Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatysX3
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:18, 23 Lis 2014 Temat postu: Nierówna praca silnika i kontrolka CHECK |
|
Witam! Jestem posiadaczem Audi A2 z roku 2002, jest to silnik 1.4 FSI (55kW-75KM). Po kupnie, postanowiłem ją "przeciągnąć" i bujnąłem ją 150km/h, wracając do domu zaświeciła się kontrolka na desce rozdzielczej CHECK. Podjechałem pod garaż, auto zaczęło skakać na obrotach i zauważyłem, że nierówno chodzi - zaczęła wówczas mrugać.
Poczytałem po internecie, że być może uszkodzona jest Sonda Lambda (ta regulacyjna przy kolektorze). Jednak nie zastanawiając się, postanowiłem powymieniać po najtańszych kosztach układ zapłonowy. Wymieniłem najpierw cewkę. Auto chodziło tak jak chodziło - źle. Kupiłem świece i przewody zapłonowe NGK, i ku moim oczom kontrolka zgasła a samochód chodził płynnie. Jednak nie nacieszyłem się długo... Dziś odpaliłem samochód, podjechałem pod dom i to samo, od początku się zaczyna.
Pytanie do was forumowicze - co może być przyczyną? Faktycznie Sonda Lambda ? Na VAG'u pokazywało błąd, że jest wypadanie zapłonu drugiego cylindra, ale nie wydaje mi się, że wtrysk, zawory czy wałek rozrządu - cokolwiek z tych rzeczy może być uszkodzone. Oprócz tego błędu, nic Audi nie dolega. Proszę o pomoc, Pozdrawiam Mateusz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:15, 24 Lis 2014 Temat postu: |
|
Witam
Przeczytaj regulamin i zastosuj się do pkt.2 w innym przypadku dostaniesz ostrzeżenie.
Nie ma silnika 1.4 FSI, rozumiem że chodzi Ci o 1.4 MPI
Jak miałem problem z wypadaniem zapłonu to w moim przypadku wtrysk był to wymiany. Na początek sprawdź kompresje bo to prosta sprawa i będzie pewnie kosztować 30-50zł, chyba że masz manometr. W zależności od wyników (jak jest zła to wiadomo), jak jest w porządku to można zamienić wtryski miejscami i zobaczyć czy na cylindrze na który przełożyło się podejrzany wtrysk pokazuje błąd. Zobacz w jakim stanie były stare świece i czy nowe się nie brudzą za szybko. Cewki też można zamieniać miejscami zamiast wymieniać na nowe (jeżeli są to oddzielne cewki jak w FSI - bo nie wiem jakie masz).
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 11:16, 24 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MatysX3
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:38, 24 Lis 2014 Temat postu: |
|
grom546, faktycznie chyba sprawdzę najpierw wtryski. Stare świece były dobre ale wolałem sie upewnić. Cewkę ma osobno, nie cewko-moduły. Kurcze, zobaczę co się da zrobić, być może sprawdzę jeszcze kompresje. Ogólnie, A2 ma siostra, więc nie mam jej na co dzień, co jest błędem... Z tego co słyszałem to Audi A2 to najbardziej awaryjne auta od pewnego momentu, a trąbiłem siostrze, aby wzięła A3 Sportback, to uparła się, ze woli cos mniejszego... Ehh, zobacze jak to będzie, jak coś odezwę się - pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MatysX3
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:05, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Witam! Dawno się nie odzywałem, ale z A2 są dalej problemy... W samochodzie zostało wymienione:
- nowe świece NGK
- nowe przewody zapłonowe NGK
- nowa sonda Lambda NTK/NGK
- nowa cewka Bosch
- nowy filtr paliwa
- nowy rozrząd
- wtryski zamienne o tym samym ciśnieniu itd.
Oprócz tego Audia miała wczoraj czyszczony EGR. Na desce pojawia się ciągle ikonka CHECK... Gdy świeci normalnie bez mrygania auto chodzi sprawnie, jednak gdy zaczyna mrygać silnik zaczyna pracować nierówno... Wcześniej byliśmy na komputerze i coś jest z wypadaniem zapłonu 2 cylindra i występuje na nim wysokie spalanie stukowe. Mechanicy i ja załamujemy ręce... Może ktoś z was na ten temat się wypowie ?
P.S: Wie ktos może dlaczego w bagażniku jest woda ? Wszystko niby szczelne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:19, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
co do wody w bagażniku - pewnie wcieka przy nieszczelnej kratce pod zderzakiem, tu masz zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
U mnie pomogło uszczelnienie silikonem i jest sucho
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:03, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Widzę, że "mechanicy" wymieniali w ciemno. Rozumiem, że przed tymi zabiegami sprawdzili kompresję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek887
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:06, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
A przy okazji czyszczenia zaworu EGR zrobiona była adaptacja bo jeżeli nie to od tego bym zaczął i przy okazji czyszczenie i adaptacja przepustnicy . Oprócz tego sprawdzenie szczelności całego dolotu bo te silniki są wyjątkowo czułe na wszelkie nieszczelności w np przewodzie od odmy albo od filtra węglowego. Sam długo walczyłem ze swoja zanim wyeliminowałem te przyczyny i teraz nie ma problemów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MatysX3
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:51, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
GROM546, tak kompresja była sprawdzania, ciśnienie zaje*****. Co innego jak może ja bym zajrzał do tego auta ale niestety nie dysponuję czasem i narzędziami... Coś mechaniker wspominał, że te płytki na wałkach zaworowych są już powycierane... On stawia na wtryski, aby kupić wtryski nowe Boscha 1000zł 4x i wtedy patrzeć, jak nie szukać dalej...
MANIEK887, nie mam pojęcia własnie czy była adaptacja tego EGR, jeżeli chodzi o sprawdzenie tych rzeczy które wymieniłeś, przekażę siostrze i powiem aby mu powiedziała niech to zrobi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:32, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
jak wychodzi na kompie wypadanie zapłonu 2 cylindra to podmień ten wtrysk na inny z 1,3, bądź 4 cylindra. Skasuj błędy i pojeździj. Jeśli tym razem wypadanie pojawi się na innym cylindrze to będziesz miał winowajce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pakuR
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:00, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
Widzę temat powraca tutaj jak bumerang. Wypadanie zapłonu 2 cylindra (zapisane domyślnie w ECU, dlatego zawsze będzie drugi w tych samochodach). Jesli po zamianie wtrysku dalej wypada ten sam. Powód, nieprawidłowe domykanie zaworu. Diagnoza to remont silnika. Głowica planowanie regeneracja i nowa uszczelka ,panewki i tloki z pierscieniami, prowadnice zaworów. Po tej operacji i prawidłowym ustawieniu przepustnicy brak wypadania zapłonu. Lecz uwaga! Jeśli ktoś to wykona,niech się nie zrazi tym że jak wyjedzie na drogę docierać nowy silnik znowu wypadnie zapłon. Prawdopodobnie jest to przyczyną pierwszych ruchów nowych elementów silnika który jakby działa tak samo sztywno jak przed remontem. Po około 300 km już więcej się nie powtarza. Po 500 km chodzi jak marzenie! Polecam to zrobić niż wymieniać silnik na inny który może okazać się tak samo wadliwy. Poza tym przestaje klekotac jak diesel a zaczyna jeździć jak na benzynę przystało.
Zaletą tej operacji jest przyzwoity koszt ok. 3 tys. W niektórych nowych samochodach tyle kosztuje jeden tłok. Fakt koszt mimo wszystko jest. Ale mamy nowy silnik.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez pakuR dnia Sob 0:04, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|