Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jediusz
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 10:21, 21 Maj 2018 Temat postu: Dziwne zachowanie, choinka |
|
Cześć,
w pewnym momencie auto zaczęło tracić moc i pomimo pedału do podłogi obroty pozostawały w miejscu. Podczas dalszej jazdy na desce rozdzielczej wyskakuje mi kilka kontrolek na raz, epc esp abs i od hamulca ręcznego.
Kody błędów:
P:1174,
P1190,
P1196,
P1504,
P1553.
Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oraz wyczyściłem i adaptowąłem przepustnicę. Przez jakieś 200 km był spokój, świeciła się tylko sonda lambda - jeżdżę tak już 4 rok z tą lambdą. Niestety problem znów się pojawił, tylko teraz pomimo choinki na desce rozdzielczej auto dalej ma moc. I teraz nie wiem w co uderzać, czy w sondę lambda, czy spróbować filtr paliwa wymienić.
Moje Auto jest z 2000 roku, silnik AUA 1.4 benzyna.
Prosze o porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:39, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
Tyle czasu jeździsz z walniętą sondą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jediusz
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 10:41, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Tyle czasu jeździsz z walniętą sondą? |
Mechanik stwierdził po zakupie, że nie opłaca się zamawiać nowej za te pieniądze i nic się nie będzie działo. To go posłuchałem. Dzisiaj odbieram sondę i filtr paliwa. Zobaczę czy coś pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:01, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
No nic się nie stanie, ale pali więcej, pewnie szarpie i szkoda katalizatora więc ostatecznie wymiana sondy lambda może okazać sie tańszym rozwiązaniem, a napewno lepszym. Ja wymieniłem po mimo że nie miałem jeszcze błędów sondy lamby ale wskazania w vag były już mocno na granicy - (takie sondy wytrzymują max 100 tys. km).
Btw zmień mechanika
Co do twoich błędów to wydaje mi się ,że to przez sondę, te ostatnie P1504 i P1553 na razie bym olał i zrobił najpierw porządek z sondą. Potem poczekał czy wrócą. Co do filtra to nie wiem czy jest sens go wymieniać, chyba że nie wymieniałeś dłużej jak rok/dwa.
P1174 Fuel Trim, Bank 1 Different injection times
P1190 Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal
P1196 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Electrical Malfunction
P1504 Intake Air Sys.Bypass Leak Detected
P1553 Barometric/manifold pressure signal ratio out of range
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 11:02, 22 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jediusz
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 17:02, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
Wymieniona sonda lamda, wcześniej wymieniłem świece i przewody. Po kasowaniu błedów zapala się check i mam na zmianę dwa błedy, znaczy raz jeden, raz drugi:
17589
17598
Jakieś pomysły co to może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
jediusz
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 8:48, 23 Maj 2018 Temat postu: |
|
Wymieniłem lambdę, odkręciłem osłonę, niby wszystko ok i pozbyłem się tego błedu 86. Ale te dw ana zmianę nie dają mi spokoju. Nie mam już pomysłów co to może być. Lambda jest polecanej firmy NGK więc raczej dobra. w ASO za oryginał chcieli ode mnie 1211 zł, także podziękowałem Dziwne jest to, że na zmianę mam te dwa błędy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:10, 23 Maj 2018 Temat postu: |
|
No NGK jest tutaj wyjątkiem jeśli chodzi o zamienniki, to racja.
Jak sama lambda jest ok, to znaczy że problem jest gdzieś indziej, nie ma innej opcji. Może to być np wiązka, albo kostka.
Zobacz kablem czy komputer w ogóle odczytuje jej wartości (tam jest jak dobrze pamiętam napięcie mierzone), a jeśli nie to trzeba sprawdzić dlaczego.
Znalezione na innym forum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inny silnik ale to ma zastosowanie do praktycznie każdej takiej sondy (może tylko nr kanału pomiarowego w ECU się różni)
Kod: | Parametry pracy
Sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 do 850 st.C. Musi być więc z jednej strony chroniona przed obciążeniami cieplnymi, z drugiej zaś usytuowana jak najbliżej silnika jak najbliżej silnika, podgrzewana spalinami albo specjalnym elementem grzejnym. To ostatnie rozwiązanie jest dziś najczęściej spotykane i zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po 20 do 30 s od uruchomienia silnika. Pomiar stężenia tlenu wykonywany jest ok. 100 razy w ciągu sekundy, korekcja składu mieszanki ok. 300 razy na min. Stała czasowa (szybkość reakcji) czujnika wynosi 50 do 100 ms.
Diagnostyka sondy lambda
Sprawdzić, czy złącze wielostykowe sondy lambda nie jest skorodowane lub uszkodzone.
Sprawdzić, czy styki są prawidłowo połączone z sondą lambda i znajdują się na swoim miejscu w złączu wielowtykowym.
Zdjąć gumowy kapturek zabezpieczający z sondy lambda.
Podłączyć ujemna końcówkę pomiarową woltomierza (testera) do masy silnika.
Odnaleźć zaciski. Zależnie od układu są to: masa grzałki sondy lambda, zasilanie grzałki sondy lambda, sygnał sondy lambda, masa sondy lambda.
Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową woltomierza (testera) do przewodu przymocowanego do zacisku sondy lambda.
Zgodnie z ogólnymi zaleceniami wskazania analizatora spalin powinny mieć następujące wartości:
a) zawartość CO- zgodnie z danymi pojazdu,
b) zawartość CH- mniej niż 50 ppm
c) zawartość CO2- większa niż 15%,
d) zawartość O2- mniej niż 2%,
e) współczynnik lambda – 1,0 +_ 0,03.
