Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mamal
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:33, 25 Sty 2020 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Według ETKI to 1J0973702 |
Dziękuję za pomoc. Wtyczka zamówiona. Przyszły weekend przeróbka odmy na tą z BBY.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
qnot
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:14, 09 Maj 2021 Temat postu: |
|
B_O_N_K napisał: | Tak, auto zostało odebrane we wtorek. Wszystko poszło bez problemu - czujnik położenia wału podszedł od BBY. Włożony silnik pracuje odczuwalnie kulturalniej, płynniej, lżej.
Przy okazji podmiany silnika zostały wymienione w nim wszystkie uszczelki i uszczelniacze, nowy rozrząd z pompą wody oczywiście, nowy komplet sprzęgła. Dodając do tego wcześniej wymienione świece, przewody, cewkę, czujnik temperatury, czujnik ciśnienia oleju i termostat oraz biorąc pod uwagę, że włożony silnik ma zaledwie 63 tys km przebiegu, liczę na bezproblemowe użytkowanie jednostki przez jakiś czas.
Za jakieś 2-3 tygodnie, czyli po przejechaniu paruset kilometrów wymienię olej oraz filtr, pomimo że po kilku dniach użytkowania jest czysty jakby był wlany przed momentem. Obecnie zalany jest 5W30, jako że mój mechanik stwierdził że taki nakazuje fabryka. Ja jednak zdecyduję się chyba na Mobil 1 5W50, który to spełnia normę VW 501 01 przewidzianą przez producenta dla tego silnika (rekomendowane są również VW 500 00 oraz VW 502 00).
Zostało mi jeszcze ogarnąć odprowadzenie z odpowietrzenia pokrywy zaworowej, którego to nie posiadał silnik AUA. W BBY z zaworka odpowietrzającego pokrywę, wężyk podłączony jest do dolotu jednak w dolocie od AUA nie ma w ogóle takiego króćca. Ogólnie trochę zamotany temat, może w poniedziałek strzelę parę fotek to jaśniej przedstawię problem. Tak czy inaczej albo dorobię króciec w puszcze dolotu albo zastosuję filterek jakie montuje się na odmę przy różnego rodzaju modyfikacjach jednostek.
W poniedziałek odbiorę też stary silnik, który to planuję rozebrać. Trochę z ciekawości na zasadzie "sekcji zwłok", trochę dla zabawy a trochę też dla poszerzenia wiedzy |
Jestem na etapie przekładki. Bardzo pomocny temat. Mam już przygotowany silnik do włożenia. B_O_N_K jak rozwiązałeś odprowadzenie odpowietrzenia pokrywy zaworowej ? Montowałeś króciec czy filterek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|