Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
collega
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: York Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:45, 27 Wrz 2019 Temat postu: 1.4 16v wypadanie zaplonu |
|
Cześć
Mam problem z 1.4 16v generalnie auto na wolnych obrotach sobie tak smiesznie pyrka obroty ok 700 i podczas dodawania gazu czesto najpierw ida lekko w dół.
Mam nowa przepustnice od około 6 miesięcy bylo lepiej od wymiany ale dalej nie tak jak byc powinno.
Wczoraj wymienilem rozrząd i wszystko bylo ustawione jak byc powinno i nie wiem czy mialo to jakis wplyw na obniżenie obrotów
Po podłączeniu pod kompa pokazał 6 błędów po skasowaniu i przejechanie paru km wrócił jeden z nich więc skasowałem jeszcze raz i po kolejnych paru km pokazal sie inny ale tez związany z sonda z tym ze nie wiem czy moze oba powodowac wypadanie ?
Błędy w kolejnosci odczytywania i powrotu
Friday,27,September,2019,19:43:20:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
Component and/or Version: MARELLI 4MV 5949
Software Coding: 00051
Work Shop Code: WSC 00001
Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270 AUZ7Z0D2674720
VCID: 53A17B7F8B65
6 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17962 - Throttle Actuator (J338): Conditions for Basic Settings not Met
P1554 - 35-10 - - - Intermittent
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Friday,27,September,2019,20:30:33:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
Component and/or Version: MARELLI 4MV 5949
Software Coding: 00051
Work Shop Code: WSC 00001
Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270 AUZ7Z0D2674720
VCID: 53A17B7F8B65
1 Fault Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1010 0001
Friday,27,September,2019,20:37:41:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
Component and/or Version: MARELLI 4MV 5949
Software Coding: 00051
Work Shop Code: WSC 00001
Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270 AUZ7Z0D2674720
VCID: 53A17B7F8B65
1 Fault Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0101
Moze ktoś z was ma jakieś pomysły żeby nie wymieniać metoda prób i błędów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mamal
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 5:05, 28 Wrz 2019 Temat postu: |
|
Zacząłbym od:
- wymiany świec zapłonowych jak dawno były wymieniane,
- sprawdził przewody zapłonowe,
- może to też być problem z układem paliwowym wiec wymiana filtra paliwa
- dolałbym też dodatek do paliwa STP do czyszczenia wtrysków.
Nie będzie Cię to wszystko dużo kosztować a może pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
collega
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: York Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:23, 28 Wrz 2019 Temat postu: |
|
Okazało się że rozrząd na walkach byl przestawiony o 1 ząb ustawiłem od nowa na zero i jest lepiej ale dalej auto ma obroty ok 720 i silnik nie pracuje tak równo jak powinien. Sprawdzałem świece wyglądają ok zamienialem cewki jeszcze przed ponownym ustawieniem rozrządu i wydaje mi sie ze sa ok bo żadnej roznicy nie bylo a w vagu 0 błędów z tym ze sporadycznie wypada zapłon na 3 cylindrze. Wydaje mi sie ze moze byc gdzies nieszczelność na wydechu i siatki zostala tylko polowa więc nie wiem czy moze to miec jakis wpływ. Zastanawia mnie jeszcze przepustnica którą mam ma około 1 roku ale mechanik który ja wykładał kupił coś taniego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Wto 21:10, 08 Paź 2019 Temat postu: |
|
Przepustnica jest montowana na cienką aluminiową uszczelkę. Czy ona też była wymieniana? Bo jak zasysa lewe powietrze to właśnie może być efekt falowania obrotów.
W moim przypadku nie kupowałem nowej uszczelki tylko starą oczyściłem z nagaru i posmarowałem z obu stron cienką warstwą silikonu, poczekałem 1 dzień aż wysechł, następnie zamontowałem i odpukać narazie jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:17, 09 Paź 2019 Temat postu: |
|
Lewe powietrze łatwo sprawdzić, zdejmij rurę od dolotu z przepustnicy odpal silnik i zatkaj dłonią przepustnicę. Silnik powinien od razu paść, a rękę powinno ci mocno zassać. Teraz słuchasz czy gdzieś syczy. Może syczeć w bloku silnika bo tam nic nie jest idealnie szczelne ale nigdzie indziej, czyli korektor dolotowy itp. do tego rękę powinno zassać Ci na dobry kilka sekund. Jednak nie sądzę że to wina uszczelki pod przepustnicą, u mnie silnik ładnie pracował przy przepustnicy tylko poloxonej ( nie przykręconej) we właściwym miejscu (testowałem nową przepustnicę i nie chciałem zrywać plomb w miejscu śrub)
Zmierz też kompresję, mówisz że rozrząd był przestawiony, może któryś zawór oberwał?
Kompresja powinna się mieścić między 10 a 15 bar, ale ważniejsze jest jeśli nie masz dokładnego ciśnieniomierza żeby była równa na każdym cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:41, 10 Paź 2019 Temat postu: |
|
Znalazłem chwilę żeby się przyjrzeć twoim błędom i niestety ale raczej masz padniętą sondę lambda:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Możesz sprawdzić jej zasilanie, bezpiecznik itd, ale raczej jest do wymiany.
Inne błędy mogą wynikać z jej złego funkcjonowania, szczególnie ten:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
bo sonda podaje złe parametry i przez to sterownikowi nie zgadza się ilość powietrza.
Wypadanie zapłonów na drugim i trzecim cylindrze to być może wina powyższego, ale też rozrządu i tego co się stało przez to że był źle założony.
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Sprawdź koniecznie kompresje i układ zapłonowy i szykuj się na zakup sondy (przynajmniej jakości NGK lub oryginału, bo wszystkie zamienniki nie są warte ani grosza).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
collega
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: York Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:42, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
Rozrząd byl przestawiony tylko o 1 zab i zadnego zniszczenia to nie dokonało. Co do sady to widziałem wlasnie tez ten blad ale w vcds widac ze ona pracuje w pełnym zakresie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:02, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
Jaki masz silnik? BBY? Czy Starszy AUA? Jak masz BBY to możesz sprawdzić układ zapłonowy przez zamianę świec i cewek miejscami: drugą z pierwszą i 3 z czwartą i obserwować czy wypadanie zapłonu przeniesie się na inne cylindry. No i też wygląd świec powinien dużo powiedzieć o pracy silnika. Tam gdzie zapłon notorycznie wypada to świece będą czarne albo wręcz mokre. A właśnie czy po prawidłowym ustawieniu rozrządu zapłon nadal wypada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
collega
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: York Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:51, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
Silnik BBY
Po ustawieniu rozrządu wypada sporadycznie na 3 cylindrze. Swiece suche byly sprawdzane ale planuje je wymienić i zobacze jak bedzie ewentualnie wtedy pozamieniam jeszcze cewki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:20, 04 Sty 2020 Temat postu: |
|
jak tam sytuacja z wypadaniem zapłonu? przyczyna znaleziona?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
collega
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: York Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:06, 12 Mar 2020 Temat postu: |
|
Mozna powiedziec ze wypadanie ustalo z tym ze byla jeszcze wymieniona sonda i pospawany wydech na opasce przy plecionce ale dalej nie podoba mi sie jak silnik pracuje jak dla mnie ma zbyt niskie obroty a z wydechu slychac taki odlglos jak by nierownomiernego wychodzenia spalin dlatego planuje jeszcze kupic przepustnice uzywana i sprawdzic bo niestety mechanik ktory wymienial ja zonie kupil w intercarsie engitecha a z tego co slyszalem to straszny syf i sam zauwazylem ze bardzo czesto wyskakuje mi blad odnosnie adaptacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CARISMA
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koluszki/Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:12, 27 Sty 2021 Temat postu: |
|
przepraszam za odgrzewanie takiego kotleta. Mam problem- pacjent A2, 1.4 16 V,BBY od kupna nerwowa praca, brak mocy. Po kupnie decyzja zmiana rozrządu- mimo deklarowanej zmiany- i tutaj zonk- przy GMP tłoka od rozrządu- znaki na kółku wału(skośny ząb) i kadłuba tego prawego się nie zgadzają. Zadowolony zmieniam rozrząd z ustawieniami wg znaków, po odpalenie zapala się check o co tutaj chodzi? kliny na wszystkich kółkach srawdziłem.....
Jeżdżę już tak 4 lata, nie wywala stałych blędów jedynie nerwowa praca i lekkie falkowanie po rozgrzaniu, ale zastanawia mnie dlaczego znaki się nie pokrywają, a jak ustawiłem aby się pokrywały to wywaliło błąd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:31, 28 Sty 2021 Temat postu: |
|
Jaki błąd Ci wywala?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CARISMA
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koluszki/Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:25, 28 Sty 2021 Temat postu: |
|
obecnie żadnego stałego, po podłączeniu kompa sporadyczne wypadanie zaplonów. Podejrzewam padajacą sondę, lecz ten rozrząd nie daje mi spokoju...dlaczego ten skośny ząb na kółku koła na wale nie pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siekiera
Dołączył: 22 Lip 2024
Posty: 1
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:23, 31 Lip 2024 Temat postu: |
|
Witam, żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego tematu....wypadanie zapłonu cylinder 4....2 razy w przeciągu tygodnia uszkodzony kabel, lekko upalony w miejscu przebicia tylko na tym cylindrze...kable NGK...po wymianie kabla wszystko chodzi ok...czy winowajcą może być cewka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|