Uruchomić silnik i rozgrzać do temperatury normalnej pracy.
Podwyższyć prędkość obrotową silnika do 3000 obr./min na 30 sekund. Spowoduje to wzrost temperatury sondy lambda, co powinno spowodować zmiany napięcia sygnału wyjściowego.
Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2500 obr./min. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas, sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału wyjściowego mogą ustać.
Sprawdzić, czy zmienia się sygnał wyjściowy sondy lambda.
Sprawdzanie grzałki sondy lambda
Sprawdzić czy na zacisku zasilania napięcie ma wartość nominalnego napięcia akumulatora.
a) Brak napięcia – sprawdzić podłączenie wstecz do wyłącznika zapłonu.
b) Sprawdzić podłączenie masy do grzałki sondy lambda
Sygnał wyjściowy z sondy lambda
Warunki
Silnik pracuje (gorący, 2500 obr/min.)
Przepustnica w pełni otwarta
Paliwo odcięte
Częstotliwość próbkowania
Napięcie
0,2 do 1,0 V
1,0 V (stałe)
0 V (stałe)
1 sekunda (około)
Próbkowanie sygnału z sondy lambda
We wszystkich pojazdach z katalizatorem pracującym w pętli zamkniętej jest kontrolowana obecność tlenu w układzie wydechowym w celu utrzymania współczynnika lambda na poziomie 1,0 +- 0,03. Próbkowanie sygnału z sondy lambda ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania układu wtrysku. Sprawdzenie próbkowania jest bardzo ważne.
Podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda.
Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora.
Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie sondy lambda.
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać od około 200mV do 800mV 8 do 10 razy na 10 sekund, czyli z częstotliwością 1 Hz.
Brak próbkowania sondy lambda
Sprawdzić kody usterek w układzie samodiagnostyki. Jeżeli jest uszkodzona sonda lambda, urządzenie sterujące przejdzie do pracy w trybie otwartym lub podstawi stałe napięcie o wartości 0,45 V w celu ustalenia wartości współczynnika lambda = 1,0.
Sprawdzić obwód grzejnika sondy lambda ( tylko w sondach z grzejnikiem, dwuprzewodowych, trójprzewodowych i czteroprzewodowych).
Jeżeli jest uszkodzona grzałka sondy lambda, sonda może nigdy nie osiągnąć temperatury pracy ( lub osiągnąć ją tylko okazjonalnie).
Gwałtownie zwiększyć prędkość obrotową silnika: ponieważ mieszanka jest bogata, napięcie sygnału z sondy lambda powinno być duże.
Jeżeli wydech ma otwór kontrolny przed katalizatorem, zmierzyć zawartość CO i CH. Jeżeli katalizator pracuje sprawnie, niżej podane sprawdzenia nie będą tak przydatne, gdy zawartość CO jest mierzona w rurze wydechowej.
Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr/min na okres 3 minut w celu podgrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora.
Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym.
Przestawić system na pracę w układzie otwartym przez odłączenie złącza wielostykowego sondy lambda.
Silniki MPI: odłączyć przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia i zamknąć koniec przewodu.
Silniki SPI: ścisnąć przewód powrotny paliwa od regulatora ciśnienia do zbiornika paliwa.
Poziom CO powinien się zwiększyć, a napięcie sygnału z sondy lambda ma mieć dużą wartość.
Przestawić układ na pracę w układzie zamkniętym przez podłączenie złącza sondy lambda.
Zawartość CO powinna wrócić do normy, ponieważ silnik reaguje na bogatą mieszankę. To dowodzi, że sonda lambda i urządzenie sterujące potrafią uporać się z bogatą mieszanką.
Silniki MPI: podłączyć przewód podciśnienia do regulatora ciśnienia.
Przestawić system na prace w układzie otwartym przez odłączenie złącza sondy lambda.
Wyciągnąć do połowy końcówkę pomiarową sondy lambda lub odłączyć przewód podciśnienia, by spowodować nieszczelność układu podciśnienia.
Poziom CO powinien wzrosnąć, a napięcie sygnału z sondy lambda przybrać małą wartość.
Przestawić system na pracę w układzie zamkniętym przez przełączenie złącza sondy lambda.
Zawartość CO powinna powrócić do normy, ponieważ silnik reaguje na bogatą mieszankę. To dowodzi, że sonda lambda i urządzenie sterujące potrafią uporać się z ubogą mieszanką.
----------------------------------------------------------
w kanale 31 odczytujesz wartość parametru Lambda, który przy napięciu z sondy w wysokości 1.5V wynosi 1 (AFR 14.7). Natomiast w kanale 33 odczytujesz wartość napięcia z sondy
Pozdro |
Powodzenia
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Śro 10:21, 23 Maj 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ewa 1983
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świętokrzyskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:27, 31 Maj 2018 Temat postu: |
|
A można wiedzieć która sonda jeśli ta pierwsza to ile dałeś za nia... Miałam podobnie z tymi kontrolkami... jadąc zapalały sie i spadała moc po kilku odpaleniach gasło wszystko i jadę dalej... u mnie egr wymieniony bo był uszkodzony i już z dwa miesiące mam spokój od naprawy, nic się nie pojawia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:07, 01 Cze 2018 Temat postu: |
|
To pierwsza sonda przed katalizatorem. Moja NGK dwa lata temu kosztowała jak dobrze pamiętam ~500zł. Te kontrolki zapalają się też w różnych innych sytuacjach, dlatego nie sugerował bym się nimi tylko sprawdził kody błędów w sterowniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|