Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:23, 04 Sty 2015 Temat postu: szary nalot |
|
Witam
Nie chciałem zaczynać nowego tematu,dlatego podpinam się pod ten ponieważ temat podobny.Wczoraj wróciłem z Polski do Holandii w trakcie jazdy pokazało olej min zatrzymałem się żeby dolać po odkręceniu korka zobaczyłem szarą maź w tym plastiku przez który dolewa się olej.Na końcówce bagnetu też było trochę ale minimalnie,jak myślicie co to może być dodam że silnik pracuję normalnie temperatura też stabilnie.Boję się czy uszczelka pod głowicą nie padła,olej którego używam to 10W40 valvoline maxlife w trasie nie przekraczałem 4 tyś obrotów i gdy dolewałem oleju w trasie do Polski wszystko było w porządku,dodam jeszcze że w Polsce auto prawie cały czas stało jak jechałem to raczej krótkie trasy.Będę wdzięczny za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:28, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
1.opcja jest to normalne jak się jeździ na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach
2.opcja (gorsza) jak pisałeś mogła paść uszczelka pod głowicą i dostaje się płyn chłodzący. Zobacz czy go nie ubywa i czy w pojemniku z płynem nie śmierdzi olejem..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 16:35, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blitz04
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno/MGB Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:27, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
No to od siebie mogę dodać, że od 2 tygodni borykam się z tym samym problemem. W listopadzie na starym oleju i temperaturach dodatnich zero "majonezu". Potem zmiana oleju i grudniowe mrozy i niespodzianka-majonez na korku i bagnecie. Autem na co dzień jeździ żona. Krótkie dystanse itd. Pewnie nie zawracałbym sobie tym głowy ale wystąpił przy okazji nieznaczny ubytek płynu chłodzącego. Od tego czasu monitoruje poziom płynu. Nie ubywa. W zbiorniku też brak śladów oleju. Ale...jeżeli autem pojeżdżę ja (tak zwykle 40-50 km dziennie) na bagnecie po takim dniu pozostaje czysty olej. Wystarczy jednak 2 dni jazdy a w zasadzie pierdzenia po kilka kilometrów dziennie i bagnet od nowa ubabrany w w/w majonezie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasznl
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Holandia Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:20, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
kolor jest jaśniejszy jutro rano postaram się zrobić zdjęcia i nie ma go aż tyle jak na zdjęciu powyżej,dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:58, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
Te dwa poradniki powinny pomóc wyjaśnić problem.
1. <a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzQ1RSWWg0QnY3ZzQ/edit">Zamarzanie odmy</a>
2. <a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Czyszczenie%20odmy%20poradnik%20by%20rafiki150011.pdf">Czyszczenie odmy poradnik by rafiki150011</a>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 21:28, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
blitz04
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno/MGB Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:54, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
Odma była czyszczona ale z ciekawości zrobię to jeszcze raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:28, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
lukasznl abyś miał mniej tego masełka zalewaj olej syntetyczny np. Mobil 1 5W50 ja taki używam. Pisałeś, że lejesz 10W40 a to jest półsyntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:04, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jedni piszą 10W40, inni 5W40 jeszcze inni 5W50..... z kolei jeszcze inni mówią że MOBIL 1 jest do kitu inni, że by zalać MOBIL 1..... a ja zapytam tak.... może ktoś podać specyfikacje (jakościowe) producenta z instrukcji dla 1.4 BENZYNA dla oleju silnikowego? Pełną. Moim zdaniem jeśli w dzisiejszych czasach jest producent i spełnia te specyfikacje to jest OK, a nie tylko pisanie farmazonów, że MOBIL 1 czy Castrol jest do kitu..... Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pon 11:47, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:47, 17 Paź 2016 Temat postu: |
|
Założyłeś, podsumowałeś temat i dalej nic, a więc poczytaj i sam zdecyduj:
1.
Specyfikacje oleju podane przez producenta w instrukcji obsługi A2 - strona 19:
[link widoczny dla zalogowanych]
2.
Specyfikacje oleju jak i problemu z olejem w naszych silnikach opisane przez kolegę PinkFloyd, który pracuje w ASO Audi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 17:03, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:36, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
Dzięki. Już mniej więcej wiem co i jak. Generalnie mam nerwa bo żre mi olej jak koń owies.
Dorwałem się do tej instrukcji i tam Audi zaleca dla silnika benzynowego olej spełniający normy Volkswagena VW500.00, VW502.00 (lekki bieg), lub bardziej chroniący olej spełniający normę VW501.01 oraz ACEA A2 lub A3.
Olej zastosowałem 5W50 jak zaleca się "nieoficjalnie" po gwarancji. Ja akurat zalałem Mobil 1. Olej ten oprócz zalecanej lepkości w niskiej i wysokiej temperaturze (5W50) spełnia bowiem specyfikacje VW 501.01 oraz ACEA A3, czyli te wymienione w tej książeczce AUDI.
Ale podejrzewam, że co by nie zalał to i tak będzie go sporo jeść, chyba, że wymieni się kompletne tłoki, o czym kolega wspomniał zapodając wyżej linka z informacją o tym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Wto 8:49, 18 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:15, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jeszcze pozwolę sobie zapodać taki ciekawy link: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:38, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
Cześć w tym roku miałem taki sam dylemat: Jaki olej
Po wnikliwym rozpatrzeniu tematu zalałem Mobilem 1 5w50 - oczywiście z płukanką
Nie mam problemu z nadmiernym "braniem" oleju.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skwontario
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:54, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
Hejka. Mam do Was pytanie. Olej Valvoline 5w50 spełnia normę ACEA A3 i to wystarczy dla naszych silników? Pytam bo chętnie na taki wymienię, a nie mogę się przekonać. Wiem, że instrukcja pozwala na normę ACEA A3 ale warto zapytać kogoś kto już ma doświadczenie.
Pozdrawiam
Grzegorz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:50, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
skwontario napisał: | Hejka. Mam do Was pytanie. Olej Valvoline 5w50 spełnia normę ACEA A3 i to wystarczy dla naszych silników? Pytam bo chętnie na taki wymienię, a nie mogę się przekonać. Wiem, że instrukcja pozwala na normę ACEA A3 ale warto zapytać kogoś kto już ma doświadczenie.
Pozdrawiam
Grzegorz. |
Skoro instrukcja mówi że ma być A3 a jest w specyfikacji oleju A3 to nie wiem, dlaczego pytasz czy to wystarczy....
Ja używam Mobil 1 5W50 Peak Life (Wkrótce zostanie zastąpiony przez Mobil 1 FS x1 5W-50) --- bo ma wyraźnie napisane w specyfikacji, że spełnia ACEA A3 i VW501.01 - te normy, które wymienione są wyraźnie w instrukcji od Audika. Olei lekkiego biegu (VW500.00 i VW502.00) nie używam - słabsza ochrona silnika.
Valvoline ma w ogóle w ofercie olej o specyfikacji SAE 5W50? Jeśli tak to jaka jest jego nazwa handlowa? Na stronie Valvoline.com w zakładce GRADE gdzie można szukać po 'SAE' takiego nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 8:02, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skwontario
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:22, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
Hejka.Masz całkowitą rację, że niepotrzebnie się srakam nad tym olejem. Wcześniej do innych aut jakoś nie przywiązywałem uwagi, a teraz jak poczytałem to... tak mam. W sumie jest olej 5w50.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
peplus
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:36, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jeszcze ja podbiję i powiem, że używam od roku Valvoline MaxLife 5w-40 i jest bardzo ok. Żadnych dolewek jak w przypadku Castrola Magnatec czy Castrola Edge, przy takim samym stylu jazdy.
W momencie przejścia z Magnatec na Valvoline zrobiłem płukankę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CARISMA
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koluszki/Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:17, 01 Lis 2016 Temat postu: |
|
...w dobie podrabiania wszystkiego co się da, zalewam najtańszy polski olej syntetyczny Lotos 5W40. Nigdy się na nim nie zawiodłem, lałem, leję i będę lał też do innych aut , jest zbyt tani aby go podrabiać a na tyle dobry aby go lać. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:27, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
Panowie i Panie autem od ostatniej wymiany oleju zrobiliśmy raptem 2 tys.
Zastanawiam się czy robić wymianę oleju czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:22, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dlaczego chcesz wymieniać po 2 tyś. raczej po 10 lub po roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:27, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
Bo właśnie rok minął (prawie rok)
Ale przejechane mało, bo żona nie jeździ do pracy.
Tylko zastanawiam się czy czekać i zmienić olej co dwa lata, to będzie koło 10 tys
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|