Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:02, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Czasami zastanawiam się, czy najlepszym wyborem nie byłoby 1.6 FSI, dołożyć gaz (5 tys), wyczyścić dolot, zrobić porządek z recyrkulatorem i mieć szybki, cichy i oszczędny wóz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:01, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Do FSI to już do pełni szczęścia w grę wchodzi wtrysk gazu w fazie ciekłej, na chwilę obecną chyba tylko Vialle LPdi jest godna polecenia - jest to nadal instalacja, która cierpi na choroby wieku dziecięcego i ma swoje niuanse, mimo iż jest już chwilę na rynku. Zobacz ile ta instalacja kosztuje to wyskoczysz z butów. - odechce Ci się gazu w FSI. Wiem coś o tym, bo mam TSI w drugim aucie. Rozwiązania pośrednie typu jednoczesne spalanie PB i LPG nie mają dla mnie sensu, czytałem trochę po forach to sporo osób narzeka na konsumpcję paliwa, w efekcie oszczędność jest pozorna.
PS. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie dają się łatwo gazować, o tym już dawno się przekonali właściciel Mitsubishi z motorami GDI, to chyba były pierwsze silniki z takim rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 23:04, 28 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:46, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Tak jak kolega napisał FSI =/= Gaz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:22, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Od razu zaznaczę: jestem zwolennikiem LPG i miałem go 3 poprzednich samochodach.
Moje 1.8 TSI po virusie więcej stoi niż jeździ, kiedyś przez miesiąc go nie dotykałem (aku zdążył paść ) ale jest mi potrzebne do pracy i mimo iż sporo traci na wartości to jestem skazany na posiadanie 2 aut . Mnie się już odechciało inwestować w LPG za prawie 10.000 PLN z nie do końca wiadomym rezultatem końcowym . Rzeczywisty przebieg silnika: lekko ponad 60.000 km, od nowości zalany Amsoil, fabrycznie wlany Castrol na dzień dobry wyleciał do śmieci . Jeżdżę bardzo rzadko, raczej spokojnie i zwykle w dość długie trasy, po mieście prawie mi się nie zdarza poruszać, od tego jest A2. Średnia spalanie z dystrybutora 7,5 (motostat ), z komputera 7,2. Minimum co mi pokazał komp to 5,4 (emerycka trasa Wrocław - Poznań lokalnymi dróżkami), maksimum 14,5 (zima w korku po mieście). No to pytanie ile pali 1.6 FSI w lżejszym A2 ? I jest sens gazować FSI / TSI ? I to jeszcze w A2 gdzie nie ma wielkiego bagażnika, a pod jego podłogą jest akumulator ? Dla mnie mija się to z celem, kompletnie. To już wolałbym to zrobić w 1.4i, choć i to ma średni sens i na forum chyba nie ma osoby z instalacją, prawda ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:32, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Cytat: | No to pytanie ile pali 1.6 FSI w lżejszym A2 ? |
U mnie aktualnie, zima - według komputera 6,6l a według moich pomiarów ok 6,8-6,9l z tym że w większości trasa 4km, przerwa i z powrotem 4km a temp. 90°C osiąga teraz po około 7-8km, latem można było zmieścić się w 6l a na dłuższych trasach myślę że dało by się jeszcze niżej zejść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:05, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
W mieście komputer pokazuje mi 7,6l - krótkie trasy i sporo na zimnym silniku więc spokojnie jeżdżę, nie sprawdzałem ile naprawdę pije. W trasie rekord jadąc 90-100km/h nad morze w 2 osoby + 2 walizki + tempomat 4,5-5l - też z komputera. FSI akurat jak wiadomo lubi stałą prędkość wtedy mało pali.
Podejrzewam że w porównaniu do 1.4 MPI wcale nie dużo więcej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 19:08, 29 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:33, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Do FSI to już do pełni szczęścia w grę wchodzi wtrysk gazu w fazie ciekłej, na chwilę obecną chyba tylko Vialle LPdi jest godna polecenia - jest to nadal instalacja, która cierpi na choroby wieku dziecięcego i ma swoje niuanse, mimo iż jest już chwilę na rynku. Zobacz ile ta instalacja kosztuje to wyskoczysz z butów. - odechce Ci się gazu w FSI. Wiem coś o tym, bo mam TSI w drugim aucie. Rozwiązania pośrednie typu jednoczesne spalanie PB i LPG nie mają dla mnie sensu, czytałem trochę po forach to sporo osób narzeka na konsumpcję paliwa, w efekcie oszczędność jest pozorna.
PS. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie dają się łatwo gazować, o tym już dawno się przekonali właściciel Mitsubishi z motorami GDI, to chyba były pierwsze silniki z takim rozwiązaniem. |
Przed zakupem A2 miałem kupić coś z rodziny VAGa z silnkiem FSI i na temat gazu też nie co wiem ;-)
Aktualnie dużo zmieniło się odnośnie wtrysku gazu w fazie ciekłej i zaczęły pojawiać się nowe typy instalacji. Za ok 5-6 tys założysz coś do A2 z montażem.
