Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes1525
Dołączył: 06 Sty 2023
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:10, 11 Maj 2023 Temat postu: Problem z sondą lambda |
|
Witam
Mam następujący problem. Wyskoczył mi check na pulpicie. Po podpięciu pod komputer pokazało mi błędy 17589 oraz 17604.
Więc pierwsza sonda lambda.
Kupiłem nową firmy FAE. Dzisiaj ją założyłem i dopiero zaczeły się problemy teraz tamtych błędów nie ma ale pokazuje inne błędy: 17598, 17582, 17598, 17989, 17812, 17962. Co może być nie tak ? Nowa sonda lambda FAE powoduje te błędy może ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:36, 07 Cze 2023 Temat postu: |
|
Ja wymieniłem u siebie na NGK kosztuje nie całe 500 ale już rok jeżdżę i spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:27, 16 Cze 2023 Temat postu: |
|
Ja już przerabiałem te NGK 3 podejścia, podały po jakimś czasie.
Obecnie siedzi kupiona u Chiczyków za 127zł, teraz widze nawet po 81zł jest ok 8 miesiąc, trochę dłuższy kabel niż ori.
Dla zainteresowanych nr. tej sondy 036906262G
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 16:31, 16 Cze 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:49, 16 Cze 2023 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Ja już przerabiałem te NGK 3 podejścia, podały po jakimś czasie.
Obecnie siedzi kupiona u Chiczyków za 127zł, teraz widze nawet po 81zł jest ok 8 miesiąc, trochę dłuższy kabel niż ori.
Dla zainteresowanych nr. tej sondy 036906262G |
Teraz to mnie kolega zaskoczył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:59, 16 Cze 2023 Temat postu: |
|
Ważne, że działa zastanawiam się czy nie kupić jeszcze jednej na zapas.
Właśnie tą kupiłem, ale są i tańsze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Śro 23:43, 20 Gru 2023 Temat postu: |
|
Ja swego czasu kupowałem nową NGK za 500 PLNów Natomiast nic to nie pomogło na błędy. Podejrzewam uszkodzoną wiązkę kabli, ale za nic nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów komputera. Próbowałem po kolorach dojść ale bardzo ciężko.
Jakby ktoś taką posiadał, tzn które są od sondy to będę wdzięczny za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:29, 21 Gru 2023 Temat postu: |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Czw 22:34, 21 Gru 2023 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki za schemat będę działał. Tymbardziej że odkryłem niezłą rzeźbę pod izolacją wiązki do sondy. Raczej napewno to była jakaś przekładka silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Sob 22:28, 03 Lut 2024 Temat postu: |
|
Chciałem tylko zaktualizować temat. Dzięki schematowi sprawdziłem wszystkie przewody sonda-ECU i okazało się że czarny przewód pomiarowy był przerwany, a przewody grzałki zamienione miejscami. Wszystko poprawiłem i teraz błąd sondy już się nie pojawia, w ogóle żadnych błędów.
Natomiast pojawił się taki problem że po rozgrzaniu silnik ma tak niskie jałowe obroty ~600, że aż nie ma siły je pracować, zaczyna się telepać i gaśnie. Poza tym normalnie przyspiesza i ma moc, i żadnych błędów nie wywala. No ale to już pewnie wina słabego ciśnienia oleju w głowicy niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jcb
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 30
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PKWŁ Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:49, 05 Lut 2024 Temat postu: |
|
Janusz123456789 napisał: |
Natomiast pojawił się taki problem że po rozgrzaniu silnik ma tak niskie jałowe obroty ~600, że aż nie ma siły je pracować, zaczyna się telepać i gaśnie. Poza tym normalnie przyspiesza i ma moc, i żadnych błędów nie wywala. No ale to już pewnie wina słabego ciśnienia oleju w głowicy niestety. |
Ciśnienie oleju nie ma wpływu na prędkość obrotową silnika. Skąd pomysł, że jest za niskie? Zbyt niskie ciśnienie oleju w pierwszej kolejności będzie skutkować hałasem z popychaczy zaworowych.
Proponuję wyczyścić i skalibrować przepustnicę - bo to za jej pomocą sterownik utrzymuje wolne obroty na określonym poziomie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jcb dnia Pon 9:37, 05 Lut 2024, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:33, 11 Lut 2024 Temat postu: |
|
Zrób czyszczenie i kalibrację przepustnicy najlepiej vcds, przez niskie obroty zacierasz silnik za małe ciśnienie oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marmu09 dnia Nie 8:36, 11 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|