Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:06, 19 Lis 2013 Temat postu: Podpięcie nie orginalnego radia przez stacyjke |
|
Witam, posiadam radio blaupunkt London, aczkolwiek z racji tego że po podpięciu rozładowuje mi akumulator chciałbym podłączyć je przez stacyjkę, tzn aby napięcie dochodziło dopiero po przełączeniu stacyjki.
Pytanie czy ktoś to robił?
W którym miejscu można podpiąć przewód?
Radio posiada w sobie bezpiecznik, czy warto założyć jednak dodatkowy?
Z racji mrozu proszę o szybką pomoc:D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luis dnia Śro 23:07, 04 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:39, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Tutaj masz opis pinów [link widoczny dla zalogowanych] we wtyku od zasilania chyba 7 albo 4 to plus po stacyjce, miernik w rękę i sprawdź.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 17:59, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:30, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dzięki na schematy,
Kolejne pytanie - na kostce zasilającej mam 3 przewody "+" od aku, uziemienie oraz k-bus, ten ostatni jest pod 3, bez przełączenia stacyjki jest na nim 5v po załączeniu 12/13v z tego co wyczytałem jest to linia diagnostyczna, czy można podpiąć ten przewód jako zasilanie? czy muszę poprowadzić nowy kabelek? jeżeli nowy to gdzie go podpiąć? rozpruwać przy kierownicy i ciągnąc od stacyjki? czy gdzieś wcześniej znajdę możliwość podpięcia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:48, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie miałem pod ręką schematów ale już teraz mam
A więc w kostce zasilającej 8 pinowej wygląda to tak:
pin 8 - kolor brązowy - (-)masa
pin 7 - kolor czerwono/biały - (+) od akumulatora
pin 4 - kolor czarno/niebieski - (+) po przekręceniu stacyjki
Tak jest w oryginale jeżeli u Ciebie jest inaczej to pomylić można się tylko raz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 17:57, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:50, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
u mnie brakuje przewodu 4 od stacyjki, tak więc chyba muszę go poprowadzić sam, tylko nie wiem gdzie dokładnie go podpiąć? czy przy bezpiecznikach będzie jakiś tyk który można wykorzystać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:55, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź dokładnie tą wiązkę może ktoś obciął i zaizolował. Fabrycznie powinien być ten przewód nie wieżę, że został wyrwany z zaizolowanej wiązki.
Jeżeli nie znajdziesz to musisz poprowadzić od skrzynki bezpieczników pod kierownicą, bezpiecznik numer 38 10A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:19, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
szukałem przewodu ale nie znalazłem go, kawałek izolacji rozciąłem to pokazały się dwa przewody na których stale jest napięcie ok4/5v
bezpiecznik pomierzyłem rzeczywiście ma napięcie dopiero jak przekręcę stacyjkę aczkolwiek napotkałem problem z wyjęciem skrzynki z bezpiecznikami, główną osłonę zdjąłem, odkręciłem dwie śruby które trzymają skrzynkę ale nie mogę jej wyjąć, dookoła jest mocowanie aczkolwiek na kluczyk 11 którego nie posiadam, prace tymczasowo wstrzymane chyba że ktoś wie jak wydostać skrzynkę bez demontażu tego "stelaża"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:33, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nigdy tego nie demontowałem ale według tej instrukcji <a href="https://drive.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzNXE2QzZaWFZGOU0/edit?usp=sharing">Wymontowanie i zamontowanie uchwytu
bezpieczników</a> po odkręceniu tych dwóch nakrętek powinieneś to wyciągnąć mocniej pociąg może przewody są sztywne i trzymają.
Według schematu właśnie przez ten bezpiecznik 38 idzie zasilanie po stacyjce do radyjka a więc możesz śmiało się tam podłączyć. Bezpiecznik nr. 2 to zasilanie bezpośrednio z akumulatora ale to chyba nieistotne ponieważ ten przewód masz podciągnięty.
Powodzenia w majsterkowaniu, po podłączeniu daj znać o wynikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:05, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
jeszcze pytanko, czy przez ten bezpiecznik jest coś zasilane oprócz radia??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:17, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
Pod 38 jest sporo, ale to zależy od wyposażenia: <a href="https://docs.google.com/file/d/0B3Q-EhcbbCYzOVlrcm1vWk9WbzA/edit">tutaj</a> taki ogólny opis.
A poniżej z innego angielskiego schematu:
przetłumaczone na szybkiego
wysokie cisnienie nadawca
sterowania i wizualizacji dla conditoner klimatronik
compresor regulacji zaworu, Klimatyzacja
Jednostka sterująca systemem napędu cd nawigacja czarownica
Sterownik elektroniczny operacyjne, nawigacja
radio
wzmacniacz
Przełącznik światła zagrożenia w Aming
prędkościomierz sala nadawca nadawcy, na skrzyni biegów
czujnik temperatury poziom oli
Sterownik wspomaganie kierownicy
Jednostka telematyka telefoniczne Kontrola sonda
podgrzewana tylna szyba naprawdę
Klucz lgnition wycofać al centralę zamek
Sterownik wspomagania parkowania
automatyczna wewnętrzna zapobiegającą oślepianiu lustro
Regulator ogrzewane przednie siedzenia pasażerów
18 pin, czarny, telefon interfejs telefonu, z przodu na nogi pasażerów
elektroniczna jednostka sterująca skrzyni biegów firmy
Sterownik zamka klucz wycofanie lgnition
Blokada dźwigni sterującej elektromagnetyczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:26, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki, na weekend planuje zrobić radio. Jeżeli klimatronik jest na tym samym bezpieczniku to zastanawiam się czy nie lepiej będzie właśnie od niego pociągnąć przewód, łącząc np kostką. Wyjęcie skrzynki bezpieczników za wiele nie da tym bardziej że wiązka sztywno trzyma skrzynkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:30, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Sprawdź dokładnie tą wiązkę może ktoś obciął i zaizolował. Fabrycznie powinien być ten przewód nie wieżę, że został wyrwany z zaizolowanej wiązki. |
Niestety u siebie mam dokładnie ten sam problem - kostka zasilająca ISO posiada tylko 3 przewody i " +12V po stacyjce" ani widu ani słychu. Czekam z niecierpliwością na efekty prac kolegi Luis'a - również potrzebuję wygrzebać +12V ze stacyjnki. Instalacja wygląda na fabryczną, nie nosi śladów grzebania. Zdjęcia kostki jak poniżej, może się komuś przydadzą.
Edited:
Mój problem rozwiązałem --> w obu swoich samochodach posiadam radyjka, które mają wyprowadzone +12 V uruchamiane po włączeniu radia (jedno radio to Kenwood, drugie to Sony. Wykorzystałem ten przewód do zasilenia separatora. Trochę szczegółów z Audi A2:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-http-www-audia2-fora-pl-images-galleries-9983226405078500063ffb-062080-wm-png-img,83/nieoryginalne-radio-slaby-odbior-stacji,18.html#11522
Separator pobiera <50 mA więc już i tak byłem właściwie zdeterminowany aby podłączyć go na stałe pod +12V, ewentualnie do obwodu klimatronica lub podświetlenia tapicerki. Póki co nie chciało mi się ciągnąć kabla od skrzynki z bezpiecznikami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 15:31, 30 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:51, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Ja dalej walczę z tego powodu że pomimo znikomego poboru napięcia przez radio, po ok 2 dniach mam rozładowany aku, raz udało mi się zaobserwować "wzbudzenie auta" co chyba jest przyczyną.
Aktualnie wyjąłem radio i panel klimatronika, potrzebuje jednak schematu elektrycznego od klimy, są 4 wtyczki i do żadnej nie dojdę miernikiem. Jeżeli ktoś ma schemat proszę o podanie.
PS. Skąd wy bierzecie schematy?? Ja szukam czasem godzinami a jedyne co znajdę to niepełna niemiecka:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:39, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Wiem, że to co zaproponuję to nie jest leczeniem przyczyny, a samych skutków, ale... czy nie prościej byłoby Ci wymienić całe radio ? Ja nawet w starym pasacie mam Sony z CD/MP3, a od kilku miesięcy chodzi mi po głowie kupno nowego radia. Za 300 zł można mieć fajne radyjko z:
a) MP3
b) USB
c) Multicolor
d) CD
Mówię tu na przykład o moim wymarzonym Sony CDX-GT565UV, ale za 230 zł są też fajne modele np. Kenwood'y z CD/USB/MP3 (230 zł) niestety nie mają multicolor-u. No i w Twoim przypadku warto popatrzeć żeby radio miało wyprowadzone +12V do sterowania anteną, aktywowane po włączeniu radia, wtedy podpinasz separator i masz problem z głowy (opisywałem w innym wątku).
No chyba, że bardziej niż leczenie skutków interesuje Cię wyeliminowane przyczyny, albo jesteś tak przywiązany do radia, że nie chcesz go zmieniać to wtedy Cię rozumiem.
PS. Jeszcze do głowy jedno mi przychodzi - próbowałeś odpiąć od kostki zasilającej przewód od k-bus i zostawić tylko +12V/masę ?
PS2. Wpinałeś miernik pomiędzy radio i zasilanie, aby sprawdzić pobór prądu w stanie "spoczynku" ? Przekracza 20 mA ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 11:42, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luis
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:42, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
radio mam nowe, więc kupno nowego odpada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:43, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Rozumiem, a patent z odpięciem k-bus testowałeś ? I jak z poborem prądu przez radio ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:46, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Jeżeli chodzi o napięcie po stacyjce, które idzie do panelu klimy szukaj przy wtykach przewodu o kolorze czarno/niebieskim. Aby dojść miernikiem do pinu we wtyczce wystarczy cieniutką igłę lub tą że igłą nakłuć przewód.
Co do schematów wysłałem Ci na PW info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:49, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Przyszło mi na myśl aby 12V po stacyjce wpiąć się do przewodu zasilającego regulator wentylatora nadmuchu, ale piszę to bez sprawdzenia czy te 12V jest po stacyjce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:53, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Ewentualnie podpiąć +12 do obwodu podświetlenie konsoli środkowej Nie ma świateł = nie ma radia
A swoją drogą pamiętam, że miałem przygody z poprzednim radiem sony w momencie, kiedy nie zmostkowałem dwóch pinów w kostce ISO (na instalacji nie było wyprowadzone +12 v ze stacyjki, zatem podpinałem zasilanie na stałe. Nawet w niektórych nowych kostkach ISO te dwa piny są zmostkowane i nawet niektórzy daj ą tam bezpiecznik 10 A. Szczegóły poniżej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 12:11, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:05, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Co do wpinania się gdzie popadnie to raczej niewskazane, moduł komfortu "może" wariować.
Tak jak pisałem przewód czarno/niebieski idzie od bezpiecznika 38 tak jak jest w oryginale podpięte radio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|