Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

BAD wypadanie zapłonów

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:31, 07 Paź 2016 Temat postu: BAD wypadanie zapłonów

Wypada zaplon na 3 i 4 cylindrze. Cewka zamieniona i świeca z 4 na 2 i dalej to samo, czyli swiece i cewki sprawne. Chyba dobrym pomyslem byloby zamienić wtryskiwacze.
Prosba o instrukcję demontażu wtryskiwaczy 1,6FSI - silnik BAD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:31, 08 Paź 2016 Temat postu:

U mnie to był właśnie wtrysk, niestety nie pomogę pod kątem technicznym, robił to mechanik. Kiepskie dojście, trzeba zdjąć kolektor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:12, 08 Paź 2016 Temat postu:

Oby u mnie było to samo to będzie super. Jeśli ktos ma wiedze w temacie demontażu kolektora to czekam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orkaskawina
 
 


Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:31, 11 Paź 2016 Temat postu:

może to pomoże

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orkaskawina dnia Wto 21:48, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:23, 11 Paź 2016 Temat postu:

Fajna instrukcja, ale chodziło o kolektor ssący.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:04, 19 Paź 2016 Temat postu:

Walka z FSI c.d.
Przepływomierz podmieniony z dieselka (jest taki sam) i okazuje się, że jest sprawny. Jak jest wpięta przepływka wypada 3 i 4 cylinder. Po odpięciu przepływki cylindry nie wypadają. Z tego byłby wniosek, że kompresja dobra i wtryskiwacze sprawne.
Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik gaśnie.(jak przepływka zapięta)
Jak przepływomierz wypięty silnik nie gasnie - bujnie obroty i tyle , praca silnika jest lekko niestabilna.
I co o tym sądzicie? Może coś z odmą nie tak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Śro 16:31, 19 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:12, 19 Paź 2016 Temat postu:

Po wypięciu przepływomierza ECU przyjmuje "wartość zastępczą" przepływomierza. Jakie są wtedy odczyty przepływu powietrza na wypiętej przepływce, pokazuje co przyjął ECU?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:35, 19 Paź 2016 Temat postu:

Na wolnych obrotach na wpiętej jest 3,2g/s. Przy 3 tys. na zimnym 13g/s potem spadło do 9g/s.
Przy wypietej pokazuje 0g/s.
Sprawdziłem jeszcze blok przepustnicy. I tu mam max. 9% przy dodawaniu gazu.
A to nie ma iść liniowo od 0-100%?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:02, 19 Paź 2016 Temat postu:

Pewnie 100% przepustnica ma podczas obciążonego silnika. Na jałowym biegu silnik pracuje bez oporów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:05, 19 Paź 2016 Temat postu:

Ale więcej jak 9% nie osiągnąłem, a gazowalem do 3,5tys. obrotów.
Co sugerujesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:25, 19 Paź 2016 Temat postu:

Rozumiem ze gazowales na postoju? Zrób testy dynamiczne i zloguj otwarcie przepustnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:52, 19 Paź 2016 Temat postu:

Mogę tylko poobserwować bo vcds mi padł a vasem nie umiem robić logów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:22, 20 Paź 2016 Temat postu:

Znalazłem niesprawność w silniku. Oby to było przyczyną problemów.
Jest nieszczelność na rurce, która idzie od kolektora wydechowego do ssącego (rurka EGR?). Tu gdzie jest uszczelka na kolektorze ssącym jest oberwany gwint.
A jak wiadomo FSI nie lubi bardzo nieszczelności. Kupię zestaw naprawczy i dokręce to napisze co i jak.Myślicie, że może to być przyczyna wypadania zapłonów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:23, 22 Paź 2016 Temat postu:

Szczerze był bym zdziwiony, żeby nieszczelność powodowała aż taki błąd. Prędzej wahania obrotów tylko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:09, 22 Paź 2016 Temat postu:

No zobaczymy. Na razie ze śrubą 9mm. Przegwintowałem na 9mm
ale nie mam śruby. RossTech podaje, że nieszczelność układu dolotowego lub wydechowego może powodować wypadanie zapłonu. W normalnym aucie może i by tylko nie równo chodził, ale nie w "mózgu na kołach FSI".
Tutaj najmniejsze niedomaganie może skutkować poważnymi objawami.
Chciałbym by to była jedyna przyczyna wypadania zapłonów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Sob 18:42, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:40, 22 Paź 2016 Temat postu:

Jedyne co mogę dopowiedzieć, to to, że w FSI jest zupełnie inna mieszanka paliwowa. W tradycyjnym silniku benzynowym występuje mieszanka homogeniczna a więc jednorodna. We wszystkich benzynach z wtryskiem bezpośrednim mamy mieszankę heterogeniczną a więc uwarstwioną - bogatą przy świecy i ubogą przy tłoku (stąd w FSI raczej nie uświadczymy spalania stukowego). Wszelkie nieszczelności mogą zaburzyć uwarstwienie mieszanki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:04, 26 Paź 2016 Temat postu:

Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak. Rurka EGR uszczelniona, silnik ma lepsza kulture pracy i nie ma dźwięku nieszczelnego wydechu.
Niestety- wypadanie zapłonów jest. Ale co wybadałem.
Wypadanie jest wyłącznie na wolnych obrotach. Jak go trzymam na 1500obr. obojętnie ile czasu to nie ma. Jeśli mruga check i przytrzymam go chwilę na 3000obr. gaśnie, chodzi na wolnych i po ok. 10sek. znowu mruga.
Znowu dam mu 3tys. - gaśnie. Czyli kompresji nie ma co sprawdzać.
Wniosek, że coś z osprzętu nie domaga. Przepustnica, zawór EGR, a może odma? A może jeszcze coś innego/ Jak myślicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Śro 14:06, 26 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:20, 27 Paź 2016 Temat postu:

Są nowe fakty. Testowalem 1000 elementów w aucie, wymieniłem filtr paliwa.
Nic nie pomogło. Wszedłem w parametry sondy. Jak świeci się check pokazuje 0%. Przygazuję do 3 tys. i check znika (na 10sekund) i sonda żyje ( raz są na plusie, raz na minusie tak od -0,6% do 6%). Bardzo się wahają.
Jak zapali się check na wolnych obrotach to znowu 0%.
Czy to oznacza niedomaganie sondy? I czy tej przed katalizatorem czy za?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Czw 21:20, 27 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orkaskawina
 
 


Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:02, 28 Mar 2017 Temat postu:

Odgrzeje troszkę

U mnie też było wypadanie na 4 ale nie wiem czy się już cieszyć czy nie ale od 2 dni mam spokój , co prawda walczyłem z błędem klapek w kolektorze ssącym "17439" to przy okazji czyszczenia kolektora ,założenia nowej cewki i po przeprowadzeniu adaptacji potencjometra od klapek,egr i przepustnicy na razie cisza nie ma błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 9:57, 23 Maj 2023 Temat postu:

Pacific tdi napisał:

Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik gaśnie.(jak przepływka zapięta)
Jak przepływomierz wypięty silnik nie gasnie - bujnie obroty i tyle , praca silnika jest lekko niestabilna.

A co ma odkręcenie korka oleju (jak rozumiem korka oleju silnika) do sprawy? Pytam grzecznościowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin