Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:10, 25 Paź 2015 Temat postu: Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika |
|
Witam
Ostatnio mam problem z falowaniem na wolnych obrotach. Autko jeździ normalnie, bez problemu przyśpiesza i nie zauważyłem by się dławiło. Wczoraj wracałem do domu - ok .22km - i 3 razy zgasł.. Falowanie pojawia się podczas postoju na światłach - wskazówka zaczyna coraz szybciej falować aż auto zgaśnie - na chwilę pomaga przegazowanie auta a potem znowu zaczyna falować.
Z rzeczy które miałem właściwie niedawno robione (wakacje):
- wymieniane świece,
- wymieniana uszczelka pod przepustnicą, czyszczona przepustnica i robiona adaptacja,
- w zeszłym roku wymieniałem filtr paliwa (od nowości nikt go nie ruszał),
Po wymianie uszczelki i czyszczeniu przepustnicy miałem błędy:
17962 - p1554 jednostka sterujaca zaworem przepustnicy j338 nie spełnione warunki podstawowych nastaw
17580 - p1172 czujnik kata 2 dla zaworu ruchu przepustnicy - g188 zbyt niski sygnał
17952 - p1544 czujnik kata dla zaworu ruchu przepustnicy - g187 zbyt wysoki sygnał
= powyższe błędy zniknęły po adaptacji przepustnicy.
Parokrotnie przy mocniejszym przygazowaniu pojawiał mi się check engine (przez ostatnie 6 miesiecy z 3 razy) i po podpięciu błąd - 17559 p1151 bank 1, adaptacja mieszanki region 1 poniżej graicy poziomu ubogiego.
Sporadycznie występowały u mnie takie falowania obrotów - ale ostatnio się to nasiliło.
Zastanawiam się czego może być to przyczyna i co jeszcze sprawdzić.
Może jest to kwestia lipnego paliwa? tankuję na stacji Auchan - może dla odmiany zatankować jakąś 98 z Shella albo dodać jakieś dodatki przeczyszczające do paliwa. Może jest to kwestia wody w paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Nie 15:55, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
https://www.youtube.com/watch?v=rs0NLi3lUVM
Rozwiazanie sa dwa:
Adaptacja przepustnicy ponowna lub sonda lambda za katalizatorem
Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Nie 16:07, 25 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:03, 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
Sonda lambda za katalizatorem nie ma wpływu na pracę silnika. ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:43, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
https://www.youtube.com/watch?v=g6DlVugBz_M
Może to być uszkodzony termostat?
Warto też sprawdzić silniczek krokowy przy przepustnicy. Wysokie obroty bądź gaśniecie "na światłach" to może być ten problem. Tu o tym mowa: https://www.youtube.com/watch?v=XKtSvB4IvmM
Istotny wpływ na owo zafajdanie przepustnicy i komory silnika krokowego ma filtr powietrza. Założony filtr tani = filtr ze słabymi uszczelkami (źle dolegającymi). To powoduje że filtrowanie jest takie sobie i zaraz przepustnica się zafajda. Potem mamy problem z obrotami i gaśnięciem.
Ktoś poleca jakieś filtry do A2? Jakie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Wto 10:13, 24 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:35, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
A 1.4 aua posiada silniczek krokowy? nie widzę go przy przepustnicy chyba że jest jakoś zintegrowany z przepustnicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:57, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
Nie ma.
Tutaj opisałem problem z falującymi obrotami gdzie przyczyną był zużyty wytarty potencjometr.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 14:25, 25 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:20, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Nie ma. W silnikach AUA były |
to wreszcie jest w AUA czy nie ?
zięki za link - dzisiaj go już rano wnikliwie przeglądałem w poszukiwaniu silniczka krokowego
_________________
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Śro 14:20, 25 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:26, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
Trochę zmiksowałem tą odpowiedź ale już poprawiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:34, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
Koledzy, coś więcej o tym potencjometrze możecie napisać?
W tym materiale kolegi [link widoczny dla zalogowanych] jest w czerwonym kółku zaznaczony potencjometr o którym wspomnieliście, że jest główną przyczyna falowania obrotów. Na czym polega "naprawa" tego? Kolega pisał o wytartej ścieżce...
Naprawa polega na wymianie (to się da dokupić)? Pytam pod kątem ASO bo raczej tam bym to zlecił - boje się, że sam nie dam rady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 12:36, 26 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:47, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
Cytat: | Naprawa polega na wymianie (to się da dokupić)? Pytam pod kątem ASO bo raczej tam bym to zlecił - boje się, że sam nie dam rady. |
Potencjometr wyczyścić i przesmarować np. preparat Kontakt PR (bardzo dobry a koszt ok 8 zł.)
Jeśli ścieżki okazały by się wytarte to wymiana całej przepustnicy, chociażby na używaną - nie jest to jakiś duży koszt.
Ze zlecaniem takiej naprawy ASO daj sobie spokój - skasują cie że.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:50, 26 Lis 2015 Temat postu: |
|
Raczej ASO nie bawi się z wymianą potencjometrów, PinkFloyd mówił również o braku takiego elementu nawet w ASO. W silnikach AUA jest możliwość rozebrania przepustnicy a W BBY już nie. Jeżeli potencjometr jest wytarty to ten preparat na niewiele się zda, wymiana na nową lub używaną najlepiej z silnika BBY.
