Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:40, 26 Wrz 2012 Temat postu: Zamarzanie odmy, zatarcie silnika [1.4 16V] grupy VAG |
|
Jak wiadomo silniki z grupy VAG 1.0, 1.4i 8V , a szczególnie 1.4 16V z lat 96-2002 maja problem z zamarzaniem odmy poniżej minus 10st co powoduje z braku odpowietrzenia skrzyni korbowej wyrzucenie oleju przez bagnet olejowy a co jeżeli w miare sie nie spostrzeżemy zatarcie silnika. Winę ponosi- maź , masło powstałe z kondensacji oleju i wody która zatyka odme i zamarza w niskiej temp. powodując korek lodowy.
Temat znany producentowy i opisany tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Producent w silnikach 1.4 16V AUA do 04.2002r w A2 wprowadził mała modyfikacje w postaci grzałki na przewodzie [link widoczny dla zalogowanych] dotyczy aut serwisowanych w ppoczatkach jego produkcji.
W pewnym sensie pomogło, ale nie spowodowało zbierania sie mazi, czasami odma zamarza w czasie ekstremalnych mrozów jak auto stoi cała noc na dworze w puszcze powodujac te same objawy co wyżej. Dlatego nalezy stosowac wpełni syntetyczne oleje i przed zimą czyścic odme i puszke chociaz raz z nagromadzonego masła.
Zdjecie silnika AUA z zaznaczona odmą
[link widoczny dla zalogowanych]
Po 04.2002r wprowadzono zmodyfikowany silnik 1.4 16V o oznaczeniu BBY, skupie sie tylko na budowie odmy, odma idzie w tym silniku do kolektoras bezpośrednio najkrótrza droga, przewód nie jest podgrzewany tylko sama puszka, zdjecie poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz zastosowano odpowietrzenie dodatkowe głowicy, czego nie ma w AUA
[link widoczny dla zalogowanych]
W tym przypadku całkowicie pozbyto sie masła pod korkiem i w odmie i problem z zamarzaniem w 1.4 16V zniknał, niektorzy do silników AUA zakładaja nowa zmodyfikowaną puszkę odmy z podgrzewaniem mostkując jego kostkę z pierwotna grzałką na przewodzie- w tym przypadku bardzo dobrze sie to sprawdza. Niektóre poczatkowe 1.4 16V w A2 jezeli nie były serwisowane nie przeszły akcji serwisowaej i nie maja zamontowanej grzałki na przewodzie- dot AUA, jezeli wystapi problem z olejem zima pozostanie zamontowanie rozwiązania z silnika BBY i odpowietrzenia korka oleju jak w postach wyżej na forum vwgolf.pl. jezeli do tej pory w silniku AUA nie było zima problemów i jest ta pierwsza grzałka wystarczy stosowac dobre markowe syntetyczne oleje i raz do roku przed zima czyscic puszke i przewód odmy z mazi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 21:43, 26 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:27, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
Zaskoczyłeś mnie tym że trzeba tak w 1.4 dłubać. W 1.6 fabrycznie jest ogrzewacz odmy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:44, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Zaskoczyłeś mnie tym że trzeba tak w 1.4 dłubać. W 1.6 fabrycznie jest ogrzewacz odmy. |
W 1.4 16V BBY tez ale od 2002.06 w góre tak samo jak 1.6 bo w tym samym czasie wyszły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:51, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
nie znam się na tym totalnie wiec powiedzcie mi proszę , kupiłem autko jakis rok temu rok produkcji 2000 1,4 16v aua . autko jeździ w Irlandii gdzie temperatura nie przekracza hmmm -5,7 stopni w zimie . tak więc też powinienem przeczyścić odmę? jeśli tak to czy jest to do zrobienia samemu czy też zlecić to komuś?. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:00, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
sajmontemplar napisał: | nie znam się na tym totalnie wiec powiedzcie mi proszę , kupiłem autko jakis rok temu rok produkcji 2000 1,4 16v aua . autko jeździ w Irlandii gdzie temperatura nie przekracza hmmm -5,7 stopni w zimie . tak więc też powinienem przeczyścić odmę? jeśli tak to czy jest to do zrobienia samemu czy też zlecić to komuś?. Pozdrawiam |
