Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:53, 03 Gru 2012 Temat postu: Dziwny dziwięk rozrusznika [1.4 AUA] |
|
Zaraz po odpalaniu silnika słychać jakby bendix z opóźnieniem odbijał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 19:26, 03 Kwi 2017, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:10, 03 Gru 2012 Temat postu: |
|
mialem podobny dylemat i wymienilem rozrusznik, po prostu nie wychamowuje i rozrusznik po odpaleniu silnika jeszcze z raz jak slysze na filmiku przekreca, mozna to zregenerowac wymiana simeringow z pewnoscia pomoże. ogolnie mozesz jezdzic bo to nic strasznego najwyzej ci kiedys nie odpali:) ale do tego jeszcze długa droga, choc wiem z autopsji ze to wkurzajace po odpaleniu jak przekreca rozrusznik i slychac wlasnie taki halas.
pozdrawiam
ps. u mnie wmiescie koszt renowacji w tamtym roku 100 albo 150zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:26, 03 Gru 2012 Temat postu: |
|
Dzięki za szybie info. skoro można śmigać to pobujam się do wymiany oleju. Obawiałem się o bendix, który mógł się nie cofać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 10:20, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:48, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
Bendiks nie odbija, nie trzba zmieniac rozrusznika, w grupie vag czesto jak jest zima i smar stary w rozruszniku bendiks ne odbija, trzeba go rozkrecic wyczyscic pedzelkiem i benzyna i ponownie nasmarowac, jak nie pomorze wymienic sam bendiks, koło zamachowe wytrzyma predzej rozrusznik padnie niz koło ,u mnie czasami tez tak jest , zostawiam to na wiosnę, jak chcesz to Ci zrobię, teraz nie chce mi sie wchodzic na kanał aby okrecic plastikowa osłone rozrusznika. Mam nawet foty jak zrobic te czyszczenie. Jak zrobisz jak na zdjęciach poniżej bedzie leprzy niz po regeneracji, bo nikt tak dokładnie nie robi, spokojnie pomorze na klika lat i bedzie chodził jak szlifierka.
Podczas rozbierania nalezy zaznaczyc sobie w ktora strone sa poskladane poszczegolne czesci by podczas skladanie zalozyc je w wlasciwej pozycji.
Do czyszczenia i smarowania beda potrzebne nastepujace narzedzia:
- srubokret krzyzak
- klucz 8
- klucz 13
- smar
- oliwiarka
- rozpuszczalnik
- pedzelek x2
- czysta szmata
- smar gęsty i żadszy
Zanim zostanie wyciagniety rozrusznik nalezy odlaczyc akumulator.
Po wyciagnieciu rozrusznika z auta prawdopodobnie caly rozrusznik bedzie upackany itp wiec nalezy oczyscic go z wszelakiego brudu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie.
Zabieramy sie za rozebranie mechanizmu na czynniki pierwsze:
- kluczem 13 nalezy odkrecic nakretke co laczy zasilanie z elektromagnesem do rozrusznika:
[link widoczny dla zalogowanych]
odkrecamy srubokretem krzyzowym sruby aby wyciagnac elektromagnes od korpusu rozrusznika:
[link widoczny dla zalogowanych]
- a nastepnie wyciagamy elektromagnes i tloczek:
[link widoczny dla zalogowanych]
- tutaj raczej duzo brudu nie bedzie a jak juz to czyscimy wszystko co sie da do czysta a nastepnie smarujemy niewielka iloscia gestego smaru ucho od tloczka:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Rozbieranie mechanizmu rozrusznika.
Po wyciagnieciu elektromagnesu przchodzi kolej na rozebranie reszty rozrusznika.
- odkrecamy dwie sruby kluczem 8:
[link widoczny dla zalogowanych]
nalezy odkrecic nasadke pod ktora jest tuleja i oska rozrusznika by te czesci dokladnie wyczyscic:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- wyciagamy dlugie sruby by mozna bylo wyciagnac tylnia czesc rozrusznika od korpusu:
[link widoczny dla zalogowanych]
- gdy mamy rozpolowiony rozrusznik wyciagamy z obudowy wirnik z szczotkotrzymaczem:
[link widoczny dla zalogowanych]
rozbieramy przekladnie planetarna na czesci pierwsze by uzyskac taki oto efekt:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- tak wyglada rozebrany rozrusznik:
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Czyszczenie.
Kolejnym etapem jest czyszczenie wszystkiego z brudu. Najlepiej zanuzyc na pare minut w rozpuszczalniku a nastepnie malym pedzelkiem dokaldnie wyczyscic kazda czesc mechaniczna.
W miedzy czasie gdy "wnetrznosci" sie mocza w rozpuszczalniku czyscimy szczotkotrzymacz, komutator oraz trybo na osce wirnika z brudu. Warto przyjrzec sie szczotkom czy nie nadaja sie do wymiany:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czyscimy obudowe z magnesami w srodku:
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Smarowanie.
Gdy wszystkie czesci beda oczyszczone zabieramy sie za smarowanie.
- smarujemy oske o ktora opiera sie dzwingnia nr 16 oraz miejsce gdzie ta dzwignia porusza sprzegielko jednokierunkowe nr 15
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
smarujemy olejem oske sprzegielka jednokierunkowego ktora wysuwa sie z korpusu:
[link widoczny dla zalogowanych]
- smarujemy wewnatrz tryba oske oraz zamykamy to szczelnie pokrywka:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- po wlozeniu wirnika z szczotkotrzymaczem do obudowy smarujemy oske wirnika i zakladamy pokrywe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zakladamy zabezpiecznie, smarujemy wnetrze nasadki i skrecamy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
smarujemy oski przekladni planetarnej oraz lozyska ktore zakladamy na oski:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
smarujemy smarem trybo i zakladamy je do przekladni planetarnej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
smarujemy panewke a nastepnie zakladamy plastikowa pokrywe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
gdy mamy juz poskladana przekladnie smarujemy trybo na osce wirnika i skladamy rozrusznik:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Skladanie rozrusznika w jedna calosc.
- w odwrotnej kolejnosci jak rozbieralismy skrecamy obudowe z korpusem oraz w odwrotnej kolejnosci jak byl wyciagany elektromagnes zakladamy go, laczymy zasialnie (zanim przykrecimy srubke czyscimy zacisk i smarujemy go wazelina techniczna) rozrusznika az w efekcie zobaczym tak poskladany rozrusznik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podczas zakladania rozrusznika do samochodu warto oczyscic kabel zasilajacy rozrusznik oraz przesmarowac go niewielka iloscia wazeliny technicznej.
autorDaroS : z zaprzyjaźnionego forum VWgolf
Post został pochwalony 5 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 7:21, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:40, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
Super porada przy wymianie oleju będzie okazja za to się zabrać. Dzięki za ofertę pomocy, ale dam radę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 17:01, 24 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:50, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
U mnie tez tak dziwnie slychac bylo rozrusznik wkoncu wkurzylem sie i wczoraj zdemontowalem go wyczyscilem nasmarowalem tak jak pinkfloyd zdjecia zapodal..i teraz gro jak nowy bendiks odbija:) ale w srodku byla masakra smarowidlo wygladalo jak wyschniete geste błoto..pozatym mialem problem z odpaleniem nieraz musialem go z trzy cztery razy krecic zanim odpalil a teraz od kopa pali odrazu,dzieki pinkfloyd pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:31, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
U mnie też czasem jest taki dziwny dźwięk przy odpalaniu taki metaliczny zgrzyt należało by zajrzeć. Ile mniej więcej czasu zajmuje taka operacja z demontażem czyszczeniem i powtórnym montażem dla świeżaka ? No i jakich smarów użyć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:58, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
U mnie pomogło smarowanie + wymiana szczotkotrzymacza. Mechanik wźiął za to 350 zł. i nażekał jak stara baba że musiał zdemontować całą klimatyzację. Po tym małym remoncie rozrusznik odpala po cichutku. Szkoda że nie byłem na forum ze dwa lata wstecz, zaoszczędziłbym dużo kasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:06, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
Kurdę to ładnie Ciebie szczesał za tą kasę miałbyś nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:12, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
Dlatego uważam że niema dobrych mechaników. Za wymianę oleju + filtr oleju w eleganckim serwisie w Świeciu zapłaciłem 160 zł. Jak widziałem że mechanik podchodzi do tego rutynowo i do tego kur.... podczas odkręcania śrub osłony silnika to miałem dość.
Teraz samemu wymieniam olejek, robię to powolutku i z całą ceremonią, czekam jak cały ciepły olej spłynie do końca, dokręcam filterek oleju, wyćieram go całego ściereczką a na koniec cieszę się że mam w kieszeni 60 zł. które zaoszczędziłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:17, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
Heh skąd oni biorą takie ceny ja za wymianę oleju z filtrem płacę 40 zeta w serwisie BOSCH-a. Części nauczyłem kupować się sam bo na tym można sporo zaoszczędzić. Jak się ma warunki i porady jak co zrobić to samemu można wiele zdziałać dlatego fajnie że mamy miejsce takie jak NASZE forum i specjalistów co się znają na rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:02, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
Jestem tego samego zdania co Ty i popieram nasze forum. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:07, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
Panowie te forum to super sprawa wiecie ile ja kasy zaoszczedzilem dzieki pomocy niektorych osob:),powiem tak spokojnie mysle ze z pare tysi;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:44, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
Zaoszczędzona kasa to jedno a dodatkowa wiedza i dodatkowe info to drugie co mamy dobrego z tego forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:56, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Pytanko czy ktoś z was demontował rozrusznik w 1.4 i, dostęp jest koszmarny
Konkretnie powinien wyjść dołem czy górą a może trzeba coś większego zdemontować, ktoś w tym temacie nadmienił klimę. Jeszcze jedno wykręcają się całe szpilki czy tylko nakrętka bodajże nietypowy klucz 18. Dzieki pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:31, 26 Maj 2013, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:27, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Dobrze że pytasz bo ja mam zamiar go wykręcać i wyczyścić a jakaś podpowiedź by się przydała z jakiej strony to ugryźć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:53, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Od dolu z góry nie ma podejscia do śrub oslony rozrusznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
defy
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Nie 17:16, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Najlepiej podnosnik troche z góry troche z dołu i dużo cierpliwości .
Jak będziesz montował przewody do rozrusznika to ułóż je właściwie bo póżniej odstaje osłona rozrusznika i problem z biegami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:21, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Przydałby się jakiś filmik instruktażowy lub chociaż fotki, może ktoś dokumentował wymianę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:24, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
Postaram się udokumentować całą operację, wczoraj zerkałem jak to wygląda ale to dopiero w połowie czerwca teraz wyjazd w Polskę na urlopik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|