Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:50, 28 Kwi 2015 Temat postu: Rozrząd - wymieniać czy nie |
|
Witajcie mój samochód ma przejebane 143 tys.
Rozrząd wygląda na prawie nówkę.
Osoba, od której kupiłem samochód mówi, żeb y nie wymieniać choć on sam nie wymieniał i potwierdza, że pasek wygląda bardzo dobrze,.
Dobrze może wyglądać, ale równie bywa.
Jednak na logikę, auto chyba musiało mieć wymieniane ok. 90 tyś pasek tak? czy możliwe, ze jezdzi na jednym aż do teraz czyli 143 tys.
Co doradzicie.
I Wymiana jest zawsze, co 90 tys czy druga już co 60 np ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:06, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Jeśli nie jesteś pewien terminu wymiany rozrządu to bezwzględnie to uczyń.
Wieczorem napiszę Ci terminy wymiany paska rozrządu dla silnika 1.6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peplus

Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:49, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Wiesz, dobry pasek to jedno. Czasami ktoś wymieni tylko pasek a wbiję że cały rozrząd był wymieniony razem z pompą i nieszczęście gotowe. Pamiętaj, że jak padnie ci pompa wody, a one wytrzymują ok 60tys. to i tak mechanik wszystko musi zdemontować. Dla spokojnego sumienia wymień sam wszystko i będziesz miał pewność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:21, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
czyli na logikę jak auto ma 140 tys z hakiem, to raz chyba pasek musiał być wymieniony, to teraz w granicach 150 wymienić, bo druga wymiana po 60 tys czy tez po 90?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:05, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Pierwsza wymiana w okolicach 90 tys, każda kolejna w okolicach 60 tys, koniecznie z pompą wody.
I producent nie mówi, po 90 tys tylko PRZED upływem 90 tys km, w zależności od warunków w jakich samochód jest używany. Jak głównie w mieście i na krótkich dystansach (częste odpalanie i gaszenie) interwał wymian skrócić o połowę.
Z resztą każdy producent tak formułuje wymianę rozrządu, nie tylko VW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beerkoff

Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:37, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
EOT:
"Świeży" temat z życia wzięty: mój szwagier jest raczej "średnio świadomy" pod kątem technicznym i nie wiedział, że w aucie jest coś takiego jak "układ rozrządu" z paskiem o ograniczonej żywotności. Dowiedział się w zeszłym tygodniu jak po 150.000 km pasek strzelił i tłoki sklepały zawory. Jak dostał propozycję naprawy auta za 2500 zł brutto (w tym wymiana zaworów, regeneracja i planowanie głowicy + kompletny rozrząd z pompą wody + robocizna) to mu się nogi ugięły . Ostatecznie znalazł nieco tańszego fachowca, ale... po kieszenie zabolało.
Zatem na żywym przykładzie apeluję: na rozrządzie nie warto oszczędzać, jak nie wiesz kiedy był zmieniany to nie ryzykuj tylko wymień pasek, rolki, napinacz, pompę wody na nowe. Nie jest to tania "zabawa", ale nie warto tutaj szukać oszczędności...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:14, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
2500zł za robotę silnika po zerwaniu paska? To i tak tanio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beerkoff

Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:19, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Fiat Punto 1.4 16V 95 KM. Trochę przerysowuję, ale nieco droższa naprawa przekroczyłaby wartość auta
PS. --> EOT --> wracamy do rzeczowej dyskusji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grom546

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:01, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Mechaników z tym przypadku też nie warto szukać najtańszych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:58, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
Słuchajcie będę wymieniał rozrząd i teraz musze wszystko wymieniać wiadomo pasek pompę wody a rolki itd tez trzeba czy jak będzie dobre to zostawić i maja to być części oryginalne czy dobry zamiennik tez jest ok?
I jaka cena może być za części plus robocizna żebym był mądry... Jak mi wyliczy koszta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:45, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
Co do cen to zobacz tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak napiszesz do sprzedawcy to poda Ci wszystkie ceny itp. Za ori rozrzad z ori pompa wody dalem do 1.4 TDI 700zl gdzie taki sam w aso ponad 1000zl. Sprawdzony sklep.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:09, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
No dobrze a za robicizne ile?
I musi być oryginał czy niekoniecznie? Waszym zdaniem
I wymieniłeś wszystko czy pasek i pompę tylko w ogóle co zalicza się do rozrządu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Czw 10:09, 07 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:00, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
W przypadku Diesla wymieniłem:
- pasek
- napinacz
- rolkę prowadzącą
- pompę wody
- śruby i nakrętki
Kupiłem orginał VW bo był droższy o jakieś 150zł od zamiennika więc uznałem, że na takiej rzeczy jak rozrząd nie będę oszczędzał.
Robocizna kosztowała mnie wino, dużą czekoladę i kwiatka za pomoc ze strony mojej ukochanej ;-) Reszta własnoręcznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grom546

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:44, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
Nie wiesz kiedy i co było robione więc rób wszystko, paski gates, pompa hepu, rolki i napinacz np SKF. Obejrzyj simeringi czy nie są do wymiany. Na rozrządzie się nie oszczędza. Za robociznę w 1.6 dałem ok 400. Temat o tym już był
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 13:46, 07 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:10, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ale jaki napinacz od ten, na którym jest pasek który idzie do koła prasowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grom546

Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:14, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
kpkp1985 napisał: | Ale jaki napinacz od ten, na którym jest pasek który idzie do koła prasowego? |
Kolego ciężko czyta się twoje posty, przyłóż się trochę do pisania ze składnią. Rozmawiamy o rozrządzie tak? Rozrząd ma napinacz paska rozrządu i rolki prowadzące, napinacz paska klinowego to inna bajka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 20:14, 07 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kpkp1985

Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:33, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
No właśnie o to mi chodziło, a wracając do właściwego napinacza jest konieczna wymiana?, bo zestawy rozrządu to rolki paski i pompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:38, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
Napinacz paska rozrządu trzeba zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beerkoff

Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:41, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ja wymieniałem napinacz w AMF, ponieważ przy wymianie rozrządu okazało się, że "poleciała" na nim rolka (albo jej "łożysko" - słychać było tarcie). Samej metalowej rolki nie dało się dokupić - były tylko z tworzywa.
Gdyby była dostępna do kupna rolka metalowo to chyba rozważyłbym jej wymianę... (zależnie od ceny). Choć to też mogłaby się okazać pozorna oszczędność - napinacz kosztował kolo 200 zł, wymiana jest raz na na 60.000 km to chyba nie warto oszczędzać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kold11

Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:05, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
Witam
Mam pytanie do znawców bo jestem laikiem jeżeli chodzi o rozrząd.
Po zakupie A2 sprawdziłem historię i miałem niedawno wymieniane:
036198119C Repair kit
03L109244D Roller
036109181B Bracket
N90596906 SRUBA
036121008MX Water pump
030145299F B tensionr
036145933F Ply-v-belt
N0195315 ŚRUBA
G013A8JM1 PŁYN CHŁODNICZY
XAK305734 DO CZYSZCZ.
Czy to oznacza, że miałem wymieniony rozrząd?
Jeżeli tak to czy teraz następna wymiana po przejechaniu kolejnych 60 tyś.?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|