Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:03, 16 Lis 2013 Temat postu: EGR - kod błędu a diagnoza |
|
Ostatnio tuż po odpaleniu silnika, wyskoczyła kontrolka "check engine".
Auto mimo to chodziło normalnie, więc, nie mając nawet kabla do podpięcia, postawiłem na EGR.
EGRa wymontowałem, wyczyściłem (chociaż muszę przyznać, że nie był jakoś mocno zasyfiony) i przy okazji dowiedziałem się, że jest to jakaś używka, bo na obudowie miał markerem napisany model silnika (jak to większość części ze szrotu).
W międzyczasie dotarł kabel, zamontowałem EGR, sczytałem błędy i mimo czyszczenia, zaraz po odpaleniu pojawia się kontrolka i błąd:
17848 P1440 Obwód zaworu EGR – stan mocy otwarty
Po wypięciu EGRa dostaję inny błąd związany, jeśli dobrze pamiętam, ze zbyt niskim napięciem, więc wnioskuję, że to nie jest problem wiązki, bo prawidłowo odczytuje brak podpiętej części.
Zanim jednak kupię nowy recyrkulator, chciałem się tutaj upewnić, czy dobrze kombinuję, że EGR umarł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:36, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie napisałeś więc pewnie adaptacji nie robiłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:37, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
A jak to się robi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:01, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ok. Mniej więcej znalazłem instrukcję, ale niestety mam jakąś szajsowatą wersję VAG-Coma i pisze mi, że muszę mieć ją zarejestrowaną, żeby obsłużyć tą funkcję, a Polski VAG wysypuje mi się w momencie próby dostępu do bloków danych.
Ma ktoś może sensowną wersję VAG-Coma lub wie, gdzie to można zassać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:27, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
No to jestem po adaptacji.
Po komunikacie "ADP O.K." wnioskuję, że przebiegła tak jak powinna... Niestety "check" zapala się tak, jak się zapalał.
EGR kaputt??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:32, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
Spełniłeś wszystkie warunku niezbędne dla adaptacji ? Pamiętaj że nie może być w pamięci błędów więc trzeba je wcześniej skasować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:08, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
Adaptowałem na wszelkie możliwe sposoby... z błędem, bez błędu, temp. silnika pomiędzy 10 a 50 stopni... Chyba, że jeszcze coś pominąłem.
Niemniej stawiam jednak na klapnięty zawór, bo skoro był podmieniony na używany to i ten użwyany mógł mieć już swój przebieg.
Chociaż, co dziwne, wcale nie był mocno zabrudzony.
Popróbujuę jeszcze z adaptacją, ale jakoś nie wróżę sobie sukcesu.
Chciałbym mieć tylko pewność zanim wywalę te kilkaset złotych, że po wymianie będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chris11 dnia Sob 21:09, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:33, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
A więc po wejściu w bloki i grupę 74 pokazuje "ADP O.K", później wchodzę w grupę 75, bo podobno tam można przetestować EGR i w ostatniej kolumnie mam "TEST OFF" i nic nie mogę zmienić? Jednak po wejściu w tą grupę zdarza się, że check gaśnie na trochę dłużej.
Ktoś wie, jak można to jeszcze ugryźć?
Sprawdzałem wartości, jakie pokazuje EGR z tymi, które są podane na tym forum i wszystkie mieszczą się w zadanych normach.
Poza pomierzeniem jeszcze rezystancji między pinami 1 i 5, która nie powinna być nieskończona (poprawcie mnie, jeśli gdzieś się mylę) to nic więcej poza zakupem nowego nie przychodzi mi do głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:16, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Najprościej będzie zamontować sprawdzony EGR i zobaczyć co będzie.
Mam taki na zbyciu, więc mogę Cię poratować. Jeśli okaże się, że to było przyczyną to odsprzedam Ci :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:49, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Obecnie błąd EGR zmienił się na:
17809 - Obwód zaworu EGR – poziom mocy skrot do uziemienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:22, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ostatecznie uporałem się z problemem kontrolek, więc podaję dla potomnych.
Przyczyną prawie jednoczesnego zapalenia się kontrolek Check i EPC oraz wywalania powyższego błędu jak i błędu stycznika hamulca był.... przepalony bezpiecznik numer 31.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chris11 dnia Sob 12:23, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|