Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:43, 15 Lis 2013 Temat postu: Jaki olej zalać? A2 1.4 benzyna |
|
Witam. Jak zakupiłem moje Audi nie wiedziałem jaki olej był zalany przez pierwszego właściciela (Szwajcar), więc mechanik polecił mi 10W40. Taki tez już leję ładnych parę lat. W międzyczasie wpadł mi w oko artykuł: [link widoczny dla zalogowanych] i pomyślałem, że może by zamienić wielosezonowy olej 10W40 na wielosezonowy ale 5W40. Z tego co piszą w artykule, który zalinkowałem taka zmiana zwiększy ochronę w mniejszych temperaturach, bo w normalnej temperaturze roboczej ochrona jest ta sama - cyfra 40 po literze W. Mi chodzi o cyfrę przed "w", czyli zmiana z 10 na 5. Czy można zmienić i się nie przejmować? Z tego co pamiętam to instrukcja mówi wręcz nawet o 0W30. No ale moje auto ma ponad 150 tysięcy przebiegu więc xxW30 raczej nie będę lał z uwagi na cieniutki filtr ochronny (cyfra 30)...
Jaki olej polecacie do aut z silnikiem benzynowym 1.4 z przebiegiem ponad 150 000km?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 9:48, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 10:00, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
ja kupiłem amerykański AMSOIL 5w40 podobno jedne z najlepszych olei ale ja mam pompowtryski ale ten olej jest do diesli i benzyny ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:02, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Zależy czy bierze Ci olej, jakie ilości i na jakim jeździsz. Jeżeli samochód był serwisowany w ASO to możesz sprawdzić jaki zalewali u mnie to było 5w30, dodatkowo według bazy w które sprawdzał mój mechanik (sprawdzał dla 1.6) olej zalecany w umiarkowanych klimatach to albo 5w albo 10w. w ciepłych 0w
Dodatkowo np. olej 5w40 valvoline będzie inaczej rozprowadzany po silniku niż np. castrol / motul. Jest na youtubie taki filmik który to fajnie pokazuje..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 10:06, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:26, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | dodatkowo według bazy w które sprawdzał mój mechanik (sprawdzał dla 1.6) olej zalecany w umiarkowanych klimatach to albo 5w albo 10w. w ciepłych 0w |
W ciepłych klimatach 0W? Nie bardzo rozumiem w kontekście informacji w artykule, który na początku zalinkowałem. Tam piszą, że cyfra przed W oznacza, że im niższa T na dworze, tym olej mniej gęsty w niższej temperaturze. Przykładowo 0W jest jeszcze dobrze płynny w -35 stopniach, 5W w -30 stopniach, 10W w -25 stopniach (dopiero poniżej tych temperatur oleje gęstnieją). Więc jak się ma ta informacja do zalecenia, że 0W w cieplejszych klimatach nie rozumiem...
Osobiście myślałem o zmianie na 5W40. Rozumiem, że jak bierze olej to lepiej nie zamieniać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 10:32, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:03, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Tak, powinno być nie 0w a w30. Zły skrót myślowy
Jak by mi brał olej to bym raczej nie wymieniał. Chociaż słyszałem o przypadkach z których wymiana na pełen syntetyk zmniejszyła pobór oleju, przy czym trzeba pamiętać że nie każdy 5w40 to full syntetyk, tutaj zależy od producenta.
Tylko nie lej castrola i innych tańszych wynalazków. Miałem motula, teraz testuje valvoline i na razie różnicy nie widzę. Opinie są podzielone, jedni wybierają motula a inni na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 11:04, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:11, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Widzę, że taki dylemat ma każdy świeżo upieczony posiadacz A2.
U mnie po zakupie od Niemca silnik był zalany zgodnie ze specyfikacją ASO tj. 5W30. Kilko zgłębieniu tematu i popczytaniu wątków PinkFloyd zdecydowałem się na 5W50 i nie załuję. Po krótkim epizodzie z 5W30 w 1.4 AUA, gdzie olej znikał w oczach teraz nie ubywa ani kropli. Zdecydowałem sie na olej 5W50 Vavoline i polecam wszyskim, jest to olej dedykowany do aut sportowych z wysilonymi jednostkami. W A4 jezdżę od 270kkm tylko i wyłącznie Motul, ale 5w50 Motula nie mogłem znaleźć.
P.S tylko nie Castrol ani Mobil... chyba, że chcesz nabijać kasę do CR7 i płacić za reklamę koncernom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:33, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
No patrzcie, a ja myślałem, że CASTROL jest dobry, tak piszą na innych forach... co forum to opinia. Mam Castrol 10W40. Po zaznajomieniu się z opiniami tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] pomyślałem, że jeśli miałbym zmieniać to np. na chwaloną markę VALVOLINE (i 5W40).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pon 10:40, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:58, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Valvoline, Motul, LM, jak najbardziej. Castrol jest bardzo kiepskim olejem bo zawiera mało środków czyszczących. I nie jest to opinia z internetu (chociaż to też wyczytasz) ale od mechaników którzy rozbierali silnik samochodu jeżdzącego od nowości na tym właśnie oleju (nie jeden silnik). Straszny syf i wszystko pozaklejane olejem. Jak nasz Castrol - i to jeszcze półsyntetyk :/ to przed samą wymianą oleju zrób płukanie np. preparatem LM.
