Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Panewka - naprawiać, czy wymieniać silnik ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Chodor83
 
 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wwa-Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 10:06, 15 Sie 2015 Temat postu: Panewka - naprawiać, czy wymieniać silnik ?

Witam. Zakupilem audi a2 1.4i z silnikiem aua, przy kupnie wiedziałem już że silnik wymaga remontu, wstępne podejrzenia padły na uszkodzoną panewkę wału. Patrzac na ceny silników na alleg....... mówię sobie a co tam autko fajne wymienie silnik i będę śmigał ale..... No wlasnie po kupnie i przeanalizowaniu sytuacji okazalo sie ze faktycznie wywaliła sie panewka na 4 garku, a kupno silnika nie jest tak prostą sprawą jak wydawało mi sie na początku Smutny. Ale do rzeczy : naprawa raczej nie opłacalna firma która szlifuje wały i zajmuje sie remontami silników zaśpiewała wstępnie 3,5 tysia przez telefon, plus jak by coś jeszce wyszło w trakcie naprawy dodatkowe koszta. Decyzja padła na kupno nowego- używanego silnika ceny są przystępne, ale nie wiem co kupic Smutny mam silnik aua a po przewertowaniu internetu już zgłupiałem i nie wiem co bedzie pasować do mojej furmanki. Chodzi o te nieszczęsne oznaczenia silników aua, akq itp. Na zdrowy rozum powinien pasować silnik aua, ale znalazlem takowy z golfa i okazuje sie że ma inną miskę olejową bagnet oleju w innym miejscu ( wchodzi on w blok silnika) a u mnie w miskę . Może ktoś by doradził czy taki motor bedzie pasował po przełożeniu miski ? ( czy smok i pompa oleju są tak samo).
Wyczytałem również gdzieś w czeluściach internetu ze silniki aua potrafią różnić sie od siebie mocowaniem rozrusznika ( rozrusznik z tyłu lub z przodu silnika)i zaworu egr ? Możliwe to ? A z drugiej strony mam człowieka który twierdzi że jak sprzeda mi swój silnik o oznaczeniu akq to wszystko bedzie mi pasowało przy montażu. Proszę o pomoc bo autko stoi, silnik wyjęty a ja nie wiem co robić........ A tak przy okazji może ktoś z was szanowni forumowicze ma jakąś sprawdzoną firmę gdzie można by nabyć taki silnik ? Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:43, 15 Sie 2015 Temat postu:

Na tych konkretnych silnikach się nie znam ale powiem Ci, jak wygląda polityka VW (z własnych obserwacji). Silniki o tych samych oznaczeniam są wymienne między sobą (ewentualnie różnią się elementami dodatkowymi, jak wsporniki czy coś, ale są to elementy, ktore da się odkręcić i przykręcić inne). Na 99% będziesz miał w bloku każdego silnika o tym samym oznaczeniu nagwintowane otwory pod wszystkie typy wsporników/dodatkowych elementów itp, które występowaly z tymi silnikami.

Jeśli chodzi o silniki takie same ale o innych oznaczeniach to może być cięzej. Co prawda silniki fizycznie mogą być wymienne między sobą ale może się okazać, że blok ma nadlewy materiału pod otwory montażowe ale mogą być nie nagwintowane (i trzeba by to wykonać ręcznie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chodor83
 
 


Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wwa-Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:50, 30 Sie 2015 Temat postu:

Ok silnik wymieniony po małych przygodach znalazłem pasujący :> pochodzi on z golfa IV trzeba było przekładać kolektory, łapy silnika i większość osprzętu ale się udało na razie zostawiłem tylko miskę olejową więc mam bagnet wkładany z tyłu silnika w blok, a nie w miskę od przodu, zastanawiam się nad zmianą ale widzę że bagnet z golfa chyba jest porządniej zrobiony i na pewno nie pęknie, bo jest cały metalowy :> Minus tego taki że aby sprawdzić poziom oleju trzeba zdjąć pokrywę silnika....

Teraz pytanie do znawców: czy wystarczy przełożyć samą miskę czy też smok ? A może coś jeszcze?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skwontario
 
 


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:22, 27 Sie 2016 Temat postu:

Hmm widzę, że temat był lekko przerabiany. Troszkę go chyba odświeżę. Odbierając auto od mechanika usłyszałem, że trzeba sprawdzić dół silnika bo coś słabe ciśnienie oleju jest. Może być zapchany smog oleju lub co gorsza uszkodzone panewki. Chyba nie udał mi się do końca zakup tego auta. We wtorek oddaję do sprawdzenia i mam nadzieję, że to zapchany smog - choć znając moje szczęście to raczej będą panewki. Zobaczymy co i jak. Jedno mechanik potwierdził: wszystko jest dobrze w tym aucie tylko silnik trochę do poprawek. Dam znać w przyszłym tygodniu. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie to proszę o podpowiedzi.
Chodor 83 - na co dokładnie zwracać uwagę przy kupnie używanego silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skwontario
 
 


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:44, 02 Wrz 2016 Temat postu:

Na szczęście obeszło się bez wymiany panewek. Poprzedni właściciel musiał to zrobić bo były ładne i widać, że świeże. Po wymyciu smoga ciśnienie prawie idealne. Tak więc jest dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 14:20, 02 Wrz 2016 Temat postu:

OO a czym był zabrudzony ??
Masłem ? czy brudem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skwontario
 
 


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:25, 03 Wrz 2016 Temat postu:

Hejka, w sumie to nie wiem czym był zabrudzony, ponieważ tego nie robiłem. Ogólnie smog nie był zawalony brudem ani masłem raczej był troszkę zasyfiony. Poprzednio było niższe ciśnienie oleju ( nie tragedia ) ale po zabiegu wzrosło. Mechanik mówił, że pod podkładkę od smoga dał uszczelniacz bo jakoś mu nie pasowało to jak jest spasowane. Możliwe, że to podwyższyło ciśnienie. Ogólnie cały smog wyszorował. Najważniejsze dla mnie, że jest dobrze i nie trzeba panewek zmieniać. W przyszłości czeka mnie wymiana sprzęgła, a teraz rozkoszuje się jazdą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:34, 10 Wrz 2016 Temat postu:

colorstormimolagelbA2 napisał:
Plukanke nalezy zawsze robic przed wymiana oleju w takich zabytkach Szczęśliwy


Dokładnie. Już 3 razy zrobiłem płukankę w swoim 1.4 TDI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin