Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

1.4 16v wypadanie zaplonu

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
collega
 
 


Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: York
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:45, 27 Wrz 2019 Temat postu: 1.4 16v wypadanie zaplonu

Cześć

Mam problem z 1.4 16v generalnie auto na wolnych obrotach sobie tak smiesznie pyrka obroty ok 700 i podczas dodawania gazu czesto najpierw ida lekko w dół.

Mam nowa przepustnice od około 6 miesięcy bylo lepiej od wymiany ale dalej nie tak jak byc powinno.

Wczoraj wymienilem rozrząd i wszystko bylo ustawione jak byc powinno i nie wiem czy mialo to jakis wplyw na obniżenie obrotów

Po podłączeniu pod kompa pokazał 6 błędów po skasowaniu i przejechanie paru km wrócił jeden z nich więc skasowałem jeszcze raz i po kolejnych paru km pokazal sie inny ale tez związany z sonda z tym ze nie wiem czy moze oba powodowac wypadanie ?

Błędy w kolejnosci odczytywania i powrotu

Friday,27,September,2019,19:43:20:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)

                Address 01: Engine       Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV        5949
           Software Coding: 00051
            Work Shop Code: WSC 00001 
           Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270     AUZ7Z0D2674720
                      VCID: 53A17B7F8B65
6 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-10 -  -  - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
        P0302 - 35-10 -  -  - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
        P0303 - 35-10 -  -  - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
        P1178 - 35-10 -  -  - Intermittent
17962 - Throttle Actuator (J338): Conditions for Basic Settings not Met
        P1554 - 35-10 -  -  - Intermittent
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
        P1553 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 0000 0000



Friday,27,September,2019,20:30:33:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)

                Address 01: Engine       Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV        5949
           Software Coding: 00051
            Work Shop Code: WSC 00001 
           Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270     AUZ7Z0D2674720
                      VCID: 53A17B7F8B65
1 Fault Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
        P1553 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 1010 0001

Friday,27,September,2019,20:37:41:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)

                Address 01: Engine       Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 CA
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV        5949
           Software Coding: 00051
            Work Shop Code: WSC 00001 
           Additional Info: WAUZZZ8Z65N010270     AUZ7Z0D2674720
                      VCID: 53A17B7F8B65
1 Fault Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
        P1196 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 0010 0101

Moze ktoś z was ma jakieś pomysły żeby nie wymieniać metoda prób i błędów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mamal
 
 


Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 5:05, 28 Wrz 2019 Temat postu:

Zacząłbym od:
- wymiany świec zapłonowych jak dawno były wymieniane,
- sprawdził przewody zapłonowe,
- może to też być problem z układem paliwowym wiec wymiana filtra paliwa
- dolałbym też dodatek do paliwa STP do czyszczenia wtrysków.

Nie będzie Cię to wszystko dużo kosztować a może pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
collega
 
 


Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: York
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:23, 28 Wrz 2019 Temat postu:

Okazało się że rozrząd na walkach byl przestawiony o 1 ząb ustawiłem od nowa na zero i jest lepiej ale dalej auto ma obroty ok 720 i silnik nie pracuje tak równo jak powinien. Sprawdzałem świece wyglądają ok zamienialem cewki jeszcze przed ponownym ustawieniem rozrządu i wydaje mi sie ze sa ok bo żadnej roznicy nie bylo a w vagu 0 błędów z tym ze sporadycznie wypada zapłon na 3 cylindrze. Wydaje mi sie ze moze byc gdzies nieszczelność na wydechu i siatki zostala tylko polowa więc nie wiem czy moze to miec jakis wpływ. Zastanawia mnie jeszcze przepustnica którą mam ma około 1 roku ale mechanik który ja wykładał kupił coś taniego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz123456789
 
 


Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieciszew

PostWysłany: Wto 21:10, 08 Paź 2019 Temat postu:

Przepustnica jest montowana na cienką aluminiową uszczelkę. Czy ona też była wymieniana? Bo jak zasysa lewe powietrze to właśnie może być efekt falowania obrotów.
W moim przypadku nie kupowałem nowej uszczelki tylko starą oczyściłem z nagaru i posmarowałem z obu stron cienką warstwą silikonu, poczekałem 1 dzień aż wysechł, następnie zamontowałem i odpukać narazie jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:17, 09 Paź 2019 Temat postu:

Lewe powietrze łatwo sprawdzić, zdejmij rurę od dolotu z przepustnicy odpal silnik i zatkaj dłonią przepustnicę. Silnik powinien od razu paść, a rękę powinno ci mocno zassać. Teraz słuchasz czy gdzieś syczy. Może syczeć w bloku silnika bo tam nic nie jest idealnie szczelne ale nigdzie indziej, czyli korektor dolotowy itp. do tego rękę powinno zassać Ci na dobry kilka sekund. Jednak nie sądzę że to wina uszczelki pod przepustnicą, u mnie silnik ładnie pracował przy przepustnicy tylko poloxonej ( nie przykręconej) we właściwym miejscu (testowałem nową przepustnicę i nie chciałem zrywać plomb w miejscu śrub)
Zmierz też kompresję, mówisz że rozrząd był przestawiony, może któryś zawór oberwał?
Kompresja powinna się mieścić między 10 a 15 bar, ale ważniejsze jest jeśli nie masz dokładnego ciśnieniomierza żeby była równa na każdym cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:41, 10 Paź 2019 Temat postu:

Znalazłem chwilę żeby się przyjrzeć twoim błędom i niestety ale raczej masz padniętą sondę lambda:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Możesz sprawdzić jej zasilanie, bezpiecznik itd, ale raczej jest do wymiany.
Inne błędy mogą wynikać z jej złego funkcjonowania, szczególnie ten:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
bo sonda podaje złe parametry i przez to sterownikowi nie zgadza się ilość powietrza.

