Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andre97
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Otwock Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:25, 24 Maj 2019 Temat postu: 1.6 FSI dziwne problemy |
|
Szanowni Państwo,
Pacjent to 1.6 FSI, który ma swoje humory.
Mianowicie, czasami ma problem z odpaleniem; silnik zapalana ok 700 obr/min, trzęsie się i powoli obroty spadają do zera mimo wciskania gazu. po odstaniu ok 40 min silniik po 2/3 próbach odpala normalnie.
Zdaża się, że po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów silnk gaśnie jak powyżej.
Samochód ciągniety na holu odpala.
Wypadki te zdażają się coraz częściej i w najmniej odpowiednim momencie, komputer nie pokazuje błędów, a żeden mechanik w okolicy nie ma pojęcia co to może być tego przyczyną.
Proszę o możliwe porady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:56, 27 Maj 2019 Temat postu: |
|
Przyczyn może być milion. Co było sprawdzone przez tych "mechaników". Ciśnienie paliwa jest ok? Układ zapłonowy? Czy po za tym odpalaniem silnik pracuje normalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andre97
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Otwock Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:00, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
Zapłon jest sprawny, bez tego auto miało by ciągły problem z rozruchem, a te wypadki są losowe.
Cisnienie również jest w normie.
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że w zaworze EGR brakuje przewodu doprowadzającego spaliny.
Elemen jest zaspawany, zawór nie ma miejsca gdzie się obracać. Sam mechanizm zaworu wygląda na sprawny, a komputer zdaje się nie wiedzieć o jego istnieniu.
Tak więc, gdzię znajdę dobrej jaości części do zaworu egr?
Jak mogę się upewnić ze jest on w 100% sprawny?
Gdzie powinien znajdować się drugi koniec przewodu od spalin?
Jeśli o mechaników chodzi, to niestety nie brali się za auto odrazu jak problem wystepował, tylko po czasie, gdy auto przestało mieć "focha", a podpinając pod komputer nie wykrywali błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:39, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
To źle wróży, chyba masz pogrzebany samochód. Normalnie zaślepiony EGR oznacza ciągle błędy w sterowniku chyba że został on programowo usunięty. Jak odłączysz wtyczkę od EGR to nie masz żadnych błędów? Bo jeśli jest usunięty z ECU to nie ma sensu go naprawiać. Co do tego gdzie był podłączony poszukaj sobie w etce albo jeśli znasz ang to tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak nie znajdziesz to daj znać to pomogę.
Btw tutaj jest potrzebny ogarnięty mechanik który sprawdzi od A do Z silnik i jego osprzęt, nie tylko to czy jakiś błąd jest w sterowniku. Te błędy są często bardzo mylące. Ja np. miałem błąd ciśnienia w dolocie, co sugerowało nieszczelność albo uwalony czujnik, silnik randomowo szarpał, okazało się że to zawór od filtra par paliwa przepuszczał, chyba z tydzień nad tym spędziłem (ale ja jestem trąba nie mechanik). Tak czy inaczej te silniki są proste jak budowa cepa, jak trafisz dobrego mechanika to w jeden dzień znajdzie przyczynę. Zdalnie raczej Ci nikt nie pomoże, chyba że dał byś szczegółowe logi .. ale i tak niektóre rzeczy trzeba fizycznie pomierzyć, obmacać.
Kurcze mimo szczerych chęci nie wiem jak Ci pomóc, żebyś coś samodzielnie mógł dłubnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:49, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
Przepustnica sprawna i czysta? Nie blokuje się? Ja kiedyś takie gaśnięcie miałem przy nie zaadaptowanej przepustnicy tylko że problem występował non stop aż do adaptacji. Mimo wszystko może coś jest z nia nie tak. Może zdjęcie rury od filtra podczas występowania takiego problemu i obserwacja jej pracy coś wyjaśni. Na jałowych powinna być ledwie otwarta, ok 4 stopnie Vcds podaje u mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|