W celu weryfikacji możesz sobie zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak to wygląda u Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 11:59, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:14, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | przed samą wymianą oleju zrób płukanie np. preparatem LM.
. |
http://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg od 4'15
Ale szczerze mówiąc, różne są opinie. Jedni piszą, że lepiej tego nie robić, bo cały syf nie zejdzie - a jeszcze narobi kuku - inni piszą, aby płukać...
Fachowej opinii eksperckiej na ten temat nie znalazłem. Jedynie takie reklamy jak w w/w filmiku, albo fora użytkowników.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 11:26, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:38, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ja zawsze płucze i nie narzekam. Nic się nie może stać bo ten preparat nie odkleja syfu od ścianek tylko rozpuszcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:51, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Ja zawsze płucze i nie narzekam. Nic się nie może stać bo ten preparat nie odkleja syfu od ścianek tylko rozpuszcza. |
Świetnie. Kolego, a możesz pokrótce opisać jak się tym czyści (płuka)? Filmik oglądałem bez dźwięku, a tam dużo było mówione więc pewności nie mam. Z góry dzięki. Z tym płukaniem to interesująca propozycja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 11:53, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:02, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dokładnie jest napisane na etykiecie, napiszę jak to robiłem, nie pamiętam tylko czy wlewałem na ciepły czy na zimny silnik, ale pewnie na ciepły. Wlewasz ten preparat i czekasz określony czas (chyba 10 minut) - tak jak podane na etykiecie, samochód w tym czasie odpalony sobie pracuje na biegu jałowym. Jak minie ten czas to zlewasz olej i tyle. Ja kupiłem ten 300 ml koszt ok 25 zł, wiem że jest jeszcze jakiś pro 0,5l ale jego nie stosowałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 12:03, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:09, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Ja kupiłem ten 300 ml koszt ok 25 zł, wiem że jest jeszcze jakiś pro 0,5l ale jego nie stosowałem. |
Czyli jak rozumiem po ilości zakupionego preparatu, musiałbym wlać to do obecnie zalanego CASTROL 10W40 jak będzie ciepły silnik, odpalić silnik i poczekać. Następnie zlać Castrola z rozpuszczonymi w nim nagarami i dopiero wtedy zalać VALVOLINE 5W40 Max Live, bo o takim myślałem (ewentualnie VALVOLINE DuraBlend 10W40). Dobrze kumam?
Te moje propozycje nowych olejów wynikają ze skorzystania z tego konfiguratora: [link widoczny dla zalogowanych]
Jedyny jaki znalazłem, gdzie jest opcja wskazania przebiegu auta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 12:11, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:20, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dokładnie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:40, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dzięki. M.in. znaleźć to można tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak znalazłem ten link, to rzeczywiście - tam też jest napisane: Środek do mycia silnika przed wymianą oleju; dolewany do starego oleju.
Nic nie jest za to napisane jak długo silnik ma chodzić po wlaniu tego. Ale znalazłem też takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] gdzie jest to wyjaśnione. Niepokojące są za to niektóre komentarze pod tym artykułem z linku, np. drugi komentarz....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 12:59, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:10, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Na etykiecie jest napisane ile minut - na 99% 10. Co do tego komentarza to odnoszę wrażenia że koleś nie wie o czym mówi, no ale każdy może mieć woje zdanie. Paru moich znajomych płucze przez każdą wymianą oleju i im się "panewki" nie pozacierały (nie wiem w ogóle jak mają się pozacierać) . Ja jestem na tak w przypadku tego preparatu, ale jak wiadomo, nigdy nic nie wiadomo . Kiedyś koncerny tytoniowe wciskały ludziom kit że papierosy nie są niezdrowe (trwało to 40 lat) a teraz wiemy jak jest.
Na pewno z twoim przypadku wypukał bym przed wymianą z tego Castrola, potem jak nie chcesz płukać co wymianę to nie musisz. Valvoline ma lepsze dodatki czyszczące niż castrol.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 13:12, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawko
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:35, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
Teraz pytanie, który olej Valvoline
DuraBlend 10W-40 czy DuraBlend FE 5W-30
czy może
MaxLife 10W-40 czy MaxLife Synthetic 5W-40
A co sądzicie o olejach Shell ?
Wszędzie czytam, że A2 potrzebuje około 3,5 L oleju. Wystarczy opakowanie 4L czy lepiej zabezpieczyć się 5L ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawko dnia Pią 18:38, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:42, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
4l wystarczy tylko na dolewkę zostanie mało (jak Ci nie bierze oleju to nie ma sprawy). A ci di oleju to sam musisz zdecydować czy syntetyk czy pół.
Co do shella to się nie wypowiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 18:44, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:05, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
Zdecydowanie sytetyk.
Jeżeli obroty silnika będą od 3 tyś. wzwysz to będziesz dolewał, ten silnik tak ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:12, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
Mi się jeszcze nie zdarzyło robić dolewek a obroty przekraczały niejednokrotnie 4 tysie. Co roku zostaje około 0,5 L w bańce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|