Wypadanie zapłonów na drugim i trzecim cylindrze to być może wina powyższego, ale też rozrządu i tego co się stało przez to że był źle założony.
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Sprawdź koniecznie kompresje i układ zapłonowy i szykuj się na zakup sondy (przynajmniej jakości NGK lub oryginału, bo wszystkie zamienniki nie są warte ani grosza).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
collega
 
 


Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: York
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:42, 14 Paź 2019 Temat postu:

Rozrząd byl przestawiony tylko o 1 zab i zadnego zniszczenia to nie dokonało. Co do sady to widziałem wlasnie tez ten blad ale w vcds widac ze ona pracuje w pełnym zakresie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:02, 14 Paź 2019 Temat postu:

Jaki masz silnik? BBY? Czy Starszy AUA? Jak masz BBY to możesz sprawdzić układ zapłonowy przez zamianę świec i cewek miejscami: drugą z pierwszą i 3 z czwartą i obserwować czy wypadanie zapłonu przeniesie się na inne cylindry. No i też wygląd świec powinien dużo powiedzieć o pracy silnika. Tam gdzie zapłon notorycznie wypada to świece będą czarne albo wręcz mokre. A właśnie czy po prawidłowym ustawieniu rozrządu zapłon nadal wypada?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
collega
 
 


Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: York
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:51, 14 Paź 2019 Temat postu:

Silnik BBY

Po ustawieniu rozrządu wypada sporadycznie na 3 cylindrze. Swiece suche byly sprawdzane ale planuje je wymienić i zobacze jak bedzie ewentualnie wtedy pozamieniam jeszcze cewki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:20, 04 Sty 2020 Temat postu:

jak tam sytuacja z wypadaniem zapłonu? przyczyna znaleziona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
collega
 
 


Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 9
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: York
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:06, 12 Mar 2020 Temat postu:

Mozna powiedziec ze wypadanie ustalo z tym ze byla jeszcze wymieniona sonda i pospawany wydech na opasce przy plecionce ale dalej nie podoba mi sie jak silnik pracuje jak dla mnie ma zbyt niskie obroty a z wydechu slychac taki odlglos jak by nierownomiernego wychodzenia spalin dlatego planuje jeszcze kupic przepustnice uzywana i sprawdzic bo niestety mechanik ktory wymienial ja zonie kupil w intercarsie engitecha a z tego co slyszalem to straszny syf i sam zauwazylem ze bardzo czesto wyskakuje mi blad odnosnie adaptacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CARISMA
 
 


Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koluszki/Łódź
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:12, 27 Sty 2021 Temat postu:

przepraszam za odgrzewanie takiego kotleta. Mam problem- pacjent A2, 1.4 16 V,BBY od kupna nerwowa praca, brak mocy. Po kupnie decyzja zmiana rozrządu- mimo deklarowanej zmiany- i tutaj zonk- przy GMP tłoka od rozrządu- znaki na kółku wału(skośny ząb) i kadłuba tego prawego się nie zgadzają. Zadowolony zmieniam rozrząd z ustawieniami wg znaków, po odpalenie zapala się check o co tutaj chodzi? kliny na wszystkich kółkach srawdziłem.....
Jeżdżę już tak 4 lata, nie wywala stałych blędów jedynie nerwowa praca i lekkie falkowanie po rozgrzaniu, ale zastanawia mnie dlaczego znaki się nie pokrywają, a jak ustawiłem aby się pokrywały to wywaliło błąd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:31, 28 Sty 2021 Temat postu:

Jaki błąd Ci wywala?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CARISMA
 
 


Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koluszki/Łódź
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:25, 28 Sty 2021 Temat postu:

obecnie żadnego stałego, po podłączeniu kompa sporadyczne wypadanie zaplonów. Podejrzewam padajacą sondę, lecz ten rozrząd nie daje mi spokoju...dlaczego ten skośny ząb na kółku koła na wale nie pasuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siekiera
 
 


Dołączył: 22 Lip 2024
Posty: 1
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:23, 31 Lip 2024 Temat postu:

Witam, żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego tematu....wypadanie zapłonu cylinder 4....2 razy w przeciągu tygodnia uszkodzony kabel, lekko upalony w miejscu przebicia tylko na tym cylindrze...kable NGK...po wymianie kabla wszystko chodzi ok...czy winowajcą może być cewka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik benzynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin