Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:31, 18 Kwi 2013 Temat postu: Jak odkręcić koło pasowe alternatora |
|
Hej. Potrzebuje odkręcić koło pasowe (dolne koło bez którego zdjęcia nie da się dobrać do rozrządu.)
Pytanie czy muszę na coś specjalnie uważać ? Śruba powinna być na kleju ? Rozrząd był robiony i właściwie to nie wiem czy jest jeżeli powinien być.
V bieg, ręczny i normalnie odkręcać, pytanie w prawo czy w lewo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:51, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
wkłada się blokadę na zamachowym na skrzyni, po drugie długa , długa laga i koniecznie zawsze nowa śruba i na klej, słabe dokręcenie powoduje bicie, kruszenie klina koła i silnik do roboty, silniki grupy vag sa na to wrażliwe i już nie jeden się przekonał myslac ze dobrze dokręcił, wystarczy wpisac planowanie czopa wału tdi w google to sam się przekonasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:33, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | wystarczy wpisac planowanie czopa wału tdi w google to sam się przekonasz. |
Benzyna też tak ma ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:05, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | PinkFloyd napisał: | wystarczy wpisac planowanie czopa wału tdi w google to sam się przekonasz. |
Benzyna też tak ma ? |
jak ma bicie może się tak stać, niektórzy mechanicy nie umieja tego przykrecac, robia to za słabo bo nie wiedza jak to zblokować i ze zawsze daje się nowa śrubę na klej, sama sruba kosztuje tylko 8zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychoo
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk/Pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:11, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Dokładnie jak kolega wyżej pisał ,robiłem rozrząd w moim (pierwszy raz w życiu ) zlekceważyłem i nie dałem śruby na kleju ,po dwóch dniach poluzowała się i na szczęście spadł pasek od alternatora .Była to przestroga dla mnie że żartów nie ma ,na szczęście nic się nie stało ,a jak wiadomo rozrząd idzie na zębatce obok ,dokręcony na tej samej śrubie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:53, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Powiedz mi w jaki sposób zablokować to koło na skrzyni tak jak piszesz - gdzie włożyć blokadę. Wydaje mi się że lekkie bicie widać. Najchętniej bym je odkręcił i zobaczył w jakim jest stanie, dał nową śrubę i klej.
I drugie pytanie, czy to koło ma tłumik drgań ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 11:22, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:28, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
w benzynie robi się tak [link widoczny dla zalogowanych] przy pomocy tego [link widoczny dla zalogowanych] a inna przedłużką dowalasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:30, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
No to po robocie - raczej oddam do mechanik niż kupię taki sprzęt ;/. Postaram się jeszcze nakręcić filmik od dołu i z góry to się wypowiecie jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 11:31, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:33, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | No to po robocie - raczej oddam do mechanik niż kupię taki sprzęt ;/. Postaram się jeszcze nakręcić filmik od dołu i z góry to się wypowiecie jak to wygląda. |
jedz tam gdzie robia tylko vw to wiedza jak to zrobić , innym się tylko wydaje że wiedza że jest jak w innych samochodach a to nie starcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:58, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Dzwoniłem do serwisu który robi tylko vag, na Przasnyskiej w Warszawie (gwoli ścisłości - może ktoś zna).
Opinie o nich czytałem i podobno są ok, tyle że hektar mam do nich.
Rozmawiałem z szefem bo on odbiera telefony i mówię jak się sprawy mają i czy oni te śrubę mi będą kleić czy jak, odpowiedział mi że kleju się nie daje tylko dokręca odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym i musi być nowa. Ale powiedział że bicie może być nie tylko przez śrubę, mogło się wykrzywić koło przy ściąganiu jak mi wcześniej gdzie indziej rozrząd robili, bo powiedział że i tak bywa. To ocenią jak przydaje bo na odległość to się nie da.
Co myślicie o tym kleju? Fabryka klei ?
P.s. jutro dam fillmik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 18:59, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:48, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Fabrycznie dodawany jest na śrubę odp silikon ale on zapobiega tylko samoistnemu sie odkreceniu, ja kilka razy robilem bez kleju ale zawsze jak ta śrubę odkrecisz musisz dać nowa i dokręcić jak mowia odp momentem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:20, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Dodaje filmiki, przy okazji nakręciłem rozrząd. Proszę o opinię czy jest ok. Co do rozrządu to podobno małe odchyły nie mają znaczenia ?
Koło pasowe :
https://www.youtube.com/watch?v=KN8mvfE1ccQ
Rozrząd:
https://www.youtube.com/watch?v=4NMmQKdQZI4
Śruba koła pasowego :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ma łeb 21/22 (dokładnie nie wiem bo klucza nie miałem 21 a na 22 lekk iluz był),i teraz się zastanawiam bo jak dzwoniłem zamówić do ASO (15zł) to po vinie mi powiedział że do mnie jest m14 i taką zamówił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:53, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
nakręć te koło z góry zebym widział jego krawedz wtedy odnośnie silnika będę widział jakie jest bicie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:00, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
eee dużego bicia nie ma zobaczyłbym czy sruba dobrze dokręcona, bicie powoduje ze zmniejsza się plastyczność śruby - na razie tragedii nie ma. Wrażenie robią tez napisy na pasku, patrzy się np. na koniec koła z góry względem jakiegoś punktu na silniku czy widać bicie,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|