Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Diagnostyka zużycia paliwa - silniki benzynowe

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:20, 09 Wrz 2013 Temat postu: Diagnostyka zużycia paliwa - silniki benzynowe

Wiele się pisze o diagnostyce zużycia paliwa w silniku TDI, ale nie ma wzmianki o silniku benzynowym.
Nie ma co się rozpisywać , że na zużycie ma wpływ stan opon, opory toczenia i itp.-to każdy wie, skupić się należy na diagnostyce vagiem.

Wiadomo, żeby spalanie było odpowiednie potrzebny jest sprawny termostat- jego sprawdzenie jest już opisane ( temp. w czasie jazdy na vagu nie może spadać poniżej 83st ) , sprawna sonda lambda ( ecu w Audi jest bardzo wrażliwe i szybko wychwyci jej niesprawność wyświetlając odp. błąd ) , czujnik temp. silnika ( diagnostyka opisana na forum ) , czysta i zaadaptowana przepustnica, czysty egr i jego dolot i zaadaptowany ( opis jest na forum ).

W komputerze silnika nie może być żadnych błędów. Należy silnik rozgrzać do temp. pracy temp. na vagu powyżej 83st, pozostawić silnik na biegu jałowym ok 30 sekund- nie dotykać pedału gazu ( silnik nie powinien być tak mocno rozgrzany żeby załączył się wentylator ) , wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu ( światła, klimatronik, radio i itp. )
Wchodzimy w grupe 02 w dziale Silnik ( engine , 08 bloki pomiarowe )






Istotne parametry - czas wtrysku wyrażony w ms i wartości ilości zasysanego powietrza ( map sensor ) wyrażone w mbar.

Prawidłowe wartości dla benzynowego (nie FSI ), od 2-4 ms, wartość zasysanego powietrza dla silnika wolnossącego w okolicach 300mbar. Dla silnika FSI wartości ms są niższe nawet 0,5ms, nie powinny być wiekrze niż 3ms. Sa to wartości istotne - mające wpływ na zużycie paliwa. Wartości ms powyżej 4ms oznaczają nieszczelność w dolocie ( wtedy powinno być wskazanie wyższe niż 370 mbar ) - stąd ecu myśli ze silnik zasysa więcej powietrza i dodaje i wydłuża czas wtrysku paliwa, uszkodzona sonda lambda , lub uszkodzony map sensor ( w tym przypadku wskazania poniżej 300mbar ), zużyte wtryskiwacze . Jeżeli wskazania mieszczą się w normie i reszta wyżej wymienionych parametrów jest dobra to zużycie paliwa zależy tylko od sposobu jazdy kierowcy i silnik utrzymuje fabryczne parametry.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 8:21, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 14:49, 09 Wrz 2013 Temat postu:

podziwiam twoją wiedzę informacje prawie nigdzie niedostępne albo strzępkowe a ty tu na tacy podajesz czy to diesel czy benzyna ,,wielki szacun

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:04, 09 Wrz 2013 Temat postu:

najlepszymi magikami są Ross-Tech, LLC
881 Sumneytown Pike
Lansdale PA 19446, USA

Oni tworzą program VCDS i rozpracowują nowe auta, co ciekawe twórcy oprogramowania do grupy vag nawet nie wiedzą, ze te auta posiadają takie możliwości za pomocą programu VCDS, ponieważ producent opracowując auta korzysta z programu VAS. VCDS program legalny tworzony przez miłośników grupy VAG, nawet serwisy są zainteresowane VCDS-em i czasami na nim się opierają, w USA to standard w serwisach VAG, w Europie nacisk jest na VAS ( promowany przez producenta ) ale serwis przy kodowaniu potajemnie posługuje się VCDS-em. W VCDS-ie nie jest wszystko napisane intuicyjnie ( chociaż posiada takie funkcje ) ale mam styczność czasami z tymi osobami co to tworzą i sam kilka zmian do VCDS-a wysłałem do nowej aktualizacji znajdując lukę w programowaniu- ale to tylko z zamiłowania i czystej ciekawości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:19, 10 Wrz 2013 Temat postu:

Hej z ciekawości sprawdziłem u siebie jakie mam parametry robiłem to VAGiem nie VCDS oczywiście. Trochę inaczej wygląda u mnie tabela grupy 002.

