Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:48, 17 Lis 2015 Temat postu: grzałka i wąż odmy - numery części i gdzie kupić |
|
Czy ktoś się orientuje, gdzie mogę dostać grzałkę odmy do silnika AUA?
Wywala mi ciągle bezpiecznik nr 31 i najnowszym podejrzanym jest właśnie owa grzałka.
Dodatkowo, czy ktoś zna numer części węża odmy lub/i też gdzie można go dostać, bo ten z kolei jest mocno sparciały i działa raczej na zasadzie: patrz na mnie - nie rusz mnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:34, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Poszukaj tutaj po rysunku numeru.
[link widoczny dla zalogowanych]
A moze prosciej zapytac zlomiarza czy ma taka grzalke i kupisz ja bez numeru.
Chyba nie chcesz tego kupowac w ASO ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:44, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Kupienie kilku używanych części mechanicznych skutecznie wyleczyło mnie z dalszych prób. Wolę dopłacić, ale mieć nową część, niż za pół roku miałoby się okazać, że ta się zepsuła.
Tak więc, chętnie kupiłbym nową, może niekoniecznie w ASO, ale numer części pomaga w poszukiwaniu zamienników.
Niestety, jeśli chodzi o te elementy to nawet po numerze niemal cisza w internecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:47, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Napisz do ASO w jakiej cenie mają taką część, możesz też wejsć na stronę [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:26, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Co do grzałki to już wiem, że jest problem z dostaniem w niezależnych cenach, ale w ASO kosztuje 209zł. Niby nie dużo jak na ASO, ale jak na element, który zapewne składa się z opornika, dwóch blaszek i kilku cm kwadratowych plastiku to jednak trochę jest.
Co do węża do pytanie, czy ten z aukcji: [link widoczny dla zalogowanych] podpasuje jak przetnę go w pół i wstawię grzałkę?
Obecnie wygląda, że na aucie mam podobny, ale w ASO powiedziano mi, że na rysunku widać już tylko wersje węża dwuczęściowe.
Ja w zasadzie na razie potrzebuję tylko górę, czyli od przepustnicy do grzałki i ten wąż w ASO ma już nieco zawyżoną cenę, bo wołają za niego 89zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chris11 dnia Śro 11:27, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:28, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Powinien pasować tak wygląda oryginalny i numer części 036 906 391 A
Moim zdaniem ta grzałka jest mało awaryjna, po odpięciu przewodu dalej wywala bezpiecznik? sprawdzę jaką ma oporność to porównasz u siebie.
Pod bezpiecznikiem 31 są jeszcze inne elementy:
1. cruise control system switch
2. brake light switch
3. clutch pedał switch
4. heater element crankcase breather
5. exhaust gas recirculation valve
6. low heat output relay
1. Przełącznik Tempomat
2. Przełącznik świateł hamowania
3. Przełącznik pedału sprzęgła
4. Grzejnik elementem skrzyni korbowej odpowietrzający
5. Zawór recyrkulacji spalin
6. Przekaźnik wyjściowy małym ogniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:41, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
No właśnie, fajnie by było, jakby ktoś podał, jak wygląda oporność u niego, ale u mnie oporność dąży do "nieskończoności" (zamyka skalę), więc raczej jest zwarcie.
Już od dłuższego czasu walczę z tematem - VAG wywalał błąd EGR i czujnik stopu - obie rzeczy sprawdzone i sprawne (chociaż co do EGR mam pewne wątpliwości), ale ta rezystancja grzałki chyba jednak rozwiązuje problem.
BTW, podałeś numer grzałki, wąż ma numer 036 103 493N i ten wygląda podobnie do tego na zdjęciu, chociaż ETKA mówi co innego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chris11 dnia Śro 12:46, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:07, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Chris11 napisał: | No właśnie, fajnie by było, jakby ktoś podał, jak wygląda oporność u niego, ale u mnie oporność dąży do "nieskończoności" (zamyka skalę), więc raczej jest zwarcie. |
Gdyby było zwarcie oporność byłaby - 0 ohm, jeśli nieskończoność to przerwa w obwodzie (prawdopodobne że grzałka przepalona).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:13, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Też na to stawiam.
Dzisiaj odepnę grzałkę i zobaczę co się będzie działo podczas jazdy.
Niestety, kompa z kablem pożyczyłem, ale ostatnio, po wymianie bezpiecznika, kontrolki same gasły, więc może tym razem też.
Jestem już raczej przekonany do zakupu grzałki, zastanawiam się jeszcze, czy ten wąż podejdzie, bo w ASO mają już węże po modernizacji i z innymi numerami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:09, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
No i zdziwienie... Po jeździe pomierzyłem grzałkę i pokazuje ok 18Ohm. Ze znalezionych informacji wynika, że to prawidłowa wartość.
Czekam teraz aż auto ostygnie i sprawdzę jeszcze raz.
Może w takim razie ktoś wie, jak sprawdzić, czy to nie EGR?
Dodam, że podmianka na inny to nie jest skuteczny sposób, bo wywalanie bezpiecznika objawia się nieregularnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:01, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
Dzięki za przydatną informację.
Właśnie robiłem kolejne próby i chyba potwierdza się teza uszkodzonej grzałki.
Otóż... Jak poruszam grzałką (góra-dół) to w określonej pozycji pojawia się zwarcie.
Wsadzając bezpiecznik i wypinając kostkę od grzałki gaśnie kontrolka check engine, a pozostaje już tylko EPC.
Jutro robię próbę wsadzając rezystor 20Ohm 5W (w przybliżeniu będzie odpowiadał wartości, jakie powinna reprezentować grzałka), wsadzę bezpiecznik 10A i zobaczymy, czy zgasną kontrolki. Będę miał 100% pewność zanim zamówię kawałek plastiku za 200zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chris11 dnia Śro 19:02, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:31, 19 Lis 2015 Temat postu: |
|
Ja też mam aua i właśnie dokładałem odme z bby(ona ma grzałke) a tą oryginalną zostawiłem a przewody(węże) miałem takie same jak Ty czyli sparciałe i kupiłem kolanka silikonowe( odporne są na olej i nie są miekie jak te gumowe) jedno 150mm długie kąt 90stopni a drugie 250mm kąt 45stopni oba kolanka z średnicą w srodku 18mm bardzo dobrze pasuje i ciasno, tylko na ta grzałkę u góry na wężu trochę ciężko nałożyć. Ja za 2 kolanka dałem 60zł z przesyłką i napewno wytrzymają dłużej niż te gumowe i może jak już robisz z tymi przewodami od odmy to może zmień też odme na tą z bby i do tego te silikonowe węże. Za odme z wtyczką z bby zapłaciłem 50zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:21, 20 Lis 2015 Temat postu: |
|
Pytanie kontrolne, bo właśnie dotarł do mnie przewód, jak na załączonym powyżej zdjęciu, ale nijak nie pasuje, żeby go przypasować (oczywiście, nie odginając).
Za to wizualnie do tego, który mam teraz idealnie pasuje ten: [link widoczny dla zalogowanych]
To jak to jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:53, 20 Lis 2015 Temat postu: |
|
No jak sam widzisz pasuje od Skody. Ja przed zakupem zawsze porównuję wizualnie takie elementy z tym co mam w aucie. Może ktoś już coś przerabiał. U mnie wygląda to jeszcze inaczej grzałka wstawiona jest na końcu tej rurki a druga idzie do odmy, nic nie jest przecinane. Proponuję odciąć tą końcówkę która nie pasuje i wstawić kawałek starej jeżeli jest w dobrym stanie lub zwrot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:19, 20 Lis 2015 Temat postu: |
|
Myślę, że będę jednak rzeźbił w tej... Nie chce mi się czekać na kolejną część, jak już mam auto rozebrane. No chyba, że jutro uda mi się jeszcze dostać gdzieś w motoryzacyjnym wąż na metry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:29, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
Założyłem ten wąż i okazuje się, że nawet nie najgorzej leży. Załamań nigdzie nie ma, nowa grzałka (nieco inna niz oryginalna) wsadzona i mam nadzieję, że problem przepalającego bezpiecznika się skończy.
Pro forma dodam, że według danych konstruktora oryginalna grzałka powinna mieć oporność 9Ohm +/- 3Ohm.
Moja, już wyciągnięta i zmierzona na spokojnie pokazuje ponad 40Ohm, a jak się delikatnie poruszy stykiem to dodatkowo zwarcie. Wyjaśniałoby to nieregularność występowania u mnie przypadłości palenia się bezpiecznika.
Szkoda tylko, że w instrukcji obsługi przy bezpiecznikach nie napisali, że 31. odpowiedzialny jest też za prąd do grzałki, bo ogarnąłbym to już rok temu na spokojnie latem, a tak tylko na podstawie szczątkowych informacji padło podejrzenie na grzałkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:34, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
To cieszymy się, że ogarnąłeś temat W moim opisie bezpieczników jest coś na temat: "Grzejnik elementem skrzyni korbowej odpowietrzający" no ale to nie jest opis z instrukcji obsługi tylko z programu Elsa Win
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:30, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
Mam tylko nadzieje, że w odmie nie pojawia się jakieś niebywałe ciśnienie, bo założyłem grzałkę o 5mm szerszą i węże do końca nie weszły.
Zabezpieczyłem co prawda opaskami, ale jakoś tak zawsze niepewnie się czuje przy takim, bądź co bądź, druciarstwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:13, 21 Sty 2018 Temat postu: |
|
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/C0Pgc9EqU8g" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media"></iframe>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|