Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:20, 18 Lis 2013 Temat postu: Dziwny dźwięk z tłumika i coś z niego kapie... |
|
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem kapanie jakiejś cieczy z rury wydechowej, na bruku widziałem takie ciemniejsze kropki (ślad) i po jakimś czasie znikają. Nie to aby się lało, bo nie - jedynie takie kropeczki widać na jezdni - szczególnie na jasnej kostce brukowej. Dzisiaj przypadkowo podszedłem do wydechu na chodzie silnika i również to zaobserwowałem a i dodatkowo usłyszałem takie głuche pukanie z końca tłumika (przy wydechu). Nie wiem o co chodzi. Sprawdzałem poziom oleju. Na razie nie widzę różnicy. Będę to monitorował i dam znać.
A2 1.4 benzyna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pon 22:23, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:33, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie ma się czym przejmować. Kapanie, plucie z rury to "woda" która wyszła z katalizatora. Dźwięk temu towarzyszy i to też normalne bo ta woda jest wypychana przez spaliny z rury. Czasem jest więcej czasem mniej.
Weź na język i posmakuj
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 22:35, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:35, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie wiem jak wyglądają Twoje "kropki" , ale moje A2 (TDI) po zapaleniu i zostawieniu na postoju przy niskiej temperaturze zostawia pod rurą wydechowa "wilgotną plamę" - ciepłe spaliny z układu wydechowego w połączeniu z zimnym asfaltem sprawiają, że osiada wilgoć i to chyba nie jest nic niezwykłego. Jak masz obawy to zrób zdjęcie i wrzuć na forum, może właściciele 1.4 16 V potwierdzą, że to norma, albo wskażą Ci na co warto zerknąć.
PS. Oprócz tego pod autem pozostają mi ślady skroplin z układu klimatyzacji, ale to nie w okolicach wydechu tylko w przedniej części auta i tylko wtedy kiedy pracuje klimatyzacja.
PS2. Mam Passata 1.6 8V 101 KM i przy odpaleniu też zostawia ślady pod wydechem - szczerze mówiąc nie przejmuję się tym po dziś dzień, bo płynów mu nie ubywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:31, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie pisałem tego wcześniej, ale postanowiłem to sprawdzić i poszedłem do auta gdy wystygło. Włączyłem silnik i nie dodawałem gazu. Wszystko ok, spaliny bezbarwne i nic nie kapie. No ale dodałem gazu i szybko pobiegłem do rury. Na ziemi zobaczyłem plamę płynu jakby ktoś ze szklanki wylał. Niestety nie pomyślałem i nie powąchałem. Płyn za jakiś czas odparował i nie ma śladu na chodniku, jednak po dodaniu gazu pojawił się biały dym, który na niższych obrotach zanikał. Zaczynam się martwić o dwie rzeczy. W linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
....czytałem, że może to oznaczać, że może być padnięta uszczelka lub pęknięta głowica cylindrów. No ale skąd pęknięcie głowicy cylindrów w aucie z przebiegiem 155000km? Nie za szybko na to? Mam nadzieję że to jakaś uszczelka.
Dzisiaj po robocie powącham ten wyciek i będę obserwował czy nie ubywa mi płynu chłodniczego. Szczerze mówiąc boję się nim jeździć teraz i jedyna droga jaką z nim zrobię to droga do mechanika. Mam nadzieję, że nie będzie to droga droga....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Wto 6:36, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:13, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Biały dym z układu wydechowego rzeczywiście nie napawa optymizmem, ale jest jesień i robi się relatywnie zimno więc może to po prostu para wodna ?
Co do pękniętej głowicy, ewentualnie uszczelki pod głowicą - sprawdzaj regularnie poziom płynu chłodzącego i oleju, zobacz czy na powierzchni płynu chłodzącego nie pływają tłuste plamy olejowe, sprawdź kolor płynu czy nie jest zabrudzony ewentualnymi spalinami, które w wyniku uszkodzenia głowicy/UPG mogą do niego trafiać. Możesz też sprawdzić kolor świec zapłonowych wykręcając je z bloku - jeśli któraś odbiega kolorem to znak, że rzeczywiście coś jest nie tak, ale to niekoniecznie musi być efekt uszczelki. Mnie uszkodzona uszczelka pod głowicą trafiła się 2 lub 3 razy - płyn uciekł do oleju wieć efekt był od razu zauważalny, poza tym auto pracowało na 3 cylindry więc potwierdzenie przyczyny nie stanowiło problemu.