Z resztą dobra sekwencja do innych aut to też koszt 3-4 tys.
Więc nie mozna mówić, że nie da się zagazować FSI bo da się. Może jednostkowy koszt jest duży ale FSI na gazie pali dokładnie tyle co na benzynie. A jeszcze tydzień temu gaz w Krakowie był za 1.93zł za litr....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:58, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
Nie napisałem, że się nie da, bo da się to zrobić i to od kilku lat. Ja tylko mówię, że największe doświadczenie w tej materii ma Vialle ze swoją instalacją LPdi, a i tak nie jest to instalacja pozbawiona wad. Do kilku miesięcy wstecz nie było na rynku sprawdzonej instalacji do TSI, co do której miałeś 100 % pewności, że będzie działać bezproblemowo - teraz już tematu nie śledzę dokładnie. A z kolei inwestowanie 5000 czy 6000 zł w instalacje, która dopiero pojawiło się na rynku i mało kto ją używa to też loteria - mam myśli instalacje, które pracują w 100 % na gazie, nie wnikam w rozwiązania pośrednie "dotryskowe", które spalając LPG zużywają też PB na chodzenie wtrysków, bo dla mnie to jest półśrodek pozbawiony całkowicie sensu. Na forum Octavii jest wątek o gościu (Janusz D czy jakoś tak), który był "królikiem doświadczalnym" i zrobił ponad 70.000 na Vialle - finalnie mu się zwróciła. Ale nie powiem żeby obeszło się bez problemów... Są też i tacy co zainwestowali i dzisiaj plują sobie w brodę, bo kasa wydana, a auto nie jeździ. Więc do tego stwierdzenia, że na rynku jest kilka rozwiązań do FSI/TSI jestem sceptyczne nastawiony, bo to że są to nie znaczy, że nie mają wad i działają zgodnie z oczekiwaniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:04, 31 Sty 2015 Temat postu: |
|
Wszystko zależy kto zakłada instalację. W samochodach starszego typu jak masz źle dobrane komponenty to też nie będzie działać jak należy. Na forum A4 jest masa tematów odnośnie problemów z silnikami z LPG (i to nie z rodziny FSI ale normalne, z pośrednim wtryskiem).
W polskiej części internetu możesz zobaczyć również tematy z samochodami jak Golf V GTI z LPG. I śmigają ludzie często upalając silniki :-)
Konkurencja powstaje, ceny się normalizują, jak wszystkiego co jest na rynku. Pierwsze egzemplarze nowinek technicznych mają podatek od nowości a później systematycznie tanieją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:22, 31 Sty 2015 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Wszystko zależy kto zakłada instalację. W samochodach starszego typu jak masz źle dobrane komponenty to też nie będzie działać jak należy. Na forum A4 jest masa tematów odnośnie problemów z silnikami z LPG (i to nie z rodziny FSI ale normalne, z pośrednim wtryskiem).
|
Zgadam się, w jednym aucie miałem instalację BRC (1.0 Fire na gaźniku), potem w 2.0 8V miałem KME Bingo S (Renówka) , a na koniec w Pasku BRC Sequent 24 (jedyna sekwencja jaką miałem). Wszystkie sobie chwaliłem; miałem dobrego gaziarza w mieście, fachura starej daty, który od X lat zajmuje się tylko montażem LPG - więc problemy z gazem były mi praktycznie obce. Szczególnie chwaliłem sobie sekwencyjne BRC, które zakładane było w Czakramie w Tarnowie i auto zrobiło około 100.000 km bez większych problemów. Prosty silnik, prosta instalacja, po jej założeniu wystarczyło tylko tankować auto i na tym koniec.
trepek napisał: | W polskiej części internetu możesz zobaczyć również tematy z samochodami jak Golf V GTI z LPG. I śmigają ludzie często upalając silniki :-) |
Każdy jest kowalem własnego losu i sam decyduje na co wyda swoje pieniądze - nie neguję tego. Pytanie tylko czy zawsze ma to sens. GDI też niektórzy gazowali, a potem niestety często był płacz.
