Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:10, 27 Lip 2021 Temat postu: Gaśnie na ciepłym silniku |
|
Ostatnio mandaryna zaczęła mieć humory i nie odpalała (na ciepłym silniku)
Błędów brak, obstawiałem filtr paliwa, bo na gazie jak by lepiej było.
Aż wczoraj zaczęła gasnąć podczas jazdy (na gazie i na benzynie) więc filtr odpada, jak odpaliła za którymś razem było czuć jak by chodziła tylko na dwóch garach (trzęsło ją). Po wczorajszym wybryku pojawiło się aż 6 błędów:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - Intermittent
16685 - Cylinder 1
P0301 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16686 - Cylinder 2
P0302 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
Przekopałem forum i wychodzi, że muszę sprawdzić przewody i cewkę.
Dzisiaj sprawdziłem przewody, w ciemnym garażu psikałem płynem do mycia szyb, oczywiście auto odpalone i zagrzane - żadnych przeskoków iskier.
Na fejsie dostałem odpowiedź, żeby sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
Tak tylko w którym bloku to sprawdzić ???
Dzisiaj silnik chodził długo bez zająknięcia, dopiero jak się porządnie zagrzał to zgasł i ciężko odpalał ale odpalił - nie wiem co jest grane bo dzisiaj żadnych błędów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:59, 28 Lip 2021 Temat postu: |
|
Panowie gdzie ten czujnik wału:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 16:01, 29 Lip 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:57, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
Czujnik dzisiaj wyjęty, był pod tą gumową osłoną zaznaczoną na zdjęciu. Ale dostęp masakryczny, od spodu auta trzeba z lusterkiem trafiać w imbusa 5 mm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 16:04, 29 Lip 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:43, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
Kurcze, ciekaw jetem - czyżby rzeczywiście ten czujnik był uszkodzony i przez niego wywalał te wszystkie błędy, powiem szczerze - zdziwiło by mnie.
Myślałem co może być przyczyną gdyż podobny problem miałem w ub. roku
Tydzień albo więcej jeździłem do pracy z laptopem na fotelu pasażera, w końcu udało się zlokalizować usterkę i okazało się że cewki - niby sprawne a jednak, po wymianie (komplet) problem zniknął.
No ale u mnie inny silnik a udzielanie Tobie ogarniętemu mechanikowi jakichś podstawowych porad typu sprawdź przewody WN. byłoby niepoważne i mijało się z celem.
Mam nadzieje że uda się szybko znaleźć przyczynę i opiszesz co był powodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:02, 30 Lip 2021 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Kurcze, ciekaw jetem - czyżby rzeczywiście ten czujnik był uszkodzony i przez niego wywalał te wszystkie błędy, powiem szczerze - zdziwiło by mnie.
Myślałem co może być przyczyną gdyż podobny problem miałem w ub. roku
Tydzień albo więcej jeździłem do pracy z laptopem na fotelu pasażera, w końcu udało się zlokalizować usterkę i okazało się że cewki - niby sprawne a jednak, po wymianie (komplet) problem zniknął.
No ale u mnie inny silnik a udzielanie Tobie ogarniętemu mechanikowi jakichś podstawowych porad typu sprawdź przewody WN. byłoby niepoważne i mijało się z celem.
Mam nadzieje że uda się szybko znaleźć przyczynę i opiszesz co był powodem. |
Właśnie, że nie pokazuje żadnych błędów aktualnie - a palić nie pali na ciepłym, albo ciężko
Mechanik powiedział mi, że ten czujnik rzadko daje jakiś błąd, bo on działa jak jest chłodny, dopiero trzeba zagrzać cały silnik żeby przestał podawać wartość.
A te błędy się pojawiły jednego dnia jak zgasł i nie chciał w ogóle zapalić i długo kręciłem, aż w końcu zaskoczył najpierw na 3 gary ( bo trzęsło ), a za następnym razem już dobrze odpalił.
A w jaki sposób zdiagnozowałeś cewki - u mnie cewkę ?
Czujnik mam już nowy firmy Delphi, bo podobno Bosch już nie produkuje.
Jutro założę i odpalę niech chodzi na wolnych obrotach (akurat mam płot do malowania to będę słyszał jak zgaśnie)
Dostęp do niego od dołu masakra - od góry nie próbowałem bo trzeba przepustnicę ściągać i dolot, a i tak jest mało miejsca - w polo więcej miejsca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:17, 30 Lip 2021 Temat postu: |
|
Cytat: | A w jaki sposób zdiagnozowałeś cewki - u mnie cewkę ? |
Informacja o wypadaniu zapłonów na poszczególnych cylindrach w blokach pomiarowych.
