Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:04, 24 Mar 2021 Temat postu: Problem z silnikiem 1.6fsi BAD |
|
Witam.
Posiadam audi a2 z silnikiem 1,6 FSI kod silnika BAD. Borykam sie z przerywaniem (tak zwana czkawka) podczas przyspieszania. Zdarza sie to sporadycznie kilka razy podczas przyspieszania lub caly czas do okolo 3tys, powyzej tych obrotow jest to prawie nie odczuwalne. Auto zostalo zdiagnozowane i posiada blad P1914 Czujnik wzmocnienia sily hamowania (nieprawdopodobny sygnal). Zauwazylem ze po wykasowaniu tego bledu gdy objawy przerywania sie nasilaja blad znowu wyskakuje. W aucie wymieniona zostala przeplywka (ze wzgledu na dziwne odczyty) lecz podczas wyzej wymienionych objawow dalej wskazania przeplywomierza podczas przyspieszania nie sa plynne. Zostala tez zdiagnozowana przepustnica i podczas przyspieszania wartosci wzrastaja. Czy moze tak byc ze w parametrach przepustnica normalnie sie otwiera a realnie sie zacina itp?? Prosze o podpowiedzi i dolaczenie sie do dyskusji. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:24, 24 Mar 2021 Temat postu: |
|
Cytat: | Borykam sie z przerywaniem (tak zwana czkawka) podczas przyspieszania |
U mnie w ub. roku walczyłem z podobnym o ile nie identycznym problemem.
Winne okazały się cewki
Proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić właśnie cewki (i oczywiście świece - ale te pewnie sprawdzałeś)
Jak masz możliwość przejechać się z laptopem - przejedź się z uruchomionym Vag-Comem silnik/ bloki pomiarowe/ kanały 15 i 16
Jeśli np. wypadania zapłonów będą na cylindrze 2 to zamień miejscami cewki np. 2 z 3 i zobaczysz czy zaczną wypadać na 3.
U mnie było tak że potrafił przejechać paręnaście km i w zasadzie ok. a za chwilę zaczęły wypadać (najczęściej i najbardziej w czasie przyspieszania)
Wymiana wszystkich 4 (na używane) - rozwiązała problem
Poniżej link do pliku label z opisem bloków pomiarowych do silnika 1.6 FSI BAD
Skopiować do folderu ...\VAG-COM\Labels\User
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywistym jest że nie gwarantuje że u ciebie ten sam problem.
PS. przejrzyj też moje posty z ub. roku - może coś cie nakieruje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukas
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:06, 25 Mar 2021 Temat postu: Problem z silnikiem 1.6fsi BAD |
|
Sprawdzilem dzisiaj swiece i wygladaja calkiem normalnie ale to pewnie dlatego ze zostaly wymienione jakies 10tys kilometrow temu. Podlaczylem auto pod OBDeleven i w blokach pomiarowych na kanale 15/16 podczas przyspieszania bylo widac wypadanie zaplonu na kilku cylindrach ale wartosci nie przekraczajacych 2 czyli wydaje mi sie ze bardzo malo poniewaz gdy mialem uszkodzona cewke wartosci byly grubo ponad 200. Ale moze sie myle moze to bedzie mialo wplyw ? Sprawdzilem tez kat zaplonu i gdy auto zamula wartosci spadaja do okolo 8 stopni n.OT i nizej a gdy ma moc i przyspiesza poprawnie to wartosci sa od 5 stopni v.OT w gore. Zucilem okiem tez na wskazania przeplywki i korekt sondy lambda. Podczas objawow sonda lambda wskazuje korekty ujemne jak by go zalewalo a gdy samochod jedzie poprawnie korekty sa na plusie. Przeplywka tez zachowuje sie dziwnie podczas objawow i przyspieszania, a mianowicie podczas przyspieszania wartosci normalnie wsrastaja praktycznie liniowo po czym gdy objawy sie nasilaja wartosci oscyluja w okolo 35 przeplywu przy okolo 2800 a pozniej przeplyw znowu wzrasta az do okolo 90.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:10, 25 Mar 2021 Temat postu: |
|
Kurcze no 2 wypadnięte zapłony raczej nie mogą mieć aż takiego wpływu na pracę silnika.
Uszkodzenie przepływomierza - wątpię ale nic nie szkodzi odpiąć od niego wtyczkę - check się zapali ale silnik powinien pracować na wartościach uśrednionych.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to: szczelność układu dolotowego i czujnik położenia wału.
Aaaa jeszcze - sprawdzałeś ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej - ciśnienie wstępne 3,8 bar , na silniku pracującym 30 - 110 bar.
bloki pomiarowe kanał 140 - wartość rzeczywista i docelowa muszą być w miarę równe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukas
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:45, 25 Mar 2021 Temat postu: Problem z silnikiem 1.6fsi BAD |
|
Przeplywke sprawdzałem a nawet zakupiłem nowa i wymieniłem. Ciśnienie paliwa zgadza się wartość mierzona do wartości zadanej. Nieszczelnosci raczej nie ma sprawdzałem to zaślepiając przewód idący do odmy przy kolektorze. Zastanawia mnie jedno dlaczego jak auto jedzie dobrze to nie ma bladu p1914 a gdy zaczynają się problemy to wyskakuje? Nie mam już siły do tego auta a niestety uszkodzonego za parę groszy szkoda sprzedawać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukas
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:48, 16 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Po długiej walce okazało się że uszkodzona jest przepustnica. I teraz moje pytanie czy do audi a2 1.6fsi kod silnika BAD pasują jakieś zamienniki? Bo za uzywke typowo pod to auto wołają nawet 600zl. Co myślicie o przepustnicy bez obiegu płynu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|