Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GBabyBoy
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:56, 13 Wrz 2018 Temat postu: Przepustnica strzela |
|
Witam
Po czyszczeniu przepustnicy samochód przestał ze mną współpracować. Nie ma reakcji na wciśnięcie pedał gazu silnikiem trzęsie a przepustnica dziwnie strzela co chwilę. Po adaptacji oraz zbadaniu przez komputer pojawił się błąd czujnika ciśnienia powietrza oraz info o nieszczelności układu. Czujnik został wymieniony i objawy nie ustały. Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania samochodu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:05, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
Jaki silnik? Uzupełnij podpis.
Adaptacja się powiodła? Przepustnica się domyka (na zgaszonym powinna być mała szczelinka)? Klapka pracuje płynnie, nie zacina się? Wtyczka dobrze podłączona? Jakie ciśnienie w dolocie na jałowym? Powinno być coś około 0,3 bara. Nie odłączałeś czegoś jeszcze, typu egr? (on też wymaga adaptacji po odłączeniu).
Jak zatkasz ręką przepustnicę to silnik gaśnie?
Jakie masz błędy dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Czw 8:13, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GBabyBoy
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 6:52, 16 Wrz 2018 Temat postu: |
|
Dwa błędy które się ciągle pojawiają po wykasowaniu i uruchomieniu silnika to p1504 (system wlotowy powietrza rozpoznano wyciek) i drugi p1553 (czujnik wysokości/sygnał ciśnienia w kolektorze dolotowym Nieprawidłowy stosunek)Czujnik wymieniłem na nowy (niestety zamiennik) i dalej pojawia się ten błąd. Sprawdziłem wtyczkę i kable są ok. Czujnik idzie do reklamacji bo może być uszkodzony od nowości(tak to przecież czasami bywa). Co do ciśnienia to nie mierzyłem go. Przepustnica i egr działają (robiłem test i wszystko się otwiera i zamyka).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 6:58, 16 Wrz 2018 Temat postu: |
|
Ciśnienie sprawdzasz kablem ODB2, podczas pracy silnika na jałowym i na zgaszonym. Na jałowym powinno być 0,3 a na zgaszonym ciśnienie atmosferyczne. Odpowiesz sobie wtedy na pytanie czy czujnik jest ok bez reklamowania w ciemno...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nexusone
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:57, 26 Lip 2022 Temat postu: |
|
Hej wszystkim.
Obecnie mam podobny problem do opisywanego.
Po odłączeniu akumulatora w celu wymiany regulatora w altku i ponownym podłączeniu silnik na zimnym chodzi w miarę równo (MAP 390-420mbar przy zdjętej rurze dolotu), ale gdy się lekko nagrzeje (nie osiągnie nawet temperatury roboczej) obroty zaczynają falować mocno, czujnik MAP daje ciśnienie dochodzące do 500mbar (bez dodawania gazu).
Robiłem adaptacje przepustnicy oraz EGR (powiodły się). Po zatkaniu dolotu ręką silnik gaśnie, zawór EGR przepuszcza? hmm. MAP raczej ok przy samym zapłonie daje 999mbar.
Myślałem wcześniej, że może zawór EVAP, ale raczej nie on. Usterka występuje dopiero po lekkim podgrzaniu silnika, wtedy przy ponownym odpaleniu silnika ukazuje się od razu.
BTW Jakiś czas temu jak sprawdzałem działanie silnika bez rury dolotowej to pracował równo.
No nic wyczyszczę przepustnicę, EGR, MAP, adaptacja i zobaczymy.
Błędy mam chyba takie jak kolega wyżej 17961 i 17912 (niewiarygodna korelacja i nieszczelność)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nexusone dnia Wto 19:58, 26 Lip 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
nexusone
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:45, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
Auto naprawione.
Trudno mi stwierdzić 100% powód, ale wydaje mi się, że coś stało się z adaptacją przepustnicy po ponownym podłączeniu akumulatora. Adaptacja bez jej czyszczenia nic nie dawała. Po wyczyszczeniu i zamontowaniu nowej podkładki metalowej, wyczyszczeniu MAP silnik działa poprawnie. Poprawiło się tez spalanie -- mniej śmierdzi z wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|