Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:26, 23 Maj 2015 Temat postu: przy odpalaniu wchodzi na wyższe obroty [ FSI ] |
|
Witajcie,
Tak jak w temacie przy odpalaniu wchodzi na sekundę na wyższe obroty i zaraz spada i jest ok?
Gdy wchodzi na te obroty wyższe towarzyszy temu taki dziwny dźwięk coś jak by ktoś mocniej dodał gazu.
Jest to normalne, bo pewnie nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:04, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
Panowie i co....?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:43, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
1) Co to znaczy "wyższe obroty" ?
2) Dziwny dźwięk ma jakiś konkretny charakter ? To tylko dźwięk wyższych obrotów silnika czy np. dodatkowo ma charakter metaliczny ?
3) Ewentualne błędy ze sterownika sprawdzone ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:22, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
Jak odpalam samochód wskazówka podnosi się wyżej tak jakby trochę wystrzeliła, ale też nie bez przesady no i zaraz opada i trzyma juz swoje obroty. To wszystko trwa moment z sekundę po prostu przy rozruchu wskazówka idzie na trochę wyżej i zaraz się zniza i tak zostaje.
Spotkałem w z takim czymś juz w innym aucie, ale nie wiem czy to jest dobre.
U taty w vw bora wskazówka obrotomierz podnosi się wolno przy rozruchu i tak zostaje.
Co do dźwięku raz jest on jakby dodawał ktoś więcej gazu w końcu auto dostaje kopa przy rozruchu to może było by to zrozumiałe a raz słychać może tak jak to nazwałem odgłos metaliczny, ale nie zawsze.
Auto błędów nie ma, bo było u elektryka celem sprawdzenia błędu kontrolki silnika to wszystko musieli sprawdzić. A sprawdzanie było pad kątem wadliwej sondy lambda aso tak twierdzilo okazało się, że wina była w komputerze auta.
Jak u was wygląda rozruch w benzynie wskazówka podnosi się normalnie wolniej i w chwili na swoje obroty czy szybciej się podnosi na sekundę minimalnie wyżej i zaraz opada i zostaje w miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 19:25, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:56, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
Jedyne co przychodzi mi do głowy to sprzęgło alternatora, zbyt późno się załącza lub brak płynności.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 21:01, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:20, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
To coś poważnego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:40, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
Ja nie daje Ci gwarancji, że to jest przyczyną ale możesz jeździć jeżeli silnik normalnie pracuje.
Wyszukaj w necie za co odpowiedzialne jest sprzegiełko alternatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:19, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
Powiem ci jak jest u mnie (mam ten sam silnik): przekręcam kluczyk, po uruchomieniu obroty ok 1000-1100 i w ciągu mniej więcej sekundy płynnie spadają do obrotów jałowych zależnych od temperatury silnika, gdy ciepły trochę powyżej 800obr/min.
Ten metaliczny dźwięk to jak przypuszczam zawory a raczej popychacze hydrauliczne - u mnie jest tak samo może pół sekundy takie stukanie następnie cichnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:33, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
czyli, co może tak ma być, skoro kolega ma identycznie jak ja, bo po za tym silnik pracuje super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:30, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
Chyba wyolbrzymiasz z tymi obrotami nagraj filmik jak odpalasz najlepiej w kadrze zegary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:10, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
Audi a2, ale mam tak jak napisał azxxc, do tego nawet filmu nie trzeba, bo dobrze to opisał. Oczywiście mowa o1.6 silnikach benzynowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:25, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
1.6 FSI - jeżeli na początku słychać przez 0,5-2 sekundy stukanie to jest to normalne w tych silnikach (olej musi się rozejść) - w ASO potwierdzają. Jeżeli trwa to dłużej niż 2 sekundy to nie jest to normalne. Miałem wymieniane popychacze i tak samo słychać przed wymianą jak i po
U mnie czasami jak jest zimno trzyma obroty na 1200 przez parę sekund, wtedy przy ruszaniu bez gazu widać różnicę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 11:26, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:20, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
to super...
człolwiek jest spokony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbartoss
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Milanówek Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:01, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
Odgrzeję temat. W piątek mechanik wyczyścił w moim aucie przepustnicę, wymienił olej i filtry, sprawdził świece - ogólny przegląd. Przepustnica była czarna ... Po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy zdarza się, przy odpalaniu samochodu (niezależnie od rozgrzania), że silnik gwałtownie wskakuje na 2300 obr/min (jakbym dodał gazu) i wraca od razu do normy - 1100 obr/min. Dokładnie tak samo jak z opisem powyżej. Przedtem nigdy coś takiego się nie działo, dlatego moim zdaniem nie jest to normalne. Myślałem, że może czujnik temperatury jest walnięty, ale został sprawdzony i jest w porządku. Mechanik mówi, że przepustnica może być do wymiany albo komputer musi się przyzwyczaić do czystej przepustnicy i większej ilości powietrza. Dodam, że żadnych innych objawów nie ma - obroty stabilne, samochód sam nie przyśpiesza.Co Wy o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|