Przy okazji powąchaj spaliny:
1) jeśli czujesz "słodki" zapach to do procesu spalania może trafiać glikol etylenowy
2) jeśli czujesz nadmierny zapach oleju to być może on ulega nadmiernemu spalaniu (ale wtedy powinno go ubywać) - to już może być efekt kondycji silnika i pierścieni, a nie UPG. Można zrobić test manometrem i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przeprowadzić próbę olejową żeby sprawdzić czy nawalają pierścienie czy zawory. Swoją drogą w spalinach zawsze będziesz wyczuwał zapach produktów ropopochodnych, wiec nie wiem czy na oko da się wyczuć nadmierne spalanie oleju.
PS. A tak swoją drogą - jesteś pewny tych 155 tys kilometrów ? Polska to raj dla handlarzy, ja szukając A2 nie wierzyłem zbytnio, że znajdę taką z rzeczywistym stanem licznika.
PS2. Są testery, które analizują skład chemiczny oparów płynu chłodzącego i na podstawie zawartości CO2 (pochodzącego z ewentualnego procesu spalania paliwa) indykator zawarty w testerze zabarwia się na odpowiedni kolor. Coś jak pH i np. papierek lakmusowy, ale w tym konkretnym przypadku nie ma za wiele wspólnego z pomiarem stężenia jonów wodorowych w roztworze (czy też jonów H3O+ jak kto woli...). Czyli jeśli uszczelka przepuszcza spaliny do układu chłodniczego to tester zabarwi się odpowiednio. Nie wiem ile to kosztuje, ale podobno nie jest tanie - nigdy nie używałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 8:30, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:30, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Jeżeli już to silnik pracował na 2 cylindrach, Twój ma 3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:43, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
W A2 1.4 16V w spalinach jest dużo wody i nie jest to związane z uszczelka , w nowszych typach tłumików końcowych do A2 firmy Bosla sa otworki do odprowadzenia wody, mi od nowości z wydechu w zimne dni zawsze kapala woda z tego otoworka, w dieslu tego efektu nie ma ale w benzynie jest to normą ( jeżeli CI wody z układu nie ubywa ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:44, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Beerkoff - dzięki za wyczerpującą jak dla mnie na tą chwilę i szczegółową odpowiedź !
Sprawdzę jeszcze to co napisałeś. Poobserwuję jeszcze to i dam ewentualnie znać, co wyszło.
W chwili obecnej mam jeszcze nadzieję, że nic się nie dzieję i że to tylko moje przewrażliwienie . Nie zapala się żadna kontrolka, ani nie słychać za bardzo aby coś się działo z silnikiem w sensie kultury jego pracy. Ubytku mocy też nie zauważyłem.
Jedyne co zostało mi to sprawdzić to, o czym napisałeś. Powąchanie tej plamy na chodniku, gdy się pojawi i postaram się też określić zapach tego dymku + obserwacja tych ubytków o których wspomniałeś - (ewentualnego) oleju i czy w płynie chłodniczym nie ma plamek tego oleju - oraz czy płynu chłodniczego nie ubywa. Jeśli bowiem żadnej silnikowej cieczy nie ubywa, plamek oleju w płynie nie znajdę - to raczej nie jest kwestia uszczelki pod głowicą ani innych nieszczelności. Dym ten raczej ma barwę białą (nie niebieską) i nie leci z rury jak z parowozu, tylko delikatnie. Jedynie czasem przy daniu gazu jest go więcej. Na razie nic więcej nie napiszę, bo za mało sprawdzeń dokonałem. Auto stało na dworze, do garażu nie wjeżdżałem, a mam ogrzewany ale zawalony gratami. A ostatnio chłodno było.... nie wiem sam...
Pozostaje obserwować. Odezwę się jeszcze co wyszło - umówiłem się z kolegą na jazdę po mieście. On będzie za mną jechał i będzie obserwował wydech.
Nie chciałbym jedynie aby dymek okazał się niebieski, co jak czytałem może mieć związek ze zużyciem silnika, spalaniem oleju, np. pierścienie do wymiany, albo cały silnik... oby nie. W takim wypadku myślałem też aby sprawdzić szczelność cylindrów próbą ciśnieniową.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Wto 8:54, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:13, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Jeżeli już to silnik pracował na 2 cylindrach, Twój ma 3. |
tytułem OT:
Ale ja nie o A2 pisałem (choć fakt, mogłem sprecyzować)
Przepalona uszczelka spotkała mnie na w silniku F3R 750 Renault - 2.0 8V 115 KM. Oprócz tego Fiat Uno 1.0 Fire - fajna sprawa, bo silnik bezkolizyjny więc to była pierwsza uszczelka pod głowicą, którą sam "bezstresowo" wymieniłem. A co do mojego A2 to liczę jednak, że nie spotka mnie ta przyjemność Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 19:06, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:25, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Audi A2 napisał: | Jeżeli już to silnik pracował na 2 cylindrach, Twój ma 3. |
tytułem OT:
Ale nie ja nie o A2 pisałem
Przepalona uszczelka spotkała mnie na w silniku F3R 750 Renault - 2.0 8V 115 KM. Oprócz tego Fiat Uno 1.0 Fire - fajna sprawa, bo silnik bezkolizyjny więc to była pierwsza uszczelka pod głowicą, którą sam "bezstresowo" wymieniłem. A co do mojego A2 to liczę jednak, że nie spotka mnie ta przyjemność Pozdrawiam. |
No rzeczywiście przeoczyłem tą Renówkę i Fiata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:11, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Na razie wszystko wskazuje na to, że z mojej strony to tylko przewrażliwienie. Wolałbym owo przewrażliwienie, niż to aby A2 miało mnie w temacie nieszczelności tłoków, zaworów czy też uszczelek pod głowicą zawieźć. W płynie G12 nie zauważyłem oleju. Po odpaleniu auta i nagrzaniu go dymek zmalał do prawie niewidocznego, przy czym na dworze było tylko kilka stopni. Jak odpalałem to wypluł (po przygazowaniu) jakiś płyn z rury, ale potem już jak się nagrzał to już nie pluł, nawet jak przygazowalem. Wąchałem to co wypłynęło. Bez zapachu. Stawiam więc (na razie) na wodę która skondensowała się wewnątrz rury wydechowej.
PinkFloyd napisał: | W A2 1.4 16V w spalinach jest dużo wody i nie jest to związane z uszczelka , w nowszych typach tłumików końcowych do A2 firmy Bosla sa otworki do odprowadzenia wody, mi od nowości z wydechu w zimne dni zawsze kapala woda z tego otoworka, w dieslu tego efektu nie ma ale w benzynie jest to normą ( jeżeli CI wody z układu nie ubywa ). |
Tak więc zgodnie z tym, co kolega PinkFloyd napisał, przyjmę, że to norma. Sprawdzę jeszcze tylko czy mi G12 nie ubywa.
G12 mam na minimum. Doleję do MAXa i będę obserwował czy nie spada za szybko jego poziom.
A propos - jaka jest norma spadania poziomu płynu chłodzącego i oleju w naszym Audiku A2? Informacje te przydałyby mi się do określenia, czy nie mam nieszczelności.
No i zaintrygowało mnie to co zacytowałem.... Dlaczego kolega napisał, że w A2 1.4 16V jest dużo wody w spalinach i w związku z tym w tej rurze? Jakaś specyfika tego modelu? W innych autach tak nie ma?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Śro 12:18, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:25, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Miałem z samochody benzynowe do tej pory i każdemu z rury wda leciała, w FSI też mi leci. Pamiętaj że wlejesz na dużo oleju to może wypluć, a jest inny poziom na ciepłym i inny na zimnym silniku. Moim zdaniem płynu chłodniczego przy sprawnym układzie nie powinno ubywać, ale jak dużo jeździsz i raz w roku dolejesz to się nic nie stanie.
Płyn chłodniczy jest gorzki więc zawsze możesz spróbować na język.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:07, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
OK. Na razie będę obserwował poziomy, bo jak pisałem, oleju w G12 nie widzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:16, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
przy takiej ilości wody z wydechu to by Ci 1l płynu na 100km ubywało silniki 1.4 16V VW wyposażone w 2 katalizatory gdzie spaliny szybko się schładzają woda się wytrąca już w wydechu i cześć nie wydostaje się w postaci pary. Po drugie wody w układzie nie powinno ubywać dopuszczalne miedzy przeglądami 15 tys km dolanie 0,2l choć u mnie przez 2 lata nic nie dolałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:04, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | przy takiej ilości wody z wydechu to by Ci 1l płynu na 100km ubywało silniki 1.4 16V VW wyposażone w 2 katalizatory gdzie spaliny szybko się schładzają woda się wytrąca już w wydechu i cześć nie wydostaje się w postaci pary. Po drugie wody w układzie nie powinno ubywać dopuszczalne miedzy przeglądami 15 tys km dolanie 0,2l choć u mnie przez 2 lata nic nie dolałem |
Dzięki. Wartościowa informacja !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|