W przypadku silnika BAD - kanały: 14, 15, 16 - po uruchomieniu na zimnym silniku i bez obciążenia OK a po rozgrzaniu i w czasie przyspieszania zaczynały się pojawiać wypadania zapłonów
Kod: | ;
14,0,Wykrywanie braków zapłonów
14,1,Obroty silnika,jałowy bieg,jałowy bieg\n810÷910 obr/min
14,2,Obciążenie,silnika,jałowy bieg - 15÷25 %
14,3,Suma brak. zapł.,0÷5
14,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
;
15,0,Wykrywanie braku zapłonów
15,1,Cylinder 1
15,2,Cylinder 2
15,3,Cylinder 3
15,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
;
16,0,Wykrywanie braku zapłonów
16,1,Cylinder 4
16,2,
16,3,
16,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
; |
[link widoczny dla zalogowanych]
powyżej plik .lbl - czy do silnika AUA będzie zgodny, oczywiście częściowo - ??
Trzeba zmienić nazwę pliku na taką jak symbol sterownika ECU w silniku AUA czyli 036 906 034 BL.lbl i wrzucić do folderu user w programie vag-com lub vcds.
A próbowałeś odpalić na zimnym silniku i jeśli ok. to punktowo podgrzać ten czujnik np. opalarką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:59, 30 Lip 2021 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Cytat: | A w jaki sposób zdiagnozowałeś cewki - u mnie cewkę ? |
Informacja o wypadaniu zapłonów na poszczególnych cylindrach w blokach pomiarowych.
W przypadku silnika BAD - kanały: 14, 15, 16 - po uruchomieniu na zimnym silniku i bez obciążenia OK a po rozgrzaniu i w czasie przyspieszania zaczynały się pojawiać wypadania zapłonów
Kod: | ;
14,0,Wykrywanie braków zapłonów
14,1,Obroty silnika,jałowy bieg,jałowy bieg\n810÷910 obr/min
14,2,Obciążenie,silnika,jałowy bieg - 15÷25 %
14,3,Suma brak. zapł.,0÷5
14,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
;
15,0,Wykrywanie braku zapłonów
15,1,Cylinder 1
15,2,Cylinder 2
15,3,Cylinder 3
15,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
;
16,0,Wykrywanie braku zapłonów
16,1,Cylinder 4
16,2,
16,3,
16,4,Rozpoznanie braku,zapłonu,aktywny\nzablokowany
; |
[link widoczny dla zalogowanych]
powyżej plik .lbl - czy do silnika AUA będzie zgodny, oczywiście częściowo - ??
Trzeba zmienić nazwę pliku na taką jak symbol sterownika ECU w silniku AUA czyli 036 906 034 BL.lbl i wrzucić do folderu user w programie vag-com lub vcds.
A próbowałeś odpalić na zimnym silniku i jeśli ok. to punktowo podgrzać ten czujnik np. opalarką. |
Podgrzać czujnik się nie da,ze względu na umiejscowienie w bloku.
Dzisiaj zrobiłem tak jak na tym filmie :
https://www.youtube.com/watch?v=aAmna3NGCO8&ab_channel=MrDamianusek
Czyli na boczne zasilanie na środkowy miernik i nie zawsze pokazywał 6v - trochę dziwnie, bo raz było zasilanie, a gasło po dotknięciu blaszką. Następnym razem nie było, a jak dotknąłem blaszką to się pojawiało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:09, 02 Sie 2021 Temat postu: |
|
Czujnik wału korbowego wymieniony - ciężko było - trzeba mieć trzy ręce ale da radę
Auto chodziło około 1,5 godziny i raz zgasło, od razu odpaliło, ale zgasło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:38, 03 Sie 2021 Temat postu: |
|
Niestety dzisiaj to samo - gaśnie na ciepłym silniku i ciężko odpalić, choć za chwilę zaskoczy i znów kawałek jadę
Da się sprawdzić dawkę paliwa ? - lub pompę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:45, 05 Sie 2021 Temat postu: |
|
Dziś założyłem cewkę od jakiegoś starego passata (dostałem od swojego mechanika na testy).
Jadąc od mechanika już mi zgasł. Szybka podmiana i w drogę na testy, zrobiłem około 20 km i nic nie zgasło
Wynika z tego, że na ciepłym silniku moja stara cewka dostawała jakiejś przerwy.
Mam ją na warsztacie, mogę ją jakoś sprawdzić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|