to nie mróz jak bedzie spadac poniżej 12 st to mozesz myslec, zobacz czy pod korkiem zbiera się maź, jak tak to przy takich mrozach poniżej -12st można by było przeczyścić, albo zastosuj zmodernizowany korek to wilgoć będzie uchodziła a jak nawet odma zamarxnie to nic sie nei stanie bo nadcisnienie ujdzie korkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:46, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | sajmontemplar napisał: | nie znam się na tym totalnie wiec powiedzcie mi proszę , kupiłem autko jakis rok temu rok produkcji 2000 1,4 16v aua . autko jeździ w Irlandii gdzie temperatura nie przekracza hmmm -5,7 stopni w zimie . tak więc też powinienem przeczyścić odmę? jeśli tak to czy jest to do zrobienia samemu czy też zlecić to komuś?. Pozdrawiam |
to nie mróz jak bedzie spadac poniżej 12 st to mozesz myslec, zobacz czy pod korkiem zbiera się maź, jak tak to przy takich mrozach poniżej -12st można by było przeczyścić, albo zastosuj zmodernizowany korek to wilgoć będzie uchodziła a jak nawet odma zamarxnie to nic sie nei stanie bo nadcisnienie ujdzie korkiem. |
podbijam temat kolegi sajmontemplar i mam pytanko gdzie zakupic taki korek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:36, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
Korek tylko ASO koszt 47zł nr 030 103 485 AE , zamawiasz czas realizacji ok 5 dni. W Polsce w ASO nie pytaj sie o szczegóły bo nic nie wiedzą na temat aut naprawianych w ramach gwarancji z lat 2000-2002, podajesz nr i zamawiasz, na korku tym nawet widac mniejsze spalanie oleju bo nadcisnienie nie wpycha oleju do odmy celem ponownego spalenia, tylko uchodzi korkiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 21:38, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:09, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
Posiadasz może zdjęcie takiego korka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:29, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Posiadasz może zdjęcie takiego korka? |
róznica tkwi w jego spodniej stronie- zaznaczone ujście nadciśnienia, z góry jak normalny korek grupy VAG
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:39, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
Zobacz w czym tkwi problem
Silnik AUA i inne 1.4 16V do 2002.06
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik 1.4 16V po 2002.06 BBY
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik 1.6 FSI
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz zaden 1.4 16V ( sa do tej pory produkowane z mały zmianami w porównaniu do BBY ) nie ma z tym problemu. ale odpowietrzanie odmy, podgrzewanie zostało rozwiązane własnie w ten sposób
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:59, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
Producent próbował najpierw pozbyć sie problemu montując tylko na przewodzie odmy taki podgrzewacz
, od 2000r fabryczniew AUA, starsze była akcja serwisowa
[link widoczny dla zalogowanych]
lecz przy duzych mrozach lub jak autko jexdziło krótkie trasy czasami nie pomagało i auto sie zacierało
wtedy w Niemczech montowano w serwisach taka rurke, kolorem pokazane jak podłączona aby cisnienie uchodziło jakby odma zamarzła
[link widoczny dla zalogowanych]
W Polsce inny robili swoje patenty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
lub mozna zastosować wspomniany korek. To wszystko doprowadziło do przekonstruowania silnika 1.4 16V i powstał BBY i jego nastepcy produkowani do dzisiaj- problem już nie istnieje- inaczej rozwiązane jest też podgrzewanie odmy i masła pod korekim nawet na krótkich trasach nie ma. Proponuje posiadaczom AUA po nocy po odpaleniu podnieśc maske i dotknac podgrzewacza powinien byc ciepły, jak nie tu uległ przepaleniu, może rozwiązanie nie jest idealne- jedno z pierwszych ale zawsze cos tam pomaga.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 8:02, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:31, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
