Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobasse
Dołączył: 16 Wrz 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DE Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:20, 14 Gru 2019 Temat postu: Błąd czujnika G71, wymiana nie pomaga |
|
Witajcie,
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc z nieszczęsnym błędem o kodzie 17566 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - niewiarygodna wartość. Czujnik został naturalnie wymieniony, wedle poprzedniego właściciela również, a więc już w sumie dwa razy. Wymiana nic nie zmienia. Na codzień auto jeździ całkiem zwyczajnie, trzyma parametry, nie kopci, wszystko jak trzeba. Zapala się jednak check engine i sporadycznie EPC. Rano wsiadam, odpalam, pojawia się check (wczoraj skasowany). Po przejechaniu kilkuset metrów zapala się EPC. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu pozostaje już tylko check. Zostaje on na stałe, każdego dnia rano dołącza do niego na krótko EPC, które później znika. Dostałem cynk od znajomego żeby wyczyścić przepustnicę. Znajomy mechanik mi to ogarnął, błąd skasował i wszystko było dobrze... do następnego dnia. Znów check, dzień jak codzień. Nie mam pomysłów, od czego zacząć, gdzie szukać? Co wymienić? Niestety nie mam odpowiedniego kabla do samodzielnej diagnostyki, mój akurat z silnikiem w tym aucie się nie chce połączyć ( stary chińczyk). Dostałem kolejne info, że można spróbować wyczyścić zawór EGR, jednakże mogę tak co chwila odstawiać auto do mechanika na to i na tamto ale to takie trochę błądzenie we mgle. Pomożecie? Silnik 1.4 AUA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:40, 16 Gru 2019 Temat postu: |
|
Błąd ten wskazuje na nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym co jak najbardziej może wskazywać na źle działający EGR. Często przepala się bezpiecznik od zasilania EGR bo jest na tym samym obwodzie co grzałka odmy która lubi robić zwarcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mamal
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:00, 28 Gru 2019 Temat postu: |
|
Kolego bobasse miałem ten sam błąd i podobny przypadek, podmień przepustnice na używaną sprawną u mnie to pomogło jezdze już drugi rok jest ok. Samo wyczyszczenie przepustnicy ok ale jest w niej jeszcze część elektryczna a to już nie dla mechanika......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudi261
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żelechów Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:25, 01 Sty 2020 Temat postu: |
|
Miałem podobny przypadek, chyba nawet poruszyłem na forum. Silnik ten jest wrażliwy na nieszczelności powietrza w układzie dolotowym. Sprawdź czy wszystko jest szczelne. U mnie rozebrałem filtr powietrza, zdjąłem przepustnicę i okazało się, że poluzował się metalowy przewód prowadzący do zaworu EGR. Wystarczyło przykręcić i problem z głowy ale bujałem się z tym chyba z pół roku. Silnik wariował, przechodził w stan awaryjny i elektryk nie wiedział co z tym zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|