Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:45, 09 Lis 2021 Temat postu: Check engine na gazie |
|
Witam. Zakupiłem auto z świecącym się check engine.
Silnik 1,4 benzyna 2003r plus gaz.
Po skasowaniu błędów na gorącym silniku( może to ma znaczenie) i na benzynie pojeździłem godzinkę bez check engine.
Po przełączeniu na gaz od razu zaświeca się check i mimo przełączenia ponownego na benzynę już się świeci do momentu ponownego skasowania programem.
Błąd jaki wyskakuje:
17604 Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit B1 S1 : Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 Intermittent
Z wszelkie sugestie bardzo z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zbijan
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:08, 10 Lis 2021 Temat postu: |
|
Błąd dotyczy drugiej sondy. Grzałka w sondzie. Nie znaczy, że jest zepsuta, może mieć wpływ działania kata trochę inne jest spalania na gazie jak na Pb. U mnie też wywala taki błąd jak silnik jest jeszcze niedogrzany mimo, że sondę wymieniłem na nową NGK. W warsztacie przy przeglądzie gazowym zdiagnozowali, że przyczyna może być w kacie. Może tak jest, bo kata wymieniałem na zamiennik przy okazji roboty wydechu. Na razie z tym się pogodziłem, gdyż jak silnik się nagrzeje to już nie ma problemu z kontrolką. Natomiast błąd na bieżąco kasuję LM327+BT+App.
Reasumując może być przyczyna w kacie lub w sondzie.
pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:35, 10 Lis 2021 Temat postu: |
|
Hej. Byłem pewien, ze to pierwsza sonda szwankuje. Dziś po odpaleniu na zimnym na gazie też się zapalił check więc coś jest na rzeczy. Czyli u mnie nie ma różnicy czy zimny czy ciepły i tak się zapala. Autem zrobiłem niecałe 100 km od zakupu więc z jakiś czas będę wiedział więcej. Dzięki za podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbijan
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:26, 10 Lis 2021 Temat postu: |
|
Moja propozycja
Na rozgrzanym pracującym silniku skasuj błąd i sprawdź czy ponownie się pojawi.
Jeśli TAK to coś nie tak z sondą lub spalaniem (skład mieszanki) bądź działaniem kata.
Jeśli NIE działanie kata działanie kata lub grzałka w sondzie. Grzałkę można sprawdzić miernikiem - kostka jest od nogami kierowcy w komorze z elektryką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:25, 11 Lis 2021 Temat postu: |
|
Tak jak pisałem w 1 moim poście. Po skasowaniu błędów na gorącym silniku check się nie zapalał ale to na benzynie. Test na 10 kilometrowym odcinku, po skasowaniu błędów. W momencie przełączenia na gaz po tych 10 km, od razu wyskoczył błąd, który wskazałem. Nasępnego dnia rano po uruchomieniu silnika check tym razem wyskoczył na benzynie jeszcze na ssaniu zanim ruszyłem. Pojeżdżę trochę skasuje błędy i jak znajdę kanał to sprawdzę miernikiem sondę. Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:27, 12 Lis 2021 Temat postu: |
|
Dziś zrobiłem test sondy lambda w VCDS, oraz zczytałem kolejny błąd. Na rozgrzanym silniku po skasowaniu check engine, nic nie wyskakiwało. Testy niby wyszły OK. Natomiast nie mogłem rozgrzać katalizatora do testu powyżej 350 stopni i testu katalizatorowi nie zrobiłem.
Przed skasowaniem były 2 błędy, ten co powyżej oraz 17588 Linear O2 sensor, Pump Current: Short to plus P1180 - 35- 10 intermittent.
Podczas testu sondy w grupie 034 wynik to B1-S1 OK (result lambda availability
a w grupie 036 wynik 0,741 V (bank 1 sensor 2 voltage) B1-S1 OK (results lambda availability)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dominatorek dnia Pią 21:37, 12 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:21, 09 Sty 2022 Temat postu: |
|
Ze względu na brak kanału i niskie temperatury nic nie robiłem, auto robi dziennie 6 km więc do wiosny może śmigać.
Po ponownym skasowaniu błędów i kilkudniowej jeździe błędy są 3:
17604 - Oxygen (lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1; Electrical Malfunstion
P1196 -35-00-
17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current; Short to Plus
P1180 - 35- 10 - intermittent
17591 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Short to Plus
P1183 - 35-10 intermittent
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dominatorek dnia Nie 11:22, 09 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Czw 11:48, 17 Lis 2022 Temat postu: |
|
Skoro na benzynie jest OK, a na lpg wywala błędy, to chyba oczywiste jest że instalka lpg jest źle ustawiona. Trzeba przeprowadzić kalibrację wg instrukcji producenta a nie szukać przyczyny w czujnikach silnika.
Przykładowo dla STAGA , najpierw trzeba ustawić odpowiednie ciśnienie gazu na reduktorze ~1.2bar następnie przeprowadzić autokalibrację. Następnie to w zalezności od typu instalki robi się kalibrację manualną lub automatyczną. Głównie chodzi o to aby wykresy wtrysku na lpg i benzynie w miarę się pokrywały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|