Czyli rozumiem że jak mam w fsi fabrycznie podgrzewacz odmy to już nie ma sensu zmieniać korka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:38, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Czyli rozumiem że jak mam w fsi fabrycznie podgrzewacz odmy to już nie ma sensu zmieniać korka? |
nie ten silnik ( jeżeli chodzi tylko o to rozwiązanie ) i BBY jest juz pod tym względem dopracowany, ale można niczym to nie szkodzi, nie którzy wymieniają też jak pisąlem jak zwiekrza sie konsumpcja oleju przez nadmierne nadcisnienie celem zmienjszenia wydmuchiwania w odme oleju, nie dot. zuzycia mechanicznego jednostki- tu nie pomorze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 10:46, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:41, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
Koledzy a do odmy jakie oznaczenia maja te 2 oringi ?? Bo gdzies to widzialem ale nie moge znalesc a zamowil bym sobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychoo
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk/Pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:53, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
Ostatnio demontowałem ten zaworek "ujście nadciśnienia " w FSI który jest koło korka wlewu oleju i ze starości ułamał się króciec który wchodzi do szyjki pod korkiem ...
Skleiłem ale marnie się to trzyma ..
Ma to jakies wielkie znaczenie ,jakbym to usunął
Dla przykładu ,wejście do rury przed przepustnicą bym zaślepił ,a wyprowadziłbym tylko wyjście spod tego korka "na luźno " z jakimś filterkiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TWIN
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:44, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
ja wczoraj wymieniłem sam korek na ten o ktorym pisał PinkFloyd - nie widziałem też aby pod starym coś sie zbierało byl czysty, i tak sie zastanawiam czy warto rozkrecać i czyścić odme skoro nic nie było pod korkiem???, ( podejrzewam ze sam i tak bym tego nei zrobił)
dodam jeszcze że róznica pomiedzy korkami jest bardzo mała i z poczatku myslałem ze to ten sam korek co mam ( ze sie pomylili) ze cos z nim nie tak ale oprócz róznicy w tych otworach odpowietrzajacych zauważyłem ze po wkreceniu tego korka ciągnac ku górze lekko sie unosi- czyli te odpowietrzenie.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:55, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
Kolego TWIN tak zwane masełko pod korkiem występuje w okresie zimowym. Może ten korek pomoże, przetestujesz przez zimę na wiosnę zdasz relację
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 11:17, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:23, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
Korek ma chronić zatarciu się silnika w duże mrozy i leprzemu odpowietrzeniu skrzyni korboweji - wtłaczaniu oleju przez podcisnienie do odmy i ponownego go spaleniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 11:23, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:49, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
Witka Panowie dzisiaj zabralem sie do dzialania i wyczyscilem odme w sumie calosc od rozkrecenia oslony silnika poprzez demontaz, czyszczenie i montaz zajelo mi prawie 4h ale przechodze do sedna sprawy gdy wyciagnolem odme z przewodem to okazalo sie ze owy przewod jest bardzo zniszczony i bylem zmuszony zastapic go takim paliwowo-olejowym, czy moze to zostac czy musze zakupic przewody takie jakie byly ??? Ten orginalny przewod jest bardzo miekki a ten ktory dalem jest zbrojony i zdziepko twardawy oczywiscie jakies tam zgiecia wystapily lecz nie na tyle zeby cisnienie nie poszlo. Ps wie ktos ile moga kosztowac owe przewody??? 036103493aj i ah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:43, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
wazne zeby przepustowosc byla podobna, niektorzy nawet je ocieplaja zeby nie dochodzilo w wyniku szybkiego ochladzania do kondensacji pary wodnej, czym grubszy tym leprzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|