trepek napisał: | Konkurencja powstaje, ceny się normalizują, jak wszystkiego co jest na rynku. Pierwsze egzemplarze nowinek technicznych mają podatek od nowości a później systematycznie tanieją
|
No właśnie na to liczyłem rok temu patrząc przez pryzmat Vialle. No i się przeliczyłem, ceny wcale nie spadały Niby "prosta" instalacja, ale ich patent dalej kosztuje. Szkoda, bo może bym rozważył zakup - z drugiej strony jaki to miałyby sens skoro moje roczne przebiegu spadły z 50.000 km do... 15.000 km rocznie ? No nic, jak zacznę więcej jeździć i ceny się unormuję to może się zastanowię, na razie odłożyłem temat na półkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 15:23, 31 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:37, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
Proszę... Przecież każdy wie, że problemy z GDI pojawiały się jak jeszcze pierwsze Carismy były w sprzedaży ;-) Po drugie GDI ma wiele wad, które zostały usuniętę w FSI. Nie można tak tego ze sobą porównywać. GDI jest zły i to nie ważnie czy tylko na benzynie czy na gazie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiSZ
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:00, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
Sądzę, że lepiej byłoby kupić fajną a2 z padniętym silnikiem benzynowym zrobić swap u konkretnego magika i zagazować ciesząc się nietypową a2 z nieoklepanym silnikiem. Bo z tego co widzę to te 1.6 FSI to jednym słowem badziewie, żeby silnik nieco ponad 100km palił 6-8 litrów przy normalnej jeździe, porażka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:16, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
Normalne spalanie dla silnika 1.6 to 6-8 litrów więc akurat pod tym względem to się nie zgodzę, to nie diesel. 1.4 pali może 0,5l mniej i ma 75km, więc jaka to oszczędność?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 22:18, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiSZ
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:17, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
Co do A2 w dieslu 1.4 75km spalanie w trasie nigdy mi nie przekroczyło 4l jazda do 100-110km/h bo szybciej nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym autem, a gdy mi się śpieszy biorę drugi samochód. W a2 silnik standard bez udziwnień. Nie wiem skąd wy bierzecie te ogromne spalania w 1.4 tdi jak nawet 1.9tdi pali w trasie średnio 5-5.5l wiem bo miałem audi a4 i dużo jeździłem passatem b5.
Co do spalania 1.6 fsi w a2 które waży około tony i ma ledwo ponad 100km to spalanie 6-8l jest przeogromnym i w ogóle moim zdaniem ten silnik jest nieekonomiczny, biorąc pod uwagę parametry techniczne auta i pojemność.
A dlaczego jest nie ekonomiczny już wyjaśniam na podstawie innych modeli z którymi mam/miałem przyjemność:
Audi TT Mk1 1.8T APX 224km quattro prawie 1500 kg wagi własnej spalanie w trasie 110-120km/h 7.5l/100km
BMW E60 3.0 M54B30 231km prawie 1600 kg wagi własnej, spalanie w trasie przy 150km/h na tempomacie 8.5l/100km przy prędkości 110-120 7.5l/100km
Jakby te świetne 1.6 FSI paliło 5-6l byłoby to sprawiedliwe co do osiągów auta, ale nie 8... Ludzie kupują a2 bo chcą mieć tanie miejskie wozidło z naciskiem na TANIE w utrzymaniu.
Dlatego autorowi tematu poleciłbym jak najbardziej swap silnika na jakiś inny na pewno mocniejszy i mniej palący niż 1.6 fsi mieszczący się w budzie a2, a za 5tyś jak chce władować w instalacje która jest niedopracowana to już taniej wyjdzie kupić a2 sprzedać ori silnik dołożyć 5 tyś i będzie dużo lepiej zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:15, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
Czemu porównujesz spalanie w trasie? W trasie 1.9 TDI na pompie wtryskowej spala 3.5l, ale jak wjedziesz do miasta to spokojnie z 7 spali.
Myślisz, że benzyna paląca w trasie 7.5 litra tyle samo spala w mieście? Korzystasz z pełnej mocy w trasie jadąc stałą prędkością? No nie.
Porównywanie spalań w trasie do średnich spalań jakie użytkownicy mają jest, kolokwialnie mówiąc, z dupy wzięte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:45, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
MiSZ napisał: | Co do A2 w dieslu 1.4 75km spalanie w trasie nigdy mi nie przekroczyło 4l jazda do 100-110km/h |
Spoko tylko to temat o benzynie, jeżeli mi pali 5l przy 90km/h to taka straszna różnica ? I nie klekocze
MiSZ napisał: | Ludzie kupują a2 bo chcą mieć tanie miejskie wozidło z naciskiem na TANIE w utrzymaniu. |
Jak chcesz mieć tanie w utrzymaniu to kupujesz 1.4 benzynę albo 1.4 diesla 75mk i tyle, chcesz mieć lepsze osiągi kupujesz 1.4 90km albo 1.6, mi nie robi różnicy czy pali 1l więcej czy mnie, tutaj chodzi o przyjemność z jazdy. Mam porównanie do 1.4 benzyny i jest różnica w jeździe. Więc o ile faktycznie 1.6 może nie jest ekonomiczne, a gaz do tego to pomyłka, o tyle nie zgodzę się, że silnik jest porażką. W hyundaiu 1.6 z 98r spalanie wynosiło ok 9l.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 20:12, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|