Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:54, 17 Cze 2013 Temat postu: Bagnet oleju |
|
Mógłby ktoś poratować zdjęciem końcówki bagnetu??? Podobno mam niekompletną skalę u siebie chciałbym ustalić o ile jest przekoszony..
silnik 1,4 55KW
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Pon 10:56, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:58, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
Daj foto swojej, na początku bagnety z plastiku pomaranczowa koncowka z uwagi na łamliwosc (odpadaly końcówki ) zastąpiono wersja z koncowka czarna jest o tym na forum i foty bagnetow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:39, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
W ogóle to sprawdzanie poziomu oleju w A2 jest dla mnie katorgą. Żeby dokładnie i na 100% być pewnym pomiaru to wyjmuje bagnet na noc i dopiero rano sprawdzam żeby ze ścianek tej rurki która wchodzi do miski olej spłynął.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:47, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | W ogóle to sprawdzanie poziomu oleju w A2 jest dla mnie katorgą. Żeby dokładnie i na 100% być pewnym pomiaru to wyjmuje bagnet na noc i dopiero rano sprawdzam żeby ze ścianek tej rurki która wchodzi do miski olej spłynął. |
dlatego jest czujnik poziomu zapali się na zegarach oil min. jak na miarce będzie przy minimum wtedy dolewamy 0,5l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:51, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
Czy vag da znać jak czujnik się wysypie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:58, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Czy vag da znać jak czujnik się wysypie ? |
Tak wywala błąd 00534 ale na zegarach nie ma żadnego info.
Miałem problem z tym czujnikiem, czyszczenie i kasowanie błędu nic nie dało.
Po wymianie na nowy problem ustąpił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:11, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
To powinno na zegarach wywalać moim zdaniem, bo jak człowiek zawierzy czujnikowi, a ten się wysypie można zatrzeć pompę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:38, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
Jutro zrobię zdjęcie. mam fragment "kratki" potem płaska powierzchnia a potem wypustek i parę cm dalej kulka. Podobno poniżej kratki powinno być jeszcze wskazanie min.
Ja też nienawidzę sprawdzania poziomu, jak na razie bacznie obserwuję bo dopiero się zaznajamiam z nowym- starym nabytkiem - kiedyś marzeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:10, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
Mi również złamała się plastikowa końcówka bagnetu oleju i.... zamówiłem nowy bagnet w serwisie audi w W-wie. Mam nowy również z pomarańczowym plastikiem na końcu. Teraz jest tak, że wcale nie wkładam bagnetu nowego do silnika, ale wożę go w bagażniku. Wkładam go jak sprawdzam poziom oleju. A podczas zwykłej jazdy otwór na bagnet zatykam starym. Uciąłem go przy uchwycie i teraz służy mi jako korek czy też zatyczka. Boję się, że trzymanie plastikowej końcówki nowego bagnetu umoczonego w nagrzanym oleju znowu spowoduje zmiękczenie plastiku i ten znowu się złamie... dlatego tak robię jak napisałem. W ogóle to czy nie mogli zrobić metalowego w całości. To akurat uważam, za fuszerkę w tym aucie. Gdzie to plastik trzymać w gorącym oleju? Wiadomo, że długo to nie wytrzyma...
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 8:11, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:41, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
<a href="http://www.audia2.fora.pl/img-src-http-www-audia2-fora-pl-images-galleries-7586349150768b4ddce31-946189-wm-png-img,81/lamiacy-sie-bagnet,326.html">Tutaj</a> jest temat z bagnetem ale w innym mjejscu, minus to ściąganie maski chociaż ja ostatnio wyczytałem, że to miejsce służyć do wysysania oleju pompką bez stadardowego spuszczania oleju śrubą w misce. Można taką pompkę kupić np. <a href="http://adres strony">tutaj</a> nie trzeba wtedy męczyć się z osłoną silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 15:25, 23 Cze 2013, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:53, 07 Lis 2014 Temat postu: |
|
Witam!
Ponawiam prośbę założyciela tematu o zdjęcie końcówki bagnetu dla silnika 1.4 AUA.
Dopadła mnie klątwa łamiącego się bagnetu, więc zanim zakupię nowy, który z pewnością i tak się złamie przy pierwszym włożeniu/wyjęciu, dospawałem sobie metalową końcówkę do obecnego.
Ale żeby mieć pewność nanosząc skalę min i max to chętnie poznałbym wymiary oryginalnego bagnetu.
Niestety, miałem też ruszaną kulkę, więc w tej chwili najbardziej przydatny byłby mi wymiar samej całej stalowej linki bez żółtego plastiku z uchem (czyli górnej części) oraz ile cm od końca bagnetu zaznaczony jest min a ile od końca bagnetu max.
Dodam, że silnik to AUA.
Bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
rodzyn80
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk siemianowice śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:36, 07 Lis 2014 Temat postu: |
|
Prosze foty moze pomoga
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:26, 09 Lis 2014 Temat postu: |
|
Ok, dzięki za odpowiedzi!
W międzyczasie udało mi się zdobyć rysunek techniczny bagnetu i mam dokładne wymiary.
Mimo, iż mam drugie wejście na bagnet (wczesna wersja AUA), postanowiłem dospawać sobie końcówkę metalową do złamanego. Wchodzi nieco ciężko przy samym końcu, ale póki co rolę swoją spełnia.
Jak zacznie mnie wnerwiać, to kupię sobie ten z Polo, bo nie zamierzam pompować kasy w nowy z ASO, żeby mi się złamał przy drugim włożeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:15, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
Koledzy, mam pytanie dotyczące pomiaru poziomu oleju tym oryginalnym bagnetem z plastikową pomarańczową końcówką. Mianowicie zauważyłem, że przy uchwycie tego bagnetu (części którą trzymamy dłonią) są z jednej strony 3 mini-otworki (jakby znaczniki), a 180 stopni dalej (z drugiej strony uchwytu) 1 otworek, jakby kolejny znacznik. Czy to ma znaczenie przy pomiarze poziomu oleju? Zauważyłem bowiem, że jak wkładam bagnet trzema kropkami do góry, to po wyjęciu bagnetu (kreskowane pole w dole bagnetu jest "do dołu") ładnie widać poziom oleju na kreskowanym polu w dole bagnetu. Jeśli włoży się bagnet jedną kropką do góry, to po wyjęciu g---o widać bo olej marze się po całym znaczniku, od góry do dołu. Te otworki przy uchwycie bagnetu oznaczają jak należy wkładać bagnet do pomiaru poziomu oleju? Bo przynajmniej z autopsji tak to wygląda.
Tutaj na zdjęciu kolegi widać ten jeden otworek (znacznik?): [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 11:19, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:10, 16 Gru 2018 Temat postu: |
|
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Kb5i_jNDoWs" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"></iframe>
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:23, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
Witam. Mam pytanie. Ale najpierw opiszę:
Wymieniłem bagnet oleju w silniku AUA 1,4 Benzyna na w pełni metalowy, wkładany do silnika w innym miejscu. Tam jest taka zaślepka, w którą wkłada się lejek będący w zestawie z nowym bagnetem i mamy dokładniejszy odczyt poziomu oleju. Gdzieś na YT to znalazłem, ktoś pokazywał na filmiku i podał numery części. Zrobiłem to przy okazji tego, że urwało się połączenie rury fabrycznego bagnetu idącej do grilla z uchwytem trzymającym ta rurę w grillu. Nigdzie nie mogłem dostać. Końcówkę tej rury zakleiłem taśmą. Czy ta rura po starym bagnecie musi być bezwzględnie szczelnie zaklejona? Ja zakleiłem taśmą i ona trzyma, nic się nie leje. Czytam o ciśnieniu oleju w silniku. Czy ta rura musi być bezwzględnie szczelnie zamknięta i jakiekolwiek nieszczelności przy jej ujściu przy grillu mogą mieć wpływ na ciśnienie oleju w silniku i pracę silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jcb
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 30
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PKWŁ Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:40, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
Olej jest pod ciśnieniem tylko w magistrali olejowej - coś jak układ krwionośny;-)
Bagnet wchodzi przez skrzynię korbową (obudowa mechanizmów silnika)w miskę olejową do której już swobodnie spływa olej. W przestrzeni korbowej nie powinno być ciśnienia - po to jest odma która zasysa gazy do dolotu.
Natomiast otwór powinien być zaślepiony bo zasysane powietrze z zewnątrz może wpływać na poprawność pracy silnika (niewłaściwe odczyty czujnika ciśnienia w dolocie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:06, 02 Cze 2023 Temat postu: |
|
No i właśnie w związku z tym co napisał kolega powyżej....
Ma ktoś pomysł czym zaślepić rurę w którą wkładany jest bagnet olejowy?
Jak pisałem... Ułamała się plastikowa końcówka która łączy ta rurkę z grillem.... Wykonałem bagnet alternatywny, w pełni metalowy, wkładany w innym miejscu. Trzeba zdejmować maskę, ale to nic. Teraz myślę jak zaślepić tą starą rurę.... bo ostatnio czasem mi gaśnie, zapala się EPC i wywala problem z czujnikiem w kolektorze dolotowym... Czytałem tutaj, że może mieć to związek z tym, że lewe powietrze leci przez ta rurę...
Nowej plastikowej końcówki łączącej starą rurę bagnetu z grillem nigdzie nie mogę zakupić... nigdzie tego nie ma, a wiadomo, najlepiej było by to wymienić, i włożyć końcówkę starego bagnetu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Pią 12:09, 02 Cze 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|