Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartiboro
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:26, 14 Paź 2014 Temat postu: Niskie obroty na biegu jałowym [1.4i AUA] |
|
Witam,
czy obroty rzędu 600-700 są normalne - na luzie po odpaleniu?
Pozdrawiam.
Barti
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:26, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
bartiboro,
Witaj na naszym forum.
W pierwszej kolejności zapraszam do zapoznania się z naszym regulaminem oraz do uzupełnienia profilu, potem przejdziemy do konkretów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:12, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
Nie mam silnika benzynowego, ale według mnie ciepły silnik AUA powinien utrzymywać wolne obroty na poziomie około 660 rpm. (poprawiam po poście uzupełniającym kolegi Pinka).
Wiem, ze moje pytanie wiele Ci nie pomoże, ale masz jakiś kabelek żeby odczytać błędy z kompa ?
Widzę, że w drugim wątku piszesz o problemach z reakcją na gaz - może odczytanie błędów potwierdzi jakieś błędy, które wskażą dalszą ścieżkę działania ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 8:16, 23 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:24, 22 Paź 2014 Temat postu: Re: Niskie obroty na biegu jałowym [1.4i AUA] |
|
bartiboro napisał: | Witam,
czy obroty rzędu 600-700 są normalne - na luzie po odpaleniu?
Pozdrawiam.
Barti |
Obroty dokładne odczytasz vagiem i tam masz konkretny przedział jaki powinieneś mieć dla danego silnika, w benzynie z uwagi na normę euro 4 bez Klimy obroty będą ok 660
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:41, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
Dokładnie tak jest. 650/660 bez klimy. Z klimą podchodzą pod 790/800
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skwontario
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:24, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
Hejka. Troszkę odświeżę temat. Czy obroty biegu jałowego można ustawić samemu czy przez program. Kiedyś w Maździe Premacy z 99r. podnosiłem obrotu regulując przepustnicą. Jak jest u nas?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:29, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
Raczej nic nie poradzisz. Tam jest przepustnica z elektroniką i obroty dobiera tak jak jej zaprogramowano elektronicznie. Chyba że umiesz to zmienić samemu gdzieś czytałem że komuś się udało. Drobna uwaga. Też miałem problem z przepustnicą po czyszczeniu i nowej adaptacji VAGiem musiałem przejechać 300km żeby się nauczyła prawidłowych obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:33, 13 Sie 2016 Temat postu: |
|
Teoretycznie obroty jałowe można zmienić w pewnym zakresie VAGiem.
01-Silnik, Adaptacje, kanał 002, wartość standardowa to 128, ponoć można zwiększyć lub zmniejszyć max. o 10.
Kiedyś próbowałem w swoim 1.6 ale nic z tego, nie przyjmuje innej wartości poza 128.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skwontario
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:39, 13 Sie 2016 Temat postu: |
|
Hmmm... dzięki za informacje. Niedługo będę ściągał EGR do czyszczenia i z ciekawości zerknę co i jak. Dam znać i jak dam radę to pstryknę fotkę - selfi z przepustnicą
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skwontario
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:56, 21 Sie 2016 Temat postu: |
|
Tak jak obiecałem dodaję wpis na temat regulacji obrotów. Prawdą jest to, że wszystko działa na elektronice ( przepustnica jak i pedał gazu ). Niestety nie ma możliwości regulacji obrotów za pomocą śrubki. Dla testu zablokowałem pedał gazu tak aby trzymał obroty pomiędzy 800-900. W sumie to obroty były stabilne ( drobne falowanie obrotów, naprawdę drobne ) jednak po włączeniu klimatyzacji obroty wzrosły do około 1400. Czyli klops. Dlaczego to sprawdzałem, ano dlatego, że czasami przy raptownym ruszaniu przepustnica działa z opóźnieniem. Na włączonej klimie ten elekt jest mniej wyczuwalny ( wyższe obroty ). Oddam auto do mechaniora niech podziała z przepustnicą. Ja wiem z doświadczenia, że popsuję tylko - mam takie zdolności.
Oby nie były wytarte ścieżki.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|