Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zacinający się wskaźnik prędkościomierza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:45, 02 Sty 2013 Temat postu: Zacinający się wskaźnik prędkościomierza

Witam. Po długim staniu auta w garażu podczas jazdy zauważyłem że wskazówka prędkościomierza podczas jazdy opada w duł do zera a po pewnym czasie zaczyna pracować poprawnie, do tego równomiernie wraz z nią nie działa licznik przejechanego dystansu. Powiedzcie co może być przyczyną takiego działania tych zegarów ? Wydaje mi się że licznik i prędkościomierz działają niezależnie jako dwa różne czujniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:19, 02 Sty 2013 Temat postu:

sygnał podawany jest z impulsatora z jednego miejsca ze skrzyni biegów , podłącza vaga pod blok instrumenty i podaj błędy- bedzie wiadomo czy to wina impulsatora czy samych zegarów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 18:20, 02 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:06, 02 Sty 2013 Temat postu:

Tak też zrobię, jutro z rana podepnę. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychoo
 
 


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk/Pszczyna
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:58, 02 Sty 2013 Temat postu:

Miałem kiedyś taką usterkę w starym S4, usterka to przetarty kabel przy kostce która wchodziła do skrzyni....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:38, 04 Sty 2013 Temat postu:

Błędy które zanotował sterownik 'LICZNIKA'. Proszę o pomoc jak to ugryźć.
-----------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8Z0 920 900 NX
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D06
Software Coding: 07642
Work Shop Code: WSC 11111
Additional Info: WAUZZZ8ZZ1N040022 AUZ7Z0Y1752557
2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01760 - Power Steering Control Module (J500) No comm. with Engine Control Module (ECM)
49-10 - No Communications - Intermittent
-----------------------------------------------------------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:06, 04 Sty 2013 Temat postu:

. 01314 (Kody błędów) Komputer sterujący silnikiem. Brak sygnału. Niezrozumiały sygnał. Brak komunikacji. Odczytać pamięć usterek. (w sterowniku silnika).

01760- drugi brak komunikacji z pompą wspomagania, odczytac błedy ze sterownika silnika.

Błedy powracaja? akumulator masz dobry i ładowanie? jak jest słaby czesto wystepuja problmey z licznikiem i komunikacja z pomp a i kompem silnika . Zobacz błędy w engine.

Po nocy jaka wartośc przed odpalaniem jest na akumulatorze ( otwierajac tylko bagaznik i żeby się światło nie paliło w środku ) powinno byc 12,6-12,8V, dopuszczalne 12,5V, na jałowym jakie ładowanie na aku? Zapalała Ci sie kontrolka wspomagania? koniecznie zczytaj błedy ze sterownika silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 7:14, 04 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:44, 04 Sty 2013 Temat postu:

Na chwilę obecną w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów. Akumulator od kiedy pamiętam to zawsze niedomagał, na wyłączonym silniku VAG pokazuje 11.90 Volt a na włączonym na biegu jałowym 13.70 Volt. Dziwne że przejeździłem tak trzy lata, w zimę po paru dniach stania w mrozie odpala zawsze bez problemu. Interesuje mnie dlaczego teraz sterownik objawia te błędy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:21, 04 Sty 2013 Temat postu:

11,9v to szrot, akumulatory nie są 12V, w aku jest 6 cel, wg fizyki każda cela generuje 2,1V co daje 100% naladowany aku min 12,6V, 11,9V calkowicie rozladowany.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i masz powód

słabe napiecie generuje błędy trudne do wyjasnienia i bez powodu, najczestrzy do dot, wspomagania, licznika, braku komunikacji ze sterownikiem. Aku trzeba wymienić, oczyscic połaczenia masowe. Ładowanie msz 13,7V na światłach czy na wyłączonych?

Zmierz miernikiem na klemach aku wartości, podladuj go przez min 10h i dolej wody destylowanej jak ma korki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 9:32, 04 Sty 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:52, 04 Sty 2013 Temat postu:

Wstrzymam się do czasu pożyczenia dobrego miernika bo na mojego jestem troszkę nie pewny. No to mnie pocieszyłeś ale wiem że jest w tym dużo racji. Wielkie dzięki. Ile kosztuje taki akumulator?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:14, 04 Sty 2013 Temat postu:

Vag jest niemiarodajny odnosnie wartosci ładowania i stanu aku, bo masz przekrecana stacyjke i jest pobór prądu. Pomiar zrób po min 12h stania bez wczesniejszego dopalania, bez przekrecania stacyjki na klemach aku. W tym silniku aku sa duze po wspomaganie elektryczne jest bardzo prądożerne i aku musi na jalowym wrównywac braki amperarzu,jak aku słabe wtedy w instalacji jest za mało pradu i sterowniki łapia błedy, sterownik wtedy może wyłączyc wspomaganie. Aku najleprze 77-82ah , prad rozruchowy min 680A wg EN, moze byc wiekrzy. Koszt ok 300-450zł w zaleznosci jaki. Najwazniejsze w tym modelu oczyscic klemy oraz przewód masy, przez niego duzo spada wartośc ładowania, znajduje sie pod pompa ABS na skrzyni, dostep po wyciagnieciu lewej lampy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 6:35, 05 Sty 2013 Temat postu:

Dzięki za podpowiedz. Dorobię się nowego multimetru to posprawdzam stan akumulatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:31, 06 Sty 2013 Temat postu:

Witam, podczas długiej drogi wskazówka od prędkościomierza zwariowała, co chwila działała lub nie, po podłączeniu pod VA-a żadnych błędów nie było. Na przejechanych 120 km w stanie spoczynku wskazówki zrobiłem 72 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:36, 06 Sty 2013 Temat postu:

albo impulstaror lub przewody przy wtyczce lub zegary, stawiam na impulsator, ale powinno wywalic błąd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:34, 06 Sty 2013 Temat postu:

Gdzie zacząć szukać tego impulsatora? Kiedyś podczas szukania innego czujnika miałem wyjęty przypadkowo czujnik przejechanego dystansu, znajduje się na skrzyni biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:36, 06 Sty 2013 Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:42, 06 Sty 2013 Temat postu:

Ok. Na dniach jak się ociepli demontuję dolot powietrza, zaginam rękaw do góry i w ciemno bez patrzenia wkładam głęboko rękę za silnik i wykręcam ten impulsator. Dzięki za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:47, 06 Sty 2013 Temat postu:

bardziej jest z tyłu skrzyni z gory chyba ciezki dostep.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 7:35, 07 Sty 2013 Temat postu:

Mam to opanowane z góry, szukałem czujnika prędkości obrotowej na wale korbowym lecz przez przypadek odkryłem właśnie ten czujnik. Jest zalany silikonem, w moim przypadku osłona z silikonu była już wtedy mocno poszarpana, będzie cieplej to odkręcę to i zamienię na nowy. Podczas demontażu czujnika trzeba mocno się wychylić za skrzynię biegów jest pod przepustnicą lecz przy odkręcaniu w ogóle go nie widać robię to po omacku.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:54, 10 Sty 2013 Temat postu:

Po podładowaniu akumulatora i używaniu auta przez kilka dni problem z wariującym wskaźnikiem zniknął. Myślę że tak też zostanie i winę miał akumulator który w zimę stał nie używany przez te trzy tygodnie. Dziękuję za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:56, 10 Sty 2013 Temat postu:

W Tym aucie akumulator musi byc dobry, przy elektrycznym wspomaganiu jak jest słaby zaczyna wariowac ecu i neiktórzy mysla, ze cos sie sypie , a on po prostu lubi prąd Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin