Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:34, 22 Sty 2019 Temat postu: Skrzynia FCU [1.4 AUA] - stan oleju |
|
Czy ma ktos z Was moze schemat z zaznaczonym miejscem gdzie znajduje sie korek kontrolny poziomu oleju w skrzyni od silnika benzynowego AUA. Skrzynia ma symbol FCU.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:46, 22 Sty 2019 Temat postu: |
|
Proszę, to jest po prawej stronie skrzyni, nad łapą:
[link widoczny dla zalogowanych]
W poprawionej instrukcji serwisowej do polo pisali że przez tą śrubę nie da się sprawdzić poprawnie poziomu, bo skrzynia jest zamontowana pod nieodpowiednim kontem i jeśli olej się pokrywa z tą śrubą to jest go trochę za mało. Jak dobrze pamiętam Pinkfloyd pisał, że to też dotyczny naszych audików. W tym poprawionym manualu pisali żeby zlać olej do czystego naczynia, zmierzyć ile go było, a potem wlać od góry przez czujnik wstecznego albo zdemontowany orczyk zmiany biegów. Już nie pamiętam jak to dokładnie było.
Ja jak wymieniałem olej u siebie to pod lewarowałem prawą stronę auta tak że weszło mi dokładnie tyle ile miało być (odmierzyłem odpowiednią ilość i wpompowałem olej za pomocą pompy do odsysania oleju z silnika).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 20:11, 22 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:32, 26 Sty 2019 Temat postu: |
|
A dolewke oleju mozna zrobic bez problemu przy pomocy strzykawki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:29, 26 Sty 2019 Temat postu: |
|
Jasne że tak. Tylko pytanie ile dolać chociaż jak przedobrzysz to wywali Ci co najwyżej olej odpowietrznikiem. Mimo wszystko teoria mówi że w skrzyni musi być idealną ilość oleju, bo jak jest go za dużo -lustro olejowe jest za wysoko, to zaczyna się on pienić przez co traci właściwości smarne. Na długim dystansie to mógłby być problem, ale jak jeździsz po mieście po kilka km to raczej nic się nie stanie, nawet jak będzie trochę za dużo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Sob 13:35, 26 Sty 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:27, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Gdzies wyczytałem ze dolewke mozna zrobic przez czujnik wstecznego, jak tam z dostepem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:08, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Dostęp do czujnika jest łatwy z pod maski
Pytanie czemu chcesz dolewać? Jak stwierdzisz ile dolać? Jeszcze przez otwór do sprawdzania oleju można się zorientować jaki jest mniej więcej stan, przechylić auto i trochę dolać, to przez czujnik nie zobaczysz nic. Zresztą czemu nie wymienić przy tej okazji całego oleju? Szkoda skrzyni. Jeśli skrzynia jest ok to szczerze to na Twoim miejscu kupił bym olej z ASO (dostępny nawet na allegro, innego nie ma sensu lać) i pojechał do mechaniora. Olej około 100 zł, za wymianę pewnie skasują cię z 50 zł i problem z głowy. Powiedz im tylko o tym problemie z poziomem oleju, żeby odmierzyli ile wlać, przełączyli skrzynię w tryb serwisowy przy spuszczaniu oleju ( taki mały cyngiel przy orczyku zmiany biegów i aczej nie ścieknie cały olej) i nie patrzyli na poziom przez otwór inspekcyjny bo przekłamuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:07, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Co ja tu czytam ???
Znacz, że przez korek nie sprawdzę stanu ????
A ja specjalnie kupiłem taki klucz
Oki to może ktoś wie ile ma być nad ten korek ???
Można by sprawdzić na korku dolać tyle ile trzeba nad korek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:38, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Oczywiście że możesz, ale pomiar będzie niewiarygodny. Jeśli lubisz swoje auto to poczytaj ten doc:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko w nim jest opisane, jak pozbyć się całości starego oleju i jak zalać nowy.
Nie wiem ile ponad ten korek powinieneś wlać, ale jak prawie wykręcisz ten korek to powinien Ci od razu lecieć olej, jak odkręcisz i będzie na równo z nim, albo poniżej to jest za mało.
No i już nie mówiąc o tym, że samochód może nierówno stać - jak masz wypoziomowaną podłogę to też często z tyłu nie ma podkładek gumowych pod sprężynami - u mnie w okolicy jest kilka A2-dwójek i żadna z nich nie ma (właściciele pewnie nawet o tym nie wiedzą), albo sprężyny już są zużyte i spłaszczone i też krzywo stoi.
PS. ja wiem, że to pedantyzm ale wg mnie właśnie na takiej skrupulatności opiera się długa i bezawaryjna eksploatacja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 15:55, 29 Sty 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:43, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Szczerze powiem że w zeszłym roku wymieniłem całe zawieszenie z tyłu i o wiele wyżej jest tył niż przód to też pewnie wprowadzi jakiś błąd więc pewnie zlać cały i wlać nowy tyle ile potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:46, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
No właśnie, ja też dopiero jak jak wymieniłem cale zawieszenie, szczególnie z przodu to zobaczyłem jak nisko i krzywo stał ten samochód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:53, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
Ale z drugiej strony to ta skrzynia w tej pozycji jest cały czas czyli podczas pracy też.
Pracuję w przekładniach trochę większych i wiem, że korek jest zawsze w miejscu gdzie powinien być stan oleju w przechyle przekładni do 15%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:55, 29 Sty 2019 Temat postu: |
|
No tak, tu też tak jest, tylko właśnie może być problem jak dołożysz do tego siłę odśrodkową i w ten sposób zasymilujesz dużo większy przechył, tak jak jest w tym docu opisane - wycie przy jeździe po łuku, ustające po wyprostowaniu kół. Więc jak będzie już na wejściu za mało oleju niż sobie inżynier wymyślił robiąc tą skrzynie to słabo. Zresztą są pewnie różne przekładnie, jedne mogą pracować w dużym przechyle inne nie.
Moim zdaniem nie ma sensu coś kombinować jak można po prostu zleć olej, zmierzyć i wlać nowy w odpowiedniej ilości, szczególnie jak jest taka szczegółowa instrukcja jak w pdfie. Techniki rakietowej w tym nie ma a jak może pomóc, to czemu nie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 20:55, 29 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:27, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
Lepiej przelac te 100ml niz ma byc za mało uwazam. Wymiana nie jest tania i łatwa i nie kazdy jak sie okazuje chce sie tego podjac tlumaczac sie ze nie ma do tej sruby klucza (sprawdzone w 3 warsztatach we Wrocławiu!). Sprawdze kolor i klarownosc oleju i zrobie tylko dolewke 50-100ml i tyle, nie ma co kombinowac w starym 15letnim trupie. Lekko mi wyje na zimnym ale po rozgrzaniu cisza wiec to raczej winsa gestosci oleju, byc moze jego przepracowania a mnienam ze nie byl zmieniany 16 lat. Nie wiem czy to full synthetic byl fabryczny - jesli tak to jest wieczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:25, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
U mnie skrzynia GRZ siedzi nie wiem czy jest lepsza od waszych ale z wymiany oleju jestem bardzo zadowolony a zrobili to w aso Skoda. Wcześniej jedynka zatrzymywala się w połowie trasy ( nie wchodziła do konca) i ogólne wrażenia były takie ze się rozglądam za nową skrzynią. Po wymianie oleju na oryginał skrzynia chodzi jak nowa wiec nawet w trupie warto to zrobić a olej po 15 latach napewno jest strasznie zasyfiony i opiłkami itd. więc warto zlać go ile się da
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Czw 7:29, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:24, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
555 napisał: | Lepiej przelac te 100ml niz ma byc za mało uwazam. |
Zgadzam się. Nadmiar najwyżej wyleci przez odpowietrznik.
555 napisał: | Wymiana nie jest tania i łatwa i nie kazdy jak sie okazuje chce sie tego podjac tlumaczac sie ze nie ma do tej sruby klucza (sprawdzone w 3 warsztatach we Wrocławiu!). |
Tu pozostaje mi mieć nadzieje że po prostu tym mechanikom się nie chciało...
Chociaż wiarę w większość mechaników już dawno straciłem, niektórzy z nich mają zmysł poznawczy na poziomie mojego psa (bez urazy dla nikogo). Mówienie że nie ma się klucza który ja dostałem w sklepie z częściami rolniczymi w 5 tysięcznej miejscowości jest kiepską reklamą dla warsztatu. Spline jest stosowany od nastu lat w zasadzie wszędzie...
555 napisał: |
Sprawdze kolor i klarownosc oleju i zrobie tylko dolewke 50-100ml i tyle, nie ma co kombinowac w starym 15letnim trupie. Lekko mi wyje na zimnym ale po rozgrzaniu cisza wiec to raczej winsa gestosci oleju, byc moze jego przepracowania a mnienam ze nie byl zmieniany 16 lat. Nie wiem czy to full synthetic byl fabryczny - jesli tak to jest wieczny. |
Nic nie jest wieczne, a na pewno nie olej Czy jest syntetyczny to nie wiem, możesz sobie sprawdzić, jego numer to: G060726A2. Kolor ma praktycznie przezroczysty (można powiedzieć bezbarwny)
Pożyteczność wymiany oleju już potwierdziło wiele osób na tym forum. Potwierdzam i ja. Ja zauważyłem że na mrozie biegi wchodzą nieporównanie lżej + jedynkę można wrzucić z dwójki jeszcze się tocząc bez oporu (np przed progiem zwalniającym).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:04, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
Panowie to ile w końcu tego oleju ma tam być ???
PS. 555 możesz odczytać PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:22, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
Skrzynia typu 02j:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Capacity 2.0 litres |
Skrzynia typu 02T:
[link widoczny dla zalogowanych]
Występowanie to polecam zajrzeć do linków powyżej.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Czw 16:25, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:44, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
znaczy jeszcze muszę wejść pod spód i zobaczyć jaką ja mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:55, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
Masz benzynę, więc 1.9 litra potrzebujesz. Olej sprzedawany jest w litrowych butelkach po ok 50 zł szt.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Nie 3:37, 03 Lut 2019 Temat postu: |
|
A mogłby ktos po krotce w punktach opisac ta procedure wymiany oleju w manula ? Nie kazdy zna ENG. Byłoby super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|