takie dane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|