Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.6 FSI dziwne problemy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Andre97
 
 


Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:25, 24 Maj 2019 Temat postu: 1.6 FSI dziwne problemy

Szanowni Państwo,
Pacjent to 1.6 FSI, który ma swoje humory.
Mianowicie, czasami ma problem z odpaleniem; silnik zapalana ok 700 obr/min, trzęsie się i powoli obroty spadają do zera mimo wciskania gazu. po odstaniu ok 40 min silniik po 2/3 próbach odpala normalnie.
Zdaża się, że po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów silnk gaśnie jak powyżej.
Samochód ciągniety na holu odpala.
Wypadki te zdażają się coraz częściej i w najmniej odpowiednim momencie, komputer nie pokazuje błędów, a żeden mechanik w okolicy nie ma pojęcia co to może być tego przyczyną.
Proszę o możliwe porady


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:56, 27 Maj 2019 Temat postu:

Przyczyn może być milion. Co było sprawdzone przez tych "mechaników". Ciśnienie paliwa jest ok? Układ zapłonowy? Czy po za tym odpalaniem silnik pracuje normalnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andre97
 
 


Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:00, 29 Maj 2019 Temat postu:

Zapłon jest sprawny, bez tego auto miało by ciągły problem z rozruchem, a te wypadki są losowe.
Cisnienie również jest w normie.
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że w zaworze EGR brakuje przewodu doprowadzającego spaliny.
Elemen jest zaspawany, zawór nie ma miejsca gdzie się obracać. Sam mechanizm zaworu wygląda na sprawny, a komputer zdaje się nie wiedzieć o jego istnieniu.

Tak więc, gdzię znajdę dobrej jaości części do zaworu egr?
Jak mogę się upewnić ze jest on w 100% sprawny?
Gdzie powinien znajdować się drugi koniec przewodu od spalin?

Jeśli o mechaników chodzi, to niestety nie brali się za auto odrazu jak problem wystepował, tylko po czasie, gdy auto przestało mieć "focha", a podpinając pod komputer nie wykrywali błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:39, 29 Maj 2019 Temat postu:

To źle wróży, chyba masz pogrzebany samochód. Normalnie zaślepiony EGR oznacza ciągle błędy w sterowniku chyba że został on programowo usunięty. Jak odłączysz wtyczkę od EGR to nie masz żadnych błędów? Bo jeśli jest usunięty z ECU to nie ma sensu go naprawiać. Co do tego gdzie był podłączony poszukaj sobie w etce albo jeśli znasz ang to tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Jak nie znajdziesz to daj znać to pomogę.

Btw tutaj jest potrzebny ogarnięty mechanik który sprawdzi od A do Z silnik i jego osprzęt, nie tylko to czy jakiś błąd jest w sterowniku. Te błędy są często bardzo mylące. Ja np. miałem błąd ciśnienia w dolocie, co sugerowało nieszczelność albo uwalony czujnik, silnik randomowo szarpał, okazało się że to zawór od filtra par paliwa przepuszczał, chyba z tydzień nad tym spędziłem (ale ja jestem trąba nie mechanik). Tak czy inaczej te silniki są proste jak budowa cepa, jak trafisz dobrego mechanika to w jeden dzień znajdzie przyczynę. Zdalnie raczej Ci nikt nie pomoże, chyba że dał byś szczegółowe logi .. ale i tak niektóre rzeczy trzeba fizycznie pomierzyć, obmacać.
Kurcze mimo szczerych chęci nie wiem jak Ci pomóc, żebyś coś samodzielnie mógł dłubnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:49, 29 Maj 2019 Temat postu:

Przepustnica sprawna i czysta? Nie blokuje się? Ja kiedyś takie gaśnięcie miałem przy nie zaadaptowanej przepustnicy tylko że problem występował non stop aż do adaptacji. Mimo wszystko może coś jest z nia nie tak. Może zdjęcie rury od filtra podczas występowania takiego problemu i obserwacja jej pracy coś wyjaśni. Na jałowych powinna być ledwie otwarta, ok 4 stopnie Vcds podaje u mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin