Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:20, 09 Wrz 2013 Temat postu: Diagnostyka zużycia paliwa - silniki benzynowe |
|
Wiele się pisze o diagnostyce zużycia paliwa w silniku TDI, ale nie ma wzmianki o silniku benzynowym.
Nie ma co się rozpisywać , że na zużycie ma wpływ stan opon, opory toczenia i itp.-to każdy wie, skupić się należy na diagnostyce vagiem.
Wiadomo, żeby spalanie było odpowiednie potrzebny jest sprawny termostat- jego sprawdzenie jest już opisane ( temp. w czasie jazdy na vagu nie może spadać poniżej 83st ) , sprawna sonda lambda ( ecu w Audi jest bardzo wrażliwe i szybko wychwyci jej niesprawność wyświetlając odp. błąd ) , czujnik temp. silnika ( diagnostyka opisana na forum ) , czysta i zaadaptowana przepustnica, czysty egr i jego dolot i zaadaptowany ( opis jest na forum ).
W komputerze silnika nie może być żadnych błędów. Należy silnik rozgrzać do temp. pracy temp. na vagu powyżej 83st, pozostawić silnik na biegu jałowym ok 30 sekund- nie dotykać pedału gazu ( silnik nie powinien być tak mocno rozgrzany żeby załączył się wentylator ) , wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu ( światła, klimatronik, radio i itp. )
Wchodzimy w grupe 02 w dziale Silnik ( engine , 08 bloki pomiarowe )
Istotne parametry - czas wtrysku wyrażony w ms i wartości ilości zasysanego powietrza ( map sensor ) wyrażone w mbar.
Prawidłowe wartości dla benzynowego (nie FSI ), od 2-4 ms, wartość zasysanego powietrza dla silnika wolnossącego w okolicach 300mbar. Dla silnika FSI wartości ms są niższe nawet 0,5ms, nie powinny być wiekrze niż 3ms. Sa to wartości istotne - mające wpływ na zużycie paliwa. Wartości ms powyżej 4ms oznaczają nieszczelność w dolocie ( wtedy powinno być wskazanie wyższe niż 370 mbar ) - stąd ecu myśli ze silnik zasysa więcej powietrza i dodaje i wydłuża czas wtrysku paliwa, uszkodzona sonda lambda , lub uszkodzony map sensor ( w tym przypadku wskazania poniżej 300mbar ), zużyte wtryskiwacze . Jeżeli wskazania mieszczą się w normie i reszta wyżej wymienionych parametrów jest dobra to zużycie paliwa zależy tylko od sposobu jazdy kierowcy i silnik utrzymuje fabryczne parametry.
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 8:21, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 14:49, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
podziwiam twoją wiedzę informacje prawie nigdzie niedostępne albo strzępkowe a ty tu na tacy podajesz czy to diesel czy benzyna ,,wielki szacun
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:04, 09 Wrz 2013 Temat postu: |
|
najlepszymi magikami są Ross-Tech, LLC
881 Sumneytown Pike
Lansdale PA 19446, USA
Oni tworzą program VCDS i rozpracowują nowe auta, co ciekawe twórcy oprogramowania do grupy vag nawet nie wiedzą, ze te auta posiadają takie możliwości za pomocą programu VCDS, ponieważ producent opracowując auta korzysta z programu VAS. VCDS program legalny tworzony przez miłośników grupy VAG, nawet serwisy są zainteresowane VCDS-em i czasami na nim się opierają, w USA to standard w serwisach VAG, w Europie nacisk jest na VAS ( promowany przez producenta ) ale serwis przy kodowaniu potajemnie posługuje się VCDS-em. W VCDS-ie nie jest wszystko napisane intuicyjnie ( chociaż posiada takie funkcje ) ale mam styczność czasami z tymi osobami co to tworzą i sam kilka zmian do VCDS-a wysłałem do nowej aktualizacji znajdując lukę w programowaniu- ale to tylko z zamiłowania i czystej ciekawości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:19, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Hej z ciekawości sprawdziłem u siebie jakie mam parametry robiłem to VAGiem nie VCDS oczywiście. Trochę inaczej wygląda u mnie tabela grupy 002.
Pomiar mam taki :
Obroty:680, Load:15%, Time:0,77ms / 1,02 ms, Mass Flow: ok.1,72g/s
Zamiast w ostatnim okienku INTAKE MONIFOLD PRESSURE mam Mass Flow. Logowałem jeszcze parę innych grup żeby znaleźć jakąś wartość w mbar i znalazłem z grupie:
008 w oknie Absolute pressure wartość 290 mbar, czy jest to odpowiednik wartości INTAKE MONIFOLD PRESSURE w grupy 002 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 8:20, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:01, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
tak , mbar 290 jest ok, czas wtrysku adekwatny dla FSI - wszystko OK.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:59, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
A co oznacza taki wariant wskazań??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxfly dnia Śro 16:01, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:51, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Robiłeś na wlaczonej klimie? Bo masz źle obroty do diagnozy dla tego bloku za wysokie lub silnik byl zimny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:24, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
Temat dotyczy benzyny więc akurat miałem dłuższy kurs moim A2...
Jeśli chodzi o jazdę w trasie - nie wiem jak diagnostyka, ale z wyliczeń z trasy wynika mi (nie mam komputerka w aucie), że zatankowałem za 130 zł paliwo po 5,39zł - czyli jakieś 24 litry wyszło. Starczyło mi to na przejechanie 446 km (miałem kursik na pomorze)... Czyli na około wychodzi, że przejechanie kilometra kosztowało mnie jakieś 0,29zł. Spalał mi 0,053 litra na kilometr czyli 5,3 l / 100 km. Ale w Warszawie miałem korek i stałem ze 30 minut. Silnik 1,4 16V benzyna. Jazda na światłach mijania bez używania klimy, CB radia. Czasem włączałem CD odtwarzacz, ale to chyba nie ma większego wpływu na zużycie paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Śro 13:28, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Megi
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:18, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
Pięknie Ci spalatez mam w benzynie A2 I spalanie podobne z tym ze zaczęłam tankowac paliwo shell i to juz całkiem jest rewelacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:01, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
Uzupełniłem nieaktywne zdjęcia z diagnostyki zużycia paliwa w pierwszym poście, dodatkowo w dymkach są podpowiedzi z prawidłowymi wartościami.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:28, 10 Lis 2015 Temat postu: |
|
mi pokazuje średnie spalanie 6,8L, ale wieszkosc jezdze po miescie tzn 90%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:18, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
To bardzo dziwne bo u mnie wszystkie parametry sa w normie. Nowa sonda, termostat, czujniki, map sprawny, jezdze normalnie i spalanie srednie 11-12 l.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Nie 10:23, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:49, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
Chyba ciężkie obuwie nosisz ☺️ raczej max 8l po mieście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:38, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
Testowałem w niedzielę, Przejechałem równe 200 km (jest zimno) spaliła mi cały czas trasa szybkość 100-120 Km 11,13 litrów.
Bardzo pozytywnie się zdziwiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:53, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
Pojeździłem swiecej i jakbym nie jeździł po miescie zawsze mam 9,5-10 litra. Cos z nim nie tak. Czas na giełdę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:27, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
Sprzedaję bo nie znalazłem przyczyny wysokiego spalania, bezradna a zarazem pochopna decyzja.
Szukaj fachowca z prawdziwego zdarzenia jakaś przyczyna musi być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|