Oczywiście nie zaszkodzi przeczyścić tym preparatem może przez jakiś czas pochodzi zależy od stopnia zużycia potencjometru ja musiałem wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:06, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
Rozbierałem potencjometr - u mnie nie był wytarte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:23, 27 Lis 2015 Temat postu: |
|
Takie spore zużycie tego potencjometru zależy oczywiście od przebiegu ale ważny jest też styl jazdy jak i miejsce użytkowania chodzi mi o miasto gdzie przepustnica pracuje non stop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:36, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
Koledzy a napiszcie jeszcze - wspominaliście że w przepustnicy Audi A2 nie ma silniczka krokowego. Jak realizowana jest więc jego funkcja w tych autach skoro go nie ma. Z tego co wiem, silniczek ten reguluje dolot powietrza do silnika na biegu jałowym gdy pedał gazu nie jest wciśnięty i przepustnica jest domknięta.
W linku kolegi widać że do przepustnicy idzie wtyczka. Skoro nie ma silnika krokowego to co ona zasila? Ten potencjometr? Potencjometr realizuje tą funkcję i jest zasilany elektrycznie)?
Pisaliście o tych ścieżkach. Mi się ścieżki kojarzą z elektroniką, ze ścieżkami zasilającymi. Ja rozumiem to tak, że coś w tym potencjometrze wyciera te ścieżki (zasilające/sygnałowe) i w związku z tym potencjometr nie ma zasilania/nie daje sygnału do kompa. Tak? Jeśli tak, to znaczy, że to jest źle zaprojektowane skoro coś wyciera te ścieżki.
W linku jeszcze znalazłem informację:
"Aktualizacja: Po dwóch miesiącach falujące obroty wróciły. Tym
razem przyczyna leżała po stronie potencjometru w przepustnicy.
Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem fragment wytartej ścieżki, powinna
być czarna. Po wymianie silniczek pracuje jak nowy."
"Po wymianie" tzn. że cała przepustnica była wymieniona w związku z tym czy tylko coś w niej?
Zauważyłem też coś takiego - jak czasem staję na światłach, czy w korku i auto jest na luzie (sprzęgło nie wciśnięte) to jak zaczyna gasnąć i szybko wcisnę pedał sprzęgła, to obroty wracają i w ten sposób udaje się zapobiec wyłączeniu wówczas silnika...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Sob 7:51, 28 Lis 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:54, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
Cytat: | W linku kolegi widać że do przepustnicy idzie wtyczka. Skoro nie ma silnika krokowego to co ona zasila? Ten potencjometr? Potencjometr realizuje tą funkcję i jest zasilany elektrycznie)? |
Komputer silnika steruje silnikiem w przepustnicy a co za tym idzie kątem uchylenia przepustnicy a potencjometr jest zamocowany wprost na osi przepustnicy i niejako przesyła informacje zwrotną do komputera o tym w jakiej aktualnie pozycji jest przepustnica.
Regulator biegu jałowego potocznie zwany silnikiem krokowym stosowany był w przepustnicach sterowanych linką gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:51, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
Kolega azxxc już opisał jak działa przepustnica i dlaczego przy elektronicznym sterowaniu przepustnicą nie ma typowego silniczka krokowego.
Ja opiszę jak działa i dlaczego wycierają się ścieżki potencjometru.
jafrap napisał: | że to jest źle zaprojektowane skoro coś wyciera te ścieżki |
Może na początek tak wygląda prosty potencjometr montażowy regulowany manualnie.
Na zdjęciu A to ścieżka oporowa i B ślizgacz, który właśnie wyciera tą warstwę oporową wykonaną z węgla.
Tak wyglądają wytarte ścieżki na przykładzie przepustnicy ale z innego auta.
Nasza przepustnica z silnika AUA. Na zielono zaznaczony ślizg, żółty kolor to ścieżka.
jafrap napisał: | W linku jeszcze znalazłem informację:
"Aktualizacja: Po dwóch miesiącach falujące obroty wróciły. Tym
razem przyczyna leżała po stronie potencjometru w przepustnicy.
Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem fragment wytartej ścieżki, powinna
być czarna. Po wymianie silniczek pracuje jak nowy."
"Po wymianie" tzn. że cała przepustnica była wymieniona w związku z tym czy tylko coś w niej? |
Wymieniłem całą przepustnicę ale w pierwszej kolejności przeczyściłem i zastosowałem ten preparat, który pomógł tylko na dwa miesiące.
Jeżeli będziesz wymieniał to kupuj tą od silnika BBY.
Oczywiście zanim kupisz proponuję obejrzeć tą ścieżkę, ponieważ przyczyną falujących obrotów może być całkiem coś innego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 16:56, 28 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:55, 01 Gru 2015 Temat postu: |
|
OK. Dzięki za ekstra wyjaśnienie. Przyda się.
Przy okazji zapytam, czy jest możliwość zakupu w PL nowej (w jakimś sklepie) przepustnicy stosowanej w silniku BBY?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Wto 6:58, 01 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:33, 01 Gru 2015 Temat postu: |
|
Na znanym portalu wpisz w wyszukiwarkę: "przepustnica BBY" - prawie 7 stów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
76tomi
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:21, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
Panowie mam pytanie czy u was w silniku 1,4 AUA da się ruszyć powolutku bez dodawania gazu tak by silnik podczas tej operacji kilkukrotnie nie wchodził i schodził z obrotów ? U mnie nawet przy bardzo delikatnym puszczaniu sprzęgła silnik początkowo przyśpiesza korygując obroty, potem dławi się, znowu robi korektę i tak z trzy razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|