Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:31, 07 Paź 2016 Temat postu: BAD wypadanie zapłonów |
|
Wypada zaplon na 3 i 4 cylindrze. Cewka zamieniona i świeca z 4 na 2 i dalej to samo, czyli swiece i cewki sprawne. Chyba dobrym pomyslem byloby zamienić wtryskiwacze.
Prosba o instrukcję demontażu wtryskiwaczy 1,6FSI - silnik BAD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:31, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
U mnie to był właśnie wtrysk, niestety nie pomogę pod kątem technicznym, robił to mechanik. Kiepskie dojście, trzeba zdjąć kolektor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:12, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
Oby u mnie było to samo to będzie super. Jeśli ktos ma wiedze w temacie demontażu kolektora to czekam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
orkaskawina
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:31, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
może to pomoże
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez orkaskawina dnia Wto 21:48, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:23, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
Fajna instrukcja, ale chodziło o kolektor ssący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:04, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Walka z FSI c.d.
Przepływomierz podmieniony z dieselka (jest taki sam) i okazuje się, że jest sprawny. Jak jest wpięta przepływka wypada 3 i 4 cylinder. Po odpięciu przepływki cylindry nie wypadają. Z tego byłby wniosek, że kompresja dobra i wtryskiwacze sprawne.
Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik gaśnie.(jak przepływka zapięta)
Jak przepływomierz wypięty silnik nie gasnie - bujnie obroty i tyle , praca silnika jest lekko niestabilna.
I co o tym sądzicie? Może coś z odmą nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Śro 16:31, 19 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:12, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Po wypięciu przepływomierza ECU przyjmuje "wartość zastępczą" przepływomierza. Jakie są wtedy odczyty przepływu powietrza na wypiętej przepływce, pokazuje co przyjął ECU?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:35, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Na wolnych obrotach na wpiętej jest 3,2g/s. Przy 3 tys. na zimnym 13g/s potem spadło do 9g/s.
Przy wypietej pokazuje 0g/s.
Sprawdziłem jeszcze blok przepustnicy. I tu mam max. 9% przy dodawaniu gazu.
A to nie ma iść liniowo od 0-100%?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:02, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Pewnie 100% przepustnica ma podczas obciążonego silnika. Na jałowym biegu silnik pracuje bez oporów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:05, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Ale więcej jak 9% nie osiągnąłem, a gazowalem do 3,5tys. obrotów.
Co sugerujesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:25, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Rozumiem ze gazowales na postoju? Zrób testy dynamiczne i zloguj otwarcie przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:52, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
Mogę tylko poobserwować bo vcds mi padł a vasem nie umiem robić logów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:22, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
Znalazłem niesprawność w silniku. Oby to było przyczyną problemów.
Jest nieszczelność na rurce, która idzie od kolektora wydechowego do ssącego (rurka EGR?). Tu gdzie jest uszczelka na kolektorze ssącym jest oberwany gwint.
A jak wiadomo FSI nie lubi bardzo nieszczelności. Kupię zestaw naprawczy i dokręce to napisze co i jak.Myślicie, że może to być przyczyna wypadania zapłonów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:23, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
Szczerze był bym zdziwiony, żeby nieszczelność powodowała aż taki błąd. Prędzej wahania obrotów tylko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:09, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
No zobaczymy. Na razie ze śrubą 9mm. Przegwintowałem na 9mm
ale nie mam śruby. RossTech podaje, że nieszczelność układu dolotowego lub wydechowego może powodować wypadanie zapłonu. W normalnym aucie może i by tylko nie równo chodził, ale nie w "mózgu na kołach FSI".
Tutaj najmniejsze niedomaganie może skutkować poważnymi objawami.
Chciałbym by to była jedyna przyczyna wypadania zapłonów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Sob 18:42, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:40, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jedyne co mogę dopowiedzieć, to to, że w FSI jest zupełnie inna mieszanka paliwowa. W tradycyjnym silniku benzynowym występuje mieszanka homogeniczna a więc jednorodna. We wszystkich benzynach z wtryskiem bezpośrednim mamy mieszankę heterogeniczną a więc uwarstwioną - bogatą przy świecy i ubogą przy tłoku (stąd w FSI raczej nie uświadczymy spalania stukowego). Wszelkie nieszczelności mogą zaburzyć uwarstwienie mieszanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:04, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak. Rurka EGR uszczelniona, silnik ma lepsza kulture pracy i nie ma dźwięku nieszczelnego wydechu.
Niestety- wypadanie zapłonów jest. Ale co wybadałem.
Wypadanie jest wyłącznie na wolnych obrotach. Jak go trzymam na 1500obr. obojętnie ile czasu to nie ma. Jeśli mruga check i przytrzymam go chwilę na 3000obr. gaśnie, chodzi na wolnych i po ok. 10sek. znowu mruga.
Znowu dam mu 3tys. - gaśnie. Czyli kompresji nie ma co sprawdzać.
Wniosek, że coś z osprzętu nie domaga. Przepustnica, zawór EGR, a może odma? A może jeszcze coś innego/ Jak myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Śro 14:06, 26 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:20, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
Są nowe fakty. Testowalem 1000 elementów w aucie, wymieniłem filtr paliwa.
Nic nie pomogło. Wszedłem w parametry sondy. Jak świeci się check pokazuje 0%. Przygazuję do 3 tys. i check znika (na 10sekund) i sonda żyje ( raz są na plusie, raz na minusie tak od -0,6% do 6%). Bardzo się wahają.
Jak zapali się check na wolnych obrotach to znowu 0%.
Czy to oznacza niedomaganie sondy? I czy tej przed katalizatorem czy za?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pacific tdi dnia Czw 21:20, 27 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
orkaskawina
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:02, 28 Mar 2017 Temat postu: |
|
Odgrzeje troszkę
U mnie też było wypadanie na 4 ale nie wiem czy się już cieszyć czy nie ale od 2 dni mam spokój , co prawda walczyłem z błędem klapek w kolektorze ssącym "17439" to przy okazji czyszczenia kolektora ,założenia nowej cewki i po przeprowadzeniu adaptacji potencjometra od klapek,egr i przepustnicy na razie cisza nie ma błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:57, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
Pacific tdi napisał: |
Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik gaśnie.(jak przepływka zapięta)
Jak przepływomierz wypięty silnik nie gasnie - bujnie obroty i tyle , praca silnika jest lekko niestabilna.
|
A co ma odkręcenie korka oleju (jak rozumiem korka oleju silnika) do sprawy? Pytam grzecznościowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|