Pomiar mam taki :

Obroty:680, Load:15%, Time:0,77ms / 1,02 ms, Mass Flow: ok.1,72g/s

Zamiast w ostatnim okienku INTAKE MONIFOLD PRESSURE mam Mass Flow. Logowałem jeszcze parę innych grup żeby znaleźć jakąś wartość w mbar i znalazłem z grupie:

008 w oknie Absolute pressure wartość 290 mbar, czy jest to odpowiednik wartości INTAKE MONIFOLD PRESSURE w grupy 002 ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 8:20, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 11:01, 10 Wrz 2013 Temat postu:

tak , mbar 290 jest ok, czas wtrysku adekwatny dla FSI - wszystko OK.

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maxfly
 
 


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:59, 25 Wrz 2013 Temat postu:

A co oznacza taki wariant wskazań??

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maxfly dnia Śro 16:01, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:51, 25 Wrz 2013 Temat postu:

Robiłeś na wlaczonej klimie? Bo masz źle obroty do diagnozy dla tego bloku za wysokie lub silnik byl zimny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:24, 27 Sie 2014 Temat postu:

Temat dotyczy benzyny więc akurat miałem dłuższy kurs moim A2...
Jeśli chodzi o jazdę w trasie - nie wiem jak diagnostyka, ale z wyliczeń z trasy wynika mi (nie mam komputerka w aucie), że zatankowałem za 130 zł paliwo po 5,39zł - czyli jakieś 24 litry wyszło. Starczyło mi to na przejechanie 446 km (miałem kursik na pomorze)... Czyli na około wychodzi, że przejechanie kilometra kosztowało mnie jakieś 0,29zł. Spalał mi 0,053 litra na kilometr czyli 5,3 l / 100 km. Ale w Warszawie miałem korek i stałem ze 30 minut. Silnik 1,4 16V benzyna. Jazda na światłach mijania bez używania klimy, CB radia. Czasem włączałem CD odtwarzacz, ale to chyba nie ma większego wpływu na zużycie paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Śro 13:28, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Megi
 
 


Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Czw 0:18, 22 Sty 2015 Temat postu:

Pięknie Ci spalatez mam w benzynie A2 I spalanie podobne z tym ze zaczęłam tankowac paliwo shell i to juz całkiem jest rewelacja 

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:01, 23 Lip 2015 Temat postu:

Uzupełniłem nieaktywne zdjęcia z diagnostyki zużycia paliwa w pierwszym poście, dodatkowo w dymkach są podpowiedzi z prawidłowymi wartościami.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:28, 10 Lis 2015 Temat postu:

mi pokazuje średnie spalanie 6,8L, ale wieszkosc jezdze po miescie tzn 90%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 0:18, 08 Sty 2016 Temat postu:

To bardzo dziwne bo u mnie wszystkie parametry sa w normie. Nowa sonda, termostat, czujniki, map sprawny, jezdze normalnie i spalanie srednie 11-12 l.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Nie 10:23, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:49, 19 Sty 2017 Temat postu:

Chyba ciężkie obuwie nosisz ☺️ raczej max 8l po mieście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:38, 19 Sty 2017 Temat postu:

Testowałem w niedzielę, Przejechałem równe 200 km (jest zimno) spaliła mi cały czas trasa szybkość 100-120 Km 11,13 litrów.
Bardzo pozytywnie się zdziwiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:53, 01 Lut 2017 Temat postu:

Pojeździłem swiecej i jakbym nie jeździł po miescie zawsze mam 9,5-10 litra. Cos z nim nie tak. Czas na giełdę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:27, 01 Lut 2017 Temat postu:

Sprzedaję bo nie znalazłem przyczyny wysokiego spalania, bezradna a zarazem pochopna decyzja.
Szukaj fachowca z prawdziwego zdarzenia jakaś